Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Hondeneigenaren

Ongelezen bericht door Reini »

Er zijn al ik-weet-niet-hoeveel topics geopend over ergernissen aan andere hondeneigenaren maar ik wil toch ook graag mijn gal even spugen.

Ik wordt doodziek van mensen die hun reuen maar laten gaan en nergens op letten. De afgelopen paar weken loopt het de spuigaten uit hier in de buurt en in de soesterduinen. De ene na de andere reu loopt bij mij en Vegas te kwallen en de eigenaren zijn niet te bekennen of druk aan het bellen :roll:

Ik probeer altijd met iedereen en de daarbijhorende honden rekening te houden maar dat heeft geen zin als die andere partij niet meewerkt. Het valt me ook echt op dat mensen met grote honden (grote kruisingen met name) echt zo'n houding hebben van: die van mij lost dat wel effe op.
Ik stel dat niet zo algemeen maar baseer dat op mijn eigen ervaringen met de honden die ik tegenkom.

Is het nou echt zo moeilijk om je hond bij je te houden, of in ieder geval op te letten ipv 50 meter verderop staan te bellen :roll: .

Vegas lokt tot nu toe nog niks uit en als het tot een ontmoeting komt begint hij nergens mee maar als die andere hond gaat snauwen, grauwen en bijten... dan verdedigt hij zich. Terecht, zou ik ook doen, maar ik wil dat dus niet hebben en het is ook helemaal niet nodig als die andere eigenaar zijn/haar hond gewoon bij zich roept als die ziet (wat ze dus niet zien) dat zijn/haar hond een partijtje matten staat uit te lokken.

Gestoord wordt ik ervan, echt waar. Ik heb me altijd voorgenomen niet meer met Vegas naar losloopgebieden te gaan als hij zelf vechtpartijen uitlokt maar nu kan ik dus haast niet meer gaan omdat ándere honden vechtpartijen uitlokken wat voorkomen kan worden als die bazen eens opletten.

Wie heeft hier ook last van? En dan echt in de zin van dat jij ergens niet meer zou kunnen komen dankzij andere hondeneigenaren. Is toch niet eerlijk?

misschien moet dit bij gedrag? Ik zie dat ik nu in het discussieform ben.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb ruim een jaar tussen twee kerkhoven ingelopen zoals je misschien wel weet :wink:

Achteraf, op een veldje, en de auto met de deuren open laten staan...dat is hoe wij Rimpel uitlieten, meerdere keren per dag en dat wisselde ik af met bij mijn ouders of langs lange bermen waar ik maar wat dom heen en weer liep als ik maar niet te ver bij de auto weg was.
Dit als ik alleen was en als we samen waren pakten we nog weleens andere plekken.

maar nooit meer in onze eigen buurt....
Ik kon de deur benede bij de flat nog niet open gooien of er liep vaak wel wat...Achter de flat hoefde ik al helemaal niet te komen op de dijk en het park was helemaal not done.
In onze eigen buurt was het dus mooi over.

Nu achteraf....tja...had ik dat weer gedaan?
Had ik nog meer oorlog zitten schoppen dan wat ik al deed?

We zijn erom verhuisd...en ik heb het hier prima naar mijn zin.
Mocht het hier ooit weer zover komen dat ik dezelfde problemen ga krijgen met andere honden dan weet ik wel dat ik me niet meer weg laat jagen en dat ik waarschijnlijk een nog grotere oorlog onteketen dan wat ik in mijn oude buurt gedaan heb. Ik zou nu alle registers lostrekken en stampei gaan maken, want het is absurd dat je in je eigen buurt niet lopen kunt

over de bossen in het weekend heb ik het helemaal maar niet :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb net een oud topic van me ge update, en ja vanmorgen de politie gebeld omdat wij(eigenlijk Baco weer werd aangevallen door de hond van de buren die zichzelf weer eens uitliet :evil:
verder is het zo dat de plek waar ik altijd liep-geen optie meer is omdat iedereen daar doet wat ik niet wil(hun reuen gewoon lekker laten stieren)Dus ik begrijp wat je bedoeld.
Ik heb de weg van de minste weerstand gekozen en ben op andere plekken gaan lopen en heb nu geen problemen meer,
maar als het van de zomer weer warm word en we willen zwemmen met de honden :19: komen we weer op dit probleem terecht
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 22 nov 2006 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Heel herkenbaar Reini wij ondervonden hier ook vaak last van.
Net nog loopt Jan met Rio aan de lijn te wandelen komt er een dame met een losse reu op de fiets langs en laat die hond met een dominate houding op Rio aflopen en roept wel maar fietst door en laat het verder aan ons om het op te lossen.
Rio is vrij makkelijk in de omgang met andere reuen maar nu ik met mijn arm loop is hij toch wat lastiger dan anders en wat nukkiger naar andere honden.
Ik loop altijd heel vroeg met onze doggies en dat doe ik al jaren om alle conflicten te vermijden want een simpel kunt u uw hond even roepen kan je al een grote bek opleveren of de dooddoener de mijne doet niks had je maar niet van die valse honden moeten nemen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Je staat er zo machteloos tegen, dat is het rottige ervan. Ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt Reini, want het gaat tenkoste van al je harde werk en training. Het kloterige is dat je er gewoon niets aan kan doen, die domme mensen zijn overal, ook hier wemelt het ervan.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Er is hier om de hoek een prachtig losloopbos waar je precies mooi een uurtje kan lopen waar ik niet kom vanwege andere honden.
Het is de plek die het dichtstbij voor mij is om mooi met de hondjes te wandelen, en dat wordt dus verpest door anderen...

In dit bos lopen mensen met drie hele grote Herder reuen (hele prachtige Herder reuen ook, volgens mij zitten er twee oudduitse Herders tussen), die niet zo leuk zijn met andere honden. Saar wordt opgejaagd en Moos fiks gedomineerd. En die bazen interesseert het geen moer.
Moos snauwt dus als een andere reu bovenop hem hangt en grommend tegen hem aan staat te duwen, en ik heb al een paar keer een van die reuen van Moos af moeten brullen.
Saar heeft zich een tijdje geleden haast opgehangen in de riem omdat 2 van deze honden haar maar lastig bleven vallen terwijl ze al in paniek was; en ook daar staan de bazen alleen maar oetelig bij te kijken.
Ik lijn Moos en Saar dus al aan als ik deze mensen aan zie komen, maar ook dat zien ze niet als een hint...

Ze lopen op de meest uiteenlopende tijden, en de paadjes zijn smalle kronkelpaadjes. En nu kom ik daar dus maar niet meer...

De andere plekken waar ze hier losmogen kom ik trouwens op bepaalde tijden ook niet. Na drie uur 's middags kom ik niet meer in het andere losloopbos omdat daar de hond dan rondloopt waarbij Moos als een lappenpop uit de bek hing te bungelen bijna twee jaar geleden. En bepaalde routes in de duinen kom ik niet als het mooi weer is en weekend omdat dan alle 'weekendhonden' los worden gelaten en het me te vaak gebeurt is dat ik Moos onder een reu vandaan heb kunnen sjorren die 'niet goed met andere reuen kon' (Hou die hond dan bij je :evil: )

Mijn favoriet van de laatste weken waren trouwens de baasjes van een Ridgeback reu die grommend bovenop Moos sprong. Hun commentaar daarop was "Ja, wij houden ook niet van kleine witte hondjes he? Ze moeten gevlekt zijn".

Grappig, heeeeel grappig :roll:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

tineke schreef:Heel herkenbaar Reini wij ondervonden hier ook vaak last van.
Net nog loopt Jan met Rio aan de lijn te wandelen komt er een dame met een losse reu op de fiets langs en laat die hond met een dominate houding op Rio aflopen en roept wel maar fietst door en laat het verder aan ons om het op te lossen.
Rio is vrij makkelijk in de omgang met andere reuen maar nu ik met mijn arm loop is hij toch wat lastiger dan anders en wat nukkiger naar andere honden.
Ik loop altijd heel vroeg met onze doggies en dat doe ik al jaren om alle conflicten te vermijden want een simpel kunt u uw hond even roepen kan je al een grote bek opleveren of de dooddoener de mijne doet niks had je maar niet van die valse honden moeten nemen.
Tenenkrommend is het. Jij staat daar met je hond en die andere die wel even gaat kijken wie de sterkste is en als het dan tot een flinke snauwpartij komt kan je het nog alleen oplossen ook :evil:

Ik heb godzijdank nog geen eén keer een echte flinke vechtpartij meegemaakt maar de laatste tijd is het iedere keer op het randje. Vegas wordt er ook steeds fanatieker door en straks zijn we zover dat hij zich niks meer laat vertellen en dat heb ik dan te danken aan al die keren dat hij is belaagd.

Twee weken geleden was ik met Eline in de duinen en toen kwam er ook een grote kruising naar ons toe. Ik laat Vegas netjes volgen en loop van de hond weg voordat hij bij ons was (je kan moeilijk gaan rennen, dan komt hij zeker). Het was een gecastreerde reu en dan is Vegas zijn tolerantie wat hoger dan bij een intacte reu dus toen ik de ontmoeting niet meer kon voorkomen hoopte ik maar op het beste. Ik heb de riem van Vegas vrijgelaten (geen spanning dus) en ja hoor, die hond duikt al grauwend, snauwend en happend op Vegas :evil:

Wat kan je dan doen? Baas staat een eind verderop en onderneemt geen enkele actie. Ik ben gaan schreeuwen dat die hond op moest zouten :devil: en ik heb Vegas zo dicht mogelijk tegen me aangetrokken. Gelukkig was Eline er dus bij want die liep op die andere hond af en toen koos hij het hazenpad. In mijn eentje had ik daar nog gestaan denk ik..

Het vervelende is dat je niet op voorhand al kan gaan schreeuwen of die hond een zet geven want daar kan de boel alleen maar van escaleren. Je staat volkomen machteloos.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Je staat er zo machteloos tegen, dat is het rottige ervan. Ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt Reini, want het gaat tenkoste van al je harde werk en training. Het kloterige is dat je er gewoon niets aan kan doen, die domme mensen zijn overal, ook hier wemelt het ervan.
Ik baal er inderdaad gruwelijk van. Helemaal nu het de afgelopen weken zo vaak gebeurd. In de wijk heb ik het aardig opgelost want als ik een loslopende hond zie roep ik naar de baas dat Vegas honden verslindt en dat hij gevaarlijk is.. nou, moet je zien hoe snel ze dan hun hond roepen. Jammer dat het zo moet maar het werkt wel. In het bos werkt dat niet want er is gewoon geen baas te bekennen :19:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

loving bulls schreef:Ik heb net een oud topic van me ge update, en ja vanmorgen de politie gebeld omdat wij(eigenlijk Baco weer werd aangevallen door de hond van de buren die zichzelf weer eens uitliet :evil:
verder is het zo dat de plek waar ik altijd liep-geen optie meer is omdat iedereen daar doet wat ik niet wil(hun reuen gewoon lekker laten stieren)Dus ik begrijp wat je bedoeld.
Ik heb de weg van de minste weerstand gekozen en ben op andere plekken gaan lopen en heb nu geen problemen meer,
maar als het van de zomer weer warm word en we willen zwemmen met de honden :19: komen we weer op dit probleem terecht
Nou, het is toch verschrikkelijk? Dat je wordt verjaagd dankzij andere mensen? Ik vind het echt een groot onrecht en je kan er gewoon niks tegen doen.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Reini schreef:
miekmiek schreef:Je staat er zo machteloos tegen, dat is het rottige ervan. Ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt Reini, want het gaat tenkoste van al je harde werk en training. Het kloterige is dat je er gewoon niets aan kan doen, die domme mensen zijn overal, ook hier wemelt het ervan.
Ik baal er inderdaad gruwelijk van. Helemaal nu het de afgelopen weken zo vaak gebeurd. In de wijk heb ik het aardig opgelost want als ik een loslopende hond zie roep ik naar de baas dat Vegas honden verslindt en dat hij gevaarlijk is.. nou, moet je zien hoe snel ze dan hun hond roepen. Jammer dat het zo moet maar het werkt wel. In het bos werkt dat niet want er is gewoon geen baas te bekennen :19:
Die tactiek werkte in mijn andere wijk niet omdat inmiddels de hele buurt wist dat Rimpel met gaten in zijn rug liep omdat ie niets terug deed.
Hier heb ik het nooit hoeven roepen, maar het idee heerst er wel ben ik achter...
En gos....ik kan me daar helemaal niet druk om maken :mrgreen:
laat ze alstjeblieft maar de andere kant oplopen als ik met mijn kwijlbakkes in zijn grote zwarte tuig aan kom lopen :mrgreen:

Ik heb het een paar straten verderop wel gezegd tegen een mevrouw waar ik aan de deur stond om te melden dat haar hond in het begin van de wijk liep (snauwende blafhond)
Ze vroeg zich af hoe ik wist dat het hun hond was :mrgreen:
"nou mevrouw, ik weet van alle honden in een omtrek van 2 km in de wijk van wie ze zijn want ik heb een hond die errrrug moeilijk met andere honden is (verder geen uitleg) en daarom weet ik precies welke hond bij wie hoort en hoe hij is."

En dat lieg ik ook niet, want ik WEET het ook :wink:
Mijn tactiek toen we hier kwamen wonen was dat ik alles en iedereen wilde kennen 'voor het geval dat '
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik kan zelf wel heel hard roepen dat Tommie honden verslind, maar daar moet iedereen alleen maar om lachen. Dus tegewoordig roep ik dat hij besmettelijke schurft heeft, moet je ze dan zien rennen. :roll:
Reini
Zeer actief

mercedes2803 schreef: En dat lieg ik ook niet, want ik WEET het ook :wink:
Mijn tactiek toen we hier kwamen wonen was dat ik alles en iedereen wilde kennen 'voor het geval dat '
De meeste loslopende honden ken ik hier ook wel. Er loopt 1 koppeltje waar ik een blokje om voor ga want hun eigenaar begrijpt geloof ik niet dat ik niet wil hebben dat ze met z'n tweën op mij en Vegas af komen stormen. Verder lopen er nog wat labrador reuen rond die inmiddels worden aangelijnd als ik aan kom lopen. Honden horen ook gewoon aangelijnd te zijn in een woonwijk hoor, dat is ook weer zoiets :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik kan zelf wel heel hard roepen dat Tommie honden verslind, maar daar moet iedereen alleen maar om lachen. Dus tegewoordig roep ik dat hij besmettelijke schurft heeft, moet je ze dan zien rennen. :roll:
Ja, ik ben ook opgehouden met te roepen dat die van mij wel wat doen; heeft nog nooit succes gehad...
Ik ga die besmettelijke schurft ook eens proberen denk ik :idea:
Afbeelding
tineke

Reini schreef:
tineke schreef:Heel herkenbaar Reini wij ondervonden hier ook vaak last van.
Tenenkrommend is het. Jij staat daar met je hond en die andere die wel even gaat kijken wie de sterkste is en als het dan tot een flinke snauwpartij komt kan je het nog alleen oplossen ook :evil:

Ik heb godzijdank nog geen eén keer een echte flinke vechtpartij meegemaakt maar de laatste tijd is het iedere keer op het randje. Vegas wordt er ook steeds fanatieker door en straks zijn we zover dat hij zich niks meer laat vertellen en dat heb ik dan te danken aan al die keren dat hij is belaagd.

Twee weken geleden was ik met Eline in de duinen en toen kwam er ook een grote kruising naar ons toe. Ik laat Vegas netjes volgen en loop van de hond weg voordat hij bij ons was (je kan moeilijk gaan rennen, dan komt hij zeker). Het was een gecastreerde reu en dan is Vegas zijn tolerantie wat hoger dan bij een intacte reu dus toen ik de ontmoeting niet meer kon voorkomen hoopte ik maar op het beste. Ik heb de riem van Vegas vrijgelaten (geen spanning dus) en ja hoor, die hond duikt al grauwend, snauwend en happend op Vegas :evil:

Wat kan je dan doen? Baas staat een eind verderop en onderneemt geen enkele actie. Ik ben gaan schreeuwen dat die hond op moest zouten :devil: en ik heb Vegas zo dicht mogelijk tegen me aangetrokken. Gelukkig was Eline er dus bij want die liep op die andere hond af en toen koos hij het hazenpad. In mijn eentje had ik daar nog gestaan denk ik..

Het vervelende is dat je niet op voorhand al kan gaan schreeuwen of die hond een zet geven want daar kan de boel alleen maar van escaleren. Je staat volkomen machteloos.
Ja heel vervelend en ook heel herkenbaar :evil:
Rio kan goed met andere honden in de regel maar zal zich niet alles laten zeggen en Orson is helemaal nergens van gediend ,Beau kan ook weer goed met andere en Micron ook.
Rio is verleden jaar door notaben een drent,boxer en grote bastaard een gat in zijn oor gebeten terwijl het baasje van die 3 honden er notabene pal bovenop stond en gewoon bleef staan.
Die honden kwamen dus aanhollen met z'n drieeen en doken zonder omhaal op Rio die alleen maar conflictvermijdend gedrag aan het maken was terwijl er een boxer aan zijn oor hing een drent aan zijn reet en een andere hond in zijn nek :evil:
Dat is ook de eerste keer geweest dat ik een hond van een ander een fikse trap onder zijn kont heb verkocht :mrgreen:
Ik ben dan alleen maar blij dat ik Orson en Beau niet bij me had op dat moment want alhoewel ik wel met mijn hele clubje andere honden kan passeren zonder die te laten slopen scheen dat voor deze dame wat moeilijker te zijn.
Met volle bezetting lopen doen wij dus alleen maar heel vroeg en voor de rest splitsen we op om dat soort incidenten dus te voorkomen.
Ik ben er al een beetje aan gewend dus maak er niet vaak erg druk meer om maar kan me je frustratie erg goed voorstellen.
'Sochtends om 5 uur gaan lopen heerlijk rustig en stressvrij ik heb het er graag voor over :wink:
Laatst gewijzigd door tineke op 22 nov 2006 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

miekmiek schreef:Ik kan zelf wel heel hard roepen dat Tommie honden verslind, maar daar moet iedereen alleen maar om lachen. Dus tegewoordig roep ik dat hij besmettelijke schurft heeft, moet je ze dan zien rennen. :roll:
:mrgreen: Sorry, ik mag niet lachen maar een beetje grappig is het wel.
De tactiek van hondenverslindende hond werkt bij Vegas gelukkig erg goed maar ja, in dat opzicht heeft hij zijn uiterlijk dan 'mee'.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
mercedes2803 schreef: En dat lieg ik ook niet, want ik WEET het ook :wink:
De meeste loslopende honden ken ik hier ook wel. Er loopt 1 koppeltje waar ik een blokje om voor ga want hun eigenaar begrijpt geloof ik niet dat ik niet wil hebben dat ze met z'n tweën op mij en Vegas af komen stormen. Verder lopen er nog wat labrador reuen rond die inmiddels worden aangelijnd als ik aan kom lopen. Honden horen ook gewoon aangelijnd te zijn in een woonwijk hoor, dat is ook weer zoiets :19:
Ik snap ook echt niet waar het idee vandaan komt dat je je hond los kan hebben in een woonwijk, en dat die dan 'gezellig' mag kunnen snuffelen bij honden die wel netjes aangelijnd zijn.
Los laten lopen in een woonwijk; prima hoor! Maar dan wel graag naast de baas blijven :boos:
Afbeelding
tineke

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Moos schreef: Ik snap ook echt niet waar het idee vandaan komt dat je je hond los kan hebben in een woonwijk, en dat die dan 'gezellig' mag kunnen snuffelen bij honden die wel netjes aangelijnd zijn.
Los laten lopen in een woonwijk; prima hoor! Maar dan wel graag naast de baas blijven :boos:
Buiten het feit dat het vervelend is als zo'n hond bij je blijft plakken is het ook nog eens gevaarlijk dus ik heb dat ook nooit begrepen :wink:
Afbeelding
tineke

Reini schreef:
:mrgreen: Sorry, ik mag niet lachen maar een beetje grappig is het wel.
De tactiek van hondenverslindende hond werkt bij Vegas gelukkig erg goed maar ja, in dat opzicht heeft hij zijn uiterlijk dan 'mee'.
Ja de verslindtactiek is hier ook wel succesvol zeker toen Tash nog leefde was dat vaak genoeg om mensen met hun ongeleide projectielen op de vlucht te doen slaan :mrgreen:
Wel vind ik het een heel vervelend gegeven dat ik mijn hond moet neerzetten als een verslindend monster terwijl dat dus niet zo is :wink:
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
Moos schreef: Ik snap ook echt niet waar het idee vandaan komt dat je je hond los kan hebben in een woonwijk, en dat die dan 'gezellig' mag kunnen snuffelen bij honden die wel netjes aangelijnd zijn.
Buiten het feit dat het vervelend is als zo'n hond bij je blijft plakken is het ook nog eens gevaarlijk dus ik heb dat ook nooit begrepen :wink:
Ja, precies. Er lopen hier ook veel honden los in de wijk, en 1 van die honden heeft Moos meerdere malen besprongen, en heeft nu dus een enorme hekel aan hem (is een teefje trouwens). Ze is in staat de weg over te steken om Moos te grazen te nemen, en ik sta elke keer zo " :N: :N: :N: " te kijken als ik haar aan de overkant naar Moos zie loeren....

Die baas vindt mij trouwens heel goed met haar hond, want als ik een enorme brul geeft luistert ze daar wel naar :piew:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Wat rot zeg, ik kan me helemaal voorstellen wat een gespannen toestand dat voor je moet worden, want waar moet je nou nog veilig gaan lopen met je hond.

Van al mijn honden heb ik alleen met Buck maar zulke problemen meegemaakt. Nu gaat het stukken beter met hem, dus is het af en toe nog een gespannen situatie, maar meestal gaat het goed.

Gisteravond liet ik hem hier in de buurt uit, en komt er een man aan met een herder. Niks ten nadele van herders, want die vind ik erg leuk.

Maar die liep dus los en ik kon niet meer uitwijken. Buck reageert in het donker gewoon veel feller dan op de dag, dus ik zeg tegen die man "kan die hond even terug, want ik vind dit niet prettig zo". "Nou, hij doet niks hoor", dus ik terugroepen, "ja, maar die van mij wel". "O, dat geeft niks", zei de man, "dan leert hij het een keer en gaat hij vanzelf weg". Maar ik wil dat gewoon niet, Buck wordt daar weer feller door, dat die mensen dat niet snappen.

Dat zijn de momenten dat ik echt heel boos kan worden, hoewel ik maar niks meer zeg, want dat heeft geen enkele zin bij zulke mensen.

Ik denk dat je al heel goed bezig bent Reini, met Vegas, maar dat er dingen zijn die je gewoon niet kunt voorkomen. Er zijn altijd mensen die het gewoon niet snappen, en meestal is het omdat ze zelf zulke problemen niet kennen, of gewoon te makkelijk zijn ten koste van anderen.

Ik moet trouwens zeggen dat ik vandaag ook iemand een angstige paar minuten heb bezorgd helaas. Buck heeft een nieuwe halsband, en ik kwam iemand tegen met een klein keffend hondje. Ik loop dan altijd de andere kant op, en zij blijft dan altijd even staan wachten tot ik weg ben met Buck. Maar nu kon hij zijn kop uit de halsband trekken, wat me echt nog nooit eerder gebeurt is, en stormde op dat arme mens met keffert af. :N:

Gelukkig rende hij er allen maar even langs, en kwam hij direct weer terug toen ik hem riep. Maar eht was wel even schrikken.
Laatst gewijzigd door Baily op 22 nov 2006 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

tineke schreef: Ja heel vervelend en ook heel herkenbaar :evil:
Rio kan goed met andere honden in de regel maar zal zich niet alles laten zeggen en Orson is helemaal nergens van gediend ,Beau kan ook weer goed met andere en Micron ook.
Rio is verleden jaar door notaben een drent,boxer en grote bastaard een gat in zijn oor gebeten terwijl het baasje van die 3 honden er notabene pal bovenop stond en gewoon bleef staan.
Die honden kwamen dus aanhollen met z'n drieeen en doken zonder omhaal op Rio die alleen maar conflictvermijdend gedrag aan het maken was terwijl er een boxer aan zijn oor hing een drent aan zijn reet en een andere hond in zijn nek :evil:
Dat is ook de eerste keer geweest dat ik een hond van een ander een fikse trap onder zijn kont heb verkocht :mrgreen:
Ik ben dan alleen maar blij dat ik Orson en Beau niet bij me had op dat moment want alhoewel ik wel met mijn hele clubje andere honden kan passeren zonder die te laten slopen scheen dat voor deze dame wat moeilijker te zijn.
Met volle bezetting lopen doen wij dus alleen maar heel vroeg en voor de rest splitsen we op om dat soort incidenten dus te voorkomen.
Ik ben er al een beetje aan gewend dus maak er niet vaak erg druk meer om maar kan me je frustratie erg goed voorstellen.
'Sochtends om 5 uur gaan lopen heerlijk rustig en stressvrij ik heb het er graag voor over :wink:
Ik kan me dat verhaal nog wel herinneren ja :wink: Je staat echt machteloos en die baas dan.. die baas, ik snap dat echt niet hoor :19:

Ik ben momenteel erg gefrustreerd ja, vandaar mijn topic :mrgreen: Ik loop al niet op drukke tijden maar vroeger in de ochtend zodat er niet veel andere honden zijn en daarbij ga ik ze ook nog allemaal uit de weg (de duinen zijn lekker overzichtelijk en uitgestrekt) maar bij de parkeerplaats en de waterplaats kan ik andere honden niet vermijden en dat is meteen dan ook mijn probleem. Ik kan namelijk best andere honden tegenkomen (anders zou ik daar niet lopen) want Vegas is nog nooit ergens mee begonnen maar hij wordt gewoon steeds aangevallen.

Het ziet er echt naar uit dat ik nog meer in de verdomhoek wordt gedrukt en dat ik dus gewoon niet meer naar de duinen kan na 09.00. En dat doe ik dan dus voor die andere hondeneigenaren die niet op hun hond letten :evil:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

tineke schreef: Ja de verslindtactiek is hier ook wel succesvol zeker toen Tash nog leefde was dat vaak genoeg om mensen met hun ongeleide projectielen op de vlucht te doen slaan :mrgreen:
Wel vind ik het een heel vervelend gegeven dat ik mijn hond moet neerzetten als een verslindend monster terwijl dat dus niet zo is :wink:
Ik schreef dus ook al dat ik het heel vervelend vind want Vegas staat hier nu te boek als gevaarlijke hond terwijl hij dat helemaal niet is. Het helpt echter wel dus het is maar niet anders, ik weet beter denk ik dan maar :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Baily schreef:Wat rot zeg, ik kan me helemaal voorstellen wat een gespannen toestand dat voor je moet worden, want waar moet je nou nog veilig gaan lopen met je hond.

Van al mijn honden heb ik alleen met Buck maar zulke problemen meegemaakt. Nu gaat het stukken beter met hem, dus is het af en toe nog een gespannen situatie, maar meestal gaat het goed.

Gisteravond liet ik hem hier in de buurt uit, en komt er een man aan met een herder. Niks ten nadele van herders, want die vind ik erg leuk.

Maar die liep dus los en ik kon niet meer uitwijken. Buck reageert in het donker gewoon veel feller dan op de dag, dus ik zeg tegen die man "kan die hond even terug, want ik vind dit niet prettig zo". "Nou, hij doet niks hoor", dus ik terugroepen, "ja, maar die van mij wel". "O, dat geeft niks", zei de man, "dan leert hij het een keer en gaat hij vanzelf weg". Maar ik wil dat gewoon niet, Buck wordt daar weer feller door, dat die mensen dat niet snappen.

Dat zijn de momenten dat ik echt heel boos kan worden, hoewel ik maar niks meer zeg, want dat heeft geen enkele zin bij zulke mensen.
Mijn nekharen gaan van het lezen alleen al omhoog staan. Wat is dat nou voor antwoord? Dat vind ik met stipt het meest frustrerende wat iemand kan antwoorden: 'Laat maar gaan, dan leert mijn hond er nog wat van', gevolgd door 'mijn hond doet niks' en 'ze zoeken het samen wel uit' :evil: Aarrgghhhh! Dan ben je zelf zo goed bezig met je hond en zal een ander het weer even verpesten voor je.
Ik denk dat je al heel goed bezig bent Reini, met Vegas, maar dat er dingen zijn die je gewoon niet kunt voorkomen. Er zijn altijd mensen die het gewoon niet snappen, en meestal is het omdat ze zelf zulke problemen niet kennen, of gewoon te makkelijk zijn ten koste van anderen.
Ik vind het gewoon ontzettend oneerlijk en ik baal er vreselijk van. Dankzij die simpele houding van andere mensen wordt ik uit het bos gejaagd terwijl Vegas daar prima kan lopen.
Afbeelding
tineke

Reini schreef:
tineke schreef: Ja heel vervelend en ook heel herkenbaar :evil:
Ik kan me dat verhaal nog wel herinneren ja :wink: Je staat echt machteloos en die baas dan.. die baas, ik snap dat echt niet hoor :19:

Ik ben momenteel erg gefrustreerd ja, vandaar mijn topic :mrgreen: Ik loop al niet op drukke tijden maar vroeger in de ochtend zodat er niet veel andere honden zijn en daarbij ga ik ze ook nog allemaal uit de weg (de duinen zijn lekker overzichtelijk en uitgestrekt) maar bij de parkeerplaats en de waterplaats kan ik andere honden niet vermijden en dat is meteen dan ook mijn probleem. Ik kan namelijk best andere honden tegenkomen (anders zou ik daar niet lopen) want Vegas is nog nooit ergens mee begonnen maar hij wordt gewoon steeds aangevallen.

Het ziet er echt naar uit dat ik nog meer in de verdomhoek wordt gedrukt en dat ik dus gewoon niet meer naar de duinen kan na 09.00. En dat doe ik dan dus voor die andere hondeneigenaren die niet op hun hond letten :evil:
Ja en kort na dat incident vlogen twee boxers over een afstand van zo'n 300 meter met gillende baasjes er achteraan Orson en Rio aan en toen had ik het ook zo gehad als jij nu.
Mijn topic erover had toen een wat hystericher ondertoon dan de jouwe nu :mrgreen: :wink:
Ik voel mij inderdaad ook niet vrij om overal te lopen en hou nu met mijn arm Rio echt heel veel vast,gelukkig loopt Jan vaak lekker los met hem :wink: ,ook op plaatsen waar hij anders wel los zou gaan want ik realiseer dat als er wat gebeurt Rio ook afgerekend zal worden op zijn ras dus ik ben extra voorzichtig.
Vind het ook niet altijd eerlijk tegenover mijn honden nee maar het is nu eenmaal niet anders dus ik heb er mee leren leven :wink:
Gelukkig het enige goede wat ik van die kl#teincidenten heb geleerd is dat zelfs onder deze omstandigheden zowel Orson als Rio te sturen en te bereiken zijn en niet zullen overgaan tot echte schade toebrengen.
Ondanks dat Orson echt flink over zijn zeik was tijdens het boxerincident bleeft het bij een keurige hondse correctie die weinig tot geen schade aanrichtte bij de tegenpartij.
tineke

Reini schreef:
tineke schreef: Ja de verslindtactiek is hier ook wel succesvol zeker toen Tash nog leefde was dat vaak genoeg om mensen met hun ongeleide projectielen op de vlucht te doen slaan :mrgreen:
Ik schreef dus ook al dat ik het heel vervelend vind want Vegas staat hier nu te boek als gevaarlijke hond terwijl hij dat helemaal niet is. Het helpt echter wel dus het is maar niet anders, ik weet beter denk ik dan maar :wink:
Ja het is ook vervelend maar inderdaad jij weet beter :wink:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Reini schreef:
Ik vind het gewoon ontzettend oneerlijk en ik baal er vreselijk van. Dankzij die simpele houding van andere mensen wordt ik uit het bos gejaagd terwijl Vegas daar prima kan lopen.
Ja het is ook oneerlijk. Ik ben 1 keer zo vreselijk kwaad geworden op iemand die zijn hond liet grauwen en snauwen bij mijn hond dat hij heel hard rennend zijn hond kwam halen. :mrgreen:

Ik ha dgezegd dat als hij @#$$%^^^niet heel gauw zijn $^&&**hond kwam halen dat ik die van mij los zou laten en dat hij dan een heel groot probleem had. :N:

Maar ja, om elke keer zo kwaad te worden bederft ook weer je hele humeur, maar het is echt heel waardeloos.
Reini
Zeer actief

tineke schreef: Ja en kort na dat incident vlogen twee boxers over een afstand van zo'n 300 meter met gillende baasjes er achteraan Orson en Rio aan en toen had ik het ook zo gehad als jij nu.
Mijn topic erover had toen een wat hystericher ondertoon dan de jouwe nu :mrgreen: :wink:
Ik voel mij inderdaad ook niet vrij om overal te lopen en hou nu met mijn arm Rio echt heel veel vast,gelukkig loopt Jan vaak lekker los met hem :wink: ,ook op plaatsen waar hij anders wel los zou gaan want ik realiseer dat als er wat gebeurt Rio ook afgerekend zal worden op zijn ras dus ik ben extra voorzichtig.
Vind het ook niet altijd eerlijk tegenover mijn honden nee maar het is nu eenmaal niet anders dus ik heb er mee leren leven :wink:
Gelukkig het enige goede wat ik van die kl#teincidenten heb geleerd is dat zelfs onder deze omstandigheden zowel Orson als Rio te sturen en te bereiken zijn en niet zullen overgaan tot echte schade toebrengen.
Ondanks dat Orson echt flink over zijn zeik was tijdens het boxerincident bleeft het bij een keurige hondse correctie die weinig tot geen schade aanrichtte bij de tegenpartij.
Juist, dat komt er ook nog eens bij.. als Vegas wordt gegrepen en hij verdedigt zich op een manier dat hij schade toebrengt aan die andere hond wie heeft het dan gedaan?? Vegas..

Het is een groot onrecht dat jouw honden (en Vegas) moeten boeten voor andere honden (dankzij hun eigenaren). Mijn vertrouwen in loslopende-honden-zonder-baas is echt tot een nulpunt gedaald inmiddels en ik zal er dus echt meer rekening mee moeten houden door vroeger te gaan lopen. Vind ik op zich niet eens zo erg maar het is kl*te dat je ertoe gedwongen wordt. Ik maak ook vaak wandelafspraken en ik weet niet of die mensen ook allemaal zo vroeg op willen staan :N:

Op zich heb ik trouwens bij Vegas ook wel het idee dat hij wel bereikbaar blijft mocht het tot een vechtpartij komen maar ik heb (gelukkig) geen ervaring om dat idee te onderbouwen.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Baily schreef: Ja het is ook oneerlijk. Ik ben 1 keer zo vreselijk kwaad geworden op iemand die zijn hond liet grauwen en snauwen bij mijn hond dat hij heel hard rennend zijn hond kwam halen. :mrgreen:

Ik ha dgezegd dat als hij @#$$%^^^niet heel gauw zijn $^&&**hond kwam halen dat ik die van mij los zou laten en dat hij dan een heel groot probleem had. :N:

Maar ja, om elke keer zo kwaad te worden bederft ook weer je hele humeur, maar het is echt heel waardeloos.
Ik ben volgens mij ook maar 1 keer zo uit mijn dak gegaan tegen een eigenaar en hoewel het op dat moment even heerlijk eruit kwam stond ik door al die commotie een half uur later nog steeds te trillen van de adrenaline :mrgreen: Waardeloos is het ja.

Wel fijn dat in jouw geval de eigenaar wel meteen aan kwam snellen, bij mij gebeurde er weinig :roll:
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Ik vind het net soms lastig als sommige mensen naar een 'losloopgebied' komen wandelen, en hun hond net niet laten spelen met andere honden. Ik heb het wel over België, en hier ken ik maar één losloopgebied ('t homobos= Trot, is niet-officiëel want dat hebben hier niet in België). Iedereen die er komt, laat z'n honden spelen met elkaar, op enkele uitzonderingen na. Soms kan je hebben dat er iemand al van heel ver aan 't roepen is dat z'n hond niet mag spelen. Nu ja, sorry, maar dan ga je maar op een ander wandelen. Ik ken maar één zo'n plaats, waar dit zo is dat iedereen komt om de honden te laten spelen, en verder zijn er bij ons bossen genoeg.

O ja, ik heb overigens twee teven van mezelf en één gecastreerde reu in opvang voor het moment. Nog nooit problemen gehad als ze losliepen, want 't zijn speelvogels eerste klasse. Wel als ze aangelijnd waren, want dan is Dinah wel al enkele keren aangevallen geweest door een asociale bullebak van een hond. Maar zulke domme mensen als die eigenaars kom je overal tegen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”