precies, ik vergelijk het een beetje met een draver, tuurlijk kan het best spectaculair zijn en "knap"er uit zien, maar ik persoonlijk, zie graag een hond, die stap, draf en galop beheerst op een natuurlijke manier.Inge O schreef:klopt, de galop van de show-duitse herders ziet er vaak uit om bij te huilen, van achteraan bekeken al helemaal - lijkt wel een huppelend konijn, maar dan ook nog een heel vreemdRoelfien schreef:Ik vind die draf wel heel apart, eigenlijk niet mooi. Ik geloof absoluut dat die herder dat lang vol kan houden. Maar ik krijg eerder het idee dat ie ook alleen maar zo kan draven, die zie ik nog niet galopperen. Hij kan zijn benen er niet onder zetten, lijkt me, voor de draf kan ie wel mooi naar achteren, maar voor de galop niet goed onder het lijf..
uitblinken in iets? prima, maar niet als dat ten koste gaat van de andere gangen. bv een australian shepherd ... ook veedrijvers en hoeders bij uitstek... schuine rug? nee hoor, hele dag heen en weer moeten kunnen lopen/rennen? ja hoor.