Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jaaaaaaa, loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Jaaaaaaa, loops

Ongelezen bericht door Esther80 »

Hehe, eindelijk is onze madam ook loops. Ik zit alleen even te denken vanaf wanneer ik moet tellen :denken:

Ze heeft al een week wat beige/bruine afscheiding en gistermiddag/avond was deze voor het eerst donkerrood. Vanmorgen was het zeker dat ze loops is, ze heeft wat dikke, donkerrode afscheiding. Ze vloeit niet heel erg en haar muts begint op te zwellen.

We willen op de 8e dag beginnen met het testen van progesteron omdat we voor de dekking naar Tsjechië moeten. Kan ik vandaag van de 1e dag uitgaan of moet ik toch gisteren nemen?

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

vandaag,
maar is de 8e dag niet een beetje onzin, dag 9 of 10 lijkt me logischer,
groetjes patries.
Groetjes Patries
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Patries,

Vai's loopsheid duurt rond de 18 dagen en ze is maar 1x per jaar loops, dus we kunnen het de pupmensen niet aandoen dat we het missen. Vai vloeit ook niet extreem en tijdens de vorige loopsheden gaf ze niet aan wanneer haar dekmoment was.

Donderdagochtend zitten we op haar 9e dag, dan laten we haar testen. Dan, afhankelijk van de waarde, op zaterdagochtend weer, is het hoog genoeg dan gaan we zondag rijden (een uur of 9 a 10 reizen). Zo niet dan doen we maandagochtend nog een test.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Essy

Re: Jaaaaaaa, loops

Ongelezen bericht door Essy »

Esther80 schreef:Hehe, eindelijk is onze madam ook loops. Ik zit alleen even te denken vanaf wanneer ik moet tellen :denken:

Ze heeft al een week wat beige/bruine afscheiding en gistermiddag/avond was deze voor het eerst donkerrood. Vanmorgen was het zeker dat ze loops is, ze heeft wat dikke, donkerrode afscheiding. Ze vloeit niet heel erg en haar muts begint op te zwellen.

We willen op de 8e dag beginnen met het testen van progesteron omdat we voor de dekking naar Tsjechië moeten. Kan ik vandaag van de 1e dag uitgaan of moet ik toch gisteren nemen?

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Isis had eerst bruinig slijm. Daarna zag ik s'avonds dat ze bruinige vlekken op haar achterbenen had. De dag daarna leek het zoals jij het zegt, donkerrode afscheiding. Ik heb dat als de eerste dag geteld. en uiteindelijk is ze met dag 12 en 13 gedekt.
Ik weet niet wat je precies bedoeld met dat Vai's loopsheid 18 dagen duurt. 18 dagen lang bloed of de totale loopsheid?

Als je een pakket hebt voor het progestoron prikken zou ik als je op dag 9 voor het eerst laat prikken de dag dat het nog donkerrood was, als eerste dag tellen. Want als je de dag erna telt en het klopt niet, dan laat je pas voor het eerst op dag 10 prikken. En dat zou ik riskant vinden als je hond maar 1x per jaar loops wordt.

Ga je overigens ook een uitstrijkje laten maken om te zien of ze een bacterie kan hebben in haar baarmoeder? Dat uitstrijkje maken ze normaal nl. op de eerste dag van de loopsheid. Zodat als ze nog AB zou moeten hebben ze dat kuurtje voor de dekking al af heeft.
Ik heb overigens ook gelijk toen ik zag dat ze loops was, ontwormd.
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Vai's gehele loopsheid duurt ongeveer 18 dagen. Ik heb de dag dat ze voor het eerst druppelde als 1e genomen. We testen de 18e voor het eerst en dat is haar 9e dag.

Ze is 2 weken geleden geënt en tegelijkertijd ontwormt, dus wat dat betreft heeft ze het geweldig gepland.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Essy

Esther80 schreef:Vai's gehele loopsheid duurt ongeveer 18 dagen. Ik heb de dag dat ze voor het eerst druppelde als 1e genomen. We testen de 18e voor het eerst en dat is haar 9e dag.

Ze is 2 weken geleden geënt en tegelijkertijd ontwormt, dus wat dat betreft heeft ze het geweldig gepland.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Hoe weet je eigenlijk dat haar hele loopsheid 18 dagen duurt? Vanaf welke dag zie je dan geen bloed meer?
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

We hebben een reu in huis :wink: die alleen maar interesse heeft tijdens de loopsheid zonder er zelf op te willen.

Ze is (nog) maar 2x loops geweest en dit is de 3e keer. Beide keren duurden ze zeker geen 21 dagen of langer. Het vloeien stopte na ±14 dagen.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu

Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Essy schreef:
Esther80 schreef:Vai's gehele loopsheid duurt ongeveer 18 dagen. Ik heb de dag dat ze voor het eerst druppelde als 1e genomen. We testen de 18e voor het eerst en dat is haar 9e dag.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Hoe weet je eigenlijk dat haar hele loopsheid 18 dagen duurt? Vanaf welke dag zie je dan geen bloed meer?
Als je nu niet weet wat dag een is van de loopsheid dan kan je toch niet uit gaan van 18 dagen.

Zo te horen is het gewoon 21 dagen maar tel jij alleen de afscheiding als het rood is.

Gr Maria.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

en is ze al gedekt ?
leuke site
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

borderke schreef:en is ze al gedekt ?
Op 11 januari schreef Esther dat ze loops was geworden, dan is ze nu (19 januari) dus 8 dagen loops, zoals je zelf ook kunt uitrekenen. Ik denk niet dat Esther haar dan nu al heeft laten dekken? Daarbij schrijft Esther hier vlak boven dat ze op dag 9 voor het eerst progesteron wil laten prikken...
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Nee, nog niets aan het handje, progesteron was gisteren 1. We hebben in plaats van de 11e de 10e als 1e dag genomen (1e druppel is 1e dag ook al was het s'middags), dus gisteren was haar 9e dag.

Zaterdagochtend, de 11e dag gaan we weer testen, rond 12.00 uur weten we de uitslag. Dus aan de hand daarvan beslissen we of we wel of niet gaan rijden, maar zelf denk ik dat we maandagochtend nog een keer moeten.

De uitvloeing begint te minderen en onze reu wordt hitsiger dus ik verwacht morgenochtend zeker wel een hogere waarde, maar nog niet hoog genoeg om te vertrekken voor de dekking.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Nou, zowel zaterdag als vandaag (14e dag), nog steeds 1 :denken: .

Geduld hebben dus. Aan de ene kant denk ik, we gaan lekker overmorgen rustig weg en testen daar dan nog wel een keer alhoewel we de reu dan bij de hand hebben. Maar aan de andere kant denk ik, we wachten nog wel even tot ze de juiste waarde heeft.

Ze adviseren donderdag weer te komen prikken??

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Als je de mogelijkheid hebt een week vrij te pakken zou ik fijn morgen in de auto stappen en relaxed die kant op rijden. Niet meer prikken en de honden het zelf laten bepalen. Maar dat zei ik al :wink:

En nu ga ik lekker sjouwen met m'n mormels, 't is eindelijk mooi weer.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Hihi, ik ga het anders aanpakken, heb net een dekreuen-eigenaar gebeld (Golden Retrievers) en zijn honden springen alleen als het tijdstip nadert. Dus daar ga ik vanmiddag even heen met Vai :ok: .

En anders vertrekken we donderdag en zien we wel waar het op uit komt. Ik kan wel zo lang vrijnemen en Ilse moet dinsdagmiddag weer op haar werk zijn.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Essy

Ik vraag me nu toch wel serieus af hoe betrouwbaar die test daar is. Hoe kun je nu op donderdag 1 hebben en op zaterdag en de 14e dag nog steeds 1 :denken: Vloeit ze gewoon nog steeds?
Had de DA daar trouwens een verklaring voor?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Esther80 schreef:Hihi, ik ga het anders aanpakken, heb net een dekreuen-eigenaar gebeld (Golden Retrievers) en zijn honden springen alleen als het tijdstip nadert. Dus daar ga ik vanmiddag even heen met Vai :ok: .

En anders vertrekken we donderdag en zien we wel waar het op uit komt. Ik kan wel zo lang vrijnemen en Ilse moet dinsdagmiddag weer op haar werk zijn.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Ik vind dit heel verstandig, iets soortgelijks heb ik met Sjefke gehad de eerste keer dat ze gedekt werd. Ook progesteronwaardes die maar heel laag bleven. Testen met een testreu, de volgende dag naar Denemarken gekacheld, 2 dekkingen gehad en een maand of 2 later 5 gezonde pups geboren.

Succes!
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ze vloeit nog heel iets maar het is al wel wat lichter van kleur en haar muts wordt zachter (toch een teken dacht ik zo), in het begin van de loospheid was het gezwollen en hard.

Onze reu (haar broer) is sinds gisteren aan het zeuren, beetje pieperig en zenuwachtig. Maar echt een poging om erop te klimmen doet hij niet (ook nooit gedaan, ook niet op andere loopse teven). Gisteren hebben ze nog samen gewandeld en madam pieste een keer of 12 (wandeling van een half uur) voor zijn neus. Hij snuft, likt en klappertand wel en is duidelijk van zijn stuk gebracht.

Dag 9 was 1
Dag 11 was iets onder de 1
Dag 14 (vandaag) was 1

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

zo te horen nadert de goede dag, ik zou gaan rijden en lekker de reu en teef laten bepalen of de tijd daar is. het zou zonde zijn als je te laat bent.
ik gebruik altijd mijn eigen reu als graadmeter, dat werkt perfect, ik test niet op progesteron.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Ik vraag me nu toch wel serieus af hoe betrouwbaar die test daar is. Hoe kun je nu op donderdag 1 hebben en op zaterdag en de 14e dag nog steeds 1 :denken: Vloeit ze gewoon nog steeds?
Had de DA daar trouwens een verklaring voor?
Dat vroeg de eigenaar van de testreu ook, maar toen ik zei welke kliniek zei hij dat ze het daar altijd goed hebben. Ilse werkt daar ook trouwens en het wordt echt door veel fokkers bezocht. Onze eigen DA is er niet zo kundig in, vandaar dat ik naar deze kliniek ga. Denk dus niet dat er wat mis is met de test, maar dat onze miep gewoon raar is :ok: .

Voor 9 uur testen is rond 12.00 uur uitslag.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Esther80 schreef:Hihi, ik ga het anders aanpakken, heb net een dekreuen-eigenaar gebeld (Golden Retrievers) en zijn honden springen alleen als het tijdstip nadert. Dus daar ga ik vanmiddag even heen met Vai :ok: .
da's de beste manier naar mijn idee :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Ja als je een betrouwbare testreu hebt is dat naturlijk helemaal mooi. Mijn idee was omdat je toch al op dag 14 zit, als je dan een week de tijd kunt nemen kan je net zo goed vast gaan, is je reu thuis ook van de ellende af :wink:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Webborn schreef:Ja als je een betrouwbare testreu hebt is dat naturlijk helemaal mooi. Mijn idee was omdat je toch al op dag 14 zit, als je dan een week de tijd kunt nemen kan je net zo goed vast gaan, is je reu thuis ook van de ellende af :wink:
Ik denk dat we donderdag gaan rijden. We hebben er net 3 ervaren dekreuen bij gehad, met 2 ervan ging ze spelen, draaien, snuffelen en gek doen en ze liet ze ook toe toen ze sprongen, ze draaide niet weg en snauwde niet af. De oudste reu vondt haar interessant, maar bij hem ging ze zitten zodra hij ging snuffelen en hij sprong er niet op.

Beetje in dubio dus, vooral omdat ze normaal geen reuen toelaat bij haar achterste, dus we gaan donderdag rustig vertrekken.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Esther80 schreef:
Webborn schreef:Ja als je een betrouwbare testreu hebt is dat naturlijk helemaal mooi. Mijn idee was omdat je toch al op dag 14 zit, als je dan een week de tijd kunt nemen kan je net zo goed vast gaan, is je reu thuis ook van de ellende af :wink:
Ik denk dat we donderdag gaan rijden. We hebben er net 3 ervaren dekreuen bij gehad, met 2 ervan ging ze spelen, draaien, snuffelen en gek doen en ze liet ze ook toe toen ze sprongen, ze draaide niet weg en snauwde niet af. De oudste reu vondt haar interessant, maar bij hem ging ze zitten zodra hij ging snuffelen en hij sprong er niet op.

Beetje in dubio dus, vooral omdat ze normaal geen reuen toelaat bij haar achterste, dus we gaan donderdag rustig vertrekken.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
ik zou vandaag al weg zijn.
morgen en donderdag dekken.
mijn teven blijven snauwen tot het moment daar is, als ze blijven staan dan is het gewoon zover en wacht ik ook niet meer, ik heb er tot nu toe nooit 1 leeg gehad.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

amiwoods schreef:
Esther80 schreef:

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
ik zou vandaag al weg zijn.
morgen en donderdag dekken.
mijn teven blijven snauwen tot het moment daar is, als ze blijven staan dan is het gewoon zover en wacht ik ook niet meer, ik heb er tot nu toe nooit 1 leeg gehad.
Zo denk ik er ook dus over, maar het is totaal in strijd met haar progesterongehalte. We hebben wel de mogelijkheid om in Tsjechie nog een keer te testen als dat nodig is. En de reu is ervaren, alle dekkingen waren geslaagd.

Ik had verwacht dat ze het erop springen zou afsnauwen, maar ze bleef gewoon staan (zonder staart aan de kant te doen). Maar ja, de testreuen werden natuurlijk wel belemmerd, die mocht niet verder, HIHI.

Stel dat we woensdagavond/donderdag weg gaan, dan pakken we 5 dagen, we zijn er dan op de 16e dag van de loopsheid en vertrekken op de 20e dag. In die tijd moet er toch raak geschoten kunnen worden :smile: .

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Esther80 schreef:Ik denk dat we donderdag gaan rijden. We hebben er net 3 ervaren dekreuen bij gehad, met 2 ervan ging ze spelen, draaien, snuffelen en gek doen en ze liet ze ook toe toen ze sprongen, ze draaide niet weg en snauwde niet af. De oudste reu vondt haar interessant, maar bij hem ging ze zitten zodra hij ging snuffelen en hij sprong er niet op.

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Hoi Esther,

Ben je dan niet te laat? Het is toch ook nog een dag rijden naar Tsjechie, dus dan zou je Vai op z'n vroegst pas vrijdag kunnen laten dekken? Als ze nu al blijft staan en als twee van de drie reuen haar nu al wilden dekken, zou je toch zeggen dat ze al héél dicht tegen het juiste tijdstip aanzit?!
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

[/quote]
Hoi Esther,

Ben je dan niet te laat? Het is toch ook nog een dag rijden naar Tsjechie, dus dan zou je Vai op z'n vroegst pas vrijdag kunnen laten dekken? Als ze nu al blijft staan en als twee van de drie reuen haar nu al wilden dekken, zou je toch zeggen dat ze al héél dicht tegen het juiste tijdstip aanzit?![/quote]

We zijn er binnen 9 uurtjes, dus als we vroeg in de ochtend weg gaan, zijn we er rond een uur of 4 en kunnen we nog dekken.

Het gekke is dat ze onze reu wel afsnauwt :denken:. Maar dus 2 van die 3 reuen wel toeliet nadat ze gespeeld hadden. Maar haar progesteron is nog zo laag, da's wel vreemd dan ;-)???

Morgenavond weer naar de testreu!! Ze hield het al spannend met loops worden en nu weer, goed voor de adrenaline ;-).

Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Esther8 schreef:We zijn er binnen 9 uurtjes, dus als we vroeg in de ochtend weg gaan, zijn we er rond een uur of 4 en kunnen we nog dekken.
Als Vai dat zelf ook wil na zo'n lange reis?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Esther80 schreef:Het gekke is dat ze onze reu wel afsnauwt :denken:. Maar dus 2 van die 3 reuen wel toeliet nadat ze gespeeld hadden. Maar haar progesteron is nog zo laag, da's wel vreemd dan ;-)???
Ik zou in dit geval niet alleen op de progesterontest af durven gaan, denk ik?
Jeanet Stehouwer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jeanet Stehouwer »

Scooby schreef:
Esther8 schreef:We zijn er binnen 9 uurtjes, dus als we vroeg in de ochtend weg gaan, zijn we er rond een uur of 4 en kunnen we nog dekken.
Als Vai dat zelf ook wil na zo'n lange reis?
Ik zou zorgen dat ik al 1 of 2 dagen van te voren aanwezig bent, dan kan de teef uitrusten, en wennen aan de nieuwe omgeving en de reu,
het lijkt mij niet zo leuk voor de teef om na 9 uur rijden ook nog eens gedekt te worden.

Jeanet
Dogo Canario Kennel Devito
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Esther80 schreef:Het gekke is dat ze onze reu wel afsnauwt :denken:. Maar dus 2 van die 3 reuen wel toeliet nadat ze gespeeld hadden. Maar haar progesteron is nog zo laag, da's wel vreemd dan ;-)???
mijn teef laat nooit eigen reuen toe... ook op de dagen dat ze dekrijp is blijft ze ze wegsnauwen, maar de dekreu liet ze heel gewillig toe :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”