Esther80 schreef:Hehe, eindelijk is onze madam ook loops. Ik zit alleen even te denken vanaf wanneer ik moet tellen
Ze heeft al een week wat beige/bruine afscheiding en gistermiddag/avond was deze voor het eerst donkerrood. Vanmorgen was het zeker dat ze loops is, ze heeft wat dikke, donkerrode afscheiding. Ze vloeit niet heel erg en haar muts begint op te zwellen.
We willen op de 8e dag beginnen met het testen van progesteron omdat we voor de dekking naar Tsjechië moeten. Kan ik vandaag van de 1e dag uitgaan of moet ik toch gisteren nemen?
Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Isis had eerst bruinig slijm. Daarna zag ik s'avonds dat ze bruinige vlekken op haar achterbenen had. De dag daarna leek het zoals jij het zegt, donkerrode afscheiding. Ik heb dat als de eerste dag geteld. en uiteindelijk is ze met dag 12 en 13 gedekt.
Ik weet niet wat je precies bedoeld met dat Vai's loopsheid 18 dagen duurt. 18 dagen lang bloed of de totale loopsheid?
Als je een pakket hebt voor het progestoron prikken zou ik als je op dag 9 voor het eerst laat prikken de dag dat het nog donkerrood was, als eerste dag tellen. Want als je de dag erna telt en het klopt niet, dan laat je pas voor het eerst op dag 10 prikken. En dat zou ik riskant vinden als je hond maar 1x per jaar loops wordt.
Ga je overigens ook een uitstrijkje laten maken om te zien of ze een bacterie kan hebben in haar baarmoeder? Dat uitstrijkje maken ze normaal nl. op de eerste dag van de loopsheid. Zodat als ze nog AB zou moeten hebben ze dat kuurtje voor de dekking al af heeft.
Ik heb overigens ook gelijk toen ik zag dat ze loops was, ontwormd.