Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wanneer zwemmen?
Moderator: moderatorteam
wanneer zwemmen?
Janus was me gister te snel af en sprong door het ijs in de sloot.
Hij is vrolijk aan het spartelen gegaan en kwam er na een dik kwartier weer uit.
Ben meteen met hem naar de auto gegaan, heb hem drooggemaakt en de verwarming op vol gezet.
Vandaag wou hij weer zwemmen, maar heb ik het hem verboden.
Het lijkt me niet gezond voor hem om te gaan zwemmen met deze kou.
Wanneer mag jou hond niet (meer) zwemmen?
Hij is vrolijk aan het spartelen gegaan en kwam er na een dik kwartier weer uit.
Ben meteen met hem naar de auto gegaan, heb hem drooggemaakt en de verwarming op vol gezet.
Vandaag wou hij weer zwemmen, maar heb ik het hem verboden.
Het lijkt me niet gezond voor hem om te gaan zwemmen met deze kou.
Wanneer mag jou hond niet (meer) zwemmen?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Echt zwemmen doen ze bij mij niet uit zichzelf, Sjefke helemaal niet en Nozem alleen als ik meega of achter een stok aan.
Als ze zelf het water inlopen mag dat van mij, behalve als er (zoals nu) ijs op de sloot/plas ligt. Daar wil ik ze niet op of doorheen hebben. Gelukkig luisteren ze daar goed naar.
Afgelopen maandag zijn ze allebei (onvrijwillig) nog in de zee geweest. De zeebodem liep niet langzaam af zoals normaal, maar op sommige plaatsen was het gelijk diep (ik denk door de storm). Dus ze hebben allebei gezwommen maandag, en hebben daar totaal geen nadelige gevolgen van ondervonden.
Als ze zelf het water inlopen mag dat van mij, behalve als er (zoals nu) ijs op de sloot/plas ligt. Daar wil ik ze niet op of doorheen hebben. Gelukkig luisteren ze daar goed naar.
Afgelopen maandag zijn ze allebei (onvrijwillig) nog in de zee geweest. De zeebodem liep niet langzaam af zoals normaal, maar op sommige plaatsen was het gelijk diep (ik denk door de storm). Dus ze hebben allebei gezwommen maandag, en hebben daar totaal geen nadelige gevolgen van ondervonden.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kaya vindt het nu zelf te koud om te zwemmen. Als ze veel gerend heeft, dan wil ze wel eventjes in het water staan met haar poten, maar echt zwemmen doet ze nu niet.
Het zwemmen is hier meestal vanaf april/mei t/m oktober ongeveer.
Zou ze nu willen zwemmen, dan mag het niet van mij omdat ze snel last heeft van een koudwaterstaart.
Maar goed, ze wil het niet, dus dat komt goed uit
Het zwemmen is hier meestal vanaf april/mei t/m oktober ongeveer.
Zou ze nu willen zwemmen, dan mag het niet van mij omdat ze snel last heeft van een koudwaterstaart.
Maar goed, ze wil het niet, dus dat komt goed uit

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rana zwemt zomer en winter.
De (voor haar) eerste keer dat er ijs lag wilde ze na het spelen een duik nemen en gleed over het ijs naar de overkant van de sloot. Ze was stomverbaasd
Ze blijft altijd goed in beweging en als ze gezommen heeft let ik er op dat ze ook goed blijft bewegen.
Ze mag niet op het ijs en na die rare ervaring doet ze dat ook niet.
De (voor haar) eerste keer dat er ijs lag wilde ze na het spelen een duik nemen en gleed over het ijs naar de overkant van de sloot. Ze was stomverbaasd

Ze blijft altijd goed in beweging en als ze gezommen heeft let ik er op dat ze ook goed blijft bewegen.
Ze mag niet op het ijs en na die rare ervaring doet ze dat ook niet.
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 jan 2007 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze mogen hier zelf bepalen of ze willen zwemmen, en dat is dus eigenlijk dagelijks. Zomer en winter. Alleen in ijstijden let ik op de dikte van het ijs, is het gevaarlijk dan mogen ze niet (maar eigenlijk gaan ze er ook niet op als er ijs ligt).
Vanmorgen heb ik wel heel hard lopen twijfelen of ik de tuindeur open zou laten vandaag. Saar wil nu met deze rijp 's ochtends heel graag buiten in het gras liggen (en 's zomers ligt ze ook heerlijk in het volle zonnetje met 35 graden
)
Maar het idee van thuiskomen in een huis van 5 graden leek me ook niet zo'n goed plan. Dus helaas voor Saar, toen ik naar mijn werk ging moest ze binnenkomen. Kans is wel groot dat ze dadelijk met het laatste rondje nog even een paar baantjes trekt
Vanmorgen heb ik wel heel hard lopen twijfelen of ik de tuindeur open zou laten vandaag. Saar wil nu met deze rijp 's ochtends heel graag buiten in het gras liggen (en 's zomers ligt ze ook heerlijk in het volle zonnetje met 35 graden

Maar het idee van thuiskomen in een huis van 5 graden leek me ook niet zo'n goed plan. Dus helaas voor Saar, toen ik naar mijn werk ging moest ze binnenkomen. Kans is wel groot dat ze dadelijk met het laatste rondje nog even een paar baantjes trekt

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Op het moment dat Shibby begint te klappertanden en bibberen als hij buiten het water aan het wachten is totdat je de stok weer in het water gooit
Dat was dus vorige week. Gelukkig heeft hij zelf ook wel door dat hij nu beter achter stokken en ballen aan kan rennen, zodat hij warm blijft

Dat was dus vorige week. Gelukkig heeft hij zelf ook wel door dat hij nu beter achter stokken en ballen aan kan rennen, zodat hij warm blijft

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Mijn flatcoat mocht zomer en winter zwemmen ...... als je er maar voor zorgt dat ze na het zwemmen goed in beweging blijven.
Ik werd al steenkoud bij de aanblik ervan in de winter, maar Beauty had nergens last van. En eenmaal thuisgekomen nog ff lekker droogwrijven.
Aan haar uitbundige gedrag te zien geloof ik dat zij helemaal niet "voelde" dat het water steenkoud was
Ik werd al steenkoud bij de aanblik ervan in de winter, maar Beauty had nergens last van. En eenmaal thuisgekomen nog ff lekker droogwrijven.
Aan haar uitbundige gedrag te zien geloof ik dat zij helemaal niet "voelde" dat het water steenkoud was

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Afgelopen zaterdagochtend stonden we met de overige jachtcursisten te overleggen over de temperatuur en het zwemmen van de kortharen,...dat het wel koud werd dus, het oog was daarom even niet op de honden.
Plotseling zagen we op de achtergrond Felix voorbijzwemmen want die had aan de andere kant van het meertje een paar meerkoeten gespot
Wij maakten ons weer eens drukker dan de honden....
Plotseling zagen we op de achtergrond Felix voorbijzwemmen want die had aan de andere kant van het meertje een paar meerkoeten gespot

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jaap* schreef:Afgelopen zaterdagochtend stonden we met de overige jachtcursisten te overleggen over de temperatuur en het zwemmen van de kortharen,...dat het wel koud werd dus, het oog was daarom even niet op de honden.

Zoals wel vaker

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Yep, niets menselijks is ons vreemdranetje schreef:Jaap* schreef:Afgelopen zaterdagochtend stonden we met de overige jachtcursisten te overleggen over de temperatuur en het zwemmen van de kortharen,...dat het wel koud werd dus, het oog was daarom even niet op de honden.
![]()
![]()
![]()
Zoals wel vaker

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Maar ook een dikke ijslaag kan gevaarlijk zijn, niet zozeer het doorheenzakken, als wel het ernstig bezeren van ledematen door uitglijden. Overigens Yorick zwemt ook het hele jaar door, behalve met ijs, dan mag hij niets van mijDaan schreef:Ze mogen niet meer het water in als er ijs op ligt.
Ze weten het verschil niet tussen een ijslaagje, en dik ijs, en gevaarlijk ijs.
Verder maakt het me nit uit.

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Hm die van mij vanaf oktober, het zijn kleine hondjes en Kim die haat zwemmen dus die maak je er niet ongelukkig mee als je het haar verbied…(ze is drie keer in diep water gegaan uit haarzelf, één keer als pup om mij te 'redden' één keer omdat haar bal erin was gevallen en één keer omdat ze het stiekem toch leuk vindt…
) maar ze is ook een hele slechte zwemmer, ze zwemt alleen met haar voorpoten, de rest zinkt naar beneden, daarom heeft ze ook een zwemvest, voor de zekerheid als we gaan zeilen ofzo) Kadin is nog een pup, hij is één keer gaan zwemmen, want Kim en ik gingen over een loopplankje naar de overkant en hij had dat niet gezien en moest en zou naar ons toe komen
was eigenlijk veel te jong en veel te koud 

- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers