Marion. schreef:Stang schreef:Dat 'kost een plaatsje' tja sorry, dat heb je nu eenmaal met honden

Vind ik dus niet. Hoeft niets te kosten. Hond kan op een perfecte plek herplaatstst worden. What's the problem?
Ik kan het niet. Ik wil ook niet een teef op fokkersvoorwaarden. Ik wil een huishond. Ik wil mijn hondje.
Maar dat maakt de mensen met andere intenties toch niet slecht? Of geen hondenliefhebber?
Nee, slecht niet. Slecht is iemand die honden mishandelt.
Alleen ik kan me er dus ook niet in vinden

Als je begint met fokken, dan moet je met een aantal zaken rekening houden, ook met tegenslag, ruimte, financiën, enz. enz.
Herplaatst een fokker een nog relatief jonge hond, tja ik ga niet juichen en roepen wat fijn. Heeft hij/zij echter met zorg een nieuw huis uitgezocht en heeft de hond het daar prima, nou ja het moet maar dan. Meer kan ik er gewoon niet van maken. Ik vind het niet 'slecht', maar ik vind het zeker ook niet 'goed' en al helemaal niet als het gedaan wordt omdat het zgn 'in het belang van de hond is', want dat is lulkoek natuurlijk.
Ik denk er gewoon allemaal heel anders over: fokken doe je alleen als je absoluut de mogelijkheden hebt en die mogelijkheden creeër je niet door andere honden dan maar de deur uit te doen.