Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

NK dobers afgelast wegens bedreigingen...

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

NK dobers afgelast wegens bedreigingen...

Ongelezen bericht door malinois »

... 't moet toch niet gekker worden:

Wegens bedreigingen aan het adres van de Commissaris Africhting heeft het bestuur van de DVIN besloten om de Individuele van zondag 22 oktober a.s. af te gelasten.

Wij realiseren ons dat de africhtingssport hierdoor beschadigd is maar voor ons bleef er geen andere mogelijkheid over.

Het bestuur betreurt deze gang van zaken ten zeerste.

Het bestuur

http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... oryid=1956

drama om gemaaide speurvelden weer, zoals te lezen was op de Wildsite... diep triest deze wereld... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Leg eens uit, Malinois, wat is hier aan de hand? Worden ze bedreigd omdat ze het speurveld willen maaien????

C.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:Leg eens uit, Malinois, wat is hier aan de hand? Worden ze bedreigd omdat ze het speurveld willen maaien????

C.
de speurvelden zijn afgelopen week gemaaid. Op de Wildsite (doberforum) is inmiddels een heftige discussie over dit onderwerp losgebroken gezien de resultaten op de Heinisbokaal een aantal weken geleden. Toen zijn er van de 8 deelnemers maar 2 geslaagd en over het algemeen allemaal gezakt op speuren, Heinis is een selectiewedstrijd wel te verstaan. ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98156 )
Een aantal mensen was van mening dat dit weer een drama zou worden voor de dober dus moest er maar uitgeweken worden naar andere speurvelden met beter gras... de andere helft vind (net als ik) dat de hond maar gewoon moet speuren, moeten ze bij de NBG ook dus waarom niet bij de dobers? Jezelf voor de gek houden dat je zo'n goede hond hebt en als je dan een wat minder veld krijgt kan je hond ineens niet speuren :idea: Als het nu net vandaag was gemaaid, ok dan heb je een punt al vind ik dat je hond dan nog gewoon moet speuren maar goed dat is mijn mening... maar een week geleden dan is het inmiddels al weer mooi groen hoor. Schijnbaar is dit zo hoog opgelopen dat iemand de commisaris africhting telefonisch bedreigt heeft dat hij ervoor moest zorgen betere velden te krijgen want anders...... :19: dan spoor je toch niet... :19: Hij (C.A.) heeft op zijn beurt gedaan wat hij moet doen naar mijn mening, het hele spul afgelast! Zoiets hoort toch niet in de hondensport :neenee: Een paar stokertjes die je niet ziet op de wedstrijd, die lopen te blaten en klagen op een forum over de kwaliteit van speurvelden terwijl ze niet eens meedoen... waardoor iemand zich dusdanig in het nauw gedreven voelt blijjkbaar dat ie maar gaat bedreigen! :roll: Zielige mensen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Bedrieigingen vallen niet goed te praten maar las je gaat wijken voor chantage dan is het einde zoek. Rest maar een ding aangifte doen bij de politie daders op sporen en levenslang schorsen
Jan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:Bedrieigingen vallen niet goed te praten maar las je gaat wijken voor chantage dan is het einde zoek. Rest maar een ding aangifte doen bij de politie daders op sporen en levenslang schorsen
precies! maar andere speurvelden zoeken omdat anderen dat zo graag willen :neenee: echt niet... het is en blijft hobby voor iedereen dus ik snap best dat iemand daar niet van gediend is en het voor gezien houdt :wink: zeker na al het gezeik rondom de vorige wedstrijd.
Afbeelding
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Tja wel jammer voor de mensen die mee hadden willen doen , ik denk dat de diegene die zeuren over een wei , zelf maar een NK " VZH voor dobers die niet speuren " moeten organiseren ipv de boel te verzieken .
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

stom :19:

mijn honden speuren op alles, ik train ook op alles. ik vind het echt niet kunnen dat sommige honden 100 speuren, maar alleen op dat heel mooie gras waar je duidelijk kan zien waar je gelopen hebt. zet je ze op akker of kort gras, speuren ze langs geen kanten...

dan speur ik liever 90 (voorbeeld :mrgreen: ) maar dan ook 90 op alle gronden... lang gras, kort gras, akker, koeweide,... maakt mij (en mijn honden) niet uit
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

malinois schreef:
Casey schreef:Leg eens uit, Malinois, wat is hier aan de hand? Worden ze bedreigd omdat ze het speurveld willen maaien????

C.
de speurvelden zijn afgelopen week gemaaid. Op de Wildsite (doberforum) is inmiddels een heftige discussie over dit onderwerp losgebroken gezien de resultaten op de Heinisbokaal een aantal weken geleden. Toen zijn er van de 8 deelnemers maar 2 geslaagd en over het algemeen allemaal gezakt op speuren, Heinis is een selectiewedstrijd wel te verstaan. ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98156 )
Een aantal mensen was van mening dat dit weer een drama zou worden voor de dober dus moest er maar uitgeweken worden naar andere speurvelden met beter gras... de andere helft vind (net als ik) dat de hond maar gewoon moet speuren, moeten ze bij de NBG ook dus waarom niet bij de dobers? Jezelf voor de gek houden dat je zo'n goede hond hebt en als je dan een wat minder veld krijgt kan je hond ineens niet speuren :idea: Als het nu net vandaag was gemaaid, ok dan heb je een punt al vind ik dat je hond dan nog gewoon moet speuren maar goed dat is mijn mening... maar een week geleden dan is het inmiddels al weer mooi groen hoor. Schijnbaar is dit zo hoog opgelopen dat iemand de commisaris africhting telefonisch bedreigt heeft dat hij ervoor moest zorgen betere velden te krijgen want anders...... :19: dan spoor je toch niet... :19: Hij (C.A.) heeft op zijn beurt gedaan wat hij moet doen naar mijn mening, het hele spul afgelast! Zoiets hoort toch niet in de hondensport :neenee: Een paar stokertjes die je niet ziet op de wedstrijd, die lopen te blaten en klagen op een forum over de kwaliteit van speurvelden terwijl ze niet eens meedoen... waardoor iemand zich dusdanig in het nauw gedreven voelt blijjkbaar dat ie maar gaat bedreigen! :roll: Zielige mensen....
Dit is sneu zeg... En ik maar denken dat mensen die met dobers werken het toch vooral voor de lol doen, maar dat schijnt dus ook tegen te vallen.

Te gek voor woorden zeg, dat en hond alleen zou kunnen speuren op perfect gras. Dat is balen als je 'in het echie' net ergens ligt waar net gemaaid is :smile: geen Dober die je kan vinden :denken:

C.
qyan1
Actief
Mijn ras(sen): Dobermann
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door qyan1 »

Qyan speurt juist geweldig op pas gemaaid gras........denk dat ik me maar inschrijf :mrgreen:

Nee, dit is dieptriest :roll:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan1 schreef:Qyan speurt juist geweldig op pas gemaaid gras........denk dat ik me maar inschrijf :mrgreen:
ben je wel de enige die speurt denk ik vandaag :idea: :mrgreen:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

triest, keb er geen andere woorden voor...
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
qyan1
Actief

malinois schreef:
qyan1 schreef:Qyan speurt juist geweldig op pas gemaaid gras........denk dat ik me maar inschrijf :mrgreen:
ben je wel de enige die speurt denk ik vandaag :idea: :mrgreen:
Ik ben diehard, ik ga ervoor :mrgreen:
100 punten op kort gemaaid gras......voor mijn dober geen enkel probleem :pffff:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zo kort was het niet eens zag ik net op een filmpje op de Wildsite... op zulke velden train ik nu wekelijk, vaak nog veel slechter... :roll:
Afbeelding
qyan1
Actief

Heb het filmpje nog niet bekeken.
Ach, er moet toch iets te zeuren zijn.
Toch af en toe stiekum wel blij, dat ik de DVIN, 10 maanden geleden vaarwel heb gezegd
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan1 schreef:Heb het filmpje nog niet bekeken.
Toch af en toe stiekum wel blij, dat ik de DVIN, 10 maanden geleden vaarwel heb gezegd
nou ik ben nog steeds erg blij dat ik er niks mee te maken heb, nooit gehad overigens... (volgens mij wilden ze me niet :N: )
heb alleen nog steeds de neiging om te zeggen op de Wildsite, 'en ik zeg niks' :mrgreen: want nu zegt zo goed als iedereen een hond moet maar speuren en toen ik het zei een paar weken geleden nou toen brak de hel los :smile:
Mis overigens nog steeds een aantal stokertjes die afgelopen week hun muil groot zat hadden over de kwaliteit van de velden maar nu plotsklaps niks meer laten horen... :denken:
Afbeelding
qyan1
Actief

malinois schreef:
nou ik ben nog steeds erg blij dat ik er niks mee te maken heb, nooit gehad overigens... (volgens mij wilden ze me niet :N: )
heb alleen nog steeds de neiging om te zeggen op de Wildsite, 'en ik zeg niks' :mrgreen: want nu zegt zo goed als iedereen een hond moet maar speuren en toen ik het zei een paar weken geleden nou toen brak de hel los :smile:
Mis overigens nog steeds een aantal stokertjes die afgelopen week hun muil groot zat hadden over de kwaliteit van de velden maar nu plotsklaps niks meer laten horen... :denken:
Mis er ook wel een aantal, maar ach.....
Weet je, het is gewoon triest dat ze door zo'n bedreiging de individuele niet door heben laten gaan.
Hoe stom kun je zijn?
Nu weet men, goh, bedreigingkje hier of daar en ze blazen de boel af.
Zal me dan ook niets verbazen als het nog een keer gaat gebeuren.
Ze hadden het gewoon door moeten laten gaan.
Nu geven ze degeen die de bedreiging heeft gedaan, veel te veel macht.
Offuh.....was jij het misschien :idea: :smile:
Qyan van het Zwettebos
21-08-2002 - 18-11-2011

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan1 schreef:
malinois schreef:
Mis er ook wel een aantal, maar ach.....
Weet je, het is gewoon triest dat ze door zo'n bedreiging de individuele niet door heben laten gaan.
Hoe stom kun je zijn?
Nu weet men, goh, bedreigingkje hier of daar en ze blazen de boel af.
Zal me dan ook niets verbazen als het nog een keer gaat gebeuren.
Ze hadden het gewoon door moeten laten gaan.
Nu geven ze degeen die de bedreiging heeft gedaan, veel te veel macht.
Offuh.....was jij het misschien :idea: :smile:
nee hoor, ik vind zoiets vreselijk slap, mijn manier is ooit gewoon meedoen en winnen daar heb je meer aan dan zoiets... vind dit dieptriest... ik snap wel dat ze het afgelast hebben hoor maar goed... of het slim is is een tweede... hoop in ieder geval dat ze diegene snel pakken en voor het leven royeren zowel bij de DVIN als NBG mocht ie daar lid zijn, zulke dingen horen niet in de hondensport :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”