Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar kies jij voor in jou ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

jores schreef:
Marie-Josée schreef:
jores schreef:Hmm ik hou ervan dat je aan reu echt ziet het is een reu, ik hou van stevige reuen. Die onderste foto van jou die vind ik dus veel te iel, als je me zou zeggen dat het een heidewachtel was zou ik je ook geloven
Dat komt omdat je niet precies weet hoe een Heidewachtel eruit hoort te zien; niet zo massief en gedrongen iig :wink:
klopt ik heb geen verstand van heidewachtels :wink:
Dit vind ik zelf een mooi type, Bruno is eigenlijk nog iets slanker en hoger op de poten.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Hutsje schreef:
jidde schreef:Ik ga voor de showlijnen, hoewel een mooie grauwe, daar kan ik ook op kwijlen
Deze vind ik wel mooi, niet TE, gewoon normaal (oke, tis ook wel de vader van Tuana :mrgreen: )
Afbeelding
Zulke grauwe werkhonden vind ik ook prachtig!
Dan hoop ik niet dat ze zijn zwakke polsen heeft geerfd! Hij is wel heel erg doorgezakt.
En hij staat achter ook erg raar, erg naar buitengedraaid. Lijkt wel koehakkig.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Marie-Josée schreef:
jores schreef:
Marie-Josée schreef:
jores schreef:Hmm ik hou ervan dat je aan reu echt ziet het is een reu, ik hou van stevige reuen. Die onderste foto van jou die vind ik dus veel te iel, als je me zou zeggen dat het een heidewachtel was zou ik je ook geloven
Dat komt omdat je niet precies weet hoe een Heidewachtel eruit hoort te zien; niet zo massief en gedrongen iig :wink:
Dit vind ik zelf een mooi type, Bruno is eigenlijk nog iets slanker en hoger op de poten.
Afbeelding

die ziet er wel mooi uit, een vriendin van mij fokt ze maar die heeft alleen teven, dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen (ik ben een echt reuenmens)
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:
marian* schreef:Volgens mij ging het er om of het een ranke hond moest zijn om goed te kunnen funktioneren :wink:
Nee dus :wink:
Mijn opa was jager en hij joeg met Drentse patrijsen :wink: Zijn honden waren veel ranker dan de honden die je nu ziet. Volgens mij zijn alle honden waar nu mee gejaagd wordt ranker dan de gemiddelde showhond in dit ras.

Deze jagende honden tonen mij een stuk ranker in ieder geval :19:

Afbeelding
Afbeelding
Nou, mij niet. Waar zie jij het ranke? Ik kan je ook een foto laten zien van Saar waar ze "rank" toont hoor :N:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Marie-Josée schreef:
jores schreef:
Marie-Josée schreef:
Afbeelding
Dit is een Heidewachtel reu van een vriendin. Deze man is hier 1 jaar oud en gefokt uit echte jachtlijnen.
Is nog niet helemaal uitgezwaard maar veel zwaarder wordt 'ie niet.

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Hutsje schreef:
jidde schreef:Ik ga voor de showlijnen, hoewel een mooie grauwe, daar kan ik ook op kwijlen
Deze vind ik wel mooi, niet TE, gewoon normaal (oke, tis ook wel de vader van Tuana :mrgreen: )
Afbeelding
Dan hoop ik niet dat ze zijn zwakke polsen heeft geerfd! Hij is wel heel erg doorgezakt.
zulke polsen hoeven niet zwak te zijn toch?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:
MARC_S schreef:
marian* schreef:Volgens mij ging het er om of het een ranke hond moest zijn om goed te kunnen funktioneren :wink:
Nee dus :wink:
Mijn opa was jager en hij joeg met Drentse patrijsen :wink: Zijn honden waren veel ranker dan de honden die je nu ziet. Volgens mij zijn alle honden waar nu mee gejaagd wordt ranker dan de gemiddelde showhond in dit ras.

Deze jagende honden tonen mij een stuk ranker in ieder geval :19:

Afbeelding
Afbeelding
Nou, mij niet. Waar zie jij het ranke? Ik kan je ook een foto laten zien van Saar waar ze "rank" toont hoor :N:
Kijk eens goed naar de voorhand en borst van bv de bovenste hond. Denk je dat een geblokte hond met veel massa deze open houding kan aannemen? Ik niet :mrgreen:

Ik ben ook heel benieuwd naar een foto waarop Saar echt rank oogt want die bestaat niet :pffff:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rob* schreef:zulke polsen hoeven niet zwak te zijn toch?
Dat heet gewoon zwakke pols. Als een hond zwakke polsen heeft wordt daarmee bedoeld dat hij doorzakt in het polsgewricht, niet dat hij daar ook echt zwak is of last van heeft.

Dapper heeft ook zwakke polsen maar nergens last van :19:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Kijk eens goed naar de voorhand en borst van bv de bovenste hond. Denk je dat een geblokte hond met veel massa deze open houding kan aannemen? Ik niet :mrgreen:
Ik denk het wel. Ik ga op onderzoek uit :wink:
MARC_S schreef:Ik ben ook heel benieuwd naar een foto waarop Saar echt rank oogt want die bestaat niet :pffff:
Ja nou ehhh rank... slank dan :mrgreen: Saar is niet helemaal een eerlijk voorbeeld, maar ik heb wel foto's vergelijkbaar met die van jouw Drenten. Mèt haar overgewicht :19:
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:Mèt haar overgewicht :19:
Waarom doe je daar niks aan? Ik weet dat dit helemaal verkeerd kan vallen maar dat is niet zo bedoeld. Ik kan er slecht tegen als honden dik zijn en dat puur omdat ik een oude hond gehad heb met gewrichtsproblemen. Wuilus is 14 jaar geworden omdat ze 8 kilo is afgevallen uiteindelijk. Anders had ze de 12 niet gehaald met de artrose en spondylose. Dat gewicht maakt dat de gewrichten stuk gaan en ook haar levenslust zal afnemen in de loop van de tijd.

Excuusjes zijn er niet want ik zweer dat ik haar gezond en wel wat kilo's kan laten verliezen. Dat is niet zielig maar juist liefde :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:
Kijk eens goed naar de voorhand en borst van bv de bovenste hond. Denk je dat een geblokte hond met veel massa deze open houding kan aannemen? Ik niet :mrgreen:
Ik wel :wink:
Heb helaas geen foto van Bente's vader,maar die zag er ook ongeveer zo uit en was bejaagd.
De hond van een vriendin-zelfde type-heeft eerst jachtcursus gedaan en is daarna overgegaan op speuren.Ging prima.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tamara en Bowie schreef:
Marie-Josée schreef:
jores schreef:
Marie-Josée schreef: Dat komt omdat je niet precies weet hoe een Heidewachtel eruit hoort te zien; niet zo massief en gedrongen iig :wink:
Afbeelding
Dit is een Heidewachtel reu van een vriendin. Deze man is hier 1 jaar oud en gefokt uit echte jachtlijnen.
Is nog niet helemaal uitgezwaard maar veel zwaarder wordt 'ie niet.

Afbeelding
Hele mooie hond, waar komt hij vandaan?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding

Wat een knapperd :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Geen werklijn of showlijn maar gewoon een rottweiler.

Een hond die beide bezit en het een kan niet zonder het ander.

Om goed te kunnen werken heeft een hond een gezond bewegings apparaat nodig en mag bv niet te kort in de neus zijn. Extremen gaan altijd ten koste van de hond.
Voor mij is dit een mooie rottweiler :

Afbeelding

En dit dus duidelijk te :

Afbeelding
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Wat de duitsers betreft ga ik voor combinatiefok; wel croupe maar niet zoveel als de foto's die ik eerder in dit topic tegenkwam. Een duitser moet naar mijn mening atletisch, zijn het vermogen hebben om goed te kunnen draven maar bovenal moet kunnen werken en dat zie ik bij de kynologen naar mijn mening te weinig de vereiste vh1 wordt er vaak met pijn en moeite op gezet omdat de werkdriften bij de kynologen weinig aanwezig zijn.
Ik neem nooit meer een duitser omdat het ras in mijn ogen helemaal verziekt wordt door te veel extremen en teveel kwaaltjes en afwijkingen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Afbeelding
Dit vind ik dus geen mooie hond! Ik heb deze laatst op een cm gezien, :N: nee, ik vind dat dus niet mooi.
Youri is geen mooie hond (vind ik) maar kan wel werken :19: En dat vind ik veel belangrijker!
jidde schreef:Afbeelding
Mooie kop maar voor het lijf is absoluut niet mijn smaak. Bolle rug.
Mwoaw...geef mij maar een grauwe werkhond als deze
Afbeelding
Fantastische hond! Met name qua karakter. Ook zijn moeder en een aantal dochters die ik ken hebben dit karakter. Vriendelijk maar er wel staan als het nodig is!
deze vind ik ook onwijs mooi! :denken:
Ik niet :N:
jidde schreef:Maar wat ik mooiste blijf vinden, is dat ze een goed karakter hebben. ik heb liever een paarse hond die werkt en stabiel karakter heeft, dan 1 die perfect van bouw is en een kutkarakter heeft (en helaas zie je dat toch vaak :19: )
En hoe komt dat denk je?
Teveel op het uiterlijk selecteren en niet op het karakter.

Het verhaal dat de schuine ruggen nodig zijn om te draven vind ik dus echt kul.
De Duitse Herder doet van oorsprong hetzelfde werk als de Hollandse Herder en de Mechelse Herder, het hoeden van schapen. Sterker nog, ze komen allemaal uit dezelfde voorouders. Toch hebben de Hollanders en Mechelaars niet van die schuine ruggen en kunnen ze prima draven.

Persoonlijk hou ik meer van de werktypen van de rassen waar ik van hou. Bij de boxer zie je die veel te weinig helaas.
Bij de Hollander zit er niet echt veel verschil in bouw qua type, wel zie je wat verschil in karakter. Doe mij dan maar de werktypes. Bij de Mechelaar vind ik de showlijnen niets voor mij.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

marian* schreef:Afbeelding

Wat een knapperd :ok:

mee eens :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef:Het verhaal dat de schuine ruggen nodig zijn om te draven vind ik dus echt kul.
De Duitse Herder doet van oorsprong hetzelfde werk als de Hollandse Herder en de Mechelse Herder, het hoeden van schapen. Sterker nog, ze komen allemaal uit dezelfde voorouders. Toch hebben de Hollanders en Mechelaars niet van die schuine ruggen en kunnen ze prima draven.
Dat snap ik dus ook niet. Er is toch geen enkel ander ras met zo'n ernorme glijbaan? En veel van die andere rassen kunnen toch prima draven?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik hoor overal dat ze er goed mee kunnen functioneren maar ik blijf het misvorming vinden.

doe mij maar zo'n oudduitse herder met normale rug. voel ik me veel prettiger bij en ik kan me niet voorstellen dat dat bij de hond anders is..
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Voor mij zien die herders met die overdreven glijbanen er gehandicapt uit. Ik ken ook nauwelijks herders op leeftijd die nog enigszins normaal kunnen lopen.

Anne
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Zoek stok! schreef:
Inge schreef:Het verhaal dat de schuine ruggen nodig zijn om te draven vind ik dus echt kul.
Dat snap ik dus ook niet. Er is toch geen enkel ander ras met zo'n ernorme glijbaan? En veel van die andere rassen kunnen toch prima draven?
de duitsers hebben van die maffe ruggen gekregen omdat het doel bewust is in gefokt van af de eerste wereld oorlog de honden leken inposanter als ze zo liepen ze straalde kracht uit en leek net of dat ze altijd trokken, de borst voor uit en de bekken gekantelt in de trek positie

mol :8):
Zoek stok!
Zeer actief

massam schreef:doe mij maar zo'n oudduitse herder met normale rug. voel ik me veel prettiger bij en ik kan me niet voorstellen dat dat bij de hond anders is..
O ja, die vind ik zo prachtig en imposant! Ik kom er regelmatig twee tegen bij de Gravenbol. Wat een kracht stralen die beesten uit!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Mol schreef:
Zoek stok! schreef:
de duitsers hebben van die maffe ruggen gekregen omdat het doel bewust is in gefokt van af de eerste wereld oorlog de honden leken inposanter als ze zo liepen ze straalde kracht uit en leek net of dat ze altijd trokken, de borst voor uit en de bekken gekantelt in de trek positie

Ik heb het idee dat in mijn jeugd (dus zeg maar 20 jaar geleden) de ruggen nog rechter waren. Maar dat klopt dus niet?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn hemel zeg... die ruggen van die herders.. dat kan je toch niet okej vinden lijkt mij :N: het lijkt toch meer op een hond met een handicap zo :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

cloris schreef:Mijn hemel zeg... die ruggen van die herders.. dat kan je toch niet okej vinden lijkt mij :N: het lijkt toch meer op een hond met een handicap zo :19:
nou je slaat de spijker eigelijk op zijn kop, de heupen zijn in die maten gekantelt dat het een in gefokte vergroeing is, dus eigelijk heb je inderdaad met een handicap te maken.

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik vind die glijbaan ruggen ook niets, en ik dacht ook dat ik vroeger rechtere ruggen zag, dan nu... Misschien is het toeval.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
massam schreef:doe mij maar zo'n oudduitse herder met normale rug. voel ik me veel prettiger bij en ik kan me niet voorstellen dat dat bij de hond anders is..
O ja, die vind ik zo prachtig en imposant! Ik kom er regelmatig twee tegen bij de Gravenbol. Wat een kracht stralen die beesten uit!
wij vinden ze ook super.

via dit forum zijn we in contact gekomen met iemand met een jonge ODH en daar ben ik mee wezen wandelen. echt een heel gaaf beest!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Mol schreef:
cloris schreef:Mijn hemel zeg... die ruggen van die herders.. dat kan je toch niet okej vinden lijkt mij :N: het lijkt toch meer op een hond met een handicap zo :19:
nou je slaat de spijker eigelijk op zijn kop, de heupen zijn in die maten gekantelt dat het een in gefokte vergroeing is, dus eigelijk heb je inderdaad met een handicap te maken.

maar dan is het toch triest te constateren dat rasliefhebbenrs dat mooi en ok vinden?

ik zou helemaal maf worden als ze dat met mijn ras zouden doen.. zijn ze helemaal gek geworden!
:19:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

massam schreef:
maar dan is het toch triest te constateren dat rasliefhebbenrs dat mooi en ok vinden?

ik zou helemaal maf worden als ze dat met mijn ras zouden doen.. zijn ze helemaal gek geworden!
:19:
Er worden veel gehandicapte rassen gefokt omdat "wij" dat mooi vinden. Ik ken ook wel wat mensen die vroeger Duitse herders hadden maar nu kiezen voor een Oud Duitse herder of een Belgische herder.

Anne
M@scha
Zeer actief

alle honden tegenwoordig zijn zo zoals wij het goed vinden..

maar dit soort dingen net als de engelse bull gaan te ver. ik vind het ook raar dat mensen die honden blijven kopen en daardoor dit in stand houden.

maar da's mijn bescheiden mening :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”