Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden van de buren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

vedim
Actief

honden van de buren

Ongelezen bericht door vedim »

de hond van de buren (jack russel) kan niet alleen thuis zijn.
Dan gaat hij blaffen en janken zijn partner in crime (retreverx labrador) helpt haar dan altijd een handje.
Zodra de buuv de kamer (even naar boven of even naar de supermarkt) verlaat begint het janken en blaffen
Ze zijn volhardend want ze houden niet op tot de voordeur klinkt.
Ik heb het al eens hier over gehad met de buren, maar die zeggen alles al geprobeert te hebben :denken:

van de zomer waren ze op vakantie , mensen verderop in de straat zouden ze in huis nemen.
Maar dat vonden ze bij nader inzien toch niet zo handig, dus hebben die mensen de honden in hun eigen huis opgelsloten.
Na vijf dagen en nachten van blaffen en janken, heb ik de buren op vakantie gebeld om te vragen wat ze voor de honden hadden geregeld. wat mij niet in dank werd afgenomen.

de laatste tijd zijn de buren veel van huis ..... en het is weer elke middag en avond feest bij de buren :19:

nog een keer gaan praten met de buren lijkt me niet nuttig, de honden hebben zo goed als geen opvoeding genoten. de JR kluift aan de bank en de kruising springt vrolijk op de koffietafel en anders zit lekker in de vensterbank. als er aangebeld word springt ze zelfs op het aanrecht :denken: , ze springen tegen je op bij binnenkomst en bij het uitlaten trekken ze de buuv bijna de arm uit de kom.
hoe kan ik van deze mensen verwachten dat ze hun hond rustig hebben geleerd om alleen te zijn :denken:

what would you do ? :idea:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ervan uitgaande dat er meer mensen last hebben van het geblaf, zou ik met een groepje uit de buurt op bezoek gaan om met die mensen te praten.

Over die vakantie. Lees ik nou goed dat ze op vakantie zijn gegaan terwijl die honden in huis opgesloten zaten????
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wijkagent of-bij een huurwoning-de woningbouwver. inschakelen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou ook wijkagent o.i.d. aanspreken, dat kan zo niet.

Anne
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

het is al triest dat er zo voor die honden gezorgd wordt, zijn er meer mensen in jullie omgeving die jullie mening delen. Misschien samen eens op de wijkagent afstappen oid.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
vedim
Actief

Over die vakantie. Lees ik nou goed dat ze op vakantie zijn gegaan terwijl die honden in huis opgesloten zaten????[/quote]

ze hadden geregeld met mensen verderop in de straat dat die ze in huis zouden nemen ten tijde van hun vakantie.
De oppassers vonden dat na een dag toch niet ideaal, en hebben ze in hun eigen lege huis opgesloten, drie maal daags kwartiertje blokkie om... en dat was het voor ze.
:boos:

dan zou ik ook blaffen denk ik.
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

vedim schreef:Over die vakantie. Lees ik nou goed dat ze op vakantie zijn gegaan terwijl die honden in huis opgesloten zaten????
ze hadden geregeld met mensen verderop in de straat dat die ze in huis zouden nemen ten tijde van hun vakantie.
De oppassers vonden dat na een dag toch niet ideaal, en hebben ze in hun eigen lege huis opgesloten, drie maal daags kwartiertje blokkie om... en dat was het voor ze.

dan zou ik ook blaffen denk ik.[/quote]

jeetje dat is niet normaal toch

gewoon wijkagent inschakelen
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
vedim
Actief

ik had aan de wijkagent nog niet eerder gedacht. vind ik wel een goed idee.

maar wat ik niet snap; waarom zijn die mensen niet gewoon een goede puppie cursus met ze gaan doen dat ze jong waren.
je hebt zoooveeel meer plezier aan je hond als ze netjes opgevoed zijn.

banken slopen, graven in de tuin, tegen mensen opspringen, blaffen, trekken aan de lijn, op het aanrecht springen, in de vensterbank zitten, op de salontafel springen (tussen de koffiekopjes)
ze kunnen mij dan niet vertellen wat voor plezier je dan aan je hond hebt. volgens mij ben je dan continue aan het puinruimen.

wat het trekken aan de lijn betreft ; heb ik ze aangeraden een gentle leader te proberen, dat word dan met braaf ja nee en amen en met open armen het advies aanvaard, maar dan doen ze er weer niks mee. :19:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

vedim schreef: ze hadden geregeld met mensen verderop in de straat dat die ze in huis zouden nemen ten tijde van hun vakantie.

En wisten de vakantiegangers dat? In dat geval vraag ik me inderdaad af of er te praten is met die mensen en zou ik direct een gesprek met de wijkagent aangaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
vedim
Actief

Zoek stok! schreef:
vedim schreef: ze hadden geregeld met mensen verderop in de straat dat die ze in huis zouden nemen ten tijde van hun vakantie.

En wisten de vakantiegangers dat? In dat geval vraag ik me inderdaad af of er te praten is met die mensen en zou ik direct een gesprek met de wijkagent aangaan.
nee dat ik de buren belde om te vragen waarom de honden dag en nacht blafte, is de buurman de volgende dag naar huis gekomen.
hij was niet blij (maar daar kan ik niets aan doen)
toch zijn het wel aardige mensen hoor, maar ze houden er heel andere ideeen op na dan ik als het op huisdieren houden aan komt.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

vedim schreef:
banken slopen, graven in de tuin, tegen mensen opspringen, blaffen, trekken aan de lijn, op het aanrecht springen, in de vensterbank zitten, op de salontafel springen (tussen de koffiekopjes)
ze kunnen mij dan niet vertellen wat voor plezier je dan aan je hond hebt. volgens mij ben je dan continue aan het puinruimen.
nou nou.. tyson heeft in zn pubertijd 2 banken gesloopt.. graaft nog steeds gaten in de tuin.. tegen mensen opspringen mag niet.. trekken aan de lijn ook niet etc
maar dat betekent niet dat ik geen plezier van hem heb.. (luistert nu wel trouwens)
niet iedereen heeft behoefte aan een giga afgerichte hond

het huilen in huis lijkt me afschuwelijk voor de honden.. daar moet wel iets aan gedaan worden!!
vedim
Actief

het huilen in huis lijkt me afschuwelijk voor de honden.. daar moet wel iets aan gedaan worden!!

het huilen en blaffen, hoor ik ook niet als de radio of televisie wat harder zet, dan heb ik er feitelijk geen last van , maar ik vind het zo sneu als ze uuuuren achter elkaar aan het janken en blaffen zijn.
het is de Jack russel die niet alleen thuis kan zijn die kruising die is alleen solidair om mee te blaffen.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

afschuwelijk voor de honden bedoel ik he :wink:
vedim
Actief

SuperTyson schreef:afschuwelijk voor de honden bedoel ik he :wink:
dat begreep ik ja :ok:
marx-7
Actief
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft

Ongelezen bericht door marx-7 »

Ik denk dat je zelf eens moet nadenken hoe je relatie met de buren is. Is die goed, dan zou ik eens een goed gesprek met ze aanknopen. Als volwassenen moet dat toch kunnen denk ik zo....

Is die slecht, dan heeft praten geen enkele zin vrees ik. Ik zou gek worden van die beesten. Hebben hier in de straat ook zo'n voorbeeld op de hoek. Daar zit een duitse herder en 2 JR de hele dag buiten te blaffen op alles wat beweegt. Ik denk als ik zeg dat die beesten 2 X per week buiten het hek komen ik niet overdrijf. Het zijn niet onze directe buren maar heb de buren wel eens iets gevraagd en ze worden er gek van, maar niemand doet wat. Bij ons achterom zit een mechelaar in een ren, ook dat beest blaft de hele dag en komt alleen s'avonds even buiten :boos: Ik heb zijn baas wel eens gevraagd waarom hij eigenlijk een hond heeft.....ik moest me nergens mee bemoeien....dus een gesprek is onmogelijk :denken:

Als praten geen zin heeft zou ik inderdaad eens praten met de wijkagent, al is het voor je eigen gemoedsrust!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Misschien kan je ze eens uitnodigen op de koffie. Dan horen ze wat hun honden doen en tegelijkertijd zien ze hoe het ook kan bij jouw goed opgevoede hond. Wellicht willen ze dan jouw raad ter harte nemen. Zoniet dan kan je altijd nog andere stappen ondernemen richting wijkagent oid.
Groetjes van Bo en de honden.
vedim
Actief

de buren en wij lopen de deur niet bij elkaar plat maar hebben wel goed buurcontact. maken een praatje op het tuinpad. en drinken in de zomer wel eens samen een wijntje in het zonnetje.
daarom is het zo lastig, zij geven aan alles al geprobeert te hebben (wat ik in twijfel trek) en ik wil ook geen ruzie met de buren hierover, vind goed contact met de buren erg belangrijk.

maar ja die arme hondjes, die vaak alleen zijn. ookal zet ik de radio of tv wat harder, je weet dat ze met het uur meer "over de zijk" gaan
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou het toch nog eens proberen met een gesprek. Neem van te voren een bandje op met het geblaf zoals jij het hoort in huis en laat ze dat ook horen. Je zegt een redelijk contact te hebben met je buren, dan zou ik niet eerst de wijkagent erop af sturen want 1 en 1 is 2 en ze weten dat het bij jou vandaan komt. In dat gesprek kan je wel vertellen dat je er behoorlijk overlast van heb al ben je gek op honden en als dit gesprek niet helpt o er iets mee te doen dat je dan de wijkagent gaat inschakelen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb er zo vijf, van die buurhonden.Onze buren zeggen dat wij dan maar in een hutje op de hei moeten gaan wonen(Als ze me het geld ervoor geven dan graag! :mrgreen: )
Als ik een wijkagent in ga schakelen kan ik dat trouwens inderdaad maar beter doen :N:
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

Nu heb ik ook een hondje die heel slecht alleen kan zijn.. Als pup hebben we het heel rustig op gebouwd. Maar in het begin jankte hij wat, dit hebben wij gewoon genergeerd. Toen ging het een tijdje goed, totdat wij begonnen te merken dat Selian bleef janken.. Wij naar allerlei oplossingen gezocht en bleek de buurman op de trap terug zat te janken.. Dus respons geven..
Wij hebben hier ongeveer een jaar mee gezeten en wij maar van alles proberen maar Selian bleef janken hopend op de respons. En de buurman ging ook maar dood leuk door. Terwijl wij hem meerdere malen op het hart hadden gedrukt dat Selian van het janken af zou komen als hij geen respons zou geven..

Ondertussen zijn we verhuist en gaat het alweer iets beter. We zijn hem nu aan het leren dat hij uit de bench mag als wij weg zijn. We hebben nu een super lieve buurvrouw die er veel begrip voor heeft en die ons verteld of hij zich netjes gedragen heeft of niet. Ze accepteerd het.

Selian is ondertussen weinig alleen, gewoon zodat hij niet voor overlast zorgt, maar we oefenen wel veel! Langzamerhand gaat het de goede kant op maar ben bang dat hij er nooit helemaal vanaf komt en altijd er een hekel aan blijft houden om alleen te zijn.

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Is toch ongelofelijk, dat ze er zo maar van uit gaan, dat die mensen wel op hun honden passen en dat ze die arme dieren de hele dag alleen laten. :evil: Ik zou inderdaad de wijkagent eens inlichten over het geblaf.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Joey06
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Zwarte middenslag Schnauzer Joey

Ongelezen bericht door Joey06 »

Voor de goede orde - ik woon in Belgie. Een alleenstaande buurvrouw van ons heeft een Mechelse herder, die dagelijks van 's morgens 8.00 tot 17.00 alleen is. Vaker gaat ze dan om 18.00 weer voor enkele uren weg. Ik heb haar nog nooit met de hond buiten zien wandelen. In haar auto pronkt wel een super luxe professionele bench en zo te horen (als ze thuis is ) luistert haar hond prima (zal afgericht zijn). Tijdens haar afwezigheid blaft de hond praktisch onophoudelijk. Toen ze een maand hier woonde ben ik eens naar haar toe gegaan en heb haar op een vriendelijke manier gewezen op het blafgedrag van haar hond. Haar eerste opmerking was "ik doe hem toch geen anti - blaf band om" .Rare opmerking vond ik dat - leek dus wel dat ze bekend was met het blafgedrag en misschien is ze op haar vorig (NL) adres hier ook op aangesproken. Resultaat van het gesprek was dat we sindsdien totaal geen goeiendag meer krijgen en als ze ons ziet weet ze niet hoe snel ze moet vluchten. Dat is uiteraard haar probleem. Omdat de toestand zo bleef en omdat ze vrij onregelmatig thuis is heb ik haar toen een brief geschreven met allerlei mogelijkheden om het blafgedrag te corrigeren - eventueel zelfs met onze hulp. Een week later stond de Belgische wijkagent voor onze deur met de mededeling dat hij gesproken had met onze buurvrouw en dat hij vond dat de Mechelse herder prima verzorgd was. Hij had water en voedsel genoeg en verschillende ligplaatsen in het huis. Toen ik repliceerde dat voor mijn part de hond een eigen tv met video mocht hebben + een gouden voederbak, maar dat dit niet relevant is voor het welzijn van de hond en de overlast naar de buurt toe - was de gesprek stof bij de wijkagent ook meteen op. Resultaat is dat de hond nog altijd (na jaren) dit gedrag vertoont en dat de buurvrouw de overlast alleen gereduceerd heeft door de hond gewoon binnen op te sluiten, zodat het blaffen niet meer zo gehoord wordt buiten. Bijkomend probleem is ook dat haar alleenstaande buurman ook een hond heeft ( en kippen, hanen en fazanten) en tijdens zijn aanwezigheid thuis nog nooit z'n hond tot de orde geroepen heeft wanneer deze langdurig onophoudelijk blaft. Ook daar ben ik jaren geleden eens naar toe geweest en kreeg toen te horen dat ik ermee moest leven dat honden nu eenmaal blaffen, daarom zijn het tenslotte honden. Einde verhaal. Ook hierover heb ik de wijkagent eens aangesproken, echter weer kreeg ik een verhaal dat die mijnheer de hond goed verzorgt en bepaalde honden nogal waaks zijn. Misschien dat de Nederlandse wijkagent wat beter kynologisch onderlegd is, maar onze Belgische wijkagent doet er alles aan om iedereen te vriend te houden en verder dan een praatje met wellicht een goed onthaal met alles erop en eraan komt hij ook niet. En dan te weten dat we hier de strengste gemeente wet hebben op gebied van (stank - en geluids) overlast. Ik wordt bijna verplicht naar de rechtbank te stappen, gewoon omdat de wijkagent niets doet of kan doen. Zou wel eens willen weten van alle mensen die op dit onderwerp gereageerd hebben wat zij denken dat een wijkagent qua doelmatigheid kan betekenen bij een blaffende hond van een buur. Is het probleem dan direct opgelost? Heeft de Nederlandse wijkagent zoveel macht dat hij dwingend kan optreden of blijft het ook bij een gesprek met beloftes.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

zoals de ts aangeeft heeft zij verschillende keren met de buren gepraat, zonder succes tot nog toe. de enige mogelijkheid die er dus nu nog is, is de wijkagent ofwel de politie in te schakelen. in het geval van de politie komen zij eens kijken op het moment dat er niemand thuis is en de honden dus alleen zijn. zij zullen dan ook kijken of zij niet worden aangezet tot blaffen, door vervelende mensen ofzo!

ik heb met onze oude buren precies het zelfde gehad, 2 JR broertjes en doordat zij onderling een dominatie strijd hadden zaten ze afzonderlijk van elkaar in huis. de ene in de hal en de andere in de woonkamer. als de ene begon te blaffen deed de andere mee en anders om.
uiteindelijk heb ik een klacht bij hun neergelegd en hulp aangeboden. ook heb ik nog aangeboden om zolang als zij dan niet thuis waren een van de hondjes in huis te nemen. dit wilden zij niet omdat dat toch niet zou helpen volgens hun. ik was uiteindelijk zo narrig dat ik de politie heb gebeld. ik vond het zielig voor de hondjes dat ze zo hun strotjes zaten schor te blaffen. zij kwamen kijken vonden dit niet de juiste manier van omgaan met je honden.
uiteindelijk is een van de JR herplaatst. de overgebleven JR bleef uiteindelijk nog heel erg blaffen. heb weer aan geboden om hem eventueel in huis te halen als zij weg gingen of lekker een rondje te lopen en de hond zo moe maken dat ie de rest van de dag zou slapen. ook dit werd niet aangenomen. ( ik moet er bij zeggen dat wij zelf toen nog geen hond hadden hoor, anders had ik het niet gedaan omdat het een heel dominant hondje was) uiteindelijk zijn de buren vorig jaar verhuisd.

Nu wonen er nieuwe mensen ook met een hond die nog erger is. een grote kruising die nog dieper en harder blaft. maar goed deze hond is goed te corrigeren en slaat alleen aan als er iemand binnenkomt of langs loopt. Nu hebben ze hem overdag in de tuin in een kennel zitten wat de hond niet gewend was/is. hierdoor zit ie uitgebreid te janken en te blaffen om aandacht. erg zielig en er moeilijk. zal even zo een nieuwe topic maken.

ik hoop dat je iets met het eerste gedeelte kan, en probeer het voor de welzijn van die honden voor elkaar te krijgen dat jouw buren er wat mee doen.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”