Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer zwemmen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

wanneer zwemmen?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus was me gister te snel af en sprong door het ijs in de sloot.
Hij is vrolijk aan het spartelen gegaan en kwam er na een dik kwartier weer uit.
Ben meteen met hem naar de auto gegaan, heb hem drooggemaakt en de verwarming op vol gezet.
Vandaag wou hij weer zwemmen, maar heb ik het hem verboden.
Het lijkt me niet gezond voor hem om te gaan zwemmen met deze kou.

Wanneer mag jou hond niet (meer) zwemmen?
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ozzy mag nu van mij eigenlijk niet meer zwemmen, maar afgelopen maandag heeft ie t toch geflikt, hij is nog niet zo'n geoefend zwemmer, als t weer weer warmer wordt mag ie van mij zwemmen wanneerie wil
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Echt zwemmen doen ze bij mij niet uit zichzelf, Sjefke helemaal niet en Nozem alleen als ik meega of achter een stok aan.
Als ze zelf het water inlopen mag dat van mij, behalve als er (zoals nu) ijs op de sloot/plas ligt. Daar wil ik ze niet op of doorheen hebben. Gelukkig luisteren ze daar goed naar.
Afgelopen maandag zijn ze allebei (onvrijwillig) nog in de zee geweest. De zeebodem liep niet langzaam af zoals normaal, maar op sommige plaatsen was het gelijk diep (ik denk door de storm). Dus ze hebben allebei gezwommen maandag, en hebben daar totaal geen nadelige gevolgen van ondervonden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya vindt het nu zelf te koud om te zwemmen. Als ze veel gerend heeft, dan wil ze wel eventjes in het water staan met haar poten, maar echt zwemmen doet ze nu niet.
Het zwemmen is hier meestal vanaf april/mei t/m oktober ongeveer.

Zou ze nu willen zwemmen, dan mag het niet van mij omdat ze snel last heeft van een koudwaterstaart.
Maar goed, ze wil het niet, dus dat komt goed uit :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana zwemt zomer en winter.
De (voor haar) eerste keer dat er ijs lag wilde ze na het spelen een duik nemen en gleed over het ijs naar de overkant van de sloot. Ze was stomverbaasd :mrgreen:
Ze blijft altijd goed in beweging en als ze gezommen heeft let ik er op dat ze ook goed blijft bewegen.
Ze mag niet op het ijs en na die rare ervaring doet ze dat ook niet.
Laatst gewijzigd door ranetje op 25 jan 2007 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ze mogen hier zelf bepalen of ze willen zwemmen, en dat is dus eigenlijk dagelijks. Zomer en winter. Alleen in ijstijden let ik op de dikte van het ijs, is het gevaarlijk dan mogen ze niet (maar eigenlijk gaan ze er ook niet op als er ijs ligt).

Vanmorgen heb ik wel heel hard lopen twijfelen of ik de tuindeur open zou laten vandaag. Saar wil nu met deze rijp 's ochtends heel graag buiten in het gras liggen (en 's zomers ligt ze ook heerlijk in het volle zonnetje met 35 graden :roll: )
Maar het idee van thuiskomen in een huis van 5 graden leek me ook niet zo'n goed plan. Dus helaas voor Saar, toen ik naar mijn werk ging moest ze binnenkomen. Kans is wel groot dat ze dadelijk met het laatste rondje nog even een paar baantjes trekt :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ze mogen niet meer het water in als er ijs op ligt.
Ze weten het verschil niet tussen een ijslaagje, en dik ijs, en gevaarlijk ijs.
Verder maakt het me nit uit.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Op het moment dat Shibby begint te klappertanden en bibberen als hij buiten het water aan het wachten is totdat je de stok weer in het water gooit :wink:

Dat was dus vorige week. Gelukkig heeft hij zelf ook wel door dat hij nu beter achter stokken en ballen aan kan rennen, zodat hij warm blijft :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn flatcoat mocht zomer en winter zwemmen ...... als je er maar voor zorgt dat ze na het zwemmen goed in beweging blijven.
Ik werd al steenkoud bij de aanblik ervan in de winter, maar Beauty had nergens last van. En eenmaal thuisgekomen nog ff lekker droogwrijven.
Aan haar uitbundige gedrag te zien geloof ik dat zij helemaal niet "voelde" dat het water steenkoud was :piew:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Zomer en winter zwemmen ze hier. Ik zal nu niet bewust stokken gaan gooien, maar als Yis wil zwemmen hou ik haar niet tegen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hier mag niet gezwommen worden als er maar een flinter ijs op het water ligt :neenee: Overigens heb ik maar twee honden die echt zwemmen, de rest maakt alleen hun voorpoot nat :mrgreen:
Addy
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Afgelopen zaterdagochtend stonden we met de overige jachtcursisten te overleggen over de temperatuur en het zwemmen van de kortharen,...dat het wel koud werd dus, het oog was daarom even niet op de honden.

Plotseling zagen we op de achtergrond Felix voorbijzwemmen want die had aan de andere kant van het meertje een paar meerkoeten gespot :mrgreen:
:smile2: Wij maakten ons weer eens drukker dan de honden....
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:Afgelopen zaterdagochtend stonden we met de overige jachtcursisten te overleggen over de temperatuur en het zwemmen van de kortharen,...dat het wel koud werd dus, het oog was daarom even niet op de honden.

Plotseling zagen we op de achtergrond Felix voorbijzwemmen want die had aan de andere kant van het meertje een paar meerkoeten gespot :mrgreen:
:mrgreen: :smile: :smile:
Zoals wel vaker :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:
Jaap* schreef:Afgelopen zaterdagochtend stonden we met de overige jachtcursisten te overleggen over de temperatuur en het zwemmen van de kortharen,...dat het wel koud werd dus, het oog was daarom even niet op de honden.

:mrgreen: :smile: :smile:
Zoals wel vaker :wink:
Yep, niets menselijks is ons vreemd :roll: :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
flatgoldje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door flatgoldje »

ik laat het Pepper ook altijd zelf bepalen, gooi inderdaad ook niks het water in, ze moet wel uit zichzelf willen met die kou.
Als ze hard gerend heeft, wil ze graag afkoelen. Ik let ook natuurlijk op het ijs, maar dat is nu nog flinterdun hier. :wink:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Als ze hier willen mogen ze wel, maar nu blijft het vaak beperkt tot een beetje pootje baden. Normaal duiken ze ook zo de zee in, maar ik merkte afgelopen zondag dat ze dat nu eigenlijk meer tot buikhoogte deden, en dan snel eruit.
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

Daan schreef:Ze mogen niet meer het water in als er ijs op ligt.
Ze weten het verschil niet tussen een ijslaagje, en dik ijs, en gevaarlijk ijs.
Verder maakt het me nit uit.
Maar ook een dikke ijslaag kan gevaarlijk zijn, niet zozeer het doorheenzakken, als wel het ernstig bezeren van ledematen door uitglijden. Overigens Yorick zwemt ook het hele jaar door, behalve met ijs, dan mag hij niets van mij :cry:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

oke dan zal ik janus het zwemmen niet meer verbieden als er geen ijs ligt.
Denk ook dat het meer mijn menselijke gevoel van kou is.. :roll:
Mijn douche-thermostaat heb ik een paar graden warmer gezet voor mezelf, en die gekke hond springt gewoon koppie onder in een ijskoude beek :mrgreen:
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Hier mogen ze ook zelf bepalen of ze zwemmen of niet. En dat doen ze dus ook dagelijks. Zomer of winter maakt dus niet uit. Alleen mogen ze er niet meer in als er ijs op ligt.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max mag het nu niet van mij, maar als ik dit allemaal lees :denken:
Misschien is het ook meer mijn gevoel, zij springt rustig in de vijver met dit weer.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Aine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Aine »

Hm die van mij vanaf oktober, het zijn kleine hondjes en Kim die haat zwemmen dus die maak je er niet ongelukkig mee als je het haar verbied…(ze is drie keer in diep water gegaan uit haarzelf, één keer als pup om mij te 'redden' één keer omdat haar bal erin was gevallen en één keer omdat ze het stiekem toch leuk vindt… :mrgreen: ) maar ze is ook een hele slechte zwemmer, ze zwemt alleen met haar voorpoten, de rest zinkt naar beneden, daarom heeft ze ook een zwemvest, voor de zekerheid als we gaan zeilen ofzo) Kadin is nog een pup, hij is één keer gaan zwemmen, want Kim en ik gingen over een loopplankje naar de overkant en hij had dat niet gezien en moest en zou naar ons toe komen :mrgreen: was eigenlijk veel te jong en veel te koud :roll:
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

Tiesto zwemt het liefst het hele jaar door en dat mag ook van mij. Het is een echte buitenhond/waterhond, en dat voor een bulldog :wink: . Hij mag alleen niet op ijs en nu de vennen bedekt zijn door een laag ijs heeft hij dus ook dikke pech.....Arm kind :mrgreen:
Groetjes!

Afbeelding
Murphybull

Ongelezen bericht door Murphybull »

Die van ons zwemmen eigenlijk alleen als het warm weer buiten is dus boven de 20 graden ongeveer, maar ze gaan er echt sporadisch in, niet echt supergek op zwemmen dus.. :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Hier mogen ze het ook zelf bepalen, behalve als er ijs ligt. FritZ vindt het al koud maar die heeft geen ondervacht, Huts zwemt nooit als het koud is en gaat zelfs niet eens pootje baden als het echt noodzakelijk is. Mijn Flatcoats zwommen wel zomer en winter, en Bolletje (bullmastiff) ook.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Aine schreef:het zijn kleine hondjes en Kim die haat zwemmen dus die maak je er niet ongelukkig mee als je het haar verbied…
Als een hond het haat om te zwemmen, dan hoef je toch niets te verbieden. Dan gaat die hond toch gewoon niet zwemmen? :denken: :denken: :denken:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Die van mij gaat alleen zwemmen om te jagen...en aangezien er het hele jaar door watervogels zijn zwemt hij het hele jaar. En hij zwemt nog zo 100m van de kant af ook :N:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”