Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

cloris schreef:
Felix schreef:
Reini schreef:
Felix schreef: En waarom ben je nou zo extreem fel er op tegen dat andere honden even bij Vegas komen kijken, is het zo'n nare hond dan Vegas :denken:

Op die foto van je lijkt het me geen nare hond namelijk, eerder een lief beest :wink: :denken:

Of missen we soms wat :denken:
Je moet lezen wat ik het hele topic al schrijf. Vegas is helemaal geen nare hond en zoekt problemen helemaal niet op. Het probleem is dat er reuen lopen waarvan de baas 50 meter verderop bivakkeert en daar krijgt Vegas problemen mee. Die honden komen hem wel even domineren en dat gaat niet goed. Is het nou echt zo raar dat ik daar zo fel op reageer? Zou jij het leuk vinden als jou hond wandeling, na wandeling wordt lastig gevallen en jij staat daar steeds in je eentje. Is het mogelijk dat je jezelf even in die situatie plaatst?
Nee, natuurlijk niet .. maar omdan gelijk weg te blijven van de plek/gebied waar dat gebeurt dat vindt ik ook nog wel erg ver door draven :wink:

Ik zou de baas/bazin er eerder dan op aanspreken, van dat dit niet gewenst is :wink:
Heb ik geschreven dat ik ergens wegblijf? :denken:
Bazen aanspreken is verspilling energie, dat zijn zeer kortzichtige mensjes die zich enkel en alleen bezig houden met HUN ding en niet verder kijken dan hun neus lang is, als ik er last van heb is het in hun ogen ook mijn probleem.... wat ze vergeten is dat door dat gedrag het aantal losloopgebieden niet groter zal worden
Je kan er natuurlijk er ook een probleem van maken, terwijl het helemaal niet zo is :wink:

Over dat wegblijven dat was idd die eigenaar van Vegas, jij niet (of wel?) :wink:

Maar wat is nou het probleem van een hond die losloopt in een losloopgebied, en dat jij er aan komt, en dat dat fikkie even komt kijken bij je ?! Zonder ook maar iets te ondernemen :denken:

Ik zie het probleem niet zo om eerlijk te zijn :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
Met een labrador of golden retriever reu kun je net zo goed zulke problemen krijgen, net zoals met ieder ander type hond, dus om nou dit soort ras er uit te pikken is ook wel erg kortzichtig
Dat vind ik niet. Natuurlijk zijn er binnen alle rassen hanige en minder hanige figuren. Maar sommige rassen hebben nu eenmaal een korter lontje dan andere, en ik denk dat AmStaffs bij de kortere lontjes horen.
Ze horen bij de terriërs en die hele groep is nogal...kortaangebonden :wink: Misschien dat ze niet snel aan het vechten slaan, maar áls ze het zat worden en er op klappen dan zijn de rapen ook meteen gaar. Veel gaarder dan bij een Golden.
Ja, en als een andere stoere grote reu op Moos klapt zijn de rapen ook gaar. :19:

Misschien moet iedereen dan maar teefjes nemen, en het liefste dan ook van een middenmaat ras; dan hoeft niemand meer rekening met elkaar te houden :roll:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Met een labrador of golden retriever reu kun je net zo goed zulke problemen krijgen, net zoals met ieder ander type hond, dus om nou dit soort ras er uit te pikken is ook wel erg kortzichtig
Dat vind ik niet. Natuurlijk zijn er binnen alle rassen hanige en minder hanige figuren. Maar sommige rassen hebben nu eenmaal een korter lontje dan andere, en ik denk dat AmStaffs bij de kortere lontjes horen.
Ze horen bij de terriërs en die hele groep is nogal...kortaangebonden :wink: Misschien dat ze niet snel aan het vechten slaan, maar áls ze het zat worden en er op klappen dan zijn de rapen ook meteen gaar. Veel gaarder dan bij een Golden.
Het enige waar ze hier op klappen, zijn m'n tennisballetjes :roll:

Heeft me er al aardig wat gekost :boos:

Maar dat is op zich niet erg :wink:

Maar ik begrijp je standpunt, maarja dan zou je al sulke soort hondjes niet meer los kunnen laten lopen, en dat geldt dan ook voor sommige herders, rottweilers, en ga zo maar door :wink:

Dan ga je zekers een losloopgebied per ras gesorteerd krijgen ofzo :denken:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Nanna schreef: Ik kan me je probleem goed voorstellen. Je wilt absoluut niet dat Vegas aan het knokken slaat want als ie eenmaal de smaak te pakken heeft heb je wellicht de poppen aan het dansen en kan ie niet meer los.
De problemen ontstaan doordat eigenaren hun hond maar aan laten klooien.
Dit zie ik goed zo?
Je ziet het inderdaad goed behalve de kanttekening dat ik niet wil dat Vegas de smaak te pakken krijgt omdat hij dan niet meer los kan want dat is niet aan de orde :wink: Vegas bemoeit zich niet met andere honden totdat hij van mij contact mag leggen. Hij zoekt het dus niet zelf op en hij kan in de duinen altijd gewoon loslopen :ok: en natuurlijk wil ik niet dat mijn hond gaat knokken, dat geldt voor iedereen denk ik?
Twee dingen dan. Allereerst: dat bazen hun honden maar laten aanrommelen is van alle tijden en zal niet veranderen omdat jij daar (en terecht!) boos over bent. Het is iets dat je zult moeten accepteren, zeker in losloopgebieden.
En daar gaat mijn frustratie dus om, ik kan dat maar moeilijk accepteren op het moment omdat ik niks verkeerd doe m.i. maar ik kan er wel voor boeten dat andere mensen hun honden (reuen dan) die nou niet bepaald hallo-we-gaan-lekker-spelen-honden zijn, maar laten gaan.
Punt twee. Je hebt een AmStaff reu. Waarvan je dus van tevoren had kunnen bedenken dat dat problemen met andere hanige reuen kan gaan opleveren, vroeg of laat.
Waarom kies je dan voor zo'n hond terwijl je graag door losloopgebieden struint. Met een Golden teefje had je deze sores niet of nauwelijks gehad.
Ik struin graag door losloopgebieden omdat dat kan met mijn hond. Hij is namelijk het probleem niet. Ik hou helemaal niet van Goldens, ik hou van Amerikaanse Staffordshire Terriërs en ik zou mijn verantwoording absoluut nemen als Vegas een vechtlustige hond zou zijn of als hij zelf honden opzoekt om te knokken maar dat doet hij niet. Het zijn andere honden die uit het zicht zijn van de baas die problemen geven.
Het lijkt me dus dat je gewoon moet accepteren dat de zaken liggen zoals ze liggen. De bazen van de losgeslagen honden bereik je toch niet; je loopt je alleen maar te ergeren. En dáárvoor wandel je niet.
Hou Vegas aan de riem en ga naar gebieden waar een aanlijngebod geldt. Of ga met hem fietsen voor zijn broodnodige beweging.
Maar ga je niet lopen ergeren in het losloopgebied, want op een keer gaat het gruwelijk mis....
Ik ga Vegas echt niet aangelijnd, of fietsend uitlaten. Hij wil ook graag loslopen en een andere optie is dat ik vroeger in de ochtend ga lopen :wink: Nogmaals, hij zoekt het niet op. Het zijn honden die het dankzij hun baas zelf op komen zoeken. Ik bedoel ook écht opzoeken! Die honden gaan over hem heenhangen en beginnen te happen en Vegas doet tot dan toe nog helemaal niks.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Nanna schreef:
Ja, en als een andere stoere grote reu op Moos klapt zijn de rapen ook gaar. :19:

Misschien moet iedereen dan maar teefjes nemen, en het liefste dan ook van een middenmaat ras; dan hoeft niemand meer rekening met elkaar te houden :roll:
Nah, die 2 van jou zouden hiero niets te vrezen hebben hoor! :pffff:

Laika is wat dat betreft nogal een held op sokjes :mann:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef: Twee dingen dan. Allereerst: dat bazen hun honden maar laten aanrommelen is van alle tijden en zal niet veranderen omdat jij daar (en terecht!) boos over bent. Het is iets dat je zult moeten accepteren, zeker in losloopgebieden.
Maar is het niet wat al te makkelijk om te zeggen dat je mensen die geen rekening willen houden met anderen iets is, wat je maar voor lief moet nemen? Nou, of de wandelingen daar een stuk gezelliger van gaan worden, betwijfel ik.
Nanna schreef: Punt twee. Je hebt een AmStaff reu. Waarvan je dus van tevoren had kunnen bedenken dat dat problemen met andere hanige reuen kan gaan opleveren, vroeg of laat.
Waarom kies je dan voor zo'n hond terwijl je graag door losloopgebieden struint. Met een Golden teefje had je deze sores niet of nauwelijks gehad.
En omdat mensen (hondeneigenaren) geen rekening willen houden met anderen (hondeneigenaren) moet je maar niet voor een AmStaff kiezen?
Dat gaat me toch wel een beetje te ver hoor. Iedereen zijn ding. Leven en laten leven. Gewoon rekening met elkaar (en elkaars keuze) houden.
Ben ik nou echt zo'n wereldvreemde softie dat ik dat vind? :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef: En omdat mensen (hondeneigenaren) geen rekening willen houden met anderen (hondeneigenaren) moet je maar niet voor een AmStaff kiezen?
Dat gaat me toch wel een beetje te ver hoor. Iedereen zijn ding. Leven en laten leven. Gewoon rekening met elkaar (en elkaars keuze) houden.
Nee (of ik ben het ook :pffff: )
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik vind het vervelend dat je nu het ras er zo bijhaalt. Dat is in dit topic namelijk helemaal niet van toepassing. Vegas heeft geen kort lontje en de honden waar ik problemen mee heb zijn veelal grote kruisingen, een aantal jachthonden (ja,ja) en een 'oude koe uit de sloot' een Labrador. Dat zijn allen geen terriërs maar die honden hadden stuk voor stuk een kort lontje. Je hoort mij niet zeggen dat dit of dat ras niet meer het bos in zou mogen. Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen honden en ervoor zorgen dat die hond geen gaten komt maken in mijn hond :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Rami schreef: En omdat mensen (hondeneigenaren) geen rekening willen houden met anderen (hondeneigenaren) moet je maar niet voor een AmStaff kiezen?
Haha, nou ja, misschien zijn wij de laatste der 'softies'... :denken: :mrgreen:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Felix schreef: Je kan er natuurlijk er ook een probleem van maken, terwijl het helemaal niet zo is :wink:
Ik maak er geen probleem van, ik uit mijn ergernis :pffff:
Over dat wegblijven dat was idd die eigenaar van Vegas, jij niet (of wel?) :wink:
Moet wel meer gebeuren eer ik weg blijf
Maar wat is nou het probleem van een hond die losloopt in een losloopgebied, en dat jij er aan komt, en dat dat fikkie even komt kijken bij je ?! Zonder ook maar iets te ondernemen :denken:
Geen, ik geef aan me te ergeren aan mensen die hun hond compleet uit het zicht laten gaan en dus ook geen controle meer over de hond hebben, zo heb ik eens gestaan met mijn macho reu en twee Labs die nog erger waren... eigenaren? nergens te vinden.. dus geen verantwoording en wettelijk gezien mag het dan wel een losloop gebied zijn, je hebt verantwoording over het gedrag van je hond!!
Ik snap zowieso niet dat honden perse maar naar andere honden toe moeten van de baasjes, als die van mij op een andere hond afgaat roep ik direct; want mijn teef is dan heel sociaal maar ze is wel lomp en ik ga haar niet op een paar honden af laten stieren die bijv maar een 1/10 van haar gewicht zijn, dat heeft te maken met een beetje sociaal gedrag en ja met een asociale hond ga ik NIET naar een losloopgebied, ja naar het strand in de winter of naar een niet-losloopgebied of ik ga fietsen met de hond
Ik zie het probleem niet zo om eerlijk te zijn :mrgreen:
Pearl? :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Moos schreef:
Haha, nou ja, misschien zijn wij de laatste der 'softies'... :denken: :mrgreen:
Je zou het haast denken he? :19: :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

een hele tijd terug liep ik samen met 2 honden bij ons op rond de zevenhuizenplas, gezellig leuk hondjes mee enz enz, honden los moet kunnen, we komen op een gegeven momet op een pad waar een andere groep honden loopt een stuk of 6 a7, allemaal los oke ook geen probleem zou je zeggen, maar er kwamen 2 honden ruim voor uit ge sneld een akita en een airdeal( schrijf ik dat goed zo?) de mensen namen nog de moeit nog de tijd om hun honden terug te roepen, de eerst kwam aan gevlogen recht op onze reu af die heeft gelijk vlieg les gekregen de ander heb ik zo groote muil gegeven dat hij zowat omviel van de schrik, daar erger ik me eigen dus aan, dat soort mensen die geen rekeing houden dat er wel eens wat anders zou kunnen gebeuren dan het voorspelde.

mol :8):
Laatst gewijzigd door Mol op 23 nov 2006 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reini
Zeer actief

Felix schreef: Nee, natuurlijk niet .. maar omdan gelijk weg te blijven van de plek/gebied waar dat gebeurt dat vindt ik ook nog wel erg ver door draven :wink:
Het is haast niet anders hè? Als het blijft gaan zoals het de laatste paar weken gaat dan kan ik me gerust gaan aanpassen want straks gaat het een keer mis. Reken maar dat ik dan de zwarte piet krijg toegespeeld omdat ik met een Amstaff loop, en buiten dat; ik wil helemaal niet dat een andere hond Vegas wel even komt grijpen.
Ik zou de baas/bazin er eerder dan op aanspreken, van dat dit niet gewenst is :wink:
Tsja, dat klinkt mooi! Helaas zijn die bazen nergens op aan te spreken. Als jij je reu maar lekker zijn gang laat gaan en je bekommert je verder nergens over.... denk je dat die mensen zich er iets van aantrekken als ik vraag of ze voortaan hun hond niet meer uit het zicht willen laten gaan :19:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Mol schreef:een hele tijd terug liep ik samen met 2 honden bij ons op rond de zevenhuizenplas, gezellig leuk hondjes mee enz enz, honden los moet kunnen, we komen op een gegeven momet op een pad waar een andere groep honden loopt een stuk of 6 a7, allemaal los oke ook geen probleem zou je zeggen, maar er kwamen 2 honden ruim voor uit ge sneld een akita en een airdeal( schrijf ik dat goed zo?) de mensen namen nog de moeit nog de tijd om hun honden terug te roepen, de eerst kwam aan gevlogen recht op onze reu af die heeft gelijk vlieg les gekregen de ander heb ik zo groote muil gegeven dat hij zowat omviel van de schrik, daar erger ik me eigen dus aan, dat soort mensen die geen rekeing houden dat er wel eens wat anders zou kunnen gebeuren dan het voorspelde.

Dat begrijp ik dus ook niet. Het interesseert die mensen echt niet wat er met hun honden gebeurd :roll: Óf wel maar ze beseffen gewoon niet wat er kán gebeuren inderdaad. Het is: airedale :ok:

Stel nou dat ik dus wél met een aso reu zou lopen in de duinen waar alle honden loslopen en Vegas zou hond na hond afslachten. Zouden mensen het dan nog zo grappig vinden dat ze totaal geen zicht/controle op hun eigen honden hebben?
Zo is het nu namelijk voor mij, ik vind het helemaal niet grappig dat die reuen mij en Vegas lastig komen vallen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:
Mol schreef:een hele tijd terug liep ik samen met 2 honden bij ons op rond de zevenhuizenplas, gezellig leuk hondjes mee enz enz, honden los moet kunnen, we komen op een gegeven momet op een pad waar een andere groep honden loopt een stuk of 6 a7, allemaal los oke ook geen probleem zou je zeggen, maar er kwamen 2 honden ruim voor uit ge sneld een akita en een airdeal( schrijf ik dat goed zo?) de mensen namen nog de moeit nog de tijd om hun honden terug te roepen, de eerst kwam aan gevlogen recht op onze reu af die heeft gelijk vlieg les gekregen de ander heb ik zo groote muil gegeven dat hij zowat omviel van de schrik, daar erger ik me eigen dus aan, dat soort mensen die geen rekeing houden dat er wel eens wat anders zou kunnen gebeuren dan het voorspelde.

Dat begrijp ik dus ook niet. Het interesseert die mensen echt niet wat er met hun honden gebeurd :roll: Óf wel maar ze beseffen gewoon niet wat er kán gebeuren inderdaad. Het is: airedale :ok:

Stel nou dat ik dus wél met een aso reu zou lopen in de duinen waar alle honden loslopen en Vegas zou hond na hond afslachten. Zouden mensen het dan nog zo grappig vinden dat ze totaal geen zicht/controle op hun eigen honden hebben?
Zo is het nu namelijk voor mij, ik vind het helemaal niet grappig dat die reuen mij en Vegas lastig komen vallen.
Volgens mij denken mensen gewoon niet na, ze denken gewoon helemaaal niet na bij wat er allemaal zou kunnen gebeuren en wie er last van ze zou kunnen hebben.
Het interesseert ze gewoon geen moer :19:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Reini schreef:

nou dat zij ik nog, stel dat ik Gomez of rommel bij me had gehad dan had het heel anders afgelopen, en minder prettig, gelukkig is dat niet gebeurt.

ik vind gewoon dat je je hon ongeacht los of vast niet zomaar op een vremden hond af moet laten stieren ook al bedoelt hij/zij het goed, want die andere hond los of vas kan daar helemaal niet van gedient zijn.

Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Reini schreef:

Volgens mij denken mensen gewoon niet na, ze denken gewoon helemaaal niet na bij wat er allemaal zou kunnen gebeuren en wie er last van ze zou kunnen hebben.
Het interesseert ze gewoon geen moer :19:
Misschien pas als het 'mis' gaat, dat mensen dan tot het besef komen. Zo heeft Billy wel eens niet 'erg aardig' gedaan tegen een grote zwarte kruising die op 'm af kwam stieren met hoog gedragen staart en zijn haar recht overeind.
Toen was er wel ineens contact met de (bellende) baas, want ik had een valse hond en die van hem wilde alleen maar spelen! :roll: :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Rami schreef: Misschien pas als het 'mis' gaat, dat mensen dan tot het besef komen. Zo heeft Billy wel eens niet 'erg aardig' gedaan tegen een grote zwarte kruising die op 'm af kwam stieren met hoog gedragen staart en zijn haar recht overeind.
Toen was er wel ineens contact met de (bellende) baas, want ik had een valse hond en die van hem wilde alleen maar spelen! :roll: :wink:
Dat is ook nog zo erg, dat mensen meteen jou de schuld geven als er iets gebeurd terwijl hun eigen hond daar ook een flink aandeel in heeft. Dat zien ze dan weer niet :roll:

Zolang er niks met hun hond gebeurd is er geen probleem, dat is zo'n beetje de mentaliteit bij dit soort mensen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Misschien pas als het 'mis' gaat, dat mensen dan tot het besef komen. Zo heeft Billy wel eens niet 'erg aardig' gedaan tegen een grote zwarte kruising die op 'm af kwam stieren met hoog gedragen staart en zijn haar recht overeind.
En het besef is bij die mensen dan dat jouw hond vals is, en hun hond lief, dus bij de volgende hond letten ze weer net zo goed niet op :roll:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Felix schreef:
Dat jij nou niet sociaal vaardig bent om contact te maken met andere mensen dat kan ik ook niet helpen, maar laat mij daar buiten ja ? Oke, dank u! :ok:
Misschien moet jij je buiten de discussie houden als je alleen dit soort k#topmerkingen kunt maken.
Zoiezo zit er weinig zinnigs in die ruim 1100 berichten die jij in korte tijd hebt weten neer te zetten,misschien schort al wel wat aan jouw sociale vaardigeheden dat je zoveel post in zo'n korte tijd. :roll: :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mol schreef:
Reini schreef:

nou dat zij ik nog, stel dat ik Gomez of rommel bij me had gehad dan had het heel anders afgelopen, en minder prettig, gelukkig is dat niet gebeurt.

ik vind gewoon dat je je hon ongeacht los of vast niet zomaar op een vremden hond af moet laten stieren ook al bedoelt hij/zij het goed, want die andere hond los of vas kan daar helemaal niet van gedient zijn.

Dat is dus ook mijn probleem als wij de hele club bij ons hebben.
Orson kan niet alles hebben van wildvreemde honden maar als hij gewoon met rust gelaten word heeft niemand last van hem en kunnen wij probleemloos honden passeren.
Daar komt bij een hond kan ook een medische reden hebben om vast te zitten en dan wil je misschien ook niet dat er een hond op af komt stieren en erop springt.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Gewoon rekening met elkaar houden, dat moet toch niet al te moeilijk zijn?
Afgezien van de aangelijnde honden in een losloopgebied, wil ik ook niet dat mijn honden zomaar op loslopende honden afdenderen. Ze zijn met zijn 3en en dat kan nogal indruk maken op de andere hond. Ze doen niks, allemaal watjes maar dat weet de andere hond echt niet van tevoren. Dus nu heb ik ze geleerd dat ze bij mij moeten komen/blijven als we een andere hond naderen. Als we dichtbij zijn en ik vertrouw de situatie, geef ik ze 'vrij' en mogen ze gaan kijken.
Zelf vind ik , en mijn honden trouwens ook niet, het ook onprettig als een hond op ons afdendert. Dus waarom zou ik het dan andere baasjes wel aandoen?
Helaas hebben de meeste hondeneigenaren geen kaas gegeten van hondengedrag en die krijg je dit dus niet aan hun verstand.
Pas geleden naderden ons 2 vrouwen met een bordeauxdog en een Terv.herder. Ik hield de honden bij me tot we op gelijke hoogte waren en liet ze toen vrij. Terv.herder greep toen echter Kaya in haar nek die er meteen vandoor rende. Terv. ging in de achtervolging achter vluchtende Kaya aan. En wat zegt één van die domme w*ven? "Kijk eens wat leuk, ze doen een wedstrijdje wie het hardste kan." :roll: :devil:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Heel vervelend allemaal. Wij wandelen alleen nog maar met een groep in bos en strand e.d. Met alleen Buffy vinden we het niet ontspannen lopen in gebied vol onbekende honden (en vooral onbekende bazen). En dan heb ik nog een teef waar de meeste honden heel goed op reageren, dus ik kan me de frustratie met Vegas zo goed voorstellen.

Anne
Reini
Zeer actief

starfleet schreef:Heel vervelend allemaal. Wij wandelen alleen nog maar met een groep in bos en strand e.d. Met alleen Buffy vinden we het niet ontspannen lopen in gebied vol onbekende honden (en vooral onbekende bazen). En dan heb ik nog een teef waar de meeste honden heel goed op reageren, dus ik kan me de frustratie met Vegas zo goed voorstellen.

Anne
Met een andere hond + eigenaar erbij is het voor mij ook meer ontspannen wandelen. Onder andere omdat ik dan niet alleen ben als er iets gebeurd maar ook doordat honden dan minder snel geneigd zijn te komen klieren. Als ik met Yvette loop hoef ik me helemaal nergens zorgen om te maken want Sita is een onwijs lekker wijffie :mrgreen: dus reuen gaan vaak naar haar toe ipv naar Vegas. Yvette speelt daar ook altijd heel goed op in, als er een macho reu aankomt die waarschijnlijk wel babbels heeft dan parkeert ze Sita ervoor en kan ik afstand nemen :ok:

Je zou trouwens eens moeten zien hoe het gaat als ik met Cleo en de Q's bij de Kiosk zit :mrgreen: De Q's en Vegas zijn daar altijd aangelijnd en geen hond die in de buurt komt hoor, niet omdat de honden blaffen/grommen o.i.d. maar geen hond die het in zijn hoofd haalt bij twee doggen en een amstaff te komen snuffelen.

Misschien dat dat bij Nanna ook meespeelt: Haar teckels hebben een beer van een bodyguard.. natuurlijk hebben hun nooit problemen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Misschien dat dat bij Nanna ook meespeelt: Haar teckels hebben een beer van een bodyguard.. natuurlijk hebben hun nooit problemen
:wink:
Mijn teckels zijn teven en die hebben sowieso wat minder problemen dan reuen. Bovendien zijn ze maar héél matig in andere honden geinteresseerd; als die komen snuffelen dan gaan ze even op hun kont zitten en dat was dan dat.
De "bodyguard" gelooft het wat dominant doen met andere honden ook wel. Hij straalt helemaal uit dat ie een softie is en geen reu die nou eens met opgeheven staart naar hem toekomt om het effe uit te zoeken.
Ik denk niet dat zijn grootte een rol daarin speelt, zien honden dat überhaupt wel? In de zin dat ze daar rekening mee houden?
Ik denk dat dat bij heel veel honden wel degelijk meespeelt.

Saar rent dartel op alles af formaat Cocker Spaniel en kleiner (als ze mag van mij). Alles (wat onbekend is) formaat Ridgeback en groter gaat ze alleen naartoe als we samen ergens stilstaan. Anders gaat ze eerst staan wachten en loopt er dan schuifelend langs.

En Moos is ook niet achterlijk; we zijn nu een paar keer een Duitse Dog (verschillende steeds) tegengekomen in de duinen, en daar loopt hij ook langs met zo'n kop van "pomtidom, ik ben er niet, lalalala" :mrgreen:
Alleen als we stil gaan staan, dan zou hij wel contact gaan maken.
Terwijl hij met een JR bijvoorbeeld echt wel even wat stoer rondjes om elkaar heen kan gaan draaien (en daarna moet hij doorlopen van me).
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef: Dit is exact de reden waarom ik al maanden niet meer op de hei kom waar ik voorheen altijd met veel plezier liep. Groepjes mensen zitten op de bankjes, de honden worden niet meer in de gaten gehouden en tussen die honden zitten er twee die Vegas en mij iedere keer dat we ze tegenkomen lastigvallen zonder dat iemand er wat aan doet.
Maar vind je mij dan ook fout als ik op een bankje in de Soesterduinen zit? Ik laat Bram dan ook gewoon rondhobbelen. Ik houd hem wel in de gaten, maar hij heeft nooit problemen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Reini ik kan me je frustratie helemaal voorstellen, je bent dan wel niet de enige die dat probleem heeft maar dat maakt het niet minder ergerlijk.
Ik heb zelf een reu die af en toe op andere honden afvliegt, het is zowat het enige wat in de opvoeding niet gelukt is en waar ik een bloedhekel aan heb, hij was als pup altijd het mikpunt van volwassen reuen en is toen terug gaan bekken.Ik wil hem toch loslaten en loop daarom op tijden en plaatsen waar ik niemand verwacht.In losloopgebieden loop ik met ogen op steeltjes en hoop tenminste daar op enig begrip van hondeneigenaren.Hij verwond geen andere honden maar zet ze wel op hun plaats en daar zit niemand op te wachten.Toch loop ik dat risico dan af en toe maar omdat hij wel nog ergens los moeten kunnen.Maar echt ontspannen loopt het niet.
Waar ik dan wel een hekel aan heb is als ik achter Tomas aanren om hem gauw aan te lijnen , er dan iemand tegen me zegt; laat hem maar niet dichterbij de mijne komen want die verscheurt hem.Dan denk ik; wat heb je nu daaraan, om zo'n rotopmerking te maken.Mijn hart zit toch al in mijn keel door zo'n kamikaze-actie van Tomas....
Van de andere kant; als ik hem aangelijnd laat dan komen andere honden weer op hèm af.Ik waarschuw dan meestal de eigenaar en hou Tomas kort,die waarschuwt trouwens zelf meestal al :wink:
Het blijft geven en nemen :19: Gelukkig wonen wij nog in een dorp en loop ik weinig risico.
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Reini schreef: Dit is exact de reden waarom ik al maanden niet meer op de hei kom waar ik voorheen altijd met veel plezier liep. Groepjes mensen zitten op de bankjes, de honden worden niet meer in de gaten gehouden en tussen die honden zitten er twee die Vegas en mij iedere keer dat we ze tegenkomen lastigvallen zonder dat iemand er wat aan doet.
Maar vind je mij dan ook fout als ik op een bankje in de Soesterduinen zit? Ik laat Bram dan ook gewoon rondhobbelen. Ik houd hem wel in de gaten, maar hij heeft nooit problemen.
Als een hond geen problemen maakt is er niks aan de hand dan toch?
Ik laat Saar ook rondhobbelen als we voor een wandeling verzamelen bij de Soesterduinen, Saar zoekt geen problemen en maakt geen problemen.
Moos mag niet rondhobbelen omdat ik Moos in de smiezen wil houden als er andere aangelijnde reuen bij staan. :wink:
En jij houdt Bram ook nog eens in de gaten, en kan hem dus terugroepen of ophalen als er iemand last van hem zou hebben (of een of andere onverlaat weer met een loopse teef bij de Kiosk gaat zitten :roll: )
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moos schreef:
Stang schreef:
En dat moet die andere persoon dus maar weten dat als die de hond losgooit en er niet op let, er vervelende dingen kunnen gebeuren.
Moet je maar opletten.
Even een beetje miepen :mrgreen: :wink: ; het lullige is dat, als je met twee dwergen loopt waaronder een reutje dat snauwt als andere reuen dwars bovenop hem stuiteren of hem grommend van het pad af duwen, er hele vervelende dingen kunnen gebeuren met je eigen hond(en)...
Terwijl m.i. die grommende duwende hond al helemaal niet had mogen komen buurten; laat staan zonder baas in de buurt!

Noem me een zeikerd, maar ik ben gewoon echt bang van bepaalde grote reuen die al grommend op hoge poten op Moos af komen gestapt...
Ik bedoelde het ook als lichtelijk sarcastische opmerking richting Felix :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Je schrijft zelf al dat jij Bram in de gaten houdt :wink: en ik weet dat jij Bram niet bij andere honden laat aanklooien. Jij roept Bram ook bij je als een aangelijnde hond in de buurt komt als jij op het bankje zit, dat is een heel verschil met mensen die op een bankje gaan zitten, gaan zitten beppen :blah: en niet meer weten wat hun hond uitvoert.

Het gaat mij puur en alleen om de honden die doelbewust ruzie komen zoeken. Zoals jij weet ga ik ook gewoon met aangelijnde Vegas bij de Kiosk zitten en dan kunnen honden best naar hem toekomen :ok: Als ik het te druk vind worden, of ik zie een baas/hond combi die ik niet vertrouw, dan ga ik weg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”