Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthondpup aangelijnd of los?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

chaos schreef:Ik heb mijn teckel daar waar het kan los.. als ik weet dat er ergens veel wild aanwezig is doe ik hem aan de lange lijn...en vaak in nieuwe gebieden neem ik zekere voor het onzekere.
De eerste maanden had ik hem continue aan de lange lijn om zoveel mogelijk te voorkomen dat hij leert dat hij het hierkomen kan weigeren...(het is dan ook mijn eerste teckel) :mrgreen: Overbodig om te zeggen dat ik dat heb opgegeven.......los of vast, als hij niet wil komen komt hij niet..

Als hij los is en ik roep hem voor iets lekkers waarna hij vervolgens weer verder mag spelen, doet ie het eerst voorkomen alsof hij komt om vervolgens vlak voor me af te buigen om met zijn neus op de grond verder te sjezen.. .. Wat me zo verbaasd dat ik dat van hem prima kan hebben en me daar niet druk over maak, daarin tegen moet mijn herder dat niet proberen commando is commando.
Je hebt een andere instelling met zo'n kleine apekop :mrgreen:
Het viel mij ook op dat ik van mijn Teckels meer accepteerde dan van mijn huidige hond.
Ik liet ze trouwens alleen los als ik de tijd had :mrgreen:
Het idiote was, dat het dan meestal goed ging, maar als ik haast had waren ze weg......
Op vreemd terrein luisterden ze overigens veel beter :ok:
Waarschijnlijk omdat ze zich toch realiseerden dat de voerbak thuis alleen via mij te bereiken was. En dat huis konden ze vanuit een onbekende situatie niet zo makkelijk terugvinden :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

wat bij mij erg scheelt is dat ik op een of andere manier er vertrouwen in heb dat als ze hem peert en dus niet terug te roepen is, dat ze vanzelf wel een keer terug komt. Ik heb het zelf nog niet ervaren maar krijg vaak te horen dat als je bijvoorbeeld voor jezelf de plek markeert waar je de hond het laatst gezien heb dat de hond eigenlijk altijd vroeg of laat daar weer terug komt.
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Sas schreef:wat bij mij erg scheelt is dat ik op een of andere manier er vertrouwen in heb dat als ze hem peert en dus niet terug te roepen is, dat ze vanzelf wel een keer terug komt. Ik heb het zelf nog niet ervaren maar krijg vaak te horen dat als je bijvoorbeeld voor jezelf de plek markeert waar je de hond het laatst gezien heb dat de hond eigenlijk altijd vroeg of laat daar weer terug komt.
Wat bedoel je met markeert :denken: Ik ben mijn hond ook wel eens kwijt geweest in het bos, omdat hij een spoor ging volgen, maar dan bleef ik op de plaatst staan waar hij was weg gegaan. Heb 1 keer 3 kwartier gewacht voor hij daar weer terugkwam.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
ranetje
Zeer actief

pia zz schreef:
Sas schreef:wat bij mij erg scheelt is dat ik op een of andere manier er vertrouwen in heb dat als ze hem peert en dus niet terug te roepen is, dat ze vanzelf wel een keer terug komt. Ik heb het zelf nog niet ervaren maar krijg vaak te horen dat als je bijvoorbeeld voor jezelf de plek markeert waar je de hond het laatst gezien heb dat de hond eigenlijk altijd vroeg of laat daar weer terug komt.
Wat bedoel je met markeert :denken: Ik ben mijn hond ook wel eens kwijt geweest in het bos, omdat hij een spoor ging volgen, maar dan bleef ik op de plaatst staan waar hij was weg gegaan. Heb 1 keer 3 kwartier gewacht voor hij daar weer terugkwam.
Dat is de plek die Sas "markeert" denk ik :wink:
Als je daar iets aan een takje hangt als je zelf verder wil zoeken, weet je nog waar hij weg is gegaan. :ok:
Als het erg lang duurde heb ik er wel eens een handdoek, waar hun lucht aan zat, neergelegd. (met een briefje er bij:"handdoek laten liggen en als er een Teckel bij zit ook laten zitten" :smile: )
Als ik dan later terug kwam zat mijn hond bij de handdoek met een gezicht van "had je niet ff op me kunnen wachten?" :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:..."handdoek laten liggen en als er een Teckel bij zit ook laten zitten" :smile: )
:smile: :smile: Praktisch bezig :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
pia zz
Zeer actief
boxer

ranetje schreef:
pia zz schreef:
Als je daar iets aan een takje hangt als je zelf verder wil zoeken, weet je nog waar hij weg is gegaan. :ok:
Als het erg lang duurde heb ik er wel eens een handdoek, waar hun lucht aan zat, neergelegd. (met een briefje er bij:"handdoek laten liggen en als er een Teckel bij zit ook laten zitten" :smile: )
Als ik dan later terug kwam zat mijn hond bij de handdoek met een gezicht van "had je niet ff op me kunnen wachten?" :mrgreen:

Ik denk niet dat mijn hond bij die handdoek blijft wachten tot ik er weer ben, op een gegeven moment raakt hij denk ik toch wel in paniek, zo van waar is vrouwtje gebleven. :denken:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

pia zz schreef:Ik denk niet dat mijn hond bij die handdoek blijft wachten tot ik er weer ben, op een gegeven moment raakt hij denk ik toch wel in paniek, zo van waar is vrouwtje gebleven.
Ik denk dat mijn oplossing ook vooral werkt voor "lopende" honden. (vrij "zelfstandige" types meestal)
Als die eindelijk terugkomen op de plaats waar ze zijn weggegaan en er ligt iets waar hun geur aan zit blijven ze op die plek.
Ligt er niets, dan heb je kans dat ze gaan zwerven. En dan wordt het lastig terugvinden. :wink:
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

bedankt Ranetje, wat ik mij telkens afvraag, is jouw hond nu een duitse staander of een griffon. Ik vind het altijd zo moeilijk om het verschil te zien :denken:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

pia zz schreef:bedankt Ranetje, wat ik mij telkens afvraag, is jouw hond nu een duitse staander of een griffon. Ik vind het altijd zo moeilijk om het verschil te zien :denken:
Rana is een Griffon Korthals
Het verschil is ook moeilijk te zien, zeker als je ze niet naast elkaar ziet. :wink:
Bovendien heeft Rana geen "rastypische" kop. Meer Draadhaartype dus :smile: Dat maakt het helemaal moeilijk.
Als je het lichaam van een DSD en een Griffon bekijkt dan zie je bij de DSD de verhouding hoogte x lengte = 6 x 6
Bij de Griffon is dat 5 x 6. Ze zijn dus verhoudingsgewijs ietsje langgerekter en ietsje lager dan de DSD.
Ik heb me laatst ook behoorlijk vergist. Een hele kleine wat langgerekte DSD (kleiner dan Rana!) zag ik voor een Griffon aan :mrgreen:
Dus het blijft lastig :wink:
Ze komen oorspronkelijk ook voor een groot deel uit dezelfde typen honden voort (al is de Griffon eerder vastgelegd geloof ik).
Je ziet, wat beharing betreft, ook vaak Griffontypen bij de Draadhaar en omgekeerd. Nou.....ga er maar aanstaan! Heel lastig als je wordt getest op rassenkennis. :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:..."handdoek laten liggen en als er een Teckel bij zit ook laten zitten" :smile: )
Moest wel :mrgreen:
Als je een paar keer meemaakt dat je handdoek "netjes" over het hek aan het begin van het bos is gelegd als "verloren voorwerp" of gewoon is meegenomen (zodat de hond alsnog gaat zwerven) word je vanzelf inventief :mrgreen: :smile:
Bovendien hebben ze de hond ook al een keertje vastgemaakt en meegenomen (ik was nog net op tijd) "omdat ie kennelijk was achtergelaten door mensen die zo nodig op wintersport moeten" :roll:
Laatst gewijzigd door ranetje op 21 dec 2006 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Ow...da`s erg! Hahaha, ik heb de truc zelf nog niet hoeven toepassen, ben ook wel benieuwd of ze braaf blijft zitten wachten. iets zegt me van niet....
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Nog even mbt het loslopen, het heeft bij ons ook vrij veel uitgemaakt dat Felix niet meer standaard los ging op bepaalde vaste plaatsen.
Er waren plaatsen waar hij ALTIJD losliep, nadat we zijn begonnen om daar, zonder vast patroon, ook wel eens aangelijnd te lopen verbeterde zijn losloopgedrag aanmerkelijk.
Op die plekken zo nu en dan een stuk volgen vind ie tegenwoordig leuk en hij neemt nu ook standaard minder ruimte.
Het vrij loslopen op die plekken was een soort geconditioneerd "verworven recht" geworden denk ik (en een blind vlekje voor ons :wink: )
Felix' hobby is niet zozeer het speuren overigens, hij is vooral op zoek naar eenden en aanverwanten. Dat is toch makkelijker te coachen dan een spoorzoeker geloof ik.
"omdat ie kennelijk was achtergelaten door mensen die zo nodig op wintersprt moeten"
:smile: :smile2: Da's ook wat, als je dat moet goedpraten.... :eek:
Jaap*
Zeer actief

Afbeelding

Ik vindt dit :lol: ook enorm om te lachen trouwens, wát een kop :ok:
Sas
Zeer actief

ze was op dat plantenbakje aan het knagen en daar zei ik iets van, geen foei maar meer iets van, "Ga je lekker" . Ze keek ook echt zo van: Huh? Niet goed?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:Nog even mbt het loslopen, het heeft bij ons ook vrij veel uitgemaakt dat Felix niet meer standaard los ging op bepaalde vaste plaatsen.
Er waren plaatsen waar hij ALTIJD losliep, nadat we zijn begonnen om daar, zonder vast patroon, ook wel eens aangelijnd te lopen verbeterde zijn losloopgedrag aanmerkelijk.
Op die plekken zo nu en dan een stuk volgen vind ie tegenwoordig leuk en hij neemt nu ook standaard minder ruimte.
Het vrij loslopen op die plekken was een soort geconditioneerd "verworven recht" geworden denk ik (en een blind vlekje voor ons :wink: )
Hé, grappig, dat ben ik ook gaan doen :ok:
Rana is nu ook beter te handelen dan voor die tijd.
Jaap* schreef: Felix' hobby is niet zozeer het speuren overigens, hij is vooral op zoek naar eenden en aanverwanten. Dat is toch makkelijker te coachen dan een spoorzoeker geloof ik.
Dat vind ik ook ja. Mijn Teckels waren toch wat moeilijker in dat opzicht dan Rana.
Jaap* schreef:
"omdat ie kennelijk was achtergelaten door mensen die zo nodig op wintersport moeten"
:smile: :smile2: Da's ook wat, als je dat moet goedpraten.... :eek:
:mrgreen:
Eerst vriendelijk bedanken voor de goede zorgen, dan uitleggen wat voor raseigenschappen Teckels hebben :roll: , en dan snel de hond in de auto stoppen (en zelf instappen). :wink:
Er was zowaar iemand bij die mijn uitleg begreep :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 21 dec 2006 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Sas schreef:Britt lijkt meer op een fauve dan Siena... :denken: . Wel leuk, ik wilde eigenlijk een teckel en viel als een blok voor een blond exemplaar, precies zo een als Britt. Vervolgens attendeerde iemand me er op dat als ik die teckel zo leuk vond, de Fauve wellicht ook iets voor me was. En TADA!!! Karakters komen inderdaad erg overeen. Siena is voor een foof niet eens zo erg eigenzinnig, ze luistert erg goed, oók in het bos. (tot nu toe dan). Ik vind het heerlijke honden, erg lief en slim en lekker eigenwijs.

Bij onze trainer mogen ook oudere honden starten, het gaat er bij ons ook zeker niet om om een hond echt op te leiden dat die op de lijst kan ofzo, zie het als recreatie-zweetwerk.
Haha, grappig zeg!
Ik heb overigens op de Winner toen ook een folder van de fauve meegenomen, want ik vond ze ook zo leuk :wink:
Die fauvjes zie je overigens ook echt niet vaak he? Een tijd geleden ben ik er een hier tegengekomen in het bos in Amersfoort, tenminste, dat dacht ik wel, heb het niet gevraagd maar het leek er wel een :wink: Die liep ook los, dat viel me nog op, omdat ze toen bij de rasvereniging zeiden dat die fauvjes écht niet los konden :wink:

Leuk dat het daar echt voor de recreatie is, gewoon lekker bezig zijn met je hond dus :ok:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Jaap* schreef:
Moest wel :mrgreen:
Als je een paar keer meemaakt dat je handdoek "netjes" over het hek aan het begin van het bos is gelegd als "verloren voorwerp" of gewoon is meegenomen (zodat de hond alsnog gaat zwerven) word je vanzelf inventief :mrgreen: :smile:
Bovendien hebben ze de hond ook al een keertje vastgemaakt en meegenomen (ik was nog net op tijd) "omdat ie kennelijk was achtergelaten door mensen die zo nodig op wintersprt moeten" :roll:
Dus in het vervolg legde jij niet alleen een handoekje neer met de tekst die te laten liggen, maar deed je je teckel ook een t-shirtje aan met de tekst hem te laten lopen? :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Sas schreef:Britt lijkt meer op een fauve dan Siena... :denken: . Wel leuk, ik wilde eigenlijk een teckel en viel als een blok voor een blond exemplaar, precies zo een als Britt. Vervolgens attendeerde iemand me er op dat als ik die teckel zo leuk vond, de Fauve wellicht ook iets voor me was. En TADA!!! Karakters komen inderdaad erg overeen. Siena is voor een foof niet eens zo erg eigenzinnig, ze luistert erg goed, oók in het bos. (tot nu toe dan). Ik vind het heerlijke honden, erg lief en slim en lekker eigenwijs.

Bij onze trainer mogen ook oudere honden starten, het gaat er bij ons ook zeker niet om om een hond echt op te leiden dat die op de lijst kan ofzo, zie het als recreatie-zweetwerk.
Haha, grappig zeg!
Ik heb overigens op de Winner toen ook een folder van de fauve meegenomen, want ik vond ze ook zo leuk :wink:
Die fauvjes zie je overigens ook echt niet vaak he? Een tijd geleden ben ik er een hier tegengekomen in het bos in Amersfoort, tenminste, dat dacht ik wel, heb het niet gevraagd maar het leek er wel een :wink: Die liep ook los, dat viel me nog op, omdat ze toen bij de rasvereniging zeiden dat die fauvjes écht niet los konden :wink:
Leuk dat het daar echt voor de recreatie is, gewoon lekker bezig zijn met je hond dus :ok:
De rasvereniging zegt wel vaker iets :wink:
-Teckels hoef je geen gehoorzaamheid mee te lopen lukt toch niet
-Lopende honden zijn toch weg, kan je niets aan doen
-Malamutes worden toch agressief, dus laat maar.....
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
:denken:
Ik zoek dan liever iemand die wat leuks doet met zijn hond en vraag hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen :wink:
Dan krijg je vaak een heel ander verhaal :ok:
Benji&Brenda schreef:Dus in het vervolg legde jij niet alleen een handoekje neer met de tekst die te laten liggen, maar deed je je teckel ook een t-shirtje aan met de tekst hem te laten lopen?
:smile: :smile:
Was niet nodig :mrgreen:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: De rasvereniging zegt wel vaker iets :wink:
-Teckels hoef je geen gehoorzaamheid mee te lopen lukt toch niet
-Lopende honden zijn toch weg, kan je niets aan doen
-Malamutes worden toch agressief, dus laat maar.....
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
:denken:
Ik zoek dan liever iemand die wat leuks doet met zijn hond en vraag hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen :wink:
Dan krijg je vaak een heel ander verhaal :ok:
Klopt :mrgreen:
ranetje schreef:
Was niet nodig :mrgreen:

Hoezo niet dan?
:idea: Daarna heb je hem nooit meer losgelaten
:idea: Daarna is hij spontaan braaf geworden en liep nooit meer weg
:idea: Daarna heb je hem aan iemand anders gegeven
:19: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Breda schreef:Hoezo niet dan?
:idea: Daarna heb je hem nooit meer losgelaten
:idea: Daarna is hij spontaan braaf geworden en liep nooit meer weg
:idea: Daarna heb je hem aan iemand anders gegeven
:smile: :smile: :smile:
:idea: Als hij bij de handdoek zat kon iedereen de boodschap lezen (extra grote letters i.v.m. eventueel vergeten leesbril :mrgreen: )
Als ie er niet zat was hij onzichtbaar in het struikgewas :wink:
Ze zochten geen contact met andere mensen of honden.
Zo waren twee van de drie, eentje liep nooit weg, die was altijd bij mij.

Die ene keer dat Gregor (de laatste) gevonden en aangelijnd was, was hij naar de parkeerplaats gelopen. :roll:
Laatst gewijzigd door ranetje op 21 dec 2006 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: :smile: :smile: :smile:
:idea: Als hij bij de handdoek zat kon iedereen de boodschap lezen (extra grote letters i.v.m. eventueel vergeten leesbril :mrgreen: )
Als ie er niet zat was hij onzichtbaar in het struikgewas :wink:
Ze zochten geen contact met andere mensen of honden.
Zo waren twee van de drie, eentje liep nooit weg, die was altijd bij mij.

Die ene keer dat Gregor (de laatste) gevonden en aangelijn was, was hij naar de parkeerplaats gelopen. :roll:
:mrgreen:
Tjah Britt zoekt inderdaad ook geen contact met andere hondenk, alleen onzichtbaar is ze ook niet :mrgreen:
Gelukkig zijn ze nooit echt meegenomen :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

ranetje schreef:
Moon schreef:Ik heb bewondering voor haar geduld
Goeie baas :ok:
Geduld heb je wel nodig......ook met Teckels :mrgreen:

Maar wat dacht je van jouw eigen geduld met Dante? :wink:
Is toch ook aardig aanwezig dacht ik, met die poot, met zijn "gevoeligheden"en met het leuk maken van de dummy.
Gut, ik mis soms antwoorden geloof ik :roll: :wink:
Ja, geduld heb ik wel, voor dat soort dingen. Maar zo'n eigenwijs (=zelfstandig) wurmpje, zou ik toch wel moeite mee hebben, geloof ik :mrgreen: . Moeilijk uit te leggen :denken: . Ik denk dat het 'onaangedane', een beetje 'hautaine' in de houding, waar ik, denk ik, niet zo goed mee om zou kunnen gaan.. Ik ben helemaal weg van teckels, vooral de ruwhaartjes, maar het karakter past ws. niet zo bij mij :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Wat een ontzettend schattige foto :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
Moon schreef:
Vraagje Brenda (misschien heel dom), is Britt nou ook een teckel? Ze ziet er naar mijn idee uit als een 'Fauve de Bretagne'? :wink:
ik ben brenda dan wel niet, maar ben wel een britt-groupie, heb dus alle recht van spreken :pffff: : ja, britt is een teckel :mrgreen: :ok: .
Nou, jij mag ook wat zeggen, hoor :mrgreen:

Waarom praat je ook niet mee; je hebt vast heel wat te vertellen over je setters?
omdat ik mijn jachthonden ééuwen geleden had, in het tijdperk dat honden nog overal gewoon los konden, en dat niemand erover viel dat jachthonden door bos en hei (en over berg en dal) renden en struinden. ik hoefde er dus niet mee op jachtcursus om hen de kans te geven om zich lekker uit te leven, dat kon overal en was ook heerlijk voor ze (en ontspannen lopen voor de jachthondenbaas) :wink: .

ik weet dus weinig of niks van jachtcursussen en aanverwanten af, dus lees ik lekker mee in plaats van mijn klavier te roeren :mrgreen: .
Ik vind jouw klavier altijd mooi klinken hoor :mrgreen:
Maar nu dit het 'jachthondenhoekje' geworden is, gaat het niet enkel over cursussen, ik vind het ook interessant om over diverse karakters te horen.
Dus van mij mag je gerust 'een deuntje spelen' :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
pia zz schreef:
O, Nettie, mooi verhaal! :smile: :smile:

Ik ben Dante eens kwijt geweest in het park. Hij peerde hem ineens en kwam (zoals meestal) niet binnen 5min. terug. Ik durfde niet ver weg te gaan van die plek, om bovenstaande reden. Eindelijk na een half uur (ik was ten einde raad) besloot ik maar mijn fiets te gaan halen om daarmee door het park te gaan rijden. Kom ik een meneer tegen, rustig wachtend, met in zijn ene hand Dante en in zijn andere zijn teef (die loops bleek te zijn). Die arme man had al die tijd braaf staan wachten of ik eindelijk eens kwam :roll: :smile: (hij kende Dante, we kwamen elkaar vaker tegen). Hij was net van plan om Dante dan maar bij het politiebureau af te leveren :N:
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moon schreef:Die arme man had al die tijd braaf staan wachten of ik eindelijk eens kwam :roll: :smile: (hij kende Dante, we kwamen elkaar vaker tegen). Hij was net van plan om Dante dan maar bij het politiebureau af te leveren :N:
Zo hebben wij wel eens (een paar keer :wink: ) volslagen voor joker gestaan als puber-Felix stiekum een weiland was binnengedrongen en dat dan uiterst nauwkeurig en methodisch opschoonde (ganzen), daar werd uitgebreid de tijd voor genomen, dan zag je héél in de verte een soort stuiterballetje dat zo nu en dan over nóg een sloot sprong, eens blafte, waarna er alweer een koppel opvloog. Als :smile2: ik dan wat onnozel bij het hek stond en zo nu en dan "voor de vorm" toch maar eens (nepvrolijk) riep: Feeeeeelix,.....Hier!.....schaamde ik mij toch wel zo vreselijk....., want er zijn op zulke momenten altijd toeschouwers natuurlijk :boos:
:lekkerpuh: deed hij dan, dat weet ik zeker.
Nu kan ik er om lachen, maar dat heeft best even geduurd..... :mrgreen:
Moon
Zeer actief

Jaap* schreef:
Moon schreef:Die arme man had al die tijd braaf staan wachten of ik eindelijk eens kwam :roll: :smile: (hij kende Dante, we kwamen elkaar vaker tegen). Hij was net van plan om Dante dan maar bij het politiebureau af te leveren :N:
Zo hebben wij wel eens (een paar keer :wink: ) volslagen voor joker gestaan als puber-Felix stiekum een weiland was binnengedrongen en dat dan uiterst nauwkeurig en methodisch opschoonde (ganzen), daar werd uitgebreid de tijd voor genomen, dan zag je héél in de verte een soort stuiterballetje dat zo nu en dan over nóg een sloot sprong, eens blafte, waarna er alweer een koppel opvloog. Als :smile2: ik dan wat onnozel bij het hek stond en zo nu en dan "voor de vorm" toch maar eens (nepvrolijk) riep: Feeeeeelix,.....Hier!.....schaamde ik mij toch wel zo vreselijk....., want er zijn op zulke momenten altijd toeschouwers natuurlijk :boos:
:lekkerpuh: deed hij dan, dat weet ik zeker.
Nu kan ik er om lachen, maar dat heeft best even geduurd..... :mrgreen:
Het kán nog erger (baas boven baas :wink: ). Terwijl ik hulpeloos stond toe te zien hoe Dante over een golfveld :eek: heen en weer crosste achter konijntjes aan, kwam er een meneer bij staan die zijn twee duitse staanders even aflegde tijdens het gesprek :oeps: Ik stamelde maar wat van 'tja, hij is nog jong hè' :19: :smile:
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Moon schreef: :oeps: Ik stamelde maar wat van 'tja, hij is nog jong hè' :19: :smile:
:smile: :smile: Ja, hier is ook al heel wat afgelogen over de leeftijd :mrgreen: Ze blijven lang jong hé :ok:
Sas
Zeer actief

:smile: :smile: :smile:

Het veld waar wij onze gehoorzaamheidstraining ( zou bij een fauve ook geen zin hebben volgens de rasvereniging maar ze doet het top) hebben ligt naast een weitje waar een boer hobbyganzen houdt...........

Volgens de trainers was er in al die tijd, ze zitten er zo`n 15 jaar, nog nooit een hond door het hek gekropen. Tja, eentje moet de eerste zijn dacht Siena. :mrgreen: Sta je dan, op de GEHOORZAAMHEIDSTRAINING te proberen je hond terug te roepen van zoveel leuks.
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Sas schreef::smile: :smile: :smile:

Het veld waar wij onze gehoorzaamheidstraining ( zou bij een fauve ook geen zin hebben volgens de rasvereniging maar ze doet het top) hebben ligt naast een weitje waar een boer hobbyganzen houdt...........

Volgens de trainers was er in al die tijd, ze zitten er zo`n 15 jaar, nog nooit een hond door het hek gekropen. Tja, eentje moet de eerste zijn dacht Siena. :mrgreen: Sta je dan, op de GEHOORZAAMHEIDSTRAINING te proberen je hond terug te roepen van zoveel leuks.
Als ik straks tijd heb schrijf ik ook eens een verhaaltje van hoe BRAAF Dante meestal is (als tegenhanger :wink: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”