Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar kies jij voor in jou ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

bulletjebe schreef:
Mol schreef:
bulletjebe schreef:Ik zie graag een BM met een goede bouw, niet extreem, gewoon binnen de rasstandaard. Verder met een goed karakter zonder agressie naar mensen want dat is ook in de rasstandaard een fout.

Maar als ik hier alleen al in Belgie kijk wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een multikampioen die zijn vrouwtje op de show aanviel en dankzij haar verdediging en hulp van de omstanders is de schade beperkt gebleven tot haar arm en schouderpartij.

Ik begrijp dus niet dat er fokkers zijn die uitsluitend naar multi kampioenstitels kijken en totaal niet weten wat ze nou eigenlijk voor gevaren op de wereld zetten door zo'n reu te gebruiken. Kijk, in het buitenland kennen ze hem niet en ook niet de verhalen van de mensen die gebeten zijn.

Zelfs op show mag niemand erbij.

Deze reu geeft dat foute karakter prima door want ik heb al 3 x mensen over de vloer gehad om naar de honden te kijken omdat ze hun vorige BM in moesten laten slapen vanwege aanvallen naar mensen.

Ik kijk dus liever naar de combinatie van karakter, uiterlijk en gezondheid :ok:
how how how eventjes, de BM is bewust mens agresief gefokt van af de oorsprong, het is samen met de doberman de eenige 2 rassen die er echt op geselecteerd zijn, een BM mag zeker wel mens agresief zijn.

Jake heeft ook zijn handler in zijn flikker gebeten op show, en het is zeker geen aanrader om op show dan maar eenigzins in zijn buurt te komen.

maar oke de hond waar jij over spreekt die viel zijn eigennaar aan en dat is wel even iets heel anders, maar de oud engelse bloedlijnen staan er ombekent mens en hond agresief te zijn.

mol :8):
Hoezo is eigenaar iets anders als mens, zijn dat niet beide mensen? Ik hou er niet van in elk geval en als ik die hond in een stamboom zie staan blijf ik er vanaf. Ik ga namelijk niet zitten wachten tot ik een hondje fok en in een gezin plaats waarna er een niet onwaarschijnlijk bijtgeval plaatsvindt omdat ze vroeger mensen mochten bijten, kom op zeg, dat is in deze tijd helemaal niet meer aan de orde.
nou dan raad ik je aan om van de engelse bloedlijnen zoals pitman lombardy bunsoro af te blijven, de oudere frankentallers hebben hier ook een houdje van.
het hoord in het ras, ze zijn niet voorniets gebruikt om de boerboel toen dertijd nieuw leven in te blazen

laten we even elkaar geen mietjes noemen, maar de BM is de eerste bandog die opgenomen is in het FCI stamboek als zijnde ras, want de mooie verhalen over het is een kruising tussen de mastiff en de bulldog, weet jij net zo goed als ik dat dat klnik klare onzin is.

iedereen denkt maar dat een BM een grote vriendelijk reus oet zijn, dat is deze niet, veel worden wel zo gefokt, maar zijn ze echter eigelijk niet, het is een prachtig ras dat met goeie bergelijding een consuqente opvoeding een waanzing maatje van je word.

tis niets voor niets dat het een WAAK enVERDEDEGINGS hond is.

mol
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Mol schreef:
bulletjebe schreef:Ik zie graag een BM met een goede bouw, niet extreem, gewoon binnen de rasstandaard. Verder met een goed karakter zonder agressie naar mensen want dat is ook in de rasstandaard een fout.

Maar als ik hier alleen al in Belgie kijk wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een multikampioen die zijn vrouwtje op de show aanviel en dankzij haar verdediging en hulp van de omstanders is de schade beperkt gebleven tot haar arm en schouderpartij.

Ik begrijp dus niet dat er fokkers zijn die uitsluitend naar multi kampioenstitels kijken en totaal niet weten wat ze nou eigenlijk voor gevaren op de wereld zetten door zo'n reu te gebruiken. Kijk, in het buitenland kennen ze hem niet en ook niet de verhalen van de mensen die gebeten zijn.

Deze reu geeft dat foute karakter prima door want ik heb al 3 x mensen over de vloer gehad om naar de honden te kijken omdat ze hun vorige BM in moesten laten slapen vanwege aanvallen naar mensen.

Ik kijk dus liever naar de combinatie van karakter, uiterlijk en gezondheid :ok:
maar de oud engelse bloedlijnen staan er ombekent mens en hond agresief te zijn.
die lijnen ken ik, maar ik weet ook dat niet iedereen ze kent omdat ze zich niet genoeg in hun ras verdiepen :wink: En dan komt er 'plotseling' een hondje met een stevig karakter zeker?
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Mol schreef:
bulletjebe schreef:
Mol schreef:

how how how eventjes, de BM is bewust mens agresief gefokt van af de oorsprong, het is samen met de doberman de eenige 2 rassen die er echt op geselecteerd zijn, een BM mag zeker wel mens agresief zijn.

Jake heeft ook zijn handler in zijn flikker gebeten op show, en het is zeker geen aanrader om op show dan maar eenigzins in zijn buurt te komen.

maar oke de hond waar jij over spreekt die viel zijn eigennaar aan en dat is wel even iets heel anders, maar de oud engelse bloedlijnen staan er ombekent mens en hond agresief te zijn.

Hoezo is eigenaar iets anders als mens, zijn dat niet beide mensen? Ik hou er niet van in elk geval en als ik die hond in een stamboom zie staan blijf ik er vanaf. Ik ga namelijk niet zitten wachten tot ik een hondje fok en in een gezin plaats waarna er een niet onwaarschijnlijk bijtgeval plaatsvindt omdat ze vroeger mensen mochten bijten, kom op zeg, dat is in deze tijd helemaal niet meer aan de orde.
nou dan raad ik je aan om van de engelse bloedlijnen zoals pitman lombardy bunsoro af te blijven, de oudere frankentallers hebben hier ook een houdje van.
het hoord in het ras, ze zijn niet voorniets gebruikt om de boerboel toen dertijd nieuw leven in te blazen

laten we even elkaar geen mietjes noemen, maar de BM is de eerste bandog die opgenomen is in het FCI stamboek als zijnde ras, want de mooie verhalen over het is een kruising tussen de mastiff en de bulldog, weet jij net zo goed als ik dat dat klnik klare onzin is.

iedereen denkt maar dat een BM een grote vriendelijk reus oet zijn, dat is deze niet, veel worden wel zo gefokt, maar zijn ze echter eigelijk niet, het is een prachtig ras dat met goeie bergelijding een consuqente opvoeding een waanzing maatje van je word.

mol
Oke, hierin ga ik met je mee. Maar waar ik op doelde waren de mensen die uitsluitend een multikampioen gebruiken of er een pup van kopen OMDAT die kampioen is en dat stoort me enorm want als ze dan die zelfgefokte honden als Grote Vriendelijke Reuzen gaan verkopen, KAN er wel eens wat mis gaan. En dat is mijn punt.
Mol
Zeer actief

Nanna schreef:
Je begrijpt er weer niets van; het is toch reuze stoer om met je wild naar mens en hond happende beest over straat te gaan?
Dat zo'n hond in onze hedendaagse maatschappij niet meer thuishoort boeit niet, zolang je maar met je pik vooruit achter je schuimbekkende idioot aan kunt dribbelen... :wink:
nou volgens mij nap jij er geen klote van, want een hond die mens agresief is hoeft helemaal niet zo te zijn, is een kwestie van goed opvoeden, en hem/haar niet de baas laten zijn.

jij nog ierder ander kan bij mij binnen stappen en toen gomez nog leefde was er niks aan de hand en nu met jake ook niet want ik bepaal toch wel even of dat het goed volk is of niet

Mol
Zeer actief

bulletjebe schreef:
Mol schreef:
bulletjebe schreef:
Mol schreef: how how how eventjes, de BM is bewust mens agresief gefokt van af de oorsprong, het is samen met de doberman de eenige 2 rassen die er echt op geselecteerd zijn, een BM mag zeker wel mens agresief zijn.

mol
Oke, hierin ga ik met je mee. Maar waar ik op doelde waren de mensen die uitsluitend een multikampioen gebruiken of er een pup van kopen OMDAT die kampioen is en dat stoort me enorm want als ze dan die zelfgefokte honden als Grote Vriendelijke Reuzen gaan verkopen, KAN er wel eens wat mis gaan. En dat is mijn punt.
n dat ben ik met jou helemaal eens

laat ik voor op stellen dat ik ook zeer goed kijk welke combenaties mogelijk zijn en de combinatie met Ebony gewoon verschrikkelijk leuk gezellige gezins honden gaat geven( als het lukt om haar zwanger te krijgen :mrgreen: ) want als er 1 een andermans vriend is is zij het wel :mrgreen:

Laatst gewijzigd door Mol op 30 nov 2006 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Nanna schreef:http://www.bmcn.org/bullmast.htm#Het%20karakter

Lees daar even onder het kopje GESCHIEDENIS.
hou nou toch op ik ken die verhalen van haven tot gort, ik kan je echter nog hele andere verhalen laten lezen zoals het dag boek van de jacht opziener, en nog veel ander verhalen.

het ras is al veel ouder dan wat daar beschreven word.

mol:8):
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”