Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar kies jij voor in jou ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
Roelfien schreef:Ik vind die draf wel heel apart, eigenlijk niet mooi. Ik geloof absoluut dat die herder dat lang vol kan houden. Maar ik krijg eerder het idee dat ie ook alleen maar zo kan draven, die zie ik nog niet galopperen. Hij kan zijn benen er niet onder zetten, lijkt me, voor de draf kan ie wel mooi naar achteren, maar voor de galop niet goed onder het lijf.
klopt, de galop van de show-duitse herders ziet er vaak uit om bij te huilen, van achteraan bekeken al helemaal - lijkt wel een huppelend konijn, maar dan ook nog een heel vreemd :19: .
precies, ik vergelijk het een beetje met een draver, tuurlijk kan het best spectaculair zijn en "knap"er uit zien, maar ik persoonlijk, zie graag een hond, die stap, draf en galop beheerst op een natuurlijke manier.

uitblinken in iets? prima, maar niet als dat ten koste gaat van de andere gangen. bv een australian shepherd ... ook veedrijvers en hoeders bij uitstek... schuine rug? nee hoor, hele dag heen en weer moeten kunnen lopen/rennen? ja hoor.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Podenji schreef:
MARC_S schreef:
draait hij zijn voorvoeten nou naar binnen of lijkt dat maar zo :denken:
in elk geval zou het niet best zijn als hij dat draven niet langer volhoudt dan dat kleine stukkie in de ring :wink:
Hij draait inderdaad zijn voorvoeten behoorlijk naar binnen. Verder vind ik het ook niet spectaculair, ik hou meer van wat strakker gangwerk.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 16 nov 2006 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

Inge schreef:
diana25 schreef:
Mwoaw...geef mij maar een grauwe werkhond als deze
Afbeelding
Fantastische hond! Met name qua karakter. Ook zijn moeder en een aantal dochters die ik ken hebben dit karakter. Vriendelijk maar er wel staan als het nodig is!

dit is axel , mylo zijn vader :wink:
Klopt, dat is Axel :wink:

Zijn fokker en degene die hem afgericht heeft (Ger Evers) woont naast mijn ouders en ik verzorg zijn honden als hij op vakantie is. De moeder van Axel (Selly, is een half jaar geleden ongeveer overleden) en een aantal dochters van Axel verzorgde ik de keren dat ik dat gedaan heb. Over enkele weken verzorg ik ze weer een dagje. :wink:
Axel zelf zit trouwens ook weer in de buurt. Hij is gekocht door een beveiligingsbedrijf van een clublid van de KNPV-club :wink: en is geplaatst bij de pakwerker van de IPO-club waar ik tot voor kort met Marouck trainde. :wink:

Wie is de moeder van Mylo dan???
caresse van rietnisse. ik zie bij mylo ook overeenkomsten met axel. met manwerk kan hij ook van die lekkere witte kwijldraden produceren :N: .
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Aha....het nestje van Simon Ouwens :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

[quote="Brigitte"]De Ca de Bou die in Polen van de 44 Ca de Bou's BOB werd.

Afbeelding

Leuke hond niet mijn type.

En Alano die een beetje tussen de 2 type's in hangt, niet omdat het mijn hond is maar hij is voor mij perfect kwa uiterlijk.

Afbeelding

neee die eerste hond doet mij een beetje denken aan een kruising engelse bulldog ofzo,overbouwd en veel vel.ik heb totaal geen verstand van jou ras,maar ik vindt alano ook mooier:droger en een lekkere kop en wat eleganter als de bovenste.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ailena schreef:dit is normaal hoor. Ooit wel eens de filmpjes van de westminister gezien?
http://www.westminsterkennelclub.org/20 ... index.html en dan de shih tzu opzoeken. In amerika keurd een keurmeester je hond geeneens tenzij die er zo bijloopt..... :mrgreen:
Vreselijk!
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

MARC_S schreef:
Dat kun je toch niet mooi vinden.. mijn god wat een spook van een hond. Als het om duitse herders gaat vind ik dit dus mooi (wel te dik, is intussen een stuk afgevallen):

Afbeelding

En rennen kan hij ook :mrgreen:

Afbeelding

En dat is meteen het enige type DH dat ik ooit zou kunnen overwegen om aan te schaffen. Niet gefokt om het 'mooi', of om de compleet onnatuurlijk geplaatste poten, maar gewoon gefokt om te werken.

C.
Yooki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Yooki »

mijn voorkeur gaat uit naar Border Collies uit de werklijn, puur en alleen omdat werken met de hond(en) mijn hobby is, als hij er dan ook nog mooi uit ziet is dat mee genomen, karakter en werklust staan voorop
Hi five van Stan, natte lebber van Rose
Afbeelding
Prince R I P
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik vind Caja's vader een mooi voorbeeld van dat het ook beide kan.
Hij is zweeds schoonheidskampioen en zweeds zweetwerkkampioen.

Ik vind dat echt een prachtige toller.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

ik ga voor mijn 2 doggen :pffff: (of is tibbie ook een werkhond? :wink: )
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Yooki schreef:mijn voorkeur gaat uit naar Border Collies uit de werklijn, puur en alleen omdat werken met de hond(en) mijn hobby is, als hij er dan ook nog mooi uit ziet is dat mee genomen, karakter en werklust staan voorop
Dat zeggen ze toch ook over Border Collies: 'Brains before beauty'. :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jidde schreef:Die 'glijbanen' hielden het anders qua lopen beter vol dan de getrainde werkhonden zonder glijbanen :19: die liep alsof hij elk moment neer kon vallen. Dan zou zo een hond door zijn karakter toch wel door moeten kunnen lopen?? door die 'glijbanen' kunnen ze langere afstanden beter afleggen. een showhond houd het vele malen beter vol op langere afstanden. Ze zijn ooit gefokt om te draven, een werkhond kan dat vaak niet lang volhouden.
Mwah, toch een aantal keren bij een UV examen geweest waar de kynologen toch echt met de tongen op de hielen liepen terwijl de werklijners nog aan het 'inlopen' waren, om het ff zo te zeggen.

Ik denk dat je daar weinig van kunt zeggen op een clubmatch oid.
Je weet uberhaupt niet hoeveel er met een hond thuis gedaan wordt.
Conditie ligt toch ook echt aan hoeveel je met een hond doet, laten we wel wezen; een gezonde jonge hond moet gemakkelijk een clubmatch kunnen lopen anders moet je jezelf toch eens achter de oren krabben en ik denk dat dat weinig te maken heeft met kyno of werklijn zijn.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Mwah, toch een aantal keren bij een UV examen geweest waar de kynologen toch echt met de tongen op de hielen liepen terwijl de werklijners nog aan het 'inlopen' waren, om het ff zo te zeggen.
Dan is er, volgens mij, gewoon veel te weinig getraind met die 'kynologen', want geen enkel ras hoeft, met een goede training, met de tong op de hielen te lopen na een UV-examen.
estelle

Scooby schreef:
estelle schreef:Mwah, toch een aantal keren bij een UV examen geweest waar de kynologen toch echt met de tongen op de hielen liepen terwijl de werklijners nog aan het 'inlopen' waren, om het ff zo te zeggen.
Dan is er, volgens mij, gewoon veel te weinig getraind met die 'kynologen', want geen enkel ras hoeft, met een goede training, met de tong op de hielen te lopen na een UV-examen.
Daarom zeg ik ook, dat je niet kunt zeggen dat een hond met schuine rug beter een cm of een uv examen kan uitlopen.

En tsja, stel je voor dat je hond conditie op moet bouwen.
estelle

Maar goed, ik hou dus absoluut niet van de kynologen bij de duitseherders. Afentoe vind ik er eens een mooie bij zitten, maar dan is het vaak alleen de kop.

Geef mij die werklijnen maar, die voldoen nog aan wat een DH hoort te zijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

estelle schreef:Geef mij die werklijnen maar, die voldoen nog aan wat een DH hoort te zijn.
Dat is discutabel natuurlijk :wink: Honden uit werklijnen zijn in mijn ogen nl weer veel extremer van karakter dan een oorspronkelijke Duitse herder. Rond 1920 had mijn oma Duitse herders en niets van wat ik lees over honden uit africhtingslijnen komt overeen met deze honden wat het karakter aangaat. Dat waren weer heel rustige honden die prima functioneerden in huis als rustig gezelschapsdier naast het werk op de boerderij als ze dat al hadden. :19:
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:
estelle schreef:Geef mij die werklijnen maar, die voldoen nog aan wat een DH hoort te zijn.
Dat is discutabel natuurlijk :wink: Honden uit werklijnen zijn in mijn ogen nl weer veel extremer van karakter dan een oorspronkelijke Duitse herder. Rond 1920 had mijn oma Duitse herders en niets van wat ik lees over honden uit africhtingslijnen komt overeen met deze honden wat het karakter aangaat. Dat waren weer heel rustige honden die prima functioneerden in huis als rustig gezelschapsdier naast het werk op de boerderij als ze dat al hadden. :19:
Tuurlijk maar een DH hoort wel bijv. moedig te zijn, dat ontbreekt toch veel hoor.
Zo ondertussen ken ik natuurlijk wel wat honden maar de meeste kyno's die ik ken daar hoef je geen 'BOE' tegen te zeggen of ze zijn pleite.
Uiteraard kunnen dat hele leuke huishonden zijn en daarin prima functioneren maar ik vind het karakter vaak niet passen bij wat ik versta onder een DH.

En natuurlijk worden er veel werklijnen op uitersten gefokt. vind ik ook verkeerd, van die werklijn dhérs waarbij je niet meer kunt doordringen.
Hera is wat dat betreft ook tegen (als het niet over is) het randje gefokt; veel te hyper om dr werk fatsoenlijk te kunnen doen maar ze staat er wel als het moet.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

MARC_S schreef:
dat is toch met elk ras zo dus eigelijk om het even, als je naar de BM kijkt is het karakter al helemaal niet meer wat het was vroeger toen ze nog werkte, daar valt niemand over dus discutabel is het bij de persoon die er over valt.

mol :8):
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:dat is toch met elk ras zo dus eigelijk om het even, als je naar de BM kijkt is het karakter al helemaal niet meer wat het was vroeger toen ze nog werkte, daar valt niemand over dus discutabel is het bij de persoon die er over valt.

Waarom?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mol schreef: dat is toch met elk ras zo dus eigelijk om het even, als je naar de BM kijkt is het karakter al helemaal niet meer wat het was vroeger toen ze nog werkte, daar valt niemand over dus discutabel is het bij de persoon die er over valt.

Maar als je stelt dat de een meer oorspronkelijk is dan de ander is dat wel discutabel. :19:
En dat het bij de bullmastif niet meer is wat het was is in ieder geval iets waar jij over valt. Dus het blijft discutabel, zeker als jij zou stellen dat een van jouw honden wel rastypisch is en nog zo is als vroeger. Daar valt nl over te discussieren in mijn ogen :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MARC_S schreef:
Dat is ook de Duitser zoals ik hem kende, en zo oud ben ik toch nog niet :mrgreen: Ik mis dat rustige inschikkelijke een beetje bij de huidige Duitsers.
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef: dat is toch met elk ras zo dus eigelijk om het even, als je naar de BM kijkt is het karakter al helemaal niet meer wat het was vroeger toen ze nog werkte, daar valt niemand over dus discutabel is het bij de persoon die er over valt.

Maar als je stelt dat de een meer oorspronkelijk is dan de ander is dat wel discutabel. :19:
En dat het bij de bullmastif niet meer is wat het was is in ieder geval iets waar jij over valt. Dus het blijft discutabel, zeker als jij zou stellen dat een van jouw honden wel rastypisch is en nog zo is als vroeger. Daar valt nl over te discussieren in mijn ogen :wink:
tuurlijk helemaal met je eens, de discussie die er dan gehouden wordt is kort, kwa karakter is het in de richting van wat het wezen moet kw uiterlijk bij lang en na niet meer, maar dat neemt niet weg dat bij de herder het karakter in jou ogen feller is geworden terwijl andere het juist een slappe hap vinden vergeleken met de werk lijn van vroeger.

Simon
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simon »

Inge schreef:Aha....het nestje van Simon Ouwens :wink:
Ja gelukkig gaat het goed met Axel een clublid heeft hem afgelopen zaterdag nog gezien in Aalst. Heel jammer voor de hondensport dat hij niet meer kan dekken maar gelukkig heeft hij een heel goede nakomelingen gebracht.
Gr.
Simon
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Ik val op de atletische honden , in mijn ogen een stuk gezonder !!
en kwa karakter... heb ik niks met huis , tuin en keuken hondjes.. mijn honden hoeven niet aller mans vriendjes te zijn ... ze moeten conditie hebben en de wil hebben om te werken..
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik zie graag een BM met een goede bouw, niet extreem, gewoon binnen de rasstandaard. Verder met een goed karakter zonder agressie naar mensen want dat is ook in de rasstandaard een fout.

Maar als ik hier alleen al in Belgie kijk wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een multikampioen die zijn vrouwtje op de show aanviel en dankzij haar verdediging en hulp van de omstanders is de schade beperkt gebleven tot haar arm en schouderpartij.

Ik begrijp dus niet dat er fokkers zijn die uitsluitend naar multi kampioenstitels kijken en totaal niet weten wat ze nou eigenlijk voor gevaren op de wereld zetten door zo'n reu te gebruiken. Kijk, in het buitenland kennen ze hem niet en ook niet de verhalen van de mensen die gebeten zijn.

Zelfs op show mag niemand erbij.

Deze reu geeft dat foute karakter prima door want ik heb al 3 x mensen over de vloer gehad om naar de honden te kijken omdat ze hun vorige BM in moesten laten slapen vanwege aanvallen naar mensen.

Ik kijk dus liever naar de combinatie van karakter, uiterlijk en gezondheid :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef:
bulletjebe schreef:Maar als ik hier alleen al in Belgie kijk wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een multikampioen die zijn vrouwtje op de show aanviel
:80: hoe dom kunnen mensen zijn :ugh: .
Dit begrijp ik dus ook echt niet... :19:
Maar ik snap ook niet dat de eigenaar van zo een reu zijn reu uberhaupt nog ter dekking aanbiedt. Zeker als inmiddels bekend is dat deze reu zijn slechte punt nog doorgeeft aan de pups ook.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou die hond ook niet gebruiken, ik zou als eigenaar niet kunnen garanderen dat hij zelfs nog leefde als hij mijn vrouw zo had toegetakeld en dat ze hem met 3 man zijn bench op de show moesten intrappen.

Maar goed deze eigenaar is 'gevestigde orde' zullen we maar zeggen en zijn vader heeft veel invloed bij de keurmeesters.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bulletjebe schreef:Maar goed deze eigenaar is 'gevestigde orde' zullen we maar zeggen en zijn vader heeft veel invloed bij de keurmeesters.
:kotz:
Mol
Zeer actief

bulletjebe schreef:Ik zie graag een BM met een goede bouw, niet extreem, gewoon binnen de rasstandaard. Verder met een goed karakter zonder agressie naar mensen want dat is ook in de rasstandaard een fout.

Maar als ik hier alleen al in Belgie kijk wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een multikampioen die zijn vrouwtje op de show aanviel en dankzij haar verdediging en hulp van de omstanders is de schade beperkt gebleven tot haar arm en schouderpartij.

Ik begrijp dus niet dat er fokkers zijn die uitsluitend naar multi kampioenstitels kijken en totaal niet weten wat ze nou eigenlijk voor gevaren op de wereld zetten door zo'n reu te gebruiken. Kijk, in het buitenland kennen ze hem niet en ook niet de verhalen van de mensen die gebeten zijn.

Deze reu geeft dat foute karakter prima door want ik heb al 3 x mensen over de vloer gehad om naar de honden te kijken omdat ze hun vorige BM in moesten laten slapen vanwege aanvallen naar mensen.

Ik kijk dus liever naar de combinatie van karakter, uiterlijk en gezondheid :ok:
how how how eventjes, de BM is bewust mens agresief gefokt van af de oorsprong, het is samen met de doberman de eenige 2 rassen die er echt op geselecteerd zijn, een BM mag zeker wel mens agresief zijn.

Jake heeft ook zijn handler in zijn flikker gebeten op show, en het is zeker geen aanrader om op show dan maar eenigzins in zijn buurt te komen.

maar oke de hond waar jij over spreekt die viel zijn eigennaar aan en dat is wel even iets heel anders, maar de oud engelse bloedlijnen staan er ombekent mens en hond agresief te zijn.

bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
bulletjebe schreef:Ik zie graag een BM met een goede bouw, niet extreem, gewoon binnen de rasstandaard. Verder met een goed karakter zonder agressie naar mensen want dat is ook in de rasstandaard een fout.

how how how eventjes, de BM is bewust mens agresief gefokt van af de oorsprong, het is samen met de doberman de eenige 2 rassen die er echt op geselecteerd zijn, een BM mag zeker wel mens agresief zijn.

Jake heeft ook zijn handler in zijn flikker gebeten op show, en het is zeker geen aanrader om op show dan maar eenigzins in zijn buurt te komen.

maar oke de hond waar jij over spreekt die viel zijn eigennaar aan en dat is wel even iets heel anders, maar de oud engelse bloedlijnen staan er ombekent mens en hond agresief te zijn.

Hoezo is eigenaar iets anders als mens, zijn dat niet beide mensen? Ik hou er niet van in elk geval en als ik die hond in een stamboom zie staan blijf ik er vanaf. Ik ga namelijk niet zitten wachten tot ik een hondje fok en in een gezin plaats waarna er een niet onwaarschijnlijk bijtgeval plaatsvindt omdat ze vroeger mensen mochten bijten, kom op zeg, dat is in deze tijd helemaal niet meer aan de orde.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”