Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teef is tenauw

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

daantje schreef: Ik vraag alleen hier om jullie advies !
WAT ZOUDE JULLIE DOEN ? en de teef terug brenge kan ik niet , want een slechte fokteef heeft geen rozegeuren en maane schijn in polen .
dus verstand en een hart heb ik wel .
Ik zou nu niks doen en de volgende keer bij een fokker wat dichterbij aanschaffen. Ik zou de pup toch minimaal één keer willen bekijken en in mijn handen houden voordat ik ging beslissen ja of nee. En ik zou een echte kenner, een fokker van hier bijvoorbeeld, meenemen omdat twee meer zien dan een.
Anne
starfleet
Erelid

Scooby schreef:
Dat vind ik net zoiets als een erfelijke oogafwijking laten opereren en er vervolgens mee gaan fokken. Als een teef te nauw is, is ze dus niet geschikt voor de fok, wat de oorzaak daar ook van is. Hoe kun je weten dat ze dit niet vererft?
Als je leest wat ik schrijf dan staat daar dat ik niets van nauwe vagina's weet.
Theoretisch kan er toch een of andere afwijking zijn die totaal niet erfelijk is, maar een toevallige eenmalige ontsporing? Er staat niet dat ik zo'n teef even zou laten opereren en ermee zou gaan fokken :N: Ik ga een hond met een verkeerd gebit geen beugel aanmeten om er toch mee te kunnen fokken, maar stel een reu heeft een nauwe voorhuid en problemen bij een erectie, zit niet in de familie en is ook gebleken dat dat alleen maar random voorkomt in de hondenwereld, dan zou ik die reu gerust wel inzetten voor de fok als het verder een beste reu was.

Anne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

starfleet schreef:
Scooby schreef:
Dat vind ik net zoiets als een erfelijke oogafwijking laten opereren en er vervolgens mee gaan fokken. Als een teef te nauw is, is ze dus niet geschikt voor de fok, wat de oorzaak daar ook van is. Hoe kun je weten dat ze dit niet vererft?
Als je leest wat ik schrijf dan staat daar dat ik niets van nauwe vagina's weet.
Theoretisch kan er toch een of andere afwijking zijn die totaal niet erfelijk is, maar een toevallige eenmalige ontsporing? Er staat niet dat ik zo'n teef even zou laten opereren en ermee zou gaan fokken :N: Ik ga een hond met een verkeerd gebit geen beugel aanmeten om er toch mee te kunnen fokken, maar stel een reu heeft een nauwe voorhuid en problemen bij een erectie, zit niet in de familie en is ook gebleken dat dat alleen maar random voorkomt in de hondenwereld, dan zou ik die reu gerust wel inzetten voor de fok als het verder een beste reu was.

Anne
Maar als je als leek leest dat de vagina te nauw is voor een natuurlijke dekking verwacht je dan dat er wel pups doorheen kunnen?
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

daantje schreef:

moet ze je een nieuwe hond opstuure ...
:ok:
Papiertje erom, voldoende frankeren en op de bus doen :roll:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

sirene schreef:Heb je een foto van haar waar haar staart op staat ?
Worden ze normaal in Polen nooit gecoupeert aan staart ?
dc wordt alleen aan de oren gecoupeerd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

little-wolf schreef:
Aha, ik wist het niet meer zeker.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Maar als je zoveel van het ras en fokken afweet, dan kan je toch zelf wel bedenken dat je met een nauwe teef niet moet gaan fokken. :denken: Tevens is die staart ook in het spel. Dus niet mee fokken. Simpel.

En als er met de fokker niet te praten is, ja dat is jammer. Je hebt er zelf mee ingestemd om de pup toch op een wijze aan te schaffen die geen schoonheidsprijs behaalt. Daar ben je zelf net zo schuldig aan.
Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

daantje schreef:

Maar ik nok hiero , want valt me op , dat als men iets over advies vraagt of ervaring , dat ik dan de boos doener ben , ik heb die hond toch niet gefokt .

Mvg daantje
Jij hebt de hond gekocht en dus mag er best over jouw rol ook kritische nooit worden gekraakt. Alleen als je daar naar wilt luisteren dan voorkom je dat je weer tegen de verkeerde fokker aanloopt. Want fokkers als deze zullen er altijd wel zijn.
starfleet
Erelid

Hutsje schreef:
Maar als je als leek leest dat de vagina te nauw is voor een natuurlijke dekking verwacht je dan dat er wel pups doorheen kunnen?
De gedachte was wat als er geen enkele erfelijke component is bij zulk soort problemen en met een niet al te ingrijpende operatie is het probleem helemaal verholpen. Dan is het ook mogelijk dat de pups normaal langs de natuurlijke weg ter wereld komen.

Anne
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

sirene schreef:
little-wolf schreef:
Aha, ik wist het niet meer zeker.
misschien in de war met de cane corso. die worden/werden wel rodom gecoupeerd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ladybird schreef:
daantje schreef:De teef heb ik opgehaald , aangepakt en weg gegaan !
toen ik thuis kwam en de teef goed ging bekijken , viel mij de staart op !
Is de normale wijze van een pup uitzoeken niet, dat je die bekijkt voor je de pup koopt? :denken: Als je op deze wijze een fokteef denkt aan te schaffen, dan is het je eigen schuld dat het een ongeschikte fokteef is. Je moet je verdiepen in fokmateriaal. Het wordt je niet in de schoot geworpen. :19:
Ik zoek m'n gewone huishond nog zorgvuldiger uit, eerst shows om te kijken wat ik mooi vind, dan kijken of het misschien wel klikt met de fokker en dan braaf wachten op 'n pup..... duurt soms wel 'n jaartje of zo maar dan heb je wel wat je hebben wilt.......
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

starfleet schreef:
Hutsje schreef:
De gedachte was wat als er geen enkele erfelijke component is bij zulk soort problemen en met een niet al te ingrijpende operatie is het probleem helemaal verholpen. Dan is het ook mogelijk dat de pups normaal langs de natuurlijke weg ter wereld komen.

Anne
Waarom zou je dat willen doen? De teef is niet in staat om zelfstandig pups op de wereld te zetten. In dat geval vind ik dat dus geen fokwaardige teef.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Scooby schreef:
starfleet schreef:
Hutsje schreef:

Anne
Waarom zou je dat willen doen? De teef is niet in staat om zelfstandig pups op de wereld te zetten. In dat geval vind ik dat dus geen fokwaardige teef.
Ik heb helemaal geen verstand van fokken, maar hier ben ik het absoluut mee eens.
Als bij de bevalling blijkt dat het niet gaat en er volgt een keizersnee is het wat anders, maar om een teef te laten opereren zodat ze via de natuurlijke weg kan baren, nee.
daantje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door daantje »

Wij laten het lekker over aan dierenartse
En aangezien er hier in nederland zeeeeeeer lelijke honden lopen , die zich dogo canario's benoemen , zijn wel heel serieus .

samen met een groepje anderen fokker's wille we het beste met het ras voor .

Heb hier veel ziten lezen , en lang me mondt dicht gehouden , Maar idd heeel veel gezeik , en niemand kan eens normaal reageere..
heel veel mense zijn hier zeeer negatief .
Het is een zeer ongezellig forum , en vaker gelezen en nu ook mee gemaakt ..
een hond heb je voor het leven , en niet voor even !
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

daantje schreef:Wij laten het lekker over aan dierenartse
En aangezien er hier in nederland zeeeeeeer lelijke honden lopen , die zich dogo canario's benoemen , zijn wel heel serieus .

samen met een groepje anderen fokker's wille we het beste met het ras voor .

Heb hier veel ziten lezen , en lang me mondt dicht gehouden , Maar idd heeel veel gezeik , en niemand kan eens normaal reageere..
heel veel mense zijn hier zeeer negatief .
Het is een zeer ongezellig forum , en vaker gelezen en nu ook mee gemaakt ..
omdat er zoveel slechte zijn kunnen er wel wat slecht bij dus... jouw hond is totaal ongeschikt, is niet goed voor de fok klaar...dan had je beter een pup uit moeten zoeken en dan nog blijft het een levend wezen.
In plaats van je ras te verslechteren hoor je je ras te verbeteren en dat is in jouw geval totaal niet het geval. Wat wil je nou horen dat ik zeg ach gewoon doen? Gewoon lekker met een ongeschikte teef gaan fokken misschien gaat het wel goed...?! Denk 't niet!
En als het forum je niet bevalt, je bent niet verplicht hier te komen hoor :zwaai
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat dit een van de weinige hondenfora is waar mensen in plaats van "o, wat leuk zeg!" te roepen, eerst hun bedenkingen uiten. Deze bedenkingen zijn niet uit de lucht gegrepen, maar gebaseerd op ervaring en kennis.
Als een hond niet fokwaardig is en het ras niet gebaat is bij de inzet van deze hond, dan hoor je dat hier. Dat gaat soms erg rechtstreeks en kan hard overkomen, maar het is wel de realiteit. Als je die niet wil inzien, zijn er zat andere fora waar men alles leuk en aardig vind en elkaar alleen maar naar de mond praat. Misschien voel je je daar wel veel beter thuis.

Ik ben ook van mening dat je je teefje wel erg snel hebt meegenomen, dat je er helemaal voor richting Polen moest is je eigen keus geweest, maar dat geeft geen vrijbrief om dan maar niet meer kritisch te zijn, zeker niet als je bij de aanschaf van je pup de fokplannen met haar al had. Die staart is gewoon niet goed, daar kun je kort over zijn. En aangezien er meerdere in het nest een soortgelijke staart hebben kun je er van uitgaan dat dit in hoge mate erfelijk is. Zoiets wil je in geen enkel ras bewust infokken neem ik aan, dus dat alleen al zou je van je fokplannen moeten laten afzien. De fokker is hierin vind ik ook wel nalatig geweest, maar jijzou toch ook verstandig genoeg moeten zijn geweest, helemaal gezien je eigen bewering dat je je heel erg in het ras verdiept hebt, om zo'n teef voor de fok niet aan te schaffen.
Je kunt als pupkoper natuurlijk nooit alle verantwoording afschuiven op de fokker, andersom uiteraard ook niet.

Dat de teef nu te nauw blijkt te zijn is dubbele pech, maar fokken met deze teef is gezien haar staart toch al niet verantwoord, dus ook al was ze niet te nauw geweest, zou je er niet mee moeten fokken.
daantje
Vaste gebruiker

precies zo d8 ik er ook over !!!!! F.Y

en ik neem aan dat iedereen het een beetje met een verkeerde gedachte lees .
jullie mense BEOORDELEN MIJN , alsof ik met zo'n teef heb gefokt , wat dus niet het geval is , en als ik duidelijk meld , dat ze uitgesloten word , krijg je nog je straf hier ...

Ik vraag iemand zijn ervaring en niet ze straf .... :N:

Maar ik gooi het eraf hiero als het ken , want dit zijn niet de gewenste reacties .

Wat wil je nou horen dat ik zeg ach gewoon doen? Gewoon lekker met een ongeschikte teef gaan fokken misschien gaat het wel goed...?! Denk 't niet!
( dit is bij voorbeeld ook zo iets doms .... WAT denke jullie nou wel niet , dat ik een achtelijk ben , en geen kennis heb ?
ik ga hier echt me tijd niet meer verdoen , door dat kortzichtige gezeur hiero , houde jullie niet veel leden over !

Mijn eenbeetje uit lopen kafferen over geen verstand en me beoordelen voor iets wat niet terpraken komt pffff :pffff:

Ik wilde alleen even weten of iemand de ervaring hier mee had , zodat ik de fokster kan bewijze dat ze niet goed is , en dat we moete beslisse via artse enzo dat hier niet mee gefokt kan worden .. en het beter is dat zij ook advies kan geven om met nest genootjes niet tefokken .
en de bedoeling is geweest dat ze een goed hondje zou geven , en geen genetisch afval ...ze had nooit met de reu mogen foken .. maar dat hoorje altijd weer achter af .

Maar vind het niet nodig om mijn hier op aan tevallen terwijl we een goed hart hebben , en juist het beste voor hebben .
wij steken ons hart en nieren in de dieren , kort om wij werke en leven voor onse dieren .
Dus dan kunne jullie uitspraken niet zo leuk aankomen .
:neenee:

wij gaan haar grondig laten onder zoeken , binne&buiten kant ..
wij stuuren het bewijs op van 3 verschillende artse , en dan mag ze zelf beslisse wat ze er mee doet .
Ik ben er klaar mee , En de teef die kan er ook niets aandoen ! :wink:

Wij wense jullie nog een fijne dag !
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

daantje schreef:precies zo d8 ik er ook over !!!!! F.Y

jullie mense BEOORDELEN MIJN , alsof ik met zo'n teef heb gefokt , wat dus niet het geval is , en als ik duidelijk meld , dat ze uitgesloten word , krijg je nog je straf hier ...

Maar ik gooi het eraf hiero als het ken , want dit zijn niet de gewenste reacties .

Wat wil je nou horen dat ik zeg ach gewoon doen? Gewoon lekker met een ongeschikte teef gaan fokken misschien gaat het wel goed...?! Denk 't niet!
( dit is bij voorbeeld ook zo iets doms .... WAT denke jullie nou wel niet , dat ik een achtelijk ben , en geen kennis heb ?
ik ga hier echt me tijd niet meer verdoen , door dat kortzichtige gezeur hiero , houde jullie niet veel leden over !

Mijn eenbeetje uit lopen kafferen over geen verstand en me beoordelen voor iets wat niet terpraken komt pffff :pffff:

Ik wilde alleen even weten of iemand de ervaring hier mee had , zodat ik de fokster kan bewijze dat ze niet goed is , en dat we moete beslisse via artse enzo dat hier niet mee gefokt kan worden .. en het beter is dat zij ook advies kan geven om met nest genootjes niet tefokken .
en de bedoeling is geweest dat ze een goed hondje zou geven , en geen genetisch afval ...ze had nooit met de reu mogen foken .. maar dat hoorje altijd weer achter af .

Maar vind het niet nodig om mijn hier op aan tevallen terwijl we een goed hart hebben , en juist het beste voor hebben .
wij steken ons hart en nieren in de dieren , kort om wij werke en leven voor onse dieren .

wij stuuren het bewijs op van 3 verschillende artse , en dan mag ze zelf beslisse wat ze er mee doet .

quotje... :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

daantje schreef:Het is een zeer ongezellig forum , en vaker gelezen en nu ook mee gemaakt ..
Hoi Daantje,

Misschien een vreemde vraag, hoor; maar als je dit een zeer ongezellig forum vindt, wat doe je hier dan nog? Als ik iets ongezellig vind, ben ik daar heel snel weg, hoor!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

yamie schreef:

quotje... :wink:
Ik denk heel verstandig Noor! :wink:

Maar om nog even op Daantje haar reactie terug te komen:
Volgens mij kun je niet zo goed lezen. Aanvallen is toch echt niet wat hier in dit topic gebeurt hoor. Mijn vorige stukje (wat ik blijkbaar voor jan met de korte achternaam heb getypt want aan je reactie hierboven te merken is er niets van aangekomen) is echt niet aanvallend, maar er staat wel opbouwende kritiek in te lezen. Jij bent gewoon als koper van een pup verantwoordelijk voor wat je koopt. Als jij dus al weet dat je met de teef wil gaan fokken, zal je toch echt veel kritischer moeten zijn dan iemand die gewoon een leuke huishond zoekt. Voor die persoon is het niet zo belangrijk hoe een staartdracht is, maar voor iemand met fokplannen dus wel.

En nu wil je de fokker gaan aanklagen omdat je teef te nauw is, begrijp ik dat nou goed uit je ietwat warrige schrijfstijl? Op welke grond, vraag ik me dan af? Kon zij weten dat je pup dit probleem had, heeft de moeder dit ook en wist zij dat, en komt de moeder uit een lijn waar dit vaker voorkomt? Dan zal de moeder neem ik aan in ieder geval wel bevallen zijn met een keizersnede?
Ik begrijp kortom niet zo goed waarom je deze fokker door het slijk wil halen. Ik zou de fout bij mezelf zoeken omdat ik de pup niet goed bekeken had voor ik haar meegenomen had, en mijn verlies nemen (zoals je zegt dat je gedaan hebt, je wil de hond niet wegdoen lees ik in jouw stukken). Zoek ergens anders een goede teef, en probeer het opnieuw. Of geniet van deze hond en zet je fokplannen in de ijskast.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

daantje schreef:jullie mense BEOORDELEN MIJN , alsof ik met zo'n teef heb gefokt , wat dus niet het geval is , en als ik duidelijk meld , dat ze uitgesloten word , krijg je nog je straf hier ...
Nee, jij hebt deze teef niet gefokt, maar wel zelf gekocht. Daar was je toch ook met je volle verstand bij? Dat ze te nauw zou zijn, dat kon niemand van te voren weten, ook de fokker niet. Daar heb je gewoon heel veel pech mee. Maar dat ze zo'n krulstaart had, had je gelijk al kunnen zien. En als jij een constructie met je fokker bedenkt dat je fokker op doorreis de pup bij jullie aflevert en je de pup van te voren dus niet zelf hebt kunnen bekijken en beoordelen van te voren, is natuurlijk ook een beetje je eigen risico en je eigen verantwoording. Natuurlijk had de fokker dit van te voren aan jullie moeten melden, maar ja; helaas is niet iedereen even eerlijk en evenveel te vertrouwen. Om zulke dingen uit te sluiten, zou ik dus nooit blind op een fokker, die je verder niet kent, varen en zelf mijn pup opgehaald hebben en van te voren ook zeker een keer zelf zijn gaan kijken. (Dan had je de krulstaart van te voren al opgemerkt en op dat moment je plan kunnen trekken.) Polen is niet naast de deur, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben zoals jij het het liefste hebben wil. Koop je een pup in het buitenland, dan zal dat je wat extra tijd en geld kosten. Dat is nu eenmaal een feit.
daantje
Vaste gebruiker

Jullie hebbe ook gelijk !

daarom ben ik ook naar polen gegaan , bij een andere fokker nog een pupje gekocht ...
had de best van het nest !!! en ben er zo verschrikelijk blij mee !!! :cheer:
na idd dat gedoe met me teefje , had ik ook besloten om er heen terijden .. ik had me reutje al uitgekozen rond ze 2de week , maar toch erheen gegaan , even kijken !!!!

Na onze teleur stelling dat het schijnt tezijn dat onze teef rauw is , wille we haar never nooit kwijt .
een andere fokker had der allang opgeruimt :wink: Nou wij niet hoor
ze is zo verschrikelijk leuk -mooi en lief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even lekker donder jagen
Afbeelding

dit bedoelde ik zo'n beetje ( staart verhaal , eigelijk dom dat ik deze foto niet eerder plaatste )

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Daantje,

Maar dit is toch een teef met gecoupeerde oren? Dan mag je toch zowiezo al niet met haar showen in Nederland?
starfleet
Erelid

daantje schreef:.
een andere fokker had der allang opgeruimt :wink: Nou wij niet hoor
Je bent toch geen fokker als je nooit een nestje hebt gehad.

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik krijg nog steeds het idee dat je alleen de fokker de schuld aan het geven bent, en alleen maar bezig bent hoe geld te verhalen.
De fokker is verantwoordelijk voor wat hij fokt, maar ook jij als pupkoper hebt de verantwoordelijkheid om je goed te verdiepen in wat je koopt. Dat heb jij dus totaal niet gedaan en zeker voor een potentiele fokteef zou je daar toch op z'n zachts gezegd beter op moeten letten.
Teef is niet geschikt, jammer dan, wil niet zeggen dat ie weg moet hoor je niemand hier zeggen, niemand valt je persoonlijk aan maar wel de manier waarop jij een fokdier koopt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Hoi Daantje,

Maar dit is toch een teef met gecoupeerde oren? Dan mag je toch zowiezo al niet met haar showen in Nederland?
mag het in polen ook niet meer? die kwam toch uit polen?
Afbeelding
daantje
Vaste gebruiker

we zijn ook niet vanplan om het haar in NL teshowen

We hebben haar toen ze kunnen overhalen , want de fokster was al aan het touren en , moest ook weer door naar spanje , dus vandaar hebben wij toen der tijd afgesproken . het was toen even niet anders .

als je een hondje uit the USA koopt , gaat je toch ook niet steeds heen en weer vliegen . :denken:
En dat niet alleen de fokster kon toen al bepaale of ze me kwaliteit zou geven !
We geven grofgeld hier voor uit , dus verwacht men wel wat !
als je een dekreu koop voor 6000 euro verwacht je ook dat ze zaad goed is(incl bewijs ) , en dat hij geen prostaatkanker heeft !
heeft hij dit achteraf wel , dan voel jeje ook niet happy :wink:
dan gaat men toch ook verhaal halen ? Of je koopt een reutje , voor de bedoeling als dekreu tegebruiken ,en achteraf dalen ze balletjes niet in . :blah:

Geplaatst: Ma Jan 22, 2007 3:19 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

daantje schreef:
.
een andere fokker had der allang opgeruimt Nou wij niet hoor

Je bent toch geen fokker als je nooit een nestje hebt gehad.

Anne

( misverstandje hebben we wel gehad )
daantje
Vaste gebruiker

malinois schreef:

In polen doen ze het nog wel , en idd in nederland geen shows dus !
malinois
Zeer actief
Contacteer:

daantje schreef:
malinois schreef:

In polen doen ze het nog wel , en idd in nederland geen shows dus !
maar je wilde er wel mee fokken maar geen show lopen :denken:
Afbeelding
daantje
Vaste gebruiker

Ja ook show lopen !!! :wink:

Maar goed ik denk dat we er nu wel een beetje uit zijn , want we kunne er zo dagen over blijven door gaan !

Houd ons wel van de straat :idea: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”