Je moet niet te moeilijk doen hoor! Gewoon de slip pakken. Dit werkt vele malen beter! Vertrouw je het niet? Pak de slip en ga wandelen met de slip aan om zo meer vertrouwen te krijgen. Doe geen slip aan een rol riem, dat werkt niet.
De slipketting moet altijd weer los terug vallen als je gecorrigeerd hebt. je houd hem voor je gezicht en maak dan de letter P en doe hem dan bij je hond aan met de boog van de letter P naar beneden. (2 ringetjes (ogen) aan de slip. De ene doe je aan de riem, de andere slipt over de ketting. Het ringetje (oog) wat slipt moet met zijn opening naar beneden hangen).
Je kan het ook testen door om je arm te doen en een correctie geven. blijft hij strak na de correctie dan zit hij verkeerd.
Een hond kelen doe je echt niet zomaar, ze hebben stevige nekspieren. Beter dit dan een halti hoor.
Als je corrigeerd omdat hij trekt doe dan de riem snel wat slapper en gelijk een ruk achteruit. Zodra hij weer netjes draaft belonen met "dit is braaf draven, goed zo draven, braaf" op die manier gaat hij het snel leren hoor! mijn boxertje is het ook zo geleerd en met paco ben ik ook zo bezig (alleen is 60 kg niet gemakkelijk te corrigeren en zijn probleem is meer dat hij mij met fiets en al omver loopt omdat hij zo schuin gaat lopen

)