Ik wordt doodziek van mensen die hun reuen maar laten gaan en nergens op letten. De afgelopen paar weken loopt het de spuigaten uit hier in de buurt en in de soesterduinen. De ene na de andere reu loopt bij mij en Vegas te kwallen en de eigenaren zijn niet te bekennen of druk aan het bellen

Ik probeer altijd met iedereen en de daarbijhorende honden rekening te houden maar dat heeft geen zin als die andere partij niet meewerkt. Het valt me ook echt op dat mensen met grote honden (grote kruisingen met name) echt zo'n houding hebben van: die van mij lost dat wel effe op.
Ik stel dat niet zo algemeen maar baseer dat op mijn eigen ervaringen met de honden die ik tegenkom.
Is het nou echt zo moeilijk om je hond bij je te houden, of in ieder geval op te letten ipv 50 meter verderop staan te bellen

Vegas lokt tot nu toe nog niks uit en als het tot een ontmoeting komt begint hij nergens mee maar als die andere hond gaat snauwen, grauwen en bijten... dan verdedigt hij zich. Terecht, zou ik ook doen, maar ik wil dat dus niet hebben en het is ook helemaal niet nodig als die andere eigenaar zijn/haar hond gewoon bij zich roept als die ziet (wat ze dus niet zien) dat zijn/haar hond een partijtje matten staat uit te lokken.
Gestoord wordt ik ervan, echt waar. Ik heb me altijd voorgenomen niet meer met Vegas naar losloopgebieden te gaan als hij zelf vechtpartijen uitlokt maar nu kan ik dus haast niet meer gaan omdat ándere honden vechtpartijen uitlokken wat voorkomen kan worden als die bazen eens opletten.
Wie heeft hier ook last van? En dan echt in de zin van dat jij ergens niet meer zou kunnen komen dankzij andere hondeneigenaren. Is toch niet eerlijk?
misschien moet dit bij gedrag? Ik zie dat ik nu in het discussieform ben.