Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: hot topic !!

Ongelezen bericht door tekkel »

Stang schreef:Maar wat deed deze man nu fout?
Het feit dat hij Antilliaan is of omdat hij een Pit-achtige hond heeft? Of de combinatie hiervan?
Ja, dan ben je automatisch 'een gangster' :roll:
(Sommige mensen vinden dat van mannen met grote witte doggen :wink: )
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Re: Amy ?

Ongelezen bericht door marian* »

CC schreef:Ik volg de APV op als norm ... een hond moet ALTIJD aangelijnt zijn.
Ook in een losloopgebied !
Ben jij mal!
Ik ga met mijn honden naar een losloopgebied waar ik ze los laat lopen zodat ze hun energie kwijt kunnen.Als ik dan een aangelijnde hond zie of ik zie een hond waar ze niet mee overweg kunnen lijn ik ze aan,maar anders niet.
Als mensen daar met aangelijnde,niet zo sociale honden gaan lopen vind ik dat behoorlijk onhandig(zacht gezegd).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
CC
geregistreerd lid

Re: hot topic !!

Ongelezen bericht door CC »

Stang schreef:
CC schreef:Hot Topic,

Normen en waarden ...

Stond ik gister nog in de supermarkt komt er een antilliaan met een pit achtige reu. Iedereen sprong opzij en begon te schreeuen, we zitten hier in hartje Amsterdam waar 75 % allochtoon is en dus een andere band heeft met de hond dan de hollander.
Deze stoere jongen begint meteen te schreeuwen dat het hun angst is en dat zijn hond geen killer is ....

Kijk het maakt mij wel uit, of je je riem bij je hebt en deze ook gebruikt in openbare ruimtes.

Niemand durfde hem aan tespreken want het was zo'n gangster.
En alles begon in mij te jeuken en te koken.

HIJ verpest het op die manier voor de goede eigenaren ongeacht wat voor hond het was.
Maar wat deed deze man nu fout?
Het feit dat hij Antilliaan is of omdat hij een Pit-achtige hond heeft? Of de combinatie hiervan?
Nou of hij geel zwart of paars is maakt niet uit.
Of het een teckel was of een pittbull ook niet.

Welke mongool gaat er nou IN de supermarkt staan met een loslopende hond ?

En dan ook nog is de supermarktbezoekers dreigend toesnauwen dat het HUN angst is.

Kijk deze jongenman moet eigenlijk heropgevoed worden.
Honden houden voor zo'n iemand is een slechte zaak.

Maar ja omdat ie zo'n uiterlijk heeft en een pitt achtige hond heeft vergert het allemaal wel in 10 voud.

Er was echt paniek in de tent, was allemaal niet nodig geweest.
De hond was mak deed niemand iets, maar hij had toch gewoon buiten moeten wachten aangelijnt en wel.

Als je een hond hebt moet je het goede voorbeeld geven zonder dat mensen daarom hoeven te vragen.

Groetjes Chicoy en CC
Me gusta perros muchisimo ... tu también ?
marian*
Erelid
Contacteer:

Even voor de goede orde:dit is ons grootste losloopgebied hier en hier kom ik dus heel vaak.
Ik heb het dus niet over een klein stadsparkje(die hier overigens ook niet klein zijn):
http://www.treemail.nl/senta/mei04.htm
Afbeelding
CC
geregistreerd lid

losloop gebied

Ongelezen bericht door CC »

Ondertussen verandert de toon in deze topic en wordt ik langzaam de Tokkie in jullie ogen.

Losloopgebied is alleen voor sociale honden ..

Asociale honden die bijten en problemen opzoeken moeten gemuilkorft en aangelijnt worden.
Een losloopgebied is geen wettelijke bepaling dat iedere hond daar kan en mag doen wat ie wil.

@ Tekkel;

Gelukkig woon ik niet bij hem in de buurt, want deze heks heeft een tekkel, "nou dan weet je het wel" "

Bij hem ? Bij mij bedoel je dan toch ? Want ik weet niet wat je hiermee wil zeggen.

Laten we de discussie op niveau houden ok ?
Ik veroordeel niemand op afstand alleen na een persoonlijke kennismaking, ik verwacht dat ook van andere.
Ik kom op voor de onderdrukte hondenbezitters die ten einde raad zijn.
Ik sta aan de goede kant laat daar absoluut geen twijfel over zijn.

groetjes

Chicoy en CC
Me gusta perros muchisimo ... tu también ?
marian*
Erelid
Contacteer:

Re: losloop gebied

CC schreef:Ondertussen verandert de toon in deze topic en wordt ik langzaam de Tokkie in jullie ogen.

Losloopgebied is alleen voor sociale honden ..
Tsja,eerst zeg je dit:
CC schreef: een hond moet ALTIJD aangelijnt zijn.
Ook in een losloopgebied !
En dan zeg je dat asociale honden aangelijnd/gemuilkorfd moeten worden:
Asociale honden die bijten en problemen opzoeken moeten gemuilkorft en aangelijnt worden.
Een losloopgebied is geen wettelijke bepaling dat iedere hond daar kan en mag doen wat ie wil.
Waar mag een hond dan los?
En wie zegt dat in een losloopgebied alles mag?
Ik heb het idee dat hier toch weer eens het verschil duidelijk wordt tussen Amsterdam e.o. en de rest van het land.Ben in elk geval blij dat ik er niet woon en de mensen hier over het algemeen normaal met elkaar om gaan.
Afbeelding
Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

Affijn 11 bladzijden later.........
Ik wordt doodziek van mensen die hun reuen maar laten gaan en nergens op letten.
Hier begon de topic mee.
Nou dat vind ik dus ook.Ben het helemaal met je eens.
Ik ervaar ook dat sommige eigenaren van grote rassen dat denken.
Vreselijk.
En je kunt eeuwig bonje maken:
Zeg ik:A:
A.Kunt u de hond even bij u roepen?
B.waarom?
A.Hij is niet zo aardig.
B.moet u hem aanlijnen!!!
(Ik maak soms meteen de lijn vast...Ik hoef het jullie bijna niet te vertellen.hahahaha)
Moet je ze dan zien hollen om hun hondje uit de strijd te "redden".
A.zo beter mevrouw/meneer?
B.Je moet die pesthond muilkorven....af laten maken dat kreng.......

Tja en soms dit alles terwijl ik lekker met mijn hond bezig ben ,hem afleid en zorg dat hij geen overlast voor anderen verzorgt.Dan loop ik al weg samen met mijn hond, ik laat duidelijk zien hier niet van gediend te zijn en dan nog.........ze staan te bellen,ze staan te suffen of ze vinden dat alles maar moet kunnen.Tja dan pas gebeurt bovenstaande.
Maar dat is zeldzaam want het eerste wat ik leerde met mijn moeilijke hond was de situatie vermijden.Haha maar ja soms..........
Dierenleed moeten we samen aanpakken
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Re: losloop gebied

Ongelezen bericht door pia zz »

CC zegt
Een losloopgebied is geen wettelijke bepaling dat iedere hond daar kan en mag doen wat ie wil.[/quote]

Heeft CC zich ooit weleens afgevraagd waarom honden asociaal worden en problemen gaan veroorzaken :denken: : :denken: Weet niet wat voor honden je hebt, sociaal of niet, maar a-sociaal hondengedrag heb je als eigenaar toch vaak aan jezelf te danken.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

a-sociaal hondengedrag heb je als eigenaar toch vaak aan jezelf te danken.
Nouwwww PIA ZZ dat vind ik toch wel een hele grote en een beetje generaliserende uitspraak hoor.
Alhoewel je voor een gedeelte zeker gelijk hebt wat het aangeleerde gedrag betreft van de hond,(cursus a,b, en c en huppeldepup GG) brengt de hond zelf ook wel wat mee hoor. En daar moet je als eigenaar op in kunnen spelen. Hoe vaak hoor je de flauwekul opmerking niet : ja, hihi dat hoort nou eenmaal bij het ras. Daar kan ik zo p........* over worden.
Als je dat niet aankan moet je die hond niet nemen. En dan zijn er heus nog wel probleemgevallen die de nieuwe eigenaar niet meteen zag bij de aankoop.Zeker wat tweede hansjes betreft.
Persoonlijk kocht ik een probleempup.Nou dat zag je echt niet bij de aankoop hoor.Wat een klein schatje was het toen.Maar naar mate de maanden vorderden werd het hele nest steeds lastiger.Zijn broertje moest inslapen want die greep uiteindelijk de kleinkinderen.
Kortom het is een moeilijk onderwerp waar we maar vaak over moeten praten.
groetjes iedereen en fijne feestdagen met lekkere smikkels en smakkels.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

als je een "2e hands "hond koopt om het maar even platvloers te zeggen, weet je meestal dat er problemen zijn. Maar als je met een pup van 7 weken thuiskomt,die uit een goed nest komt en die later veel problemen geeft, moet je toch wel even bij jezelf te rade gaan wat er mis is gegaan. Als ik zie hoe mensen hun jonge hond soms behandelen, kun je er vanuit gaan dat er later fikse problemen gaan komen. Dan belanden ze in een asiel en een ander kan de kooltjes weer uit het vuur halen. Kijk maar eens op Marktplaats. het zijn heel vaak honden van rond 1 a 2 jaar die erop staan en waar de eigenaar zich geen raad meer mee weet.( Zoals ik ook vandaag weer meemaakte dat iemand met een jonge herder die niet direct wilde komen en hem dus maar een beste trap verkocht tegen zijn ribbenkast.) Ik word echt niet goed van dit soort mensen en als je ze erop aanspreekt is het enige antwoord, dan moet hij maar luisteren. Gek hoor dat er problemen komen.Bovendien zouden veel mensen zich eerst eens goed moeten verdiepen in welke hond het beste bij hen past en wat de behoeften van dit ras zijn, dus niet op uiterlijk afgaan ,omdat het zo'n mooie hond is. Dat zou veel teleurstellingen en ergernissen bij eigenaren en veel hondenleed voorkomen.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”