Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthondpup aangelijnd of los?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

chaos schreef:Ik had niet gedacht dat jij van trainen hield...dacht dat doet ze met veel tegenzin om die ellendige teckel maar bezig te houden zodat ze niet vernielzuchtig gaat worden... of de schapen van de buren gaat opdrijven aangezien zij eigenlijk een border collie is.....
Gelukkig hebben de buren geen schapen... dat is tenminste nog 1 voordeel :mrgreen:

Hoewel ik eigenlijk liever zo landelijk had gewoond, voor de variatie schapen drijven had dan ook gekund :smile:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Dat had ik willen zien een drijvende teckel!!!
Daarmee kom je waarschijnlijk in de Telegraaf, hart van Nederland. :eek:

Hiermee zijn we dan ook aangekomen bij de variatie die je zocht...op naar de dichtbijzijnde schapenhouder :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

chaos schreef:Dat had ik willen zien een drijvende teckel!!!

Hiermee zijn we dan ook aangekomen bij de variatie die je zocht...op naar de dichtbijzijnde schapenhouder :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Dàt is nog eens een variatie :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:Dat had ik willen zien een drijvende teckel!!!

:smile: :smile:

Okay, zal ik dan maar gelijk een oproepje doen?

Gezocht: Schapenhouder omgeving Amersfoort waar ik mijn teckel schapen kan leren drijven :engel:
Als dank kan ik helpen met de verlossingen van de lammetjes :I:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik woon beslist niet in de buurt van Amersfoort maar je mag best een poging wagen met mjin kippen..... :mrgreen:
De poging die Odin heeft gewaagd was niet echt succesvol.. :jank: dus Britt moet wel een muilkorf om hoor, om het zekere voor onzekere te nemen. :wink:

Maar ik dwaal te ver af van het onderwerp...
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

chaos schreef:
:smile: :smile: Het onderwerp is 'jachthonden' geworden (en zelfs dat is nog niet zeker, ik geloof dat we zo langzaam naar de herdershonden afbuigen :wink: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Moon schreef:
chaos schreef:
:smile: :smile: Het onderwerp is 'jachthonden' geworden (en zelfs dat is nog niet zeker, ik geloof dat we zo langzaam naar de herdershonden afbuigen :wink: )
:smile:

We verpesten je topic :N: :oeps:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Benji&Brenda schreef:
Moon schreef:
chaos schreef:

We verpesten je topic :N: :oeps:
Nee hoor, ik ben heel gastvrij :pffff: :mrgreen:

Zo'n jachthonden-ontmoetingsplaats vind ik wel erg leuk :ok: En als het te gek wordt dan grijp ik in :devil:
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Moon schreef:...En als het te gek wordt dan grijp ik in :devil:
Dan worden we "teruggefloten?" :mrgreen: :wink:

Ik heb nog een succesverhaaltje,
Vrijdagmiddag waren we op een "moeilijke" locatie, een strook weiland grenzend aan een vaart waar je zo vanaf de kant in kunt lopen met veel rietkragen en dus eenden e.d. Weidelijk gebied met gevederd wild is een bezoeking voor de steadyness van Felix.....

Kennissen van ons waren daar ook met 3 labradors, Felix had zijn vrienden al snel gespot en begon zich wat te onttrekken aan het ouderlijk gezag, tegen alle verwachtingen in konden we hem gemakkelijk binnenfluiten uit zijn sprintje op weg naar z'n vrienden.

We hebben de honden even laten spelen, daarna zijn we verder gelopen en op een gegeven moment zagen we Felix voorstaan op een eend in het riet, de eend zat niet verder dan een meter bij hem vandaan.
Ik besloot hem heel zachtjes hier te roepen, het duurde een paar tellen maar toen draaide hij zich om en kwam aanspurten.

Later op de terugweg kwamen we langs dezelfde plek en Felix snuffelde vlakbij die eend in het riet op z'n gemak wat rond, plotseling zet die eend het knoerterhard op een kwaken, normaal gesproken voor Felix het teken om eens lekker uit zijn dak te gaan.
Nu keek Felix mij echter eens aan, ik schudde mijn hoofd, en Felix snuffelde lekker door, niks aan de hand.

Het is ons al meer een halfjaar gelukt om hem te snel af te zijn door hem te waarschuwen vóór hij zich kon fixeren, ik geloof dat het eindelijk in die dikke jachtknobbel op zijn kop is doorgedrongen dat, ook in deze situaties, wij wel aangeven wat er moet gebeuren. Dat hij zich daar niet druk over hoeft te maken dus :ok:

Verlichtende omstandigheid: Het scherpe was er een beetje vanaf door het spelen.
Verzwarende omstandigheden: Bijna donker en vochtige lucht (geuren)

Gelukkig had ik Felix' überbeloning (bakje tzatziki,....ja,...zucht) bij mij :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Moon schreef:...En als het te gek wordt dan grijp ik in :devil:
Dan worden we "teruggefloten?" :mrgreen: :wink:

Ik heb nog een succesverhaaltje,
Vrijdagmiddag waren we op een "moeilijke" locatie, een strook weiland grenzend aan een vaart waar je zo vanaf de kant in kunt lopen met veel rietkragen en dus eenden e.d. Weidelijk gebied met gevederd wild is een bezoeking voor de steadyness van Felix.....

Kennissen van ons waren daar ook met 3 labradors, Felix had zijn vrienden al snel gespot en begon zich wat te onttrekken aan het ouderlijk gezag, tegen alle verwachtingen in konden we hem gemakkelijk binnenfluiten uit zijn sprintje op weg naar z'n vrienden.

We hebben de honden even laten spelen, daarna zijn we verder gelopen en op een gegeven moment zagen we Felix voorstaan op een eend in het riet, de eend zat niet verder dan een meter bij hem vandaan.
Ik besloot hem heel zachtjes hier te roepen, het duurde een paar tellen maar toen draaide hij zich om en kwam aanspurten.

Later op de terugweg kwamen we langs dezelfde plek en Felix snuffelde vlakbij die eend in het riet op z'n gemak wat rond, plotseling zet die eend het knoerterhard op een kwaken, normaal gesproken voor Felix het teken om eens lekker uit zijn dak te gaan.
Nu keek Felix mij echter eens aan, ik schudde mijn hoofd, en Felix snuffelde lekker door, niks aan de hand.

Het is ons al meer een halfjaar gelukt om hem te snel af te zijn door hem te waarschuwen vóór hij zich kon fixeren, ik geloof dat het eindelijk in die dikke jachtknobbel op zijn kop is doorgedrongen dat, ook in deze situaties, wij wel aangeven wat er moet gebeuren. Dat hij zich daar niet druk over hoeft te maken dus :ok:

Verlichtende omstandigheid: Het scherpe was er een beetje vanaf door het spelen.
Verzwarende omstandigheden: Bijna donker en vochtige lucht (geuren)

Gelukkig had ik Felix' überbeloning (bakje tzatziki,....ja,...zucht) bij mij :mrgreen:
Ja en dan maar hopen dat als wij worden teruggefloten dat we braaf genoeg zijn om te luisteren :wink:

Maar knap van Felix zeg!
Maaruh, hoe ben jij er nou weer achtergekomen dat Tzatziki zijn überbeloning was :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Maaruh, hoe ben jij er nou weer achtergekomen dat Tzatziki zijn überbeloning was
Ja daar ben ik ook nieuwschierig naar :wink:
Bovendien.....wat is dat????? :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jaap*
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:...Maaruh, hoe ben jij er nou weer achtergekomen dat Tzatziki zijn überbeloning was :smile: :smile: :smile:
:jank: Dat is de vraag die niet mag worden gesteld, maar er kwam een mooi gedekte tafel en bezoek dat aan de deur moest worden ontvangen aan te pas ("Hé, waar is de hond eigenlijk?") :smile:

Zo hebben wij nog een paar "geheime wapens".
Tijdens een wandeling in de stromende regen hing er eens een (verloren?) kinderschoentje aan een schrikdraad, Felix ging even kijken wat dat was,...vlak voor hij zijn neus er tegenaan duwde schreeuwden wij allebei "KIJK UIT!" (op z'n Fries dan)
Sindsdien stopt "kijk uit" roepen alle actie.

Fekix is ooit geschrokken van een gevallen koekjesblik, dat hebben we er (toen onbewust) goed ingeaaid. Nu gebruiken we het koekjesblik wel eens om duidelijk te maken dat hij ergens vanaf moet blijven, het heeft een tijdje bij het etensbakje van de kat gestaan, op een gegeven moment hoeft dat dan niet meer.

En als we hem echt enthousiast willen maken zingen we dat liedje "Hangbuikzwijn" uit een show van Theo Maassen of Hans Teeuwen, (ik ben altijd in de war met die twee) dat heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op Felix :smile: :smile: :smile:

@Nettie > Tzatziki
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Benji&Brenda schreef:...Maaruh, hoe ben jij er nou weer achtergekomen dat Tzatziki zijn überbeloning was :smile: :smile: :smile:
:jank: Dat is de vraag die niet mag worden gesteld, maar er kwam een mooi gedekte tafel en bezoek dat aan de deur moest worden ontvangen aan te pas ("Hé, waar is de hond eigenlijk?") :smile:

Zo hebben wij nog een paar "geheime wapens".
Tijdens een wandeling in de stromende regen hing er eens een (verloren?) kinderschoentje aan een schrikdraad, Felix ging even kijken wat dat was,...vlak voor hij zijn neus er tegenaan duwde schreeuwden wij allebei "KIJK UIT!" (op z'n Fries dan)
Sindsdien stopt "kijk uit" roepen alle actie.

Fekix is ooit geschrokken van een gevallen koekjesblik, dat hebben we er (toen onbewust) goed ingeaaid. Nu gebruiken we het koekjesblik wel eens om duidelijk te maken dat hij ergens vanaf moet blijven, het heeft een tijdje bij het etensbakje van de kat gestaan, op een gegeven moment hoeft dat dan niet meer.

En als we hem echt enthousiast willen maken zingen we dat liedje "Hangbuikzwijn" uit een show van Theo Maassen of Hans Teeuwen, (ik ben altijd in de war met die twee) dat heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op Felix :smile: :smile: :smile:

@Nettie > Tzatziki
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Hans Teeuwen was het dus. (Uit de context gerukt en daardoor een stuk minder lollig, maar ik had Felix hier alweer rond het buro springen :smile: )
ranetje
Zeer actief

Hé *Jaap* , mooi succesje :ok:

Ik zit met een zéér wisselvallig hondenbeest op het ogenblik.
De ene keer is ze een "zwaan-kleef-aan" geval. Niet bij me weg te branden. Ziet er heel sjiek uit :ok: zo'n hond die zo mooi aandacht voor je heeft :mrgreen:

Dat was vanmorgen aanvankelijk ook. Tot ze de lucht van een konijn kreeg. Ze ging voorstaan. Nou ja......nog niks aan de hand....en toen ging dat konijnebeestje aan de run :eek:
Zoef.............Rana er achter aan, en weer terug................ en heftig snuffelen.
Volkomen onbereikbaar en hevig druk, druk, druk. :roll:
Dan kan ik haar absoluut niet bereiken.
Het enige wat ik dan kan doen is haar uit laten razen tot ik zie dat de grootste spanning er af is.
Als ik dan fluit zit ze binnen de kortste keren voor me.
Ik krijg er wel eens wurgneigingen van moet ik zeggen :M:

Als ik haar ogen kan zien wéét ik dat ze me niet hoort.
Ik vraag me af of er een methode is om haar "bereikbaar" te houden.
Iemand een suggestie? :wink:
Het komt gelukkig niet vaak meer voor, meestal heb ik haar al "binnen" voor ze een sprintje trekt, maar soms.................:oeps:
Laatst gewijzigd door ranetje op 26 dec 2006 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Zeer vergelijkbaar, na 100 meter sprint konden wij Felix wel terugroepen, tot die tijd zat de kop dan vol endorfine en was hij "out".
Bij Rana uit zich dat meer in speurwerk dan in najagen?

Wij hebben bedacht dat Felix eerlijkheidshalve eerst moest leren dat het najagen niet op prijs wordt gesteld, het gebruik van tt willen wij sowieso vermijden, daarvoor heb ik een aantal malen voor lul moeten staan omdat ik dan op het moment dat de sprint werdt ingezet ongelofelijk kwaad werd (niet moeilijk :mrgreen: , wel beschamend).
Echt schreeuwend kwaad, door de endofine heenschreeuwen, en net zolang tot de gang er bij Felix uit was en ik hem gewoon kon roepen waarna een koele ontvangst wachtte + tijdelijk aanlijnen.
Indien in een groep verwijderde ik mij dan ook uit die groep om het duidelijker te maken voor Felix.
Na en paar keer drong mijn geschreeuw steeds sneller door in zijn endorfine roes waarvoor ik hem uitbundig beloonde (Tzatziki :mrgreen: )

Toen ik vond dat het wel duidelijk was dat wij dat afkeurden ben ik begonnen om Felix al ver op voorhand te waarschuwen (als hem "iets" was opgevallen) en hem binnen te fluiten. Daar dan uitbundig voor te belonen en hem aan te lijnen, daana gingen we samen kijken wat hem was opgevallen en bleef ik met hem communiceren.
Hierbij maakte ik gebruik van de clicker.

Het gevolg is geweest dat Felix nu zelfs in stresssituaties nog ontvankelijk is voor communicatie en er zelfs wel om vraagt (oogcontact uit voorstaan)

Dit is echter een heel erg lang en consequent proces geweest waar je behoorlijk van uitput raakt tijdens een wandeling, wij hebben het onszelf echter aangerekend omdat het najaaggedrag in mijn ogen vooral ontstaat bij een jachthond die te veel vrijheid (te weinig leiding) heeft gehad op jonge leeftijd. Ik geloof dat we nu zo ongeveer de prijs wel hebben betaald en zien veel progressie bij Felix
Jaap*
Zeer actief

Als we Felix loslaten laten we hem eerst een paar verre apporten halen of wat dummy's heen en weer brengen waarbij we ver uit elkaar staan.
Dan is de spaning er al wat vanaf en het geeft meteen aan dat we "aan het werk" zijn.
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:Als ik haar ogen kan zien wéét ik dat ze me niet hoort.
Ik vraag me af of er een methode is om haar "bereikbaar" te houden.
Iemand een suggestie? :wink:
Het is dus ook écht zo dat ze je niet meer hoort, alle zintuigen die niet relevant zijn mbt tot het doel worden in de endorfineroes uitgeschakeld. (gehoor, pijnprikkels etc)
Jaap*
Zeer actief

Gelukkig is het vrij rustig hier :mrgreen: , en rond etenstijd nog rustiger :wink:
Ik zeg met name jachthond vanwege diens enorme talent om het zelfstandige werken nog beter te kunnen cultiveren dan Geert Wilders dat doet met zijn haar.
ranetje
Zeer actief

Ik heb het net zo gedaan als jij Jaap
(alleen niet met tzatziki :mrgreen: ) maar met stukjes gedroogd lamshart en zo.
Ik heb jaren met haar in de duinen gelopen. De konijntjes sprongen voor haar voeten. Dan keek ze naar mij en hoefde ik alleen mijn hoofd te schudden (net als jij in jouw mooie verhaal).
Dan was het ècht OK en liep ze gewoon verder.
Hetzelfde met eenden. Ook geen probleem meer. Een veld vol Ganzen géén probleem.
Sinds vorig jaar, toen ze de fazanten (echt serieus) ontdekte en voor ging staan is het wat moeilijker geworden.
Die velden kan ik nu weer langslopen zonder probleem. Af en toe is ze ondeugend en loopt ze een veld op, maar je kunt aan haar manier van lopen zien dat ze "lekker stout"is. :smile:
Dat roep ik één keer "tuuuuuuuuurùg" en dan komt ze met dezelfde vaart weer bij me met zo'n hoofd van "sorry" :mrgreen:

Wat ik nu dus heb àls ze eenmaal vóór staat, is dat ze als het ware verzonken is in de geur. Dan reageert ze niet meer op me.
Kom ik achter haar langs dan kan ik een klein duwtje geven tegan haar heup. Dat is genoeg om haar bij de les te krijgen. Maar is het beest waar ze op voor staat net vertrokken, dan ben ik te laat. Dan duikt ze de bosjes in over,onder bramenstruiken enz. en is ze onbereikbaar. Pijnprikkels komen dan duidelijk niet binnen. Als je ziet waar ze overheen en onderdoor gaat. :roll:

Zoals ik al zei, haar ogen zijn dan groot en staan "wild" (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven), ze hijgt van opwinding. Wat jij zegt, de endorfines zijn aan het werk. Daar kom ik niet doorheen :wink:

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat de vaart er bij Rana vaak pas uit is als ze omvalt. Ze is in staat om zichzelf dood te lopen. Dat heb ik lang geleden op een oefendag bij de Griffonclub ook meegemaakt.
Ik heb haar toen met hulp van anderen in een sloot gezet om bij te komen. Afgelopen zomer is dat hier ook een keer gebeurd. Toen had ik gelukkig de Rijn dicht bij. Die velden kan ik nu weer redelijk met haar lopen dus. Deze keer gaat het om konijnen in het bos. Ik dacht het weer onder controle te hebben, maar helaas....................
Ik bedoel maar, zo makkelijk kom ik op zo'n moment niet binnen. :roll:

Gelukkig komt het niet vaak voor, maar àls het gebeurt ben ik de controle kwijt.
Daar kan ik behoorlijk van balen :mrgreen:
Vooral omdat het jáááren goed is gegaan.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:...Ik bedoel maar, zo makkelijk kom ik op zo'n moment niet binnen. :roll:...
Het is niet wat je op zo'n moment vooraan in de mond ligt,...maar een heel zielig uitgesproken "Oooooooch" heeft op Felix het effect van een stroomstoot. Ik meen dat Rana ook nogal gevoelig is.
Misschien heeft ze ook zo'n soort handvat?
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:...Ik bedoel maar, zo makkelijk kom ik op zo'n moment niet binnen. :roll:...
Het is niet wat je op zo'n moment vooraan in de mond ligt,...maar een heel zielig uitgesproken "Oooooooch" heeft op Felix het effect van een stroomstoot. Ik meen dat Rana ook nogal gevoelig is.
Misschien heeft ze ook zo'n soort handvat?
Rana is inderdaad heel gevoelig.
Maar oooooooch heeft geen effect vrees ik :mrgreen:
Leuk idee trouwens, en als het werkt perfect!
Haar gevoeligheden liggen toch op een iets ander vlak :wink:
Werkt dat bij Felix echt als hij net een stoot endorfine heeft ? :denken:
Lijkt me geweldig :smile:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:..Werkt dat bij Felix echt als hij net een stoot endorfine heeft ? :denken:
Tijdens de eerste paar stappen wel, daarna niet meer, als je een milliseconde eerder bent 100%.
Wij hebben het wel eens "misbruikt" bij "de intentie tot achtervolgen" en denken dat het ervoor heeft gezorgd dat hij zich niet meer "blind" in zo'n situatie werpt, daarom maakt hij tegenwoordig dan ook eerst even oogcontact denk ik.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:..Werkt dat bij Felix echt als hij net een stoot endorfine heeft ? :denken:
Tijdens de eerste paar stappen wel, daarna niet meer, als je een milliseconde eerder bent 100%.
Wij hebben het wel eens "misbruikt" bij "de intentie tot achtervolgen" en denken dat het ervoor heeft gezorgd dat hij zich niet meer "blind" in zo'n situatie werpt, daarom maakt hij tegenwoordig dan ook eerst even oogcontact denk ik.
Zou best kunnen :ok:
Soms "doe" je iets en blijkt het het ei van columbus te zijn :wink:
Als je dat zelf dan ook meteen opmerkt heb je er wat aan :ok:
Fijn dat hij nu naar je op kijkt. Dan heb je al veel gewonnen.
Het zit ook vaak in miliseconden dat is waar.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat voor Rana de oplossing zou zijn.
De ene keer kan ik haar op afstand nog terugroepen, de andere keer is ze zó razendsnel vertrokken dat ik mijn stembanden wel kan sparen.

Ik denk dat het ook wel zit in mijn eigen "concentratie"
Even in gedachten zijn is geen optie als ik met haar buiten loop.
Misschien was ik nog wat "gaar" van mijn activiteiten gisteren. (kerstdiner gemaakt en met onze gasten gegeten).

Die woorden van Marijke komen bij mij steeds weer terug als ik "afgestraft" word :mrgreen:
"Achterover leunen kan je niet met dergelijke honden"
Laatst gewijzigd door ranetje op 27 dec 2006 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Die woorden van Marijke komen bij mij steeds weer terug als ik "afgestraft" word :mrgreen:
"Achterover leunen kan je niet met dergelijke honden"
hoe leuk ik mijn jachthonden ook vond, dat was (en is) voor mij wel de hoofdreden geweest om er geen meer te nemen, zeker naarmate er steeds minder getolereerd werd en wordt van honden :wink: .
:smile: :mrgreen:
Er zijn momenten waarop ik daar helemaal in kan komen Inge :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 27 dec 2006 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Zo (foto) ziet Felix er uit als roepen verspilde moeite is.
Lege blik in de ogen, neusgaten wijd open, volledig gefocust op een doel, hoort niks en voelt niks.
Ik ga even vragen bij een langetermijn ervaringsdeskundige :wink:
Het vervelende is natuurlijk dat de situatie slecht is na te bootsen voor trainingsdoeleinden, en in het echt sneller door Rana wordt herkend dan door wie dan ook.

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:Zo (foto) ziet Felix er uit als roepen verspilde moeite is.
Lege blik in de ogen, neusgaten wijd open, volledig gefocust op een doel, hoort niks en voelt niks.
Ik ga even vragen bij een langetermijn ervaringsdeskundige :wink:
Het vervelende is natuurlijk dat de situatie slecht is na te bootsen voor trainingsdoeleinden, en in het echt sneller door Rana wordt herkend dan door wie dan ook.
Ja heel lastig na te bootsen :mrgreen:
Mooie foto van Felix :ok:
Ik denk dat Rana alleen nog van achteren te fotograferen is :mrgreen:
Staartje met witte punt nog nèt in beeld :smile:

Ik ben benieuwd wat de ervaringsdeskundige er van zegt. :ok:
Vanmorgen was ik wat helderder :wink: en Rana weer "zwaan-kleef-aan" :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Foto is genomen toen wij toevallig met een natuurfotograaf stonden te praten en alle ogen dus niet op kwatta waren gericht :mrgreen:
Kwatta kwam dientengevolge plotseling voorbijracen en de fotograaf zag met vakmansoog dat er een mooi plaatje viel te schieten :ok:

Uit bovenstaande blijkt dus ook maar weer hoe belangrijk het is dat de hond weet dat er op hem wordt gelet, als we hem "vrij" geven verwachten we verder niks van Felix, maar we houden hem wel in de gaten :wink:
Als er iets fout gaat is dat meestal in het "schemergebied" tussen werken en vrij, dan gaat hij iets "voor zichzelf" doen :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
Uit bovenstaande blijkt dus ook maar weer hoe belangrijk het is dat de hond weet dat er op hem wordt gelet, als we hem "vrij" geven verwachten we verder niks van Felix, maar we houden hem wel in de gaten :wink:
Als er iets fout gaat is dat meestal in het "schemergebied" tussen werken en vrij, dan gaat hij iets "voor zichzelf" doen :mrgreen:
Je hebt helemaal gelijk :ok: :wink:
(daarom kan ik de beslissing van Inge af en toe zo goed begrijpen :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Het is wel te merken dat Dante aan de beterende hand is trouwens :roll: :smile:
(Of Marijke is hem aan het zoeken... :mrgreen: )
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”