nou dan raad ik je aan om van de engelse bloedlijnen zoals pitman lombardy bunsoro af te blijven, de oudere frankentallers hebben hier ook een houdje van.bulletjebe schreef:Hoezo is eigenaar iets anders als mens, zijn dat niet beide mensen? Ik hou er niet van in elk geval en als ik die hond in een stamboom zie staan blijf ik er vanaf. Ik ga namelijk niet zitten wachten tot ik een hondje fok en in een gezin plaats waarna er een niet onwaarschijnlijk bijtgeval plaatsvindt omdat ze vroeger mensen mochten bijten, kom op zeg, dat is in deze tijd helemaal niet meer aan de orde.Mol schreef:how how how eventjes, de BM is bewust mens agresief gefokt van af de oorsprong, het is samen met de doberman de eenige 2 rassen die er echt op geselecteerd zijn, een BM mag zeker wel mens agresief zijn.bulletjebe schreef:Ik zie graag een BM met een goede bouw, niet extreem, gewoon binnen de rasstandaard. Verder met een goed karakter zonder agressie naar mensen want dat is ook in de rasstandaard een fout.
Maar als ik hier alleen al in Belgie kijk wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een multikampioen die zijn vrouwtje op de show aanviel en dankzij haar verdediging en hulp van de omstanders is de schade beperkt gebleven tot haar arm en schouderpartij.
Ik begrijp dus niet dat er fokkers zijn die uitsluitend naar multi kampioenstitels kijken en totaal niet weten wat ze nou eigenlijk voor gevaren op de wereld zetten door zo'n reu te gebruiken. Kijk, in het buitenland kennen ze hem niet en ook niet de verhalen van de mensen die gebeten zijn.
Zelfs op show mag niemand erbij.
Deze reu geeft dat foute karakter prima door want ik heb al 3 x mensen over de vloer gehad om naar de honden te kijken omdat ze hun vorige BM in moesten laten slapen vanwege aanvallen naar mensen.
Ik kijk dus liever naar de combinatie van karakter, uiterlijk en gezondheid
Jake heeft ook zijn handler in zijn flikker gebeten op show, en het is zeker geen aanrader om op show dan maar eenigzins in zijn buurt te komen.
maar oke de hond waar jij over spreekt die viel zijn eigennaar aan en dat is wel even iets heel anders, maar de oud engelse bloedlijnen staan er ombekent mens en hond agresief te zijn.
mol
het hoord in het ras, ze zijn niet voorniets gebruikt om de boerboel toen dertijd nieuw leven in te blazen
laten we even elkaar geen mietjes noemen, maar de BM is de eerste bandog die opgenomen is in het FCI stamboek als zijnde ras, want de mooie verhalen over het is een kruising tussen de mastiff en de bulldog, weet jij net zo goed als ik dat dat klnik klare onzin is.
iedereen denkt maar dat een BM een grote vriendelijk reus oet zijn, dat is deze niet, veel worden wel zo gefokt, maar zijn ze echter eigelijk niet, het is een prachtig ras dat met goeie bergelijding een consuqente opvoeding een waanzing maatje van je word.
tis niets voor niets dat het een WAAK enVERDEDEGINGS hond is.
mol
mol