Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Scheiding en hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. En ik heb voor bestwil van mijn honden een hoop afstand van ze genomen. Eerst waren ze om en om bij mij en mijn ex. Maar we merkten dat de honden daar onrustig en niet gelukkiger van werden.
Ook konden ze bij mij niet alleen blijven...ze blaften alles bij elkaar, non-stop, tot ik weer terug was. En ondertussen werd ik erg ongelukkig van nooit meer de deur uitkunnen.
Toen heb ik de moeilijkste beslissing in mijn leven moeten maken, namelijk dat ze fulltime bij mijn ex zouden gaan wonen. Dat is nu al anderhalf jaar zo, en het word makkelijker. Al voel ik het gemis bij elke hond die ik zie.
Van het weekend heb ik ze weer een weekendje, dat doen we niet vaak maar wel af en toe. En daar geniet ik dan optimaal van. Maar ik zie nu alweer op tegen zondag, afscheid nemen. Daar heb ik altijd een paar dagen last van.
Ik heb een moeilijke keuze moeten maken, maar het was wel de beste keuze voor de honden.
Sterkte de komende tijd.
Ook konden ze bij mij niet alleen blijven...ze blaften alles bij elkaar, non-stop, tot ik weer terug was. En ondertussen werd ik erg ongelukkig van nooit meer de deur uitkunnen.
Toen heb ik de moeilijkste beslissing in mijn leven moeten maken, namelijk dat ze fulltime bij mijn ex zouden gaan wonen. Dat is nu al anderhalf jaar zo, en het word makkelijker. Al voel ik het gemis bij elke hond die ik zie.
Van het weekend heb ik ze weer een weekendje, dat doen we niet vaak maar wel af en toe. En daar geniet ik dan optimaal van. Maar ik zie nu alweer op tegen zondag, afscheid nemen. Daar heb ik altijd een paar dagen last van.
Ik heb een moeilijke keuze moeten maken, maar het was wel de beste keuze voor de honden.
Sterkte de komende tijd.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

ik kan me voorstellen dat je je hond bij je wil houden.
Herplaatsen zou voor mij ook geen optie zijn.
Om wat voor hond het gaat is wel belangrijk als je gaat zoeken naar een uitlaat. Wat betreft bewegingsbehoefte, en gebruiksaanwijzing..
Mijn honden zijn te groot en te sterk om door een willekeurig iemand mee uit genomen te worden, maar het kleine hondje een van van onze voormalige buren word iedere werkdag tussen de middag uitgelaten door een scholier die zijn boterham tijdens dat uitlaten op eet , en in zijn pauze 2,5 euro verdient en dat keer 5 per week voor een rondje in de wijk.
Herplaatsen zou voor mij ook geen optie zijn.
Om wat voor hond het gaat is wel belangrijk als je gaat zoeken naar een uitlaat. Wat betreft bewegingsbehoefte, en gebruiksaanwijzing..
Mijn honden zijn te groot en te sterk om door een willekeurig iemand mee uit genomen te worden, maar het kleine hondje een van van onze voormalige buren word iedere werkdag tussen de middag uitgelaten door een scholier die zijn boterham tijdens dat uitlaten op eet , en in zijn pauze 2,5 euro verdient en dat keer 5 per week voor een rondje in de wijk.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Inderdaad. Ik vraag me ook wel eens af hoe het moet als mijn WAO-uitkering ooit stop wordt gezet en ik van alleen een normaal salaris moet rondkomen terwijl de kinders het huis straks uit zijn en ik dus eigenlijk nog minder zou moeten gaan werken omdat de honden anders te lang alleen zitten. Kan ik dan rondkomen van, zeg 5 x 4 of 5 x 4,5 uur per week werken? Ik weet het niet, maar misschien gaat het best wel lukken, in een kleiner huis en met flink zuinig doen. Ik heb verder geen dure hobby's, hoef niet persé op vakantie, en de honden staan toch wel erg hoog op mijn prioriteitenlijst.starfleet schreef: Persoonlijk zou ik brood met pindakaas eten en in een piepklein flatje gaan wonen om de uitlaatservice of opvang te kunnen betalen. Of minder werken en met minder geld toekunnen, er komen wel weer andere tijden..
Anne
Maar als je jonger bent, en nog allerlei plannen en wensen hebt, dan kan ik me ook voorstellen dat je prioriteiten heel anders liggen, en in zo'n geval is de combinatie hond/de rest van je leven zo goed als ondoenlijk, denk ik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- starfleet
- Erelid
Honden hebben toch niet het eeuwige leven? Overigens vind ik niet dat iedereen kost wat kost zijn hond moet houden. Er is genoeg animo voor een leuke jonge herplaatser.Hanneke2 schreef: Maar als je jonger bent, en nog allerlei plannen en wensen hebt, dan kan ik me ook voorstellen dat je prioriteiten heel anders liggen, en in zo'n geval is de combinatie hond/de rest van je leven zo goed als ondoenlijk, denk ik.
Anne
- Hanneke2
- Zeer actief
Met 'de rest van je leven' bedoel ik je werk, je sociale contacten en je 'toekomst'.starfleet schreef:Honden hebben toch niet het eeuwige leven? Overigens vind ik niet dat iedereen kost wat kost zijn hond moet houden. Er is genoeg animo voor een leuke jonge herplaatser.Hanneke2 schreef: Maar als je jonger bent, en nog allerlei plannen en wensen hebt, dan kan ik me ook voorstellen dat je prioriteiten heel anders liggen, en in zo'n geval is de combinatie hond/de rest van je leven zo goed als ondoenlijk, denk ik.
Anne
Edited omdat ik niet zo duidelijk was.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=100735tura schreef:Even helemaal OFF topic![]()
![]()
maar wat betekent dit één kom dit steeds tegen in berichten

- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Maxiem
- Zeer actief
Re: werken
Tja, mooi dat het zo bij jouw honden goed is gekomen. Maar Max komt dus uit het asiel, ook na een scheiding. Nadat de vrouw haar niet meer aankon is ze bij de man terecht gekomen, die dus fulltime werkte. En dat was ze niet gewend en dat liep fout, daar kon ze niet tegen.Jorda schreef:Toen ik mijn puppie Dena kocht had ik al een lange en stabiele relatie en het zou Dena niets tekort komen. De eerste vier maanden zijn we thuis geweest voor haar en daarna werkten we onregelmatig van elkaar en was ze dus maar een of twee uur alleen. Toen gingen we uit elkaar.... Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om de hond weg te doen! Ik heb niets meegenomen uit het huis alleen mijn hond! Inderdaad mijn hond is vier dagen in de week 9 uur alleen en sinds twee jaar is er een hond bij die ook elke dag 9 uur alleen is. Soms moet ik ook overwerken en daar heb ik mijn hulpdiensten dan voor.
Zielig????? Sorry, maar ik word echt een beetje moe van al die negatieve praat. Ik durf echt te stellen dat mijn honden een super leven hebben!!!!! Ik train bijna alle dagen met de honden en als ik dus thuis ben is de aandacht voor hun en ga ik dus niet weg zonder hun. Mijn honden weten niet beter en ik ben ook een tijd thuis geweest omdat ik ziek was (echt ziek) en ik merk dus echt niets anders aan hun gedrag want als ik thuis ben, ben ik ook niet de hele dag met ze bezig.
Mijn advies na mijn ervaringen en mijn referentiekader: Ik ga niet mensen aanraden een hond te nemen als ze de hele dag van huis zijn want natuurlijk is het niet altijd ideaal, ook niet voor jezelf, maar dit is je maatje en misschien wel je alles. Ga er gewoon voor, zorg dat je kwaliteit aan je hond biedt en geniet van elkaar. Wij maken ons drukker dan die honden en daar ben ik dus van overtuigd.
Er kunnen zich nu eenmaal situaties voordoen zoals deze en dat betekend niet dat je niet goed bent voor je hond. Je moet alleen wat meer met ze doen voor je gaat werken en als je terug bent. Ga een leuke sport doen met je hond en je merkt snel genoeg of je hond zich echt niet happy voelt en misschien zijn er dan wel weer andere oplossingen!
Het enige wat ik wil zeggen hiermee is dat we niet allemaal in de luxe positie zijn om minder te werken of om naar huis te kunnen in de lunchpauze en ook niet in elke plaats is een hondenuitlatservice! Maar laten we een ander niet veroordelen en gewoon kijken naar wat de situatie is en ik waardeer alleen maar dat ze goed voor haar hond wil zorgen en ik wens haar daar het allerbeste mee!!!!!!!!
Greetz van Jorda.
Daarna alsnog maar naar het asiel. Voor Max was het dan beter geweest meteen naar het asiel te gaan.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Qal
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Lars schreef:Nou er is een oplossing, bijna de slechtste die ik had kunnen bedenken maar goed als je geen keuzes meer over hebt houd het op.![]()
Ik ga met de ene hond verder en mijn ex met de andere.
Kunnnen ze dan niet beter bij elkaar blijven, als ze regelmatig alleen zijn? Dan hebben ze in ieder geval nog elkaar

- Qal
- Zeer actief
Voor de nieuwsgierigen, PB mijn ex maar, ik geef geen antwoord meer op vragen over dit onderwerp.
Ik ben keihard voor het blok gezet en heb geen keus kunnen maken maar heb een beslissing moeten nemen.
Die heb ik op gevoel genomen en daar zal ik vrede mee moeten leren hebben.
Andere opties waren er helaas niet.....
Ik ben keihard voor het blok gezet en heb geen keus kunnen maken maar heb een beslissing moeten nemen.
Die heb ik op gevoel genomen en daar zal ik vrede mee moeten leren hebben.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
klinkt niet leuk...sterkte hoorLars schreef:Voor de nieuwsgierigen, PB mijn ex maar, ik geef geen antwoord meer op vragen over dit onderwerp.
Die heb ik op gevoel genomen en daar zal ik vrede mee moeten leren hebben.![]()
Maar goed...ik ga niet Bianca PB-en om antwoord te krijgen op een vraag die ik aan jou stel.
Moeilijk Lars. Probeer het in elk geval op een volwassen manier samen af te handelen.Lars schreef:Voor de nieuwsgierigen, PB mijn ex maar, ik geef geen antwoord meer op vragen over dit onderwerp.
Die heb ik op gevoel genomen en daar zal ik vrede mee moeten leren hebben.![]()
Scheiden doet lijden. Voor de betrokkenen, en zeker voor de kinderen als die in het spel zijn. Maar ook voor de honden die je samen hebt. Het doet pijn als je als baasje je hond achter moet laten bij je ex. En het doet ook pijn als je dan moet lezen dat degene er eigenlijk niet genoeg tijd voor kan vrijmaken.
Probeer hierin volwassen te zijn, Lars. Het gaat allemaal op zijn pootjes terecht komen. Het is nu even moeilijk, voor jou maar ook voor Bianca. Denk nu even aan het welzijn van de honden, en niet aan je ex of aan jouw gevoelens. Sterkte.
- Qal
- Zeer actief
Doe ik ook, ik begon de dag met twijfels en ben de dag zo geeindigd. Ik heb geen keus gehad maar heb een beslissing moeten nemen, beter nu ze van elkaar scheiden dan op het punt dat ze weer "gewend" zijn aan de "nieuwe situatie." Klinkt misschien hard maar ik wil ze niet 2 keer een "scheiding" aan doen alleen maar omdat wij er samen niet uit kunnen komen.Marion. schreef:Moeilijk Lars. Probeer het in elk geval op een volwassen manier samen af te handelen.
Scheiden doet lijden. Voor de betrokkenen, en zeker voor de kinderen als die in het spel zijn. Maar ook voor de honden die je samen hebt. Het doet pijn als je als baasje je hond achter moet laten bij je ex. En het doet ook pijn als je dan moet lezen dat degene er eigenlijk niet genoeg tijd voor kan vrijmaken.
Probeer hierin volwassen te zijn, Lars. Het gaat allemaal op zijn pootjes terecht komen. Het is nu even moeilijk, voor jou maar ook voor Bianca. Denk nu even aan het welzijn van de honden, en niet aan je ex of aan jouw gevoelens. Sterkte.

Voor mijn gevoel is het beter zo en dan denk ik echt niet aan mezelf... Ik heb dit juist gedaan voor het welzijn van de honden, als ik vooruit kijk zie ik geen mogelijkheid meer te doen dan ik nu doe en ik schiet al te kort...
Maar goed, niet de insteek van dit topic maar als iemand nog een betrouwbaar adres weet van een uitlaatservice in de buurt van Utrecht/Vianen dan hoor ik het graag.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Qal
- Zeer actief
Er valt verder weinig over te zeggen nog maar het gaat gelukkig redelijk goed, echt missen doet ie de andere nog niet en hij heeft (lijkt het althans) veel meer rust in zijn donder.
Vanmorgen wel weer even een klein akkefietje gehad met hem (hij zette zich waarschijnlijk uit machteloosheid) behoorlijk af tegen me maar ook dat was maar van korte duur.
Ik hoop dat we deze lijn voort kunnen zetten en ik merk dat ik nu ook wat meer rust krijg, het is echt een wereld van verschil of je nu in je eentje 1 hond of 2 hebt. Dit natuurlijk ook door de situatie en persoonlijke omstandigheden op dit moment maar toch.....
Uitvallen naar andere honden heeft ie buiten ook niet meer gedaan en ik zoek nu expres dit soort situaties op cq ik ga ze niet meer krampachtig uit de weg maar dat is meer iets voor "gedrag".
Vanmorgen wel weer even een klein akkefietje gehad met hem (hij zette zich waarschijnlijk uit machteloosheid) behoorlijk af tegen me maar ook dat was maar van korte duur.

Ik hoop dat we deze lijn voort kunnen zetten en ik merk dat ik nu ook wat meer rust krijg, het is echt een wereld van verschil of je nu in je eentje 1 hond of 2 hebt. Dit natuurlijk ook door de situatie en persoonlijke omstandigheden op dit moment maar toch.....
Uitvallen naar andere honden heeft ie buiten ook niet meer gedaan en ik zoek nu expres dit soort situaties op cq ik ga ze niet meer krampachtig uit de weg maar dat is meer iets voor "gedrag".

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
heb je dan niet de verkeerde hond weggedaanLars schreef:Er valt verder weinig over te zeggen nog maar het gaat gelukkig redelijk goed, echt missen doet ie de andere nog niet en hij heeft (lijkt het althans) veel meer rust in zijn donder.
Vanmorgen wel weer even een klein akkefietje gehad met hem (hij zette zich waarschijnlijk uit machteloosheid) behoorlijk af tegen me maar ook dat was maar van korte duur.![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Een tijd geleden heb ik met Bianca contact gehad over dagopvang. Is dat geen beter idee dan een uitlaatservice? De kosten zijn ongeveer gelijk.Lars schreef: Maar goed, niet de insteek van dit topic maar als iemand nog een betrouwbaar adres weet van een uitlaatservice in de buurt van Utrecht/Vianen dan hoor ik het graag.

Linda, Izzie en Bram
- Qal
- Zeer actief
Nee, ik zie het "afzetten tegen" niet als op de persoon gericht maar als reactie op de veranderde situatie.maart schreef: heb je dan niet de verkeerde hond weggedaan

Als een hond helemaal geen reactie zou geven op een dergelijke verandering zou ik me echt zorgen gaan maken.

Oh dat wist ik niet, nooit iets over gehoord van haar?Zoek stok! schreef:
Een tijd geleden heb ik met Bianca contact gehad over dagopvang. Is dat geen beter idee dan een uitlaatservice? De kosten zijn ongeveer gelijk.

Maar goed, ik werd direct gewaarschuwd door mensen om me heen dat ze dan vooral in een hok werden geplaatst en hoogstens een uurtje naar buiten konden, dan heb ik liever dat ie thuis in zijn eigen omgeving opgehaald wordt en ook datzelfde uurtje kan ravotten.

Ik moet me nog verder oriënteren maar als iemand adressen weet waar ik alvast een kijkje kan gaan nemen graag!

Ik werk zelf in een natuurgebied, en kijk zo vanuit me kantoor naar buiten, daar komt ook iedere dag een uitlaat service, de honden worden uit het busje gegooid en die vrouw blijft 20 minuten in het busje zitten de hondjes lopen wat heen en weer, soms nog gevaarlijk ook want bij ons bedrijf komen veel vrachtwagens, dan gaat ze boodschappen doen met de honden achterin en dan worden ze weer terug gebracht, en iedereen denkt mijn hond heeft lekker gewandeld, dus ik heb van een uitlaatservice ook niet echt een hoge pet op
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tja ik normaal ook niet, maar ik ben bijvoorbeeld Charlotte vaak tegengekomen in het bos met haar clan en die loopt het hele bos door hooromafia schreef:Ik werk zelf in een natuurgebied, en kijk zo vanuit me kantoor naar buiten, daar komt ook iedere dag een uitlaat service, de honden worden uit het busje gegooid en die vrouw blijft 20 minuten in het busje zitten de hondjes lopen wat heen en weer, soms nog gevaarlijk ook want bij ons bedrijf komen veel vrachtwagens, dan gaat ze boodschappen doen met de honden achterin en dan worden ze weer terug gebracht, en iedereen denkt mijn hond heeft lekker gewandeld, dus ik heb van een uitlaatservice ook niet echt een hoge pet op

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Qal
- Zeer actief
Tsja zo zijn er altijd excessen vandaar dat ik ook een (paar) keer mee wil om te kijken, is nog leuk ook!
Op de andere keren moet je dan maar vertrouwen en als ik het zelf kon doen deed ik het maar goed, met 1 inkomen lukt dat gewoon niet.
Mijn ex werkte partime en dan ging ze vaak met hem/ze weg 's middags, ideaal maar dat is niet meer.....
Ik open wel even een nieuw topicje. we drijven af.

Op de andere keren moet je dan maar vertrouwen en als ik het zelf kon doen deed ik het maar goed, met 1 inkomen lukt dat gewoon niet.

Mijn ex werkte partime en dan ging ze vaak met hem/ze weg 's middags, ideaal maar dat is niet meer.....
Ik open wel even een nieuw topicje. we drijven af.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Hoe kan het dan dat Bram totaal uitgeput thuiskomt?Lars schreef: Maar goed, ik werd direct gewaarschuwd door mensen om me heen dat ze dan vooral in een hok werden geplaatst en hoogstens een uurtje naar buiten konden, dan heb ik liever dat ie thuis in zijn eigen omgeving opgehaald wordt en ook datzelfde uurtje kan ravotten.![]()

Linda, Izzie en Bram
- Qal
- Zeer actief
Is door mensen hier uit de buurt gezegd.Zoek stok! schreef: Hoe kan het dan dat Bram totaal uitgeput thuiskomt?Net zoals er veel verschil zit tussen uitlaatservices, is dat verschil er ook bij pensions!

Maar goed, het lijkt me nu even wat beter als ie eerst een stuk socialer wordt en dan pas de hele dag bij andere honden gegooid wordt, zeker als het om dagopvang gaat.

Het gaat al met sprongen beter, het is extreem vermoeiend lopen (zowel voor hem als voor mij) maar ik merk wel goed dat het zijn vruchten afwerpt. Nu nog even afwachten hoe dat op de lange termijn ontwikkeld.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Maar daar had ik het juist met Bianca over. Hij wordt namelijk helemaal niet ineens bij een heleboel honden ingegooid hoor! Op de opvang waar Bram zit, zijn ze heel zorgvuldig in welke honden ze bij elkaar zetten. Ze zijn voorzichtiger met Bram dan ik met hem benLars schreef:Is door mensen hier uit de buurt gezegd.Zoek stok! schreef: Hoe kan het dan dat Bram totaal uitgeput thuiskomt?Net zoals er veel verschil zit tussen uitlaatservices, is dat verschil er ook bij pensions!
Wat ik ervan aan moet nemen weet ik ook niet.
![]()
Maar goed, het lijkt me nu even wat beter als ie eerst een stuk socialer wordt en dan pas de hele dag bij andere honden gegooid wordt, zeker als het om dagopvang gaat.![]()
Het gaat al met sprongen beter, het is extreem vermoeiend lopen (zowel voor hem als voor mij) maar ik merk wel goed dat het zijn vruchten afwerpt. Nu nog even afwachten hoe dat op de lange termijn ontwikkeld.

Juist met een uitlaatservice moet je je bedenken dat Quasar in het bos ineens oog in oog kan komen te staan met een andere flinke reu. Het is een stuk onvoorspelbaarder dan een opvang waar constant mensen rondlopen en alleen die honden bij elkaar zitten die goed met elkaar door 1 deur kunnen.

Linda, Izzie en Bram
- Qal
- Zeer actief
Dan ben ik benieuwd waarom mijn ex dat van plan was want ik heb er nooit wat over gehoord of ik zat niet te luisteren, dat kan ook.Zoek stok! schreef:Maar daar had ik het juist met Bianca over. Hij wordt namelijk helemaal niet ineens bij een heleboel honden ingegooid hoor! Op de opvang waar Bram zit, zijn ze heel zorgvuldig in welke honden ze bij elkaar zetten. Ze zijn voorzichtiger met Bram dan ik met hem ben![]()

Nou ja ik beken, Quasar is inderdaad nog bij mij. (was niet de bedoeling om er iets over te zeggen maar dat wordt ook lastig hulp vragen anders)Juist met een uitlaatservice moet je je bedenken dat Quasar in het bos ineens oog in oog kan komen te staan met een andere flinke reu. Het is een stuk onvoorspelbaarder dan een opvang waar constant mensen rondlopen en alleen die honden bij elkaar zitten die goed met elkaar door 1 deur kunnen.
Ik ben al best een eind met hem, ik tolereer helemaal niks tegenover andere honden van hem en dat gaat prima.
Voor zover niemand mij uit de weg gaat ga ik ook niemand meer uit de weg en ik hoor niks. Niet van Quasar althans.

Uit zichzelf vechten deed ie al niet maar goed het blijft een dier en zijn houding kan best uitdagend zijn. (maakt natuurlijk niks uit wie er begint, het mag gewoon niet gebeuren

Nu alleen nog even kijken of het met zijn "grote vriend" de rottweilerkruising van verderop ook goed gaat. Die kunnen elkaar echt niet luchten.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Sorry dat ik Bianca genoemd heb, het was niet juist van mij om dat te doen. Ik dacht er even helemaal niet bij na. Maar mijn punt was dus dat het mij goed lijkt om voor een aantal dagen per week dagopvang te zoeken. Volgens mij zit in Nieuwegein een opvang. Ze halen de hond 's ochtends op en ergens in de middag worden de honden teruggebracht. Ze zijn de hele dag op een terrein.Lars schreef:Dan ben ik benieuwd waarom mijn ex dat van plan was want ik heb er nooit wat over gehoord of ik zat niet te luisteren, dat kan ook.Zoek stok! schreef:Maar daar had ik het juist met Bianca over. Hij wordt namelijk helemaal niet ineens bij een heleboel honden ingegooid hoor! Op de opvang waar Bram zit, zijn ze heel zorgvuldig in welke honden ze bij elkaar zetten. Ze zijn voorzichtiger met Bram dan ik met hem ben![]()
Maar goed maakt niet uit, nu moet ik het alleen doen en zonder hulp red ik het gewoon niet.
![]()
Nou ja ik beken, Quasar is inderdaad nog bij mij. (was niet de bedoeling om er iets over te zeggen maar dat wordt ook lastig hulp vragen anders)Juist met een uitlaatservice moet je je bedenken dat Quasar in het bos ineens oog in oog kan komen te staan met een andere flinke reu. Het is een stuk onvoorspelbaarder dan een opvang waar constant mensen rondlopen en alleen die honden bij elkaar zitten die goed met elkaar door 1 deur kunnen.
Ik ben al best een eind met hem, ik tolereer helemaal niks tegenover andere honden van hem en dat gaat prima.
Voor zover niemand mij uit de weg gaat ga ik ook niemand meer uit de weg en ik hoor niks. Niet van Quasar althans.![]()
Uit zichzelf vechten deed ie al niet maar goed het blijft een dier en zijn houding kan best uitdagend zijn. (maakt natuurlijk niks uit wie er begint, het mag gewoon niet gebeuren)
Nu alleen nog even kijken of het met zijn "grote vriend" de rottweilerkruising van verderop ook goed gaat. Die kunnen elkaar echt niet luchten.
Is dus een heel ander systeem dan ik voor Bram heb, maar ik kom erop omdat ik er goede verhalen over hoor van een collega. Hij heeft een DH reu die niet altijd even makkelijk is met andere honden. Maar ze weten dat dus zo te doen dat er nooit wat gebeurt.

Linda, Izzie en Bram
- Qal
- Zeer actief
Maakt mij niet uit, ging meer over de hond die zij nu heeft en degene die ik nog bij me heb.Zoek stok! schreef:Sorry dat ik je ex genoemd heb, het was niet juist van mij om dat te doen.

Is dat dogwalkers?Maar mijn punt was dus dat het mij goed lijkt om voor een aantal dagen per week dagopvang te zoeken. Volgens mij zit in Nieuwegein een opvang. Ze halen de hond 's ochtends op en ergens in de middag worden de honden teruggebracht. Ze zijn de hele dag op een terrein.

Ik merk bij Quasar vooral dat ie uit put uit onzekerheid van de baas. Ik loop gewoon straf door alsof ik niks zie en dan gaat het prima.Hij heeft een DH reu die niet altijd even makkelijk is met andere honden. Maar ze weten dat dus zo te doen dat er nooit wat gebeurt.

Als het mensen zijn die meer ervaring hebben met molossers dan heeft dat natuurlijk de voorkeur, Quasar is echt geen hond waar iemand bang voor hoeft te zijn maar een volstrekte leek lijkt me niet handig.
Disclaimer: bovenstaande bedoel ik nergens kwetsend naar wie dan ook maar je moet ook maar net de kracht en puf hebben om zoveel kilo's dogo stug mee te slepen terwijl ie zichzelf op slot zet en fixeert op een andere hond. Ik kijk overigens wel zijn kussentjes e.d. na na zo'n actie want soms kom je er echt alleen met brute kracht. (niet rukken aan de lijn dus maar gewoon meetrekken en eventueel kort houden zodat ie niet kan gaan sprinten) Binnenkort maar eens het tuig/halster/weetikveelhoedatdingheet erbij pakken om te voorkomen dat er iets met zijn nek gebeurt.

Waarom ik mezelf nu weer ga verdedigen weet ik niet maar hell, just in case. Ik zoek alleen een oplossing.