Ja die angst van mij is dus nu iets minder na deze incidenten.Reini schreef:Juist, dat komt er ook nog eens bij.. als Vegas wordt gegrepen en hij verdedigt zich op een manier dat hij schade toebrengt aan die andere hond wie heeft het dan gedaan?? Vegas..tineke schreef: Ja en kort na dat incident vlogen twee boxers over een afstand van zo'n 300 meter met gillende baasjes er achteraan Orson en Rio aan en toen had ik het ook zo gehad als jij nu.
Mijn topic erover had toen een wat hystericher ondertoon dan de jouwe nu![]()
![]()
Ik voel mij inderdaad ook niet vrij om overal te lopen en hou nu met mijn arm Rio echt heel veel vast,gelukkig loopt Jan vaak lekker los met hem,ook op plaatsen waar hij anders wel los zou gaan want ik realiseer dat als er wat gebeurt Rio ook afgerekend zal worden op zijn ras dus ik ben extra voorzichtig.
Vind het ook niet altijd eerlijk tegenover mijn honden nee maar het is nu eenmaal niet anders dus ik heb er mee leren leven![]()
Gelukkig het enige goede wat ik van die kl#teincidenten heb geleerd is dat zelfs onder deze omstandigheden zowel Orson als Rio te sturen en te bereiken zijn en niet zullen overgaan tot echte schade toebrengen.
Ondanks dat Orson echt flink over zijn zeik was tijdens het boxerincident bleeft het bij een keurige hondse correctie die weinig tot geen schade aanrichtte bij de tegenpartij.
Het is een groot onrecht dat jouw honden (en Vegas) moeten boeten voor andere honden (dankzij hun eigenaren). Mijn vertrouwen in loslopende-honden-zonder-baas is echt tot een nulpunt gedaald inmiddels en ik zal er dus echt meer rekening mee moeten houden door vroeger te gaan lopen. Vind ik op zich niet eens zo erg maar het is kl*te dat je ertoe gedwongen wordt. Ik maak ook vaak wandelafspraken en ik weet niet of die mensen ook allemaal zo vroeg op willen staan :N:
Op zich heb ik trouwens bij Vegas ook wel het idee dat hij wel bereikbaar blijft mocht het tot een vechtpartij komen maar ik heb (gelukkig) geen ervaring om dat idee te onderbouwen.
Ik wist al wel dat beide geen slopers waren,ze hebben vaak zat contact met andere honden ook hier in huis

Nu zit er voor hem ,en ook voor Rio ,wel weer een verschil in of het hunzelf betreft of een roedellid.
Een teckel bij ons thuis die Tijger echt wilde bijten daar moesten we wel direct bij ingrijpen want toen wilde ze echt iedere aan een kant er 2 teckels van maken :N: .
Een hond die Micron aanvalt of mij zal het zwaarder te verduren krijgen denk ik dan als het hunzelf betreft.
Ach het vroege wandelen en het opslitsen zijn we al zo aan gewend en moet eerlijk zeggen dat ook wel bevalt,behalve in de winter met koud weer dan kom ik er wel eens moeilijker uit