Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Reini schreef:
tineke schreef: Ja en kort na dat incident vlogen twee boxers over een afstand van zo'n 300 meter met gillende baasjes er achteraan Orson en Rio aan en toen had ik het ook zo gehad als jij nu.
Mijn topic erover had toen een wat hystericher ondertoon dan de jouwe nu :mrgreen: :wink:
Ik voel mij inderdaad ook niet vrij om overal te lopen en hou nu met mijn arm Rio echt heel veel vast,gelukkig loopt Jan vaak lekker los met hem :wink: ,ook op plaatsen waar hij anders wel los zou gaan want ik realiseer dat als er wat gebeurt Rio ook afgerekend zal worden op zijn ras dus ik ben extra voorzichtig.
Vind het ook niet altijd eerlijk tegenover mijn honden nee maar het is nu eenmaal niet anders dus ik heb er mee leren leven :wink:
Gelukkig het enige goede wat ik van die kl#teincidenten heb geleerd is dat zelfs onder deze omstandigheden zowel Orson als Rio te sturen en te bereiken zijn en niet zullen overgaan tot echte schade toebrengen.
Ondanks dat Orson echt flink over zijn zeik was tijdens het boxerincident bleeft het bij een keurige hondse correctie die weinig tot geen schade aanrichtte bij de tegenpartij.
Juist, dat komt er ook nog eens bij.. als Vegas wordt gegrepen en hij verdedigt zich op een manier dat hij schade toebrengt aan die andere hond wie heeft het dan gedaan?? Vegas..

Het is een groot onrecht dat jouw honden (en Vegas) moeten boeten voor andere honden (dankzij hun eigenaren). Mijn vertrouwen in loslopende-honden-zonder-baas is echt tot een nulpunt gedaald inmiddels en ik zal er dus echt meer rekening mee moeten houden door vroeger te gaan lopen. Vind ik op zich niet eens zo erg maar het is kl*te dat je ertoe gedwongen wordt. Ik maak ook vaak wandelafspraken en ik weet niet of die mensen ook allemaal zo vroeg op willen staan :N:

Op zich heb ik trouwens bij Vegas ook wel het idee dat hij wel bereikbaar blijft mocht het tot een vechtpartij komen maar ik heb (gelukkig) geen ervaring om dat idee te onderbouwen.
Ja die angst van mij is dus nu iets minder na deze incidenten.
Ik wist al wel dat beide geen slopers waren,ze hebben vaak zat contact met andere honden ook hier in huis :wink: ,maar het gewoon bereikbaar zijn en zich heel makkelijk uit zo'n gevecht laten halen is me zeker wat Orson betreft meegevallen.
Nu zit er voor hem ,en ook voor Rio ,wel weer een verschil in of het hunzelf betreft of een roedellid.
Een teckel bij ons thuis die Tijger echt wilde bijten daar moesten we wel direct bij ingrijpen want toen wilde ze echt iedere aan een kant er 2 teckels van maken :N: .
Een hond die Micron aanvalt of mij zal het zwaarder te verduren krijgen denk ik dan als het hunzelf betreft.
Ach het vroege wandelen en het opslitsen zijn we al zo aan gewend en moet eerlijk zeggen dat ook wel bevalt,behalve in de winter met koud weer dan kom ik er wel eens moeilijker uit :mrgreen:
tineke

Lies en co schreef:Ik vind het net soms lastig als sommige mensen naar een 'losloopgebied' komen wandelen, en hun hond net niet laten spelen met andere honden. Ik heb het wel over België, en hier ken ik maar één losloopgebied ('t homobos= Trot, is niet-officiëel want dat hebben hier niet in België). Iedereen die er komt, laat z'n honden spelen met elkaar, op enkele uitzonderingen na. Soms kan je hebben dat er iemand al van heel ver aan 't roepen is dat z'n hond niet mag spelen. Nu ja, sorry, maar dan ga je maar op een ander wandelen. Ik ken maar één zo'n plaats, waar dit zo is dat iedereen komt om de honden te laten spelen, en verder zijn er bij ons bossen genoeg.

O ja, ik heb overigens twee teven van mezelf en één gecastreerde reu in opvang voor het moment. Nog nooit problemen gehad als ze losliepen, want 't zijn speelvogels eerste klasse. Wel als ze aangelijnd waren, want dan is Dinah wel al enkele keren aangevallen geweest door een asociale bullebak van een hond. Maar zulke domme mensen als die eigenaars kom je overal tegen.
Een losloopgebied wil niet zeggen dat je je hond niet onder controle hoeft te houden toch.
Je moet je hond pas loslaten op het moment dat je hem onder appel kunt zetten of houden bij mijn weten :roll:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Lies en co schreef:Ik vind het net soms lastig als sommige mensen naar een 'losloopgebied' komen wandelen, en hun hond net niet laten spelen met andere honden. Ik heb het wel over België, en hier ken ik maar één losloopgebied ('t homobos= Trot, is niet-officiëel want dat hebben hier niet in België). Iedereen die er komt, laat z'n honden spelen met elkaar, op enkele uitzonderingen na. Soms kan je hebben dat er iemand al van heel ver aan 't roepen is dat z'n hond niet mag spelen. Nu ja, sorry, maar dan ga je maar op een ander wandelen. Ik ken maar één zo'n plaats, waar dit zo is dat iedereen komt om de honden te laten spelen, en verder zijn er bij ons bossen genoeg.
Maar dit bedoel ik ook niet :wink: Vegas kan prima met andere honden opschieten, ik vermijd alleen de meeste (zonder dat iemand dat doorheeft) omdat Vegas een intacte reu is en twee intacte reuen bij elkaar spelen niet altijd even gezellig. Het gaat mij erom dat mensen hun honden totaal niet in de gaten houden en dus ook niet zien dat hun reu de mijne even lekker komt domineren of een vechtpartijtje komt uitlokken.
Het is m.i. niet de bedoeling dat een losloopgebied gelijk staat aan: ik flikker mijn hond de auto uit en verder zoekt hij/zij het maar uit.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Reini schreef:
Maar dit bedoel ik ook niet :wink: Vegas kan prima met andere honden opschieten, ik vermijd alleen de meeste (zonder dat iemand dat doorheeft) omdat Vegas een intacte reu is en twee intacte reuen bij elkaar spelen niet altijd even gezellig. Het gaat mij erom dat mensen hun honden totaal niet in de gaten houden en dus ook niet zien dat hun reu de mijne even lekker komt domineren of een vechtpartijtje komt uitlokken.
Het is m.i. niet de bedoeling dat een losloopgebied gelijk staat aan: ik flikker mijn hond de auto uit en verder zoekt hij/zij het maar uit.
Oh, dat heb je hier dus niet. Dat ze reutjes het zelf maar laten uitzoeken. Misschien omdat we minder/geen losloopgebieden hebben? Iedereen die hier komt, komt ook echt om te spelen (en wie dat niet kan, blijft thuis). Misschien kunnen jullie Nederlanders dan voor één keertje eens iets van ons Belgjes leren?
Ik dacht overigens al een tijdje eens met de auto tot aan de Soesterduinen te rijden, maar blijkbaar is dit de moeite niet, of moet je net pech hebben dat de verkeerde bazen er net zijn?
Reini
Zeer actief

tineke schreef:Ja die angst van mij is dus nu iets minder na deze incidenten.
Ik wist al wel dat beide geen slopers waren,ze hebben vaak zat contact met andere honden ook hier in huis :wink: ,maar het gewoon bereikbaar zijn en zich heel makkelijk uit zo'n gevecht laten halen is me zeker wat Orson betreft meegevallen.
Nu zit er voor hem ,en ook voor Rio ,wel weer een verschil in of het hunzelf betreft of een roedellid.
Een teckel bij ons thuis die Tijger echt wilde bijten daar moesten we wel direct bij ingrijpen want toen wilde ze echt iedere aan een kant er 2 teckels van maken :N: .
Een hond die Micron aanvalt of mij zal het zwaarder te verduren krijgen denk ik dan als het hunzelf betreft.
Ach het vroege wandelen en het opslitsen zijn we al zo aan gewend en moet eerlijk zeggen dat ook wel bevalt,behalve in de winter met koud weer dan kom ik er wel eens moeilijker uit :mrgreen:
Die teckel heeft dus geluk gehad :N: Ik vraag me bij Vegas af of dat ook zo werkt. Ik denk zelf dat het niet veel verschil maakt wáárom hij gaat vechten, maar dat zit ook wel in het ras natuurlijk :wink:
Afbeelding
tineke

Lies en co schreef:
Reini schreef:
Oh, dat heb je hier dus niet. Dat ze reutjes het zelf maar laten uitzoeken. Misschien omdat we minder/geen losloopgebieden hebben? Iedereen die hier komt, komt ook echt om te spelen. Misschien kunnen jullie Nederlanders dan voor één keertje eens iets van ons Belgjes leren?
Ik dacht overigens al een tijdje eens met de auto tot aan de Soesterduinen te rijden, maar blijkbaar is dit de moeite niet, of moet je net pech hebben dat de verkeerde bazen er net zijn?
Niet iedere hond wil met andere honden spelen je mag toch ook een losloopgebied in als je hond alleen lekker wilt snuffelen en lopen.
Ik denk dat er in Belgie ook wel mensen en honden zijn die dat willen
het is toch niet verplicht ofzo spelen met andere honden als je een loslopgebied ingaat.
Reini
Zeer actief

Lies en co schreef: Oh, dat heb je hier dus niet. Dat ze reutjes het zelf maar laten uitzoeken. Misschien omdat we minder/geen losloopgebieden hebben? Iedereen die hier komt, komt ook echt om te spelen (en wie dat niet kan, blijft thuis). Misschien kunnen jullie Nederlanders dan voor één keertje eens iets van ons Belgjes leren?
Nee, mijn reu mag niks zelf uitzoeken met een vreemse hond. Ik zie daar geen enkele reden toe en ik begrijp niet dat andere mensen die reden wel zien.

De duinen zijn prima te doen hoor maar voor mij blijkbaar niet meer :wink:
Afbeelding
tineke

Reini schreef:
tineke schreef:Ja die angst van mij is dus nu iets minder na deze incidenten.
Die teckel heeft dus geluk gehad :N: Ik vraag me bij Vegas af of dat ook zo werkt. Ik denk zelf dat het niet veel verschil maakt wáárom hij gaat vechten, maar dat zit ook wel in het ras natuurlijk :wink:
Ja dat maakt bij hun wel degelijk verschil.
De beschermdrift is sterker tav het roedel en baasje,zeker nu met het gebruik van 1 arm merk ik dat goed aan Rio ook :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

weet je wat ik irritant vindt? Dat mensen hun pups altijd maar hun gang laten gaan.
Niet nadenkend dat er wellicht honden zijn die absoluut niets van pups moeten hebben.

En dan ook altijd het commentaar erbij 'nouuu dat is toch niet normaal hoor dat uw hond zo reageert, dat hoort helemaal niet'. :19:
Of 'nou als dat mijn hond zou zijn dan zou die toch een flinke oplawaai krijgen'. :roll:

Ik word er dus kriegel van dat ik mn honden de lucht in moet hijsen, half op moet hangen omdat een ander vind dat zijn pup overal en iedereen mag bestormen. :boos:
Lies en co
Zeer actief

tineke schreef:Niet iedere hond wil met andere honden spelen je mag toch ook een losloopgebied in als je hond alleen lekker wilt snuffelen en lopen.
het is toch niet verplicht ofzo spelen met andere honden als je een loslopgebied ingaat.
Volgens mij wél als je nu net het enige speelbos in België uitkiest, waar niemand anders naartoe gaat dan om je honden te laten spelen (op enkele uitzonderingen na). Plus, dat er genoeg andere alternatieven zijn (zoals bvb aan de overkant van de weg).
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

estelle schreef:weet je wat ik irritant vindt? Dat mensen hun pups altijd maar hun gang laten gaan.
Niet nadenkend dat er wellicht honden zijn die absoluut niets van pups moeten hebben.

En dan ook altijd het commentaar erbij 'nouuu dat is toch niet normaal hoor dat uw hond zo reageert, dat hoort helemaal niet'. :19:
Of 'nou als dat mijn hond zou zijn dan zou die toch een flinke oplawaai krijgen'. :roll:

Ik word er dus kriegel van dat ik mn honden de lucht in moet hijsen, half op moet hangen omdat een ander vind dat zijn pup overal en iedereen mag bestormen. :boos:
O hou op, nog zo'n ergernis. laatst had ik dat ook, toen kwam een oudere vrouw met een Toller pup eraan in het losloopgebied. Zegt ze ineens "mag het even", en geeft haar pup een zetje mijn roedel in met de woorden "ga maar met die leuke hondjes spelen". :N:

mijn honden waren op dat moment aan dewaterkant ook heel leuk aan het spelen met elkaar, maar dan moet je niet ineens een onbekende pup er tussen schuiven, want met een paar van mijn honden gaat dat goed, maar niet met Balou, en dan ben ik altijd bang dat de rest mee gaat doen.

mw was zeer beledigd toen mijn roedel inderdaad niet leuk ging spelen met haar pup, en in plaats daarvan bij mij moest blijven staan totdat zij haar pup weer opgevist had.

in plaats dat ze nou blij is dat ik haar ellende heb bespaart, maar ja, dat snapt ze dan denk ik niet ofzo.
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Reini schreef: Nee, mijn reu mag niks zelf uitzoeken met een vreemse hond. Ik zie daar geen enkele reden toe en ik begrijp niet dat andere mensen die reden wel zien.
nee ik zie dat ook niet hoor

hier in de buurt zijn ook twee honden ( 1 kruising MH/ labrador en 1 pembroke corgi , beide super dominant) waar Dylan een giga hekel aan heeft (of ze misschien te bedreigend vindt) en als ik ze dan zie lopen, ga ik een andere kant op of zorg dat ik zo snel mogelijk het veld uit ben.

Nu vertikken beide eigenaars het om gewoon even door te lopen en even iets verder op te wachten , zodat wij er dan rustig langs kunnen lopen.

Ik erger me hier ook wezenloos aan, want Dylan en Ozzy hebben nu de naam dat ze kwaad zijn (hedders he) terwijl wij er alles aan doen om geen conflicten te krijgen en hun dus niks.
Oke de kruising gaat aan de riem, maar de corgi loopt los en komt ons ook wel na.
Heb soms de neiging wel om hun ook los te doen, maar dat lost niks op en dan heb ik er twee kwaad, want Oz zal echt voor Dylan opkomen.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
tineke

Lies en co schreef:
tineke schreef:Niet iedere hond wil met andere honden spelen je mag toch ook een losloopgebied in als je hond alleen lekker wilt snuffelen en lopen.
Volgens mij wél als je nu net het enige speelbos in België uitkiest, waar niemand anders naartoe gaat dan om je honden te laten spelen (op enkele uitzonderingen na). Plus, dat er genoeg andere alternatieven zijn (zoals bvb aan de overkant van de weg).
Een losloopplaats is niet per definitie een speelbos hoor :wink:
Daar komt bij bij mijn weten geld er in geheel Belgie een aanlijnplicht toch?
Dat zou betekenen dat de mensen met de loslopende honden in de fout gaan.
peet
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peet »

Heeeeeel herkenbaar dit probleem van jou. Ik heb het namelijk ook. Ik ben nu op het punt dat het mijn wandelingen aan het verzieken is. Ik heb het hele hondenforum al vol geschreven hierover en het lucht wel op, maar het probleem wordt niet opgelost. Ik heb hier een heel bos voor me liggen en ik heb alle plekken al uitgeprobeerd en ik blijf ze maar tegen komen. Natuurmonumenten heeft pas hele grote borden opgehangen met waarschuwing erop dat de honden niet los mogen, zonde van het geld hoor. Mijn hond is op deze manier (honden zonder baas die boven op haar springen) echt verziekt, ze moet niets meer van honden hebben. Het zijn inderdaad heel vaak grote honden die boven op haar springen (ze weegt nog geen 6 kilo). Ik word er pisnijdig van en loop vooral de laatste weken alleen maar te kijken of er geen hond aankomt. Heerlijk al die mede-hondeneigenaars die het op deze manier voor je verzieken.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

hou maar op, vanmorgen weer, stort zich zo vanuit het niets een hond op Odin, die schrok zich dood, baasje liep 200 meter achter me te gillen naar haar hond. Gelukkig haalde odin niet uit behalve een paar snauwen, toen ging de hond er maar vandoor. Ik maak dat eigenlijk haast elke dag wel mee, losse honden die totaal niet onder appel staan. :evil:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:Is het niet zo dat in de Soesterduinen je de lange en de korte duinen hebt en dat je in het ene gebied de hond wel los mag laten lopen en in het andere niet?
Ik zou dan gewoon in het "aanlijngebied" gaan wandelen, dan kun je tenminste ook met recht boos worden op mensen die hun hond los laten lopen.
In het losloopgeboied krijg je natuurlijk al gauw commentaar (terecht of onterecht) als je gaat lopen roepen dat mensen hun hond vast moeten houden.

En, nu zal ik mijn flamesuit maar vast aantrekken :wink: , het IS natuurlijk ook wel zo dat als je geen gedonder met andere honden wilt je beter een wat zachter en volgzamer ras had kunnen kiezen. Een leuke speelse jachthond of zo. :ok:
Mijn eigen honden zijn supermakkelijk met andere honden, ik zou er werkelijk schijtziek van worden om ze continu in de gaten te moeten houden opdat ze niks aanvallen.
Het is natuurlijk wel zo dat ik ze even bij me roep als ik zie dat iemand anders met een bijvoorbeeld agressief gillend geval loopt, al was het alleen maar dat ik niet wil dat ze gebeten zouden worden.

Maar in een losloopgebied verwacht ik dat de honden die daar lopen sociaal zijn. Ik begrijp niet wat je er met een ruziezoekende hond gaat doen, die kun je echt beter uitlaten in een aanlijngebied.
Ik heb hier twee hele makkelijke hondjes voor wat betreft andere honden. En ik heb in periodes echt wekelijks gedonder met honden die bovenop die van mij duiken, er loeihard blaffend en grommend op af komen rennen, of mijn teefje de duinen door jagen onder het mom van "hij wil alleen maar spelen".
Die problemen heb ik trouwens niet in een bos waar ik alle honden ken omdat het een relatief klein bosje is. Maar wel op grotere uitlaatplekken waar ik het merendeel van de honden (en bazen) die ik tegenkom niet ken.

Het probleem is bij Reini ook niet dat Vegas constant in de gaten gehouden moet worden omdat hij anders wat zou doen; het probleem zijn andermans honden die bij haar hond komen klooien.
Dan maakt het toch weinig uit of je met een hond als Vegas loopt of met honden als die van mij. :19:
Vegas zelf is het probleem namelijk niet zo, dat zijn andermans etterbakken met bazen die dat niet inzien.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Nanna schreef:Is het niet zo dat in de Soesterduinen je de lange en de korte duinen hebt en dat je in het ene gebied de hond wel los mag laten lopen en in het andere niet?
Ik zou dan gewoon in het "aanlijngebied" gaan wandelen, dan kun je tenminste ook met recht boos worden op mensen die hun hond los laten lopen.
In het losloopgeboied krijg je natuurlijk al gauw commentaar (terecht of onterecht) als je gaat lopen roepen dat mensen hun hond vast moeten houden.

En, nu zal ik mijn flamesuit maar vast aantrekken :wink: , het IS natuurlijk ook wel zo dat als je geen gedonder met andere honden wilt je beter een wat zachter en volgzamer ras had kunnen kiezen. Een leuke speelse jachthond of zo. :ok:
Mijn eigen honden zijn supermakkelijk met andere honden, ik zou er werkelijk schijtziek van worden om ze continu in de gaten te moeten houden opdat ze niks aanvallen.
Het is natuurlijk wel zo dat ik ze even bij me roep als ik zie dat iemand anders met een bijvoorbeeld agressief gillend geval loopt, al was het alleen maar dat ik niet wil dat ze gebeten zouden worden.

Maar in een losloopgebied verwacht ik dat de honden die daar lopen sociaal zijn. Ik begrijp niet wat je er met een ruziezoekende hond gaat doen, die kun je echt beter uitlaten in een aanlijngebied.
Punt is gewoon dat als de wat moeilijkere honden niet lastig gevallen worden, dat ze ook prima in een losloopgebied kunnen lopen en dus sociaal genoeg zijn. Niet iedere hond stelt er prijs op om half aangerand te worden door een andere hond of op een dwangmatige manier tot spelen gedwongen te worden.

Honden kunnen leuk met elkaar spelen, maar alleen als dat wederzijds zo is, ook in een losloopgebied.

En dan hoeft je hond echt geen agressief gillend geval te zijn hoor. Die van mij is dat niet in ieder geval, en ik weet zeker dat Vegas dat ook niet is.
Laatst gewijzigd door Baily op 22 nov 2006 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

Ik weet niet of er gedeeltes zijn waar een aanlijngebod geldt. Ik loop altijd in de duinen en ik vraag nooit iemand zijn/haar hond aan te lijnen, je moet wel lezen wat ik schrijf :wink:
Ik begrijp dat honden loslopen in een losloopgebied, Vegas loopt ook los. De duinen zijn heel uitgestrekt en ik loop nooit zo dicht langs andere honden dat er een ontmoeting plaatsvindt. Ik wandel gewoon lekker met Vegas, of samen met een groepje.

Ik loop nooit in het bos want daar moet ik honden dichtbij passeren, ik loop alleen in de duinen waar ik niemand hoef te passeren. Als er een aanlijngebod bestaat in de duinen zou ik daar trouwens ook niet gaan lopen want dat is dan in het bos en als er honden daar dan tóch loslopen kan ik ze niet ontwijken.
Mijn hond valt niks aan :19: Heb je het nou niet goed gelezen? Ik hoef Vegas helemaal niet in de gaten te houden, ik moet al die andere honden in de gaten houden omdat die Vegas aan komen vallen. Oók die leuke jachthonden trouwens. Vegas is ook geen agressief gillend geval, heb je dit stukje nou richting mij geschreven??
Dat verwacht ik dus ook.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Baily schreef:
Punt is gewoon dat als de wat moeilijkere honden niet lastig gevallen worden, dat ze ook prima in een losloopgebied kunnen lopen en dus sociaal genoeg zijn. maar niet iedere hond stelt er prijs op om half aangerand te worden door een andere hond of op een dwangmatige manier tot spelen gedwongen te worden.

Honden kunnen leuk met elkaar spelen, maar alleen als dat wederzijds zo is, ook in een losloopgebied.

En dan hoeft je hond echt geen agressief gillend geval te zijn hoor. Diue van mij is dat niet in ieder geval, en ik weet zeker dat Vegas dat ook niet is.
Precies. En Moos en Saar hebben ook een schurfthekel aan van die opdringerige 'in your face' onstuimige "hij wil alleen maar spelen" honden.
Alleen Moos is een dwerg en houdt het bij snauwen, en Saar probeert alleen maar met een wanhopige houding weg te komen.
Maar ook mijn honden, die je toch echt wel onder makkelijk met vreemde honden kan scharen, zijn niet zo gezellig meer als ze half aangerand worden, dwars over het pad gebeukt, of zachtjes grommend worden geintimideerd.
Maar als Moos dan snauwt dan heb ik het gedaan hoor :roll:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Irritant zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je er heel erg moe van wordt om op deze manier te moeten wandelen.

In het bos gaat het er hier op een aantal incidenten na wel vreedzaam aan toe. Heel soms kom ik iemand tegen die zijn hond aanlijnt als hij ons ziet (en dan moet Saffie naast) en dan vraagt of Saf een reu of een teef is. Meestal gaat het dan om reutjes die niet goed met andere reuen kunnen, en laten we ze weer gaan als de andere eigenaar dat wil.

Als ik in de wijk wandel heb ik meer problemen met loslopende honden en irritante eigenaren die ze maar gewoon laten lopen.
Laatst had ik een leuke, ik kwam de hoek om met Saffie aan de lijn, loopt daar toevallig een soort chihuaha los, iig extreem klein beestje. De eigenaar zegt direct 'er gebeurd niets hoor', en voordat hij uitgesproken was hing dat beestje al bij Saffie in de nek :roll:
'hij doet niets' is nog tot daar aan toe (ook al deed hij dus wel wat) maar 'er gebeurd niets', dat moet je dan nog maar afwachten denk ik dan. Voor hetzelfde geld liep ik de hond van de buren uit te laten die een pesthekel heeft aan kleine hondjes en dan was er zeker wel wat gebeurd.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Reini
Zeer actief

saffie schreef:Irritant zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je er heel erg moe van wordt om op deze manier te moeten wandelen.

In het bos gaat het er hier op een aantal incidenten na wel vreedzaam aan toe. Heel soms kom ik iemand tegen die zijn hond aanlijnt als hij ons ziet (en dan moet Saffie naast) en dan vraagt of Saf een reu of een teef is. Meestal gaat het dan om reutjes die niet goed met andere reuen kunnen, en laten we ze weer gaan als de andere eigenaar dat wil.
Kijk, dat is een goed wisselwerking en zo kan het toch ook? :ok:
Het gebeurd mij weleens in het dorp dat mensen hun aangelijnde hond naar Vegas willen laten gaan en dan vraag ik ook eerst even of het een reu of een teef is. Als het een teefje is mag die best even komen snuffelen en als het een reu is dan zeg ik dat ik dat niet wil en loop ik door. Makkelijk toch :ok: In het bos heb ik alleen geen keus want er zijn mensen die hun reuen maar laten gaan en dat zijn dan dus vaak ook niet de gezelligste reuen :roll:
Als ik in de wijk wandel heb ik meer problemen met loslopende honden en irritante eigenaren die ze maar gewoon laten lopen.
Laatst had ik een leuke, ik kwam de hoek om met Saffie aan de lijn, loopt daar toevallig een soort chihuaha los, iig extreem klein beestje. De eigenaar zegt direct 'er gebeurd niets hoor', en voordat hij uitgesproken was hing dat beestje al bij Saffie in de nek :roll:
'hij doet niets' is nog tot daar aan toe (ook al deed hij dus wel wat) maar 'er gebeurd niets', dat moet je dan nog maar afwachten denk ik dan. Voor hetzelfde geld liep ik de hond van de buren uit te laten die een pesthekel heeft aan kleine hondjes en dan was er zeker wel wat gebeurd.
Mensen zeggen zo snel dat er niks gebeurd ja, maar je zal maar net met een hond lopen die niet van kleine hondjes houdt en dan kan er dus wél wat gebeuren ja :wink:
Afbeelding
tineke

Nanna schreef:

Je bedoelt zo'n leuke speelse jachthond die verleden jaar in Rio zijn oor hing :mrgreen:

Mijn honden zijn niet agressief naar andere honden maar zeker Orson wil wel graag met rust worden gelaten.
Het zijn ook geen ruziezoekers maar Orson zal een ruzie niet uit de weg gaan als het zover komt maar dat is wat ik dus altijd probeer te voorkomen.
Als ik op normale toon vraag of iemand zijn hond wil roepen dan wel bij zich houden vind ik dat niet teveel gevraagd.
En nee die jonge hond die nog niet luistert heb ik geen moeite mee als bazen maar in ieder geval de moeite nemen om hun hond bij zich te roepen/halen als dat gevraagd word.
Reini
Zeer actief

Ik ga nu op weg naar DoggyDance maar wil heel graag nog antwoord op mijn vraag of onderstaand stukje tegen mij is gericht. Ik lees het misschien helemaal verkeerd maar zoals ik het nu zie denk jij dat Vegas andere honden aanvalt en dat hij een agressief, gillend geval is. Dat zie ik graag even opgehelderd. Overigens is Vegas een ontzettend volgzame en baasgerichte hond.
Nanna schreef: En, nu zal ik mijn flamesuit maar vast aantrekken :wink: , het IS natuurlijk ook wel zo dat als je geen gedonder met andere honden wilt je beter een wat zachter en volgzamer ras had kunnen kiezen. Een leuke speelse jachthond of zo. :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb een "agressief gillend geval", die goed luisterd en alleen los op overzichtelijke plekken, soms ( niet vaak hoor) is dat ook een stuk losloopgebied, ze doet gewoon lekker haar ding, speelt met haar roedelgenoten, komt er een vreemde hond aan, roep ik haar en lijn ik haar aan. dan verwacht ik dus , dat andere dat ook doen en hun hond niet bij die van mij laten kutten. ik ga daar dus niet om uit een losloopgebied wegblijven .

( nou loop ik 99% in gebieden waar ze officieel niet los mogen, maar dat heeft te maken met de hoeveelheid honden en roedelgedrag :wink: )
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ha, reini. ik heb een mooi verhaal voor je:

in de buurt woont sinds kort een flatcoated retriever, een volle reu, van vier jaar oud. dier is heel blij en heel woest. kakaboeboe heeft de takkeschurft aan hem en vliegt hem aan.

dus. flatcoated ontwaren aan de einder, boe aan het riempje. het is vrij simpel. :jank: moeten ze die flatcoated niet los laten lopen.

flatcoated komt aangerend, boe explodeert en grijpt hem vol in zijn hals. flatcoated draait zich om en rent weg, boe met zijn reetje zwiepend in de lucht. boe losgetetst en aan de riem.

bazin, een heel aardige dame, hoor, staat wat te ginnegappen, en ik meld even later dat ze misschien d'r hond even op gaatjes kan controleren. ach, dat hoefde niet. nou, dan niet.

dat is toch niet leuk. ik ben ook niet beroerd van wat gaatjes, maar ik zou zeggen dat je het liever vermijdt.
Lies en co
Zeer actief

Inge O schreef:ik ben ook al regelmatig met de honden naar 't rot gegaan, en nee, ik ga er niet naartoe om mijn honden te laten spelen, maar gewoon omdat het er heel leuk wandelen is. ik heb er wél al reutjes met elkaar in de clinch zien gaan, en af en toe worden we ook wel eens gestalked door een oversexte reu die aan één stuk door op één van mijn niet-loopse teefjes wil rijden, terwijl de baas er kilometers achteraan slentert.
en nee, dat vind ik niet normaal, en zeker ook niet leuk.
Ik ga ervan uit dat als iemand geen sociale hond heeft (of oversext), dat die daar gewoon niet komt. Als je niet wil dat je honden in de buurt van andere honden komen, dan ga je daar toch niet wandelen??? Het stikt er van de loslopende en spelende honden. Of als je weet dat het af en toe koekenbak is met je reu, dan ga je daar toch niet? Aan de overkant van de baan, is er plaats genoeg, en kom je véél minder volk tegen. Laat dat maar een speelweide zijn voor de oversexte en vechtende reutjes, als hun baasjes echt zo dom zijn om die ergens los te laten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik begrijp wel wat je bedoelt, Reini. Al kom ik hier in de polder niet zo heel veel honden/hondeneigenaren tegen, het valt me wel op dat er vaak zo ontzettend laks gereageerd wordt door hondeneigenaren van die zogenaamd leuke 'aanstormende' honden.
Mijn honden zijn vaak niet aangelijnd maar lopen wel naast me als ik onbekende honden/hondeneigenaren tegenkom.
Silka wil het liefst rechtsomkeert maken als er een hond zo hard aan komt stuiven en Billy gaat op zijn strepen staan...
Allemaal niet leuk en zou voorkomen kunnen worden als eigenaar in kwestie zijn/haar hond bij zich zou houden.
Een oplossing heb ik niet echt. Nou ja, ik loop dus - als het even kan - om als ik een voor mij vreemde, grote loslopende hond/honden tegen kom.
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

O sorry, dat bedoelen we 't zelfde :wink: . Ik denk dat dit probleem in Nederland nog erger is, omdat ze daar los mogen. Enfin, ik ga er toch van uit dat als je je hond 'illegaal' loslaat, je die toch kan controleren. Moest iedereen er nu nog zo over denken...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

hier is het ook zo erg :roll: en vooral met Tyson is het niet leuk.. omdat hij als hij het zat is het flink laat merken
pfff waarom krijgt niet iedereen een boekje "hondengedrag" bij de hond zelf?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
Maar dat is nou juist de ellende. De honden die op Vegas afkomen, willen problemen. Vegas zoekt geen ruzie, maar die andere honden dus wel. En om te voorkomen dat er dan gedoe ontstaat, werpt Reini zich er tussen, maar de andere hondeneigenaar laat het compleet afweten.

Naar Bram toe hebben honden niet zoveel te bewijzen, dus ik heb er eigenlijk nooit last van. Maar als ik met Reini en Vegas loop, zit ik me regelmatig op te winden over andere honden (of eigenlijk: de bazen).

Ik heb wel bepaalde tijden dat ik niet langs de Kromme Rijn (losloopgebied in de buurt) loop omdat er een kans is dat ik de 'ik grijp elke honden' honden met bijhorende fijne eigenaren tegen kom.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”