Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hebberig, inhalig, egoistisch......

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ligt eraan welke foto's je bekeken hebt.....*grin*
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eukalipta schreef:Ligt eraan welke foto's je bekeken hebt.....*grin*
laat maar zien, waar jij haar typisch pharao op vind :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

als je hond geen stamboom heeft kan je ook geen vooronderzoek doen , weet je dus ook niets van de gezondheid en het exterieur van de voorouders, de hond kan iets totaal anders vererven dan wat je hoopt.
het kan gewoon een goed gelukte kruising zijn die wanneer je er een raszuivere pharaoh opzet wel iets heel anders voor kan brengen dan honden die op raszuivere pharaohs lijken. :19: je hebt geen enkele zekerheid als je hiermee gaat fokken, dus wat schiet je ermee op? je zal het ras er iig niet mee verbeteren.

daarbij is er naar deze rassen niet veel vraag, de mensen die echt 100% voor een pharaoh gaan gaan op zoek naar een echte fokker met raszuivere honden.
de mensen die niet veel geld willen uitgeven aan een hond en wel zo een type hond willen of een hond in nood willen helpen halen soortgelijke types uit de asiels.

ik vraag me trouwens af wat de kans is dat ze daadwerkelijk pharaohhond is, daar ze uit spanje komt is het eerder een Andaluz of een kruising daarvan, lijkt voor de leken toch op elkaar.
dan kan ik ook wel een pharaohreu op mijn ibicenco zetten, alleen de experts zullen het verschil zien als de pups volwassen zijn :roll:
verder vraag ik mij af welke seriueze fokker zijn reu beschikbaar stelt voor een teef waarvan de afstamming niet bekent is.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Podenji schreef: verder vraag ik mij af welke seriueze fokker zijn reu beschikbaar stelt voor een teef waarvan de afstamming niet bekent is.
Denk dat geen enkele fokker, die serieus bezig is met het ras waarin/mee hij fokt dat zal doen :wink:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

malinois schreef:
Hanneke2 schreef:Eerst de honden die er al zijn maar een goed thuis geven, denk ik. En als alle leuke hondjes op zijn, dan gaan we weer fokken, dat lijkt mij een verstandig idee. En dat geldt wat mij betreft voor zowel stamboom als niet-stamboom.
vind ik niet, waarom moet ik de ellende die een ander maakt opruimen :19: Ik wil een hondje die ik kies op lijnen, karakter en werkdrift... daarnaast wil ik die als pup zodat ik hem 'kan maken'....
Diegenen die ondoordacht een hondje nemen en hem dan als oudvuil aan de kant zetten daar moet je zijn, niet bij mensen die bewust een pup nemen van een goede fokker....
Jij mag van mij best een raspup van een goeie fokker kopen, dat is je goed recht. Maar feit bllijft dat er veel meer honden zijn dan goeie tehuizen, en het zou best kunnen dat er ergens in een asiel een afgedankte pup zit die *ook* aan al je eisen en wensen zou voldoen.

En ik zie tweedehandshondjes niet als de 'ellende van een ander' gelukkig.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:
malinois schreef:
Hanneke2 schreef:Eerst de honden die er al zijn maar een goed thuis geven, denk ik. En als alle leuke hondjes op zijn, dan gaan we weer fokken, dat lijkt mij een verstandig idee. En dat geldt wat mij betreft voor zowel stamboom als niet-stamboom.
vind ik niet, waarom moet ik de ellende die een ander maakt opruimen :19: Ik wil een hondje die ik kies op lijnen, karakter en werkdrift... daarnaast wil ik die als pup zodat ik hem 'kan maken'....
Diegenen die ondoordacht een hondje nemen en hem dan als oudvuil aan de kant zetten daar moet je zijn, niet bij mensen die bewust een pup nemen van een goede fokker....
Jij mag van mij best een raspup van een goeie fokker kopen, dat is je goed recht. Maar feit bllijft dat er veel meer honden zijn dan goeie tehuizen, en het zou best kunnen dat er ergens in een asiel een afgedankte pup zit die *ook* aan al je eisen en wensen zou voldoen.

En ik zie tweedehandshondjes niet als de 'ellende van een ander' gelukkig.
ik heb zelf een herplaatser maar ik heb dus wel de ellende van een ander in huis, toen ze er net was doodsbang voor mannen wat zich vertaalde in angstagressie door vooral donkere mannen (al was het alleen maar de kleur van het haar) letterlijk aan te vallen, nu ruim 9 jaar later is dat een stuk minder maar weggaan zal het nooit. En dat is maar 1 van de vele problemen... dus ik bedoel met ellende niet de hond maar alles wat erbij komt qua problemen. Neemt niet weg dat het een schat van een hond is die voor geen goud meer weggaat en als er ooit weer plek is voor eentje zal er misschien weer een herplaatser komen. :19: Maar daarnaast zal ik voor de sport altijd een pup nemen uit lijnen die me aanstaan die ik zelf kan 'maken' zonder verleden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”