Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

black & tan

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

crazyjanita
Actief

black & tan

Ongelezen bericht door crazyjanita »

hallo heb even een vraagje deze is ook gesteld op een ander forum wat vinden jullie hier van jack russel black & tan ?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind het grappige hondjes, maar het zijn geen jack russell terriers, dus ik snap nooit waarom mensen het zo moeten noemen (nou ja het verkoopt natuurlijk lekker, als je er een naampje opplakt :wink: ), het zijn gewoon B&T hondjes, niks meer en niks minder.

je hebt dus een B&T hondje die wat kenmerken heeft van een jack russell, dat is dus wat anders. :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Vaak worden ze verkocht als black and tan jack, maar zit toch altijd wel wat anders in. Dus je kan behoorlijk bedrogen uitkomen, als er opeens iets heel anders doorheen zit
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nanna schreef:Als er bijvoorbeeld Duitse Jachtterriër ingefokt is vanwege het leuke kleurtje, dan zijn de eigenaren van zulke pups zwaar in de aap gelogeerd.
Dat is nl. een behoorlijk fel en agressief reagerend ras.
Meestal zit er toch dwergpincher doorheen of zeg ik nou iets heel geks?

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Nanna schreef:Als er bijvoorbeeld Duitse Jachtterriër ingefokt is vanwege het leuke kleurtje, dan zijn de eigenaren van zulke pups zwaar in de aap gelogeerd.

Anne
veelal teckel, ook wel D. jachtterrier en pincher, maar die komen weer veel minder voor, dus dat zijn weer meer exclusieve kruisingen :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb er ooit eens een opgevangen tijdelijk, machtig mooi diertje en erg lief voor mij. Hij beet wel flink als hem iets niet zinde en ook had hij angstige momenten waarin hij niet bereikbaar was en ook uithaalde als hij in de hoek gedreven werd. :wink:

Wat er in zijn bloed stroomde weet ik niet, wel koste hij in die tijd 1200 gulden (voor zijn eerste baasje uiteraard) en was ik hem binnen zeer korte tijd al kwijt (op straat aan een man met nog een JR waar Bas extreem goed mee klikte). De start van de rage en toen nog slecht te krijgen.

Hij vertoonde overigens alleen terrierkenmerken en de rasvereniging dacht dus aan Duitse Jachtterrier x JR in zijn geval. Dat omdat hij zo snel beet en ook zo ontzettend boosaardig kon worden als hij zijn zin niet kreeg :roll:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind het leuke black en tan terrierkruisinkjes. :wink:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

hier in de buurt waren er ook mensen trots op dat ze voor 400euro een b&t russell hadden, je had hun gezicht moeten zien toen ik en nog een paar mensen zeiden het een kruizing is.
Het is een kruizing jr met teckel. Ik heb hier een echte duitse jachtterrier rondlopen, maar heb je geen ervaring met het ras kunnen ze zo gek in de kop worden dat ze de katten in de buurt slopen of zelfs hun eigen baas grijpen.
jidde

yamie schreef:
starfleet schreef:

Anne
veelal teckel, ook wel D. jachtterrier en pincher, maar die komen weer veel minder voor, dus dat zijn weer meer exclusieve kruisingen :mrgreen:
Kijk eens bij herplaatsingen, bij Maistro. Wat zie je bij hem erin? Wij denken aan een Duitse Pincher. Hij heeft namelijk ook hubertusklauwtjes op zijn achterpoten
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

jidde schreef:

Kijk eens bij herplaatsingen, bij Maistro. Wat zie je bij hem erin? Wij denken aan een Duitse Pincher. Hij heeft namelijk ook hubertusklauwtjes op zijn achterpoten
Da's toch Frans en niet Duits ........ hubertusklauwen? Mijn Portugese Waterhondenpups hadden ze trouwens ook...
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Dit is een kruising tussen een jack russel en een pincher.
Maar het is een nogal langgerekt kortbenig hondje met kromme pootjes dus ik denk dat de jack russel erin ook geen echte jack was. Ik geloof dat hij in een kraakpand is geboren.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb helaas geen betere foto waar je hem echt goed kan zien.
Het is een heel leuk hondje, wel pittig.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
jidde

Rosita Compagner schreef:
jidde schreef:

Da's toch Frans en niet Duits ........ hubertusklauwen? Mijn Portugese Waterhondenpups hadden ze trouwens ook...
is dat zo?? Hier even foto van Maistro:
Afbeelding
jidde

saffie schreef:Dit is een kruising tussen een jack russel en een pincher.
Maar het is een nogal langgerekt kortbenig hondje met kromme pootjes dus ik denk dat de jack russel erin ook geen echte jack was. Ik geloof dat hij in een kraakpand is geboren.
Eerlijk gezegd, zie ik er totaal geen pincher in ,eerder iets van teckel (zelfs daarvoor heb je fantasie nodig)
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Rosita Compagner schreef:
jidde schreef:

is dat zo?? Hier even foto van Maistro:
Afbeelding
hubertus klauwtjes is niet iets typisch duitse pincher, komt sowieso bij praktisch elk ras wel eens voor :wink:

tja en Maistro? dat er D pincher inzit dat kan heel goed, je zou je zelf ag kunnen vragen waarom "men" zegt dat er JR doorheen zit :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

yamie schreef:

tja en Maistro? dat er D pincher inzit dat kan heel goed, je zou je zelf ag kunnen vragen waarom "men" zegt dat er JR doorheen zit :wink:
Gewoon, omdat het goed verkoopt? Alle bastaarden waarvan vroeger X-boerenfok werd gezegd dat zijn nu toch kruising Border Collie's of kruising Jack Russels geworden?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”