Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehond, kan dat eigenlijk wel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

linlin schreef:
hear, hear. honden die ingezet worden als gebruiksvoorwerp vind ik vrij bedenkelijk (aangaande het fenomeen van blindegeleidehonden heb ik ook zo mijn twijfels), en als bij dat inzetten die dieren ook nog 'ns gevaar lopen, dan is het vlot klaar met die mening van me; als die plisie dan zo groot en stoer is, dan doen ze het maar lekker met den blooten vuist.

goed gezien, marc.
Die politie is er toch niet om stoer te doen maar om de orde te handhaven in de maatschappij. Het is hun werk, maar dat houdt niet in dat ze elke dag gewond in het ziekenhuis hoeven te komen :roll:

Anne
starfleet
Erelid

linlin schreef:
het zou overigens een weldaad voor de maatschappij zijn als de gemiddelde plisieagent niet een vmbo'ertje met beperkte geestelijke vermogen en een overmatige testosteronproductie zou zijn. maar dat terzijde.
Ik vind dat een heel belangrijke terzijde :ok:

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb er ook zo m'n twijfels over. Het nut van speurhonden staat bij mij als een paal boven water, maar surveillancehonden, hm ik weet het niet.

Niet omdat ik het zielig vind voor de mensen die gebeten worden, maar omdat ik het nut van het inzetten van een bijthond betwijfel. Ik denk dat de uitstraling van een bijthond zo agressief is dat dit agressie uitlokt.

Mijns inziens moet vooral geinvesteerd worden in het 'voorkomen van problemen'. Dus door goed organiseren voorkomen dat bijv. voetbalsupporters elkaar ontmoeten. Gaat het toch mis, dan moet er natuurlijk wel ingegrepen worden. Maar dat kan ook prima met bijv. traangas. Uit elkaar drijven die handel en niet 1-op-1 de confrontatie aangaan.

Daarnaast, maar dat is echt puur persoonlijk, vind ik de africhtingsmethoden voor bijthonden in veel gevallen niet prettig. En vraag ik me af of het verstandig is om bepaalde bijthonden in een woonwijk te houden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

jenny* schreef:
tura schreef:
Dus de politie mag, ter behoud van jouw veiligheid, alles met eigen vuisten oplossen....lekker egoistisch :boos: kijk we kunnen politie natuurlijk ook afschaffen en dan eens kijken hoe het gaat met de maatschappij :19:
Volgens mij maak jij hier een denkfout.
een politiehond word ingezet voor de orde die gehandhaafd moet worden en niet voor onze veiligheid, indirect mischien wel,maar dat vind ik vergezocht eigenlijk.
ze willen er wat mee afdwingen :wink:
Politiehond word ingezet om inbrekers te pakken etc etc bij voetbalrellen, alles wat bijdraagt aan onze maatschappij om deze nog enigzins in het gareel te houden......en ik reageerde op het feit dat Linlin zegt dat de politie zelf maar met de blote vuist erop moet gaan....
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

linlin schreef:
tura schreef:Dus de politie mag, ter behoud van jouw veiligheid, alles met eigen vuisten oplossen....lekker egoistisch :boos: kijk we kunnen politie natuurlijk ook afschaffen en dan eens kijken hoe het gaat met de maatschappij :19:
ter behoud van mijn veiligheid? waar komt dat nu weer vandaan?
het zou overigens een weldaad voor de maatschappij zijn als de gemiddelde plisieagent niet een vmbo'ertje met beperkte geestelijke vermogen en een overmatige testosteronproductie zou zijn. maar dat terzijde.
Ken je uberhaupt mensen bij de politie :19: :neenee: toevallig is mijn man geen vmbo' ertje :pffff: en heeft hij een normale dosis testosteronproductie en ik kan het weten :ok:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

tura schreef:
Politiehond word ingezet om inbrekers te pakken etc etc bij voetbalrellen, alles wat bijdraagt aan onze maatschappij om deze nog enigzins in het gareel te houden......en ik reageerde op het feit dat Linlin zegt dat de politie zelf maar met de blote vuist erop moet gaan....
Ik begrijp wat je bedoelt.

en toch vind ik het moeilijk om hier een heel duidelijke en goed onderbouwdemening in te hebben
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

MARC_S schreef:
tura schreef:en verder heb ik geen medelij met een verslaafde die een kraakje gaat zetten, moet ie dat maar niet doen
Dat is een andere discussie. Ik ben het nl totaal niet met je eens daarin. Niet iedereen kan zichzelf prostitueren of op een andere "onschadelijke" manier aan geld komen. Ik geloof er ook helemaal niet in dat mensen bewust kiezen voor een verslaving met alle gevolgen van dien. In mijn ogen is het enige dat je met verslaafde mensen mag doen hulp bieden. :wink: Als je als overheid niet weet wat je met zwaar verslaafden aan moet dan faal je gewoon. :19: Of je helpt ze van hun verslaving af, of je geeft ze geld of drugs (ipv deze te vernietigen na inbeslagname) om te zorgen dat ze niet hoeven stelen. Iedereen weet inmiddels dat het een ziekte is en geen "carriereplan" van een verstoorde tiener die een foutje maakt. :pffff:
Even dit een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar daden.
Ooit is het eerste jointje of andere shit geaccepteerd. Dus eigen verantwoording. En iedereen weet hoe het verder kan gaan.
Dus ik vind dit geen excuus.
En hebben jullie er wel eens bij stil gestaan, dat als een ieder de wet volgt er helemaal geen politiehonden of paarden hoeven te zijn.
Het is misschien een droom, maar wel de waarheid die nooit uit zal komen. We hebben dit te danken aan diegene die ontspoort zijn.
Van mij mogen de politie honden hun werk lekker blijven doen.
Je weet wat je wel of niet mag, en als je iets doet wat niet mag. Ja dan kan je een grommende hond op je rug krijgen.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
starfleet
Erelid

tura schreef:
Ken je uberhaupt mensen bij de politie :19: :neenee: toevallig is mijn man geen vmbo' ertje :pffff: en heeft hij een normale dosis testosteronproductie en ik kan het weten :ok:
Er zijn genoeg prima politie agenten, maar helaas zit er ook behoorlijk wat volk tussen wat Lin beschrijft. En in de beveiliging is het nog veel erger. Van die mensen (ook lang niet allemaal hoor, voor ik iemand beledig) die net niet snugger genoeg waren om politie te worden, maar het wel heel leuk vinden om de baas te spelen. Mensen met zeer beperkte capaciteiten in dat soort min of meer machtsposities vind ik bijzonder naar en eng. Ik denk dat iedereen daar wel eens mee van doen heeft gehad.

In handen van zulke mensen vind ik een diensthond al echt een grote :neenee:

Anne
BiG_G
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door BiG_G »

Van oudsher worden dieren gebruikt om te werken.
Ossen om de grond te ploegen, molossers om meet te vechten met de baas, paarden om op te rijden en zo kunnen we natuurlijk doorgaan.

Qua veiligheid van de dieren denk ik dat het allemaal wel los loopt. Ooit wel eens een aanvallende politiehond gezien? Zelfs als doorgewinterde hondeliefhebber die gewend is om met grote honden om te gaan zal er het angstzweet van uitbreken. Denk niet dat iemand zoveel vermogen heeft om een steen van de grond te pakken en de hond z'n hersens in te slaan (als hem dat al lukt, gezien de gemiddelde hond nogal een hard hoofd heeft).
Het voorbeeld wat TS aanhaalde mbt die vriend, Als het gecht zo is gegaan dan is de agent inderdaad in de fout gegaan en zal de beste man zijn baan niet lang houden. Voorzover ik weet wordt er nogal wat eisen gesteld aan een hondenbegeleider. Het ligt een beetje aan waar hij staat, maar een ME-er zal een veel intensere opleiding hebben en veel meer met aanvallend bezig zijn dan bv een 'normale' agent die inbraken e.d doet. Als de inbreker beweegt, dan zal de hond pas aanvallen, maar niet zoals bij de ME waar de hond zal bijten... Direct dus...

Daarnaast zijn werkhonden en thuishonden niet te vergelijken met elkaar. Tis nogal moeilijk om uit te leggen, maar het zijn twee verschillende dingen (geen beesten of honden, maar dingen)

Blinde geleide hond werd genoemd:
Wat is daar mis mee? Niets? Of is dat zielig? Die zin begreep ik niet zogoed.

Hoe zit het met Jachthonden. 'S morgens vroeg het bos in... Vogel uit de lucht schieten, hond ophalen enzo.... Dat de hele dag, dan 's avonds thuis... Is dat dan niet zielig?
Nee, zal je zeggen, de hond vind dat leuk. Wie zegt dat de politiehond het niet leuk vind?

Mijn mening?
Ik denk dat de politiehond erg van belang is. Ik ben het dan ook helemaal mee eens dat ze met de honden iets afdwingen. Zij krijgen WEL respect.

Als de politie nog wat fatsoenlijkere kleding zou krijgen, dan zou het er misschien nog beter uitzien (zoals in Frankrijk bv)

G
ideesports

You can either agree with me or be wrong.

Afbeelding
BiG_G
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:Ik denk dat iedereen daar wel eens mee van doen heeft gehad.
Nee, dat heb ik niet... :pffff:
ideesports

Afbeelding
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

BiG_G schreef:Van oudsher worden dieren gebruikt om te werken.
Ossen om de grond te ploegen, molossers om meet te vechten met de baas, paarden om op te rijden en zo kunnen we natuurlijk doorgaan.

Qua veiligheid van de dieren denk ik dat het allemaal wel los loopt. Ooit wel eens een aanvallende politiehond gezien? Zelfs als doorgewinterde hondeliefhebber die gewend is om met grote honden om te gaan zal er het angstzweet van uitbreken. Denk niet dat iemand zoveel vermogen heeft om een steen van de grond te pakken en de hond z'n hersens in te slaan (als hem dat al lukt, gezien de gemiddelde hond nogal een hard hoofd heeft).
Het voorbeeld wat TS aanhaalde mbt die vriend, Als het gecht zo is gegaan dan is de agent inderdaad in de fout gegaan en zal de beste man zijn baan niet lang houden. Voorzover ik weet wordt er nogal wat eisen gesteld aan een hondenbegeleider. Het ligt een beetje aan waar hij staat, maar een ME-er zal een veel intensere opleiding hebben en veel meer met aanvallend bezig zijn dan bv een 'normale' agent die inbraken e.d doet. Als de inbreker beweegt, dan zal de hond pas aanvallen, maar niet zoals bij de ME waar de hond zal bijten... Direct dus...

Daarnaast zijn werkhonden en thuishonden niet te vergelijken met elkaar. Tis nogal moeilijk om uit te leggen, maar het zijn twee verschillende dingen (geen beesten of honden, maar dingen)

Blinde geleide hond werd genoemd:
Wat is daar mis mee? Niets? Of is dat zielig? Die zin begreep ik niet zogoed.

Hoe zit het met Jachthonden. 'S morgens vroeg het bos in... Vogel uit de lucht schieten, hond ophalen enzo.... Dat de hele dag, dan 's avonds thuis... Is dat dan niet zielig?
Nee, zal je zeggen, de hond vind dat leuk. Wie zegt dat de politiehond het niet leuk vind?

Mijn mening?
Ik denk dat de politiehond erg van belang is. Ik ben het dan ook helemaal mee eens dat ze met de honden iets afdwingen. Zij krijgen WEL respect.

Als de politie nog wat fatsoenlijkere kleding zou krijgen, dan zou het er misschien nog beter uitzien (zoals in Frankrijk bv)

G
hier ben ik het mee eens..

ik denk ook niet dat een politie hond 'zielig' is. integendeel.

hoe zit dat dan met bewakings honden? terrein bewakers? zijn die ook zielig?

drugs honden? die zijn tijdens hun dienst ook niet bepaald 'gezellig' uitstekend werk kunnen ze verichten.

hond weg kogel blijft over. politie ter voet die iemand staande wilt houden? hond er op af en dat lukt. of het de politie zelf lukt op de voet is de vraag...

ik zie nog wel nut van politiehonden. paarden vind ik een heel ander verhaal. buiten dat de politie overzigt heeft als ze op een paard zitte zie ik niet heel veel nut en voordeel in politie ter paard.
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat er een heel scala aan zaken tussen een hand van een agent en een kogel zitten en dat is niet alleen een hond. Kom nou zeg! Of een hond of een kogel? :roll: We vliegen de ruimte in, we opereren met lazerstraaltjes maar de politie heeft te maken met middeleeuwse toestanden zeker? :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

WOEF! schreef: paarden vind ik een heel ander verhaal. buiten dat de politie overzigt heeft als ze op een paard zitte zie ik niet heel veel nut en voordeel in politie ter paard.
Paarden worden ook ingezet om respect af te dwingen. Paarden worden met oogkleppen op op een groep mensen ingereden. Er raken ook paarden gewond bij rellen.
Afbeelding
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

MARC_S schreef:Ik denk dat er een heel scala aan zaken tussen een hand van een agent en een kogel zitten en dat is niet alleen een hond. Kom nou zeg! Of een hond of een kogel? :roll: We vliegen de ruimte in, we opereren met lazerstraaltjes maar de politie heeft te maken met middeleeuwse toestanden zeker? :19:
oke mischien een beetje zwart wit neergezet.

tog denk ik dat er wel zaken zijn waar een hond gewoon een goed 'wapen' of 'hulp middel' van de politie is.

paarden heb ik meer twijfels over. ik denk dat een hond meer indruk maakt dan een paard.
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
laeken
Zeer actief

Vechten met molossers is ook verboden zover ik weet toch? En een paard waar op gereden wordt zie ik toch als iets heel anders dan een hond die getraind is om mensen aan te vallen.
Ik denk dat de gemiddelde hond die ingezet wordt door de ME nou niet bepaald een stalen kop heeft :19: Gezien de ME pas optreedt als er stenen door de lucht vliegen denk ik niet dat dat nu zo'n rare gedachte is.
Het is mij vrij een KNPV hond aan te schaffen en die volledig op te leiden tot manscherpe hond. :19: Er is dan geen enkel verschil. Ik kan dan lopen met precies de hond waar de ME rellen mee "oplost". Dat mag ik ook gewoon zolang ik er alleen mee dreig en niet echt laat aanvallen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

dubbel
Laatst gewijzigd door laeken op 07 feb 2007 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zenda schreef:Even dit een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar daden.
Ooit is het eerste jointje of andere shit geaccepteerd. Dus eigen verantwoording. En iedereen weet hoe het verder kan gaan.
Dus ik vind dit geen excuus.
Heel erg zwart-wit gesteld dit. Alsof je van een jointje naar de heroine gaat als alles goed met je is :roll: :denken:

Je praat vanaf een troon die het volle verstand heet. Niet iedereen beschikt daarover. :neenee:

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat ook het drinken van een wijntje bij bepaalde mensen op den duur kan zorgen voor een leven op straat? Waar is de hulpverlening als een kind geestelijk niet in orde blijkt en woont bij 2 ouders met losse handjes? Is zo'n kind er zelf bij als het op straat in contact komt met de verkeerde mensen?

Je denkt toch niet dat de prostituees in Arnhem die leiden aan aids en daden verrichten voor 5 euro hier met volle verstand aan zijn begonnen? Die mensen waren al zo labiel als een deur en zijn dus vaak geheel buiten "een verstand" om in deze toestand geraakt.

Ik denk dat een oordeel over deze mensen zeer ongepast is als je geen weet hebt van hun omstandigheden. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wat moet dit voorstellen bv?

20+ gewapende agenten tegen 1 ongewapende man en dan zetten ze dus de hond in? Deze krijgt ook wel degelijk slaag :wink:

Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Voordat een politiesurveilancehond ingezet mag worden moet voldaan worden aan een aantal criteria:

-Het strafbare feit moet een zgn voorlopig hechtenis feit zijn. VH geldt alleen bij misdrijven waarbij de strafmaat 4 jaar of meer op staat.

-Een hond is een wapen en als zodanig omschreven in de ambstinstructie van de politie onder de geweldsmiddelen.

- Geweldsmiddelen hebben een oplopende spiraal in gebruik.

-De surveillancehond is gepositioneerd boven fysiek geweld (vuisten, lange wapenlat) van een opsporingsambtenaar en papperspray. de hond staat onder het vuurwapen.

-Een hond wordt vaak gebruikt op verdachten waarbij andere middelen niet van toepassing zijn of hebben gefaald. Veelal zijn de vd in openbare orde situaties onder invloed van het 1 of ander.

En waarom de politie geweld mag gebruiken heeft met de geweldsmonopolie te maken die in Nederland aan de politie is toegewezen.

Beveiligingsmensen mogen dan hun hond ook nooit inzetten, tenzij uit noodweer.

Al met al ben ik dus voor. Inzetten van honden is veelal niet bijtend, maar afschrikkend in openbare orde situaties of als opzoeker van personen/goederen in gebouwen.
Laatst gewijzigd door Selena op 07 feb 2007 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Selena
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk dat er een heel scala aan zaken tussen een hand van een agent en een kogel zitten en dat is niet alleen een hond. Kom nou zeg! Of een hond of een kogel? :roll: We vliegen de ruimte in, we opereren met lazerstraaltjes maar de politie heeft te maken met middeleeuwse toestanden zeker? :19:
Nee dus, de enige hogere geweldsmiddel op de geweldsspiraal is het vuurwapen.

Agenten mogen veelal pas surveillancehondengeleider worden na een minimaal aantal dienstjaren (5 jr) en een bepaalde rang (hoofdagent). Dit heeft alles te maken met het veelal zelfstandig moeten kunnen bepalen en inschatten van situaties.
Laatst gewijzigd door Selena op 07 feb 2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

MARC_S schreef:Wat moet dit voorstellen bv?

20+ gewapende agenten tegen 1 ongewapende man en dan zetten ze dus de hond in? Deze krijgt ook wel degelijk slaag :wink:

ik weet niet wat er aan vooraf gegaan is, of wie deze persoon is, maar dit vind ik behoorlijk grof ja, met 20 man zijn en toch de hond sturen
laeken
Zeer actief

Selena schreef:
Maar waarom mag het 1 na hoogste wapen dan ingezet worden op relschoppers en krakers bv?
Of demonstranten?
Afbeelding
Selena
Zeer actief

MARC_S schreef:
Selena schreef:
Maar waarom mag het 1 na hoogste wapen dan ingezet worden op relschoppers en krakers bv?
Of demonstranten?
Hangt van het feit af waarvan zij worden verdacht. Het niet doen opvolgen van een vordering/bevel door het bevoegd gezag kan hier ook onder vallen.

BiG_G
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Vechten met molossers is ook verboden zover ik weet toch? En een paard waar op gereden wordt zie ik toch als iets heel anders dan een hond die getraind is om mensen aan te vallen.
Ik denk dat de gemiddelde hond die ingezet wordt door de ME nou niet bepaald een stalen kop heeft :19: Gezien de ME pas optreedt als er stenen door de lucht vliegen denk ik niet dat dat nu zo'n rare gedachte is.
Het is mij vrij een KNPV hond aan te schaffen en die volledig op te leiden tot manscherpe hond. :19: Er is dan geen enkel verschil. Ik kan dan lopen met precies de hond waar de ME rellen mee "oplost". Dat mag ik ook gewoon zolang ik er alleen mee dreig en niet echt laat aanvallen.
Ik spreek toch over 'van oudsher'. Ik zal het anders zeggen:
Vroeger gingen molossers mee met hun baas het slachtveld op. Baas te paard, hond ernaast.
Molossers zijn zeer goed in staat te vechten, helemaal getrainde honden. Dat honden worden ingezet in nogal gevaarlijke gebieden, klopt. Dat honden in worden gezet in gebieden waar het voor de mens ook niet echt veilig is, tja.
Dat de Politie nog te maken heeft met middeleeuwse werktuig (kogel) is een logisch gevolg op het niet veel minder 'middeleeuwse' gedrag van mensen die kennelijk niet tegen hun verlies kunnen als HUN voetbalwedstrijd weer eens verliest.

Wat mij betreft mogen honden in zulke gevallen hun tanden lekker in dat sappige vlees zetten.

Maar omdat het jou vrijstaat om een KNPV hond aan te schaffen en daarmee een beetje gaat rondlopen ben je nog geen politieagent met een politiehond...!
Dat je daarmee het mijn mening over de twee types probeerd onderuit te halen, ok... Maar dat bedoelde ik niet:
Ben je vegetarish?

Overigens het filmpje op youtoube:
Ik ga er toch wel degelijk van uit dat we nu enkel Nederland bespreken. Wat er in USA gebeurd ben ik ook niet altijd eens....
ideesports

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef: En vraag ik me af of het verstandig is om bepaalde bijthonden in een woonwijk te houden.
ik ken een aantal echte diensthonden die gewoon in woonwijken wonen, lopen, spelen en bewegen... wat is hier niet goed aan? Je hoort gewoon je hond onder controle te hebben of het nu een diensthond is of een huis- tuin en keukenhondje. Ik vind menig huishondje veel gevaarlijker dan een diensthond. :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief

malinois schreef:
Zoek stok! schreef: En vraag ik me af of het verstandig is om bepaalde bijthonden in een woonwijk te houden.
ik ken een aantal echte diensthonden die gewoon in woonwijken wonen, lopen, spelen en bewegen... wat is hier niet goed aan? Je hoort gewoon je hond onder controle te hebben of het nu een diensthond is of een huis- tuin en keukenhondje. Ik vind menig huishondje veel gevaarlijker dan een diensthond. :roll:
Eens met Mal.

Voor ELK dier, dus of het nu een diensthond of een swiffer is, geldt dat jezelf er (gedelegeerde) verantwoordelijkheid over draagt.....(6:162 jo 6:179 Bw) dus waarom zou het niet verstandig zijn?

Juist als je er heel bewust van bent wat je hond KAN doen, zorg je voor extra voorzorgsmaatregelen...Mijn kennels hebben dus een zeer deugdelijk slot, mijn tuin is hermetisch afgesloten, er staan uitdrukkelijke verboden om de tuin te betreden etc. Honden worden door mij aangelijnd uitgelaten in periodes waarvan ik weet dat ik niet in een groep schoolkinderen terecht kom etc.

peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

malinois schreef: Ik vind menig huishondje veel gevaarlijker dan een diensthond. :roll:
daar zeg je wat hier loopt ook een man met een afgerichte herder en die kom ik liever tegen dan de mevrouw met de labrador verderop in de straat :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Selena schreef:
malinois schreef:
Eens met Mal.

Voor ELK dier, dus of het nu een diensthond of een swiffer is, geldt dat jezelf er (gedelegeerde) verantwoordelijkheid over draagt.....(6:162 jo 6:179 Bw) dus waarom zou het niet verstandig zijn?

Juist als je er heel bewust van bent wat je hond KAN doen, zorg je voor extra voorzorgsmaatregelen...Mijn kennels hebben dus een zeer deugdelijk slot, mijn tuin is hermetisch afgesloten, er staan uitdrukkelijke verboden om de tuin te betreden etc. Honden worden door mij aangelijnd uitgelaten in periodes waarvan ik weet dat ik niet in een groep schoolkinderen terecht kom etc.
precies, ik heb dan wel geen diensthonden maar ik weet wat ik heb aan sporthonden, dit in tegenstelling tot de meeste hondenbezitters waar na veel gebrabbel uitkomt... dit doet ie anders nooit...
Mijn tuin komt ook niemand in, zit een groot slot op de schuttingdeur. Ik voel altijd m'n kenneldeuren een keer na of hij goed dichtzit, of de autokennels of ze goed gesloten zijn... En dan hebben ze nog nooit burger gebeten hier :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Moet er wel even duidelijk bijzeggen dat ik dus niet de kunde van een hondengeleider in het algemeen betwijfel, mijn twijfel zit hem vooral in "mag je een hond inzetten als wapen als politie?"

Een hond is nl niet bedoeld als wapen maar wordt wel zo gebruikt.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
Even hierop inhaken met een vraag :wink:

Hier woont ook een man die politie honden opleid. Zodra hij een pup heeft, volgens mij van ca. 6 weken jong, mag de pup met niets of niemand in contact komen zodat de hond niet 'mens- of diervriendelijk' wordt.
De pup wordt overal van afgeschermd en mag absoluut niet aangehaald worden.

Ik vind dat nogal wat :oeps:
Zonder overigens verder mijn mening te geven, want ik ben er totaal niet uit of ik politie honden vind kunnen of niet.

Is dit normaal deze afscherming van alles en iedereen? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”