Bekend probleem wat je verteld, hebben we met onze bo ook gehad.
Altijd maar springen en happen zodra ik op de fiets stapte, en het is niet prettig als bo dat doet

kon ik toen wel
we hebben toen de springer geprobeerd....dit was echt voor onze bo totaal geen optie! toen ging ie nog gekker doen, en toen ineens ging dat draaidje van de springer los en stond bo voor de fiets....
ik in mijn gedachte de aanhouder wint....
positief getraind...werkte niet
gemopperd op bo... werkte niet...
eerst wandelen langs de fiets, ja dit ging goed, maar zodra hij zag dat ik op het zadel wilde gaan zitten...hup sprong ie weer hapte weer...
heb het weken gehouden bij alleen wandelen langs de fiets...
langzaam opgebouwd met zitten op de fiets in de tuin, fiets stond dan tegen de muur aan, ik zat erop en had bo aan de riem....en bo moest zitten en werd beloond...
toen langzaam uitgebouwd, heb van die dingen voor op de fiets gehaald voor kinderen die j op de spaken doet...een vlag...allerlei tierelantijne, want bo moest zn aandacht bij mij houden...
wandelen met bo erlangs, ging goed...zitten op de fiets met bo zittend langs me ging goed...
toen uitgebouwd met kleine stukjes fietsen zonder dat bo hapte of sprong! echt hele kleine stukjes;...soms maar een paar meter, want wilde het elke keer positief afsluiten....daarna bo beloond dmv flink met hem spelen...
de kleine stukjes werden langzaam uitgebouwd....tot grotere stukken...ik merk aan bo wanneer hij wil springen of happen dus dan net voor dat moment stopte ik....met in mn hoofd positief afsluiten....
Als je iets positief afsluit is het de dag erna leuk om weer te doen...om niet vervelend te gaan doen...
nu kan bo prima aan de fiets mee! Geen enkele problemen met het lopen aan de fiets met hem...
ik moet zeggen het heeftme heel veel geduld gekost wat ik normaal niet heb, maar bo moest en zou leren meelopen aan de fiets....!
Nu fiets hij een paar keer per week met mn vriend en hij vind het heerlijk!
succes en vooral veel heel veel geduld hebben, de aanhouder wint echt!