Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werkrassen/sportrassen/showrassen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marie-Josée schreef:Ik vind jou type golden ook mooier.Maar veel goldens van dit type die ik ken zijn te lui dat ze lopen...... :mrgreen:
Dan zie je een baasje in het bos wandelen of joggen en 20 meter erachter sjokt een golden :wink:
Klopt. Helaas :19:
Ik heb er één die vooruit loopt en de weg wijst, en 1 die op een meter afstand achter me loopt. Maar wij doen niet aan sjokken hoor :neenee: :neenee: :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Marion. schreef:
Marie-Josée schreef:Ik vind jou type golden ook mooier.Maar veel goldens van dit type die ik ken zijn te lui dat ze lopen...... :mrgreen:
Dan zie je een baasje in het bos wandelen of joggen en 20 meter erachter sjokt een golden :wink:
Klopt. Helaas :19:
Ik heb er één die vooruit loopt en de weg wijst, en 1 die op een meter afstand achter me loopt. Maar wij doen niet aan sjokken hoor :neenee: :neenee: :wink:
:mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:De Golden uit typische jachtlijnen ziet er wel anders uit. Veel ranker, vaak ook spitsere kop. En inderdaad vaak donkerder

Winnaar Nimrod 2005:
Afbeelding

Op deze foto zie je heel duidelijk andere 'types' dan bv Saar of Miep
Afbeelding

Maar er zijn ook een heleboel showlijn-hondjes die het erg goed doen in de jacht (Miep zou het ook geweldig vinden).
Kijk maar eens op www.goldenretrieverclub.nl en dan op de verschillende foto's onder de "Werk"knop en onder de "Show"knop.
zo ken ik ze helemaal niet, vind deze persoonlijk ook mooier als die ik op straat tegenkom als ik eerlijk ben :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Marion heeft het al even aangehaald. Het verschil tussen de Golden Retriever uit de jachtlijn en de GR uit de showlijn. Die uit de jachtlijn, zijn dus veel hoger op de poten en ieler in bouw. Het karakter van de goldens uit de jachtlijn is ook heel anders. Persoonlijk niet mijn smaak dus. Met onze eigen Goldens showen we en doen we jacht. De golden is van nature een jachthond. Ik vind deze werkeigenschappen erg belangrijk en vind dat de golden beiden moet hebben. En de showkwaliteiten en de werkkwaliteiten. Qua fokken, proberen we dus de golden te fokken die zowel mooi is, maar zeker ook de "will to please" heeft.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nono schreef:Marion heeft het al even aangehaald. Het verschil tussen de Golden Retriever uit de jachtlijn en de GR uit de showlijn. Die uit de jachtlijn, zijn dus veel hoger op de poten en ieler in bouw. Het karakter van de goldens uit de jachtlijn is ook heel anders. Persoonlijk niet mijn smaak dus. Met onze eigen Goldens showen we en doen we jacht. De golden is van nature een jachthond. Ik vind deze werkeigenschappen erg belangrijk en vind dat de golden beiden moet hebben. En de showkwaliteiten en de werkkwaliteiten. Qua fokken, proberen we dus de golden te fokken die zowel mooi is, maar zeker ook de "will to please" heeft.
Afbeelding
:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

marian* schreef:
Nono schreef:Marion heeft het al even aangehaald. Het verschil tussen de Golden Retriever uit de jachtlijn en de GR uit de showlijn. Die uit de jachtlijn, zijn dus veel hoger op de poten en ieler in bouw. Het karakter van de goldens uit de jachtlijn is ook heel anders. Persoonlijk niet mijn smaak dus. Met onze eigen Goldens showen we en doen we jacht. De golden is van nature een jachthond. Ik vind deze werkeigenschappen erg belangrijk en vind dat de golden beiden moet hebben. En de showkwaliteiten en de werkkwaliteiten. Qua fokken, proberen we dus de golden te fokken die zowel mooi is, maar zeker ook de "will to please" heeft.
Afbeelding
:ok:
Dank je.
Ook een compliment voor Angeniet, want zij heeft deze foto gemaakt!
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

hier nog een echte werker

Afbeelding

mol :8):
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dit type dober spreekt mij meer aan, niet groot, geen grote borst.. dus niet topzwaar aan de voorkant redelijke nek... maar ja... helaas zijn ze er niet zoveel meer:

Afbeelding

als je dat vergelijkt met mijn dober... :N: De mijne is een schat van een hond, prima karakter ook voor de sport, was ook een kanjer met werken ook al kwam hij uit showlijnen (hij is niet gekocht voor de sport, dat kwam later eigenlijk pas) stond bijna op het WK dobers afgelopen zomer TOT zijn nekhernia, einde sport en bijna ook einde hond :roll: Vandaar dat ik heel voorzichtig ben met het ooit weer aanschaffen van een dober...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon schreef:Bij mijn ras (Bracco Italiano) is er geen onderscheid tussen werk- of showlijn. Ik weet weinig van showen af, weet ook niet of voor het showen (of een titel behalen) ook werkresultaten nodig zijn. Wel weet ik dat de goede fokkers alleen fokken met honden die een bepaald resultaat hebben behaald wat 'werk' betreft.
Ik vind het heel goed dat dit zo gebeurt; de fokkers 'eisen' wel van de pupkopers dat er iets gedaan wordt met de hond (op het gebied van werken) dus apporteren, veldwerk of G&G (die eis valt nooit hard te maken maar goed ze doen in ieder geval een poging daar toe).

Gr. Marijke
Bij mijn ras (Griffon Korthals) is er ook geen verschil tussen show of werklijn.
Op een show moet de hond goede bouw tonen.
Die bouw en de vacht bepalen of de hond geschikt is om het werk te doen waar hij voor is bedoeld.
Dat is ook de oorspronkelijke bedoeling van showen van je hond.
Een hond tonen die naast zijn werkprestaties kan worden beoordeeld op bouw. Doorgaans ten behoeve van gebruik voor de fokkerij.
In een rasstandaard , die oorspronkelijk is gemaakt om een hond te krijgen die voldoet aan uiterlijk èn werkcapaciteiten, hoort dat naar voren te komen.
Op een show wordt bij sommige rassen (zoals bij de teckels) een aparte klasse geboden waar je de hond kan inschrijven als hij zijn kwaliteiten heeft laten zien. Bij Teckels dus de jachtkwaliteiten waar hij oorspronkelijk voor bedoeld is.
Een hond uit die klasse, die vervolgens ook nog als beste van al zijn rasgenoten (dus vergeleken met de honden die niet in de werkklasse uitkomen) wordt aangewezen is in princiepe een tophond.
Bij de Griffon Korthals is het geloof ik soms ook mogelijk om in te schrijven in de werkklasse. In ieder geval wordt bij de club alleen gefokt met honden die zowel in show als in getoonde werkprestaties zijn goedgekeurd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Moos schreef:De gezelschapshonden-groep zijn natuurlijk ook niet echt gefokt om te werken of te sporten :wink:

Ik denk dat je heel leuk behendigheid of flyball of doggydance met een gezelschapshondje kan doen :ok: Alleen ik ben wel benieuwd of ze dan erg hoog kunnen eindigen? Zou een Cavalier bijvoorbeeld ooit kunnen winnen van een Border Collie met flyball?

En pakwerk met je Shih-tzu zie ik ook niet zo snel gebeuren :mrgreen: :mrgreen:

Dan blijft dus voornamelijk showen over denk ik...
nou het leek me wel eens leuk om pakwerk met mn shih`s te gaan doen :mrgreen: :mrgreen:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:
Nanna schreef:Allemaal heel leuk, en iedereen wil graag een mooie hond.
Maar wanneer de Springer er uit gaat zien als op onderstaand plaatje, haak ik af.
Véél te overdreven...
Afbeelding

hallooootjes dat is de doorgeschoten amerikaanse versie van de showspringer. Een springer met spotjes wordt daar niet als showspringer gezien :roll:

nee zo'n portret hoef ik ook niet :mrgreen:
en als er 1 land is waar de mensen kunnen overdrijven... dan is het amerika wel.....
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

bij de shih zit uiteraard geen verschil in werk en show, want werken kunnen ze niet. ja slijmen om een koekje :pffff:

Wel heb je verschillende types.... het grootste verschil zijn de honden uit amerika... Vooral kwa vachten is het grootste verschil....

Een uit amerika:
Afbeelding

en het europese type:
Afbeelding
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Ailena schreef:bij de shih zit uiteraard geen verschil in werk en show, want werken kunnen ze niet. ja slijmen om een koekje :pffff:

Wel heb je verschillende types.... het grootste verschil zijn de honden uit amerika... Vooral kwa vachten is het grootste verschil....

Een uit amerika:
Afbeelding

en het europese type:
Afbeelding
Moet een Shih niet een soort geitenhaar hebben, een harde kwaliteit haar?
Die lange zachte vachten vind ik maar niks....
\

klopt, een goede shih tzu vacht is van zeer goede kwaliteit, en kan alle weersomstandigheden hebben. Veel mensen denken dat ze snel vies worden, maar met de juiste vacht laat je het opdrogen, en het vuil is weg. Die vachten zijn ook moeilijk GOED nat te krijgen. Gooi daar 10 minuten de douche straal over heen, en op de huid is het nog droog....
In de volgende topic staan wat types....http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... &start=150
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”