Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

muskusrat

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

canisia meissie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
Contacteer:

muskusrat

Ongelezen bericht door canisia meissie »

Even voor iedereen die in Vlaardingen woont.

Ik ben net naar de krabbeplas geweest met mijn 2 honden en toen zag ik bij een groen bruggetje in het water een heel klein bordje met de tekst honden aan de lijn ivm muskusratten.
Nu weet ik niet wat het voor kwaad kan maar voor de zekerheid ga ik zometeen even naar de dierenarts.

groetjes Yvonne
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Heb jaren in Luxemburg gewoond, waarvan een aantal aan de rivier de Sure, schoon en snelstromend water waar het wemelde van de Muskusratten.
We hadden toen o.a. een middelgroot hondje die dagenlang op de ratten jaagde, vaak met succes :N:
Hondje is nooit besmet geraakt met het 1 of ander, is 15 jaar oud geworden en had ook nog meerder jaren geleefd als hij niet onder de tractor was gekomen. :cry:
Muskusratten zijn planteneters en verblijven hoofdzakelijk in stromend dan wel schoon water, dus naar mijn mening zijn ze geen directe besmettingsbron voor honden.
canisia meissie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
Contacteer:

Ongelezen bericht door canisia meissie »

Ik ben even langs de dierenarts geweest en die vertelden me dat mijn honden goed waren ingeent dus ook tegen ziekte van weil
Waar ik en andere hondenbezitters wel voor moeten oppassen is dat er geen klemen uitgezet zijn.

Mijn dierenart heeft pas geleden nog een klem van een hondenpootje moeten verwijderen ( het schijnt ook bij ons ik Hoogvliet erg te zijn)

Ik kom normaal gesproken elke woensdag in Vlaardingen maar nu blijf ik wat meer op het grasveld en niet meer zo dicht bij het water je weet maar nooit waar de kleem staan als ze er al zijn.

Zolang de honden goed zijn geent is er niets aan de hand volgengs mijn dierenarts dus daar vertrouw ik dan maar op.
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Oké, daar had ik niet bij stil gestaan, idd die klemmen zijn wel bloed link :N:
Maar nogmaals Muskusratten zijn geen specifieke overbrengers van de ziekte van Weil.
Maar wat je schrijft voorkomen is beter dan genezen, zal je niet overkomen dat ze in een klem geraken.
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Bedankt voor de info namens iemand die in Vlaardingen woont :ok: .
Gelukkig is mijn pup inmiddels voor alles ingeënt, maar dan weet ik het in elk geval ook dat hij aan de lijn moet blijven als ik daar in het weekend ga wandelen.

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

canisia meissie schreef:Waar ik en andere hondenbezitters wel voor moeten oppassen is dat er geen klemen uitgezet zijn.
klemmen worden vaak gezet in de wallekant. dus als je hondje gaat zwemmen en wil eruit klimmen kan je er een tegen komen. je zal ze niet gauw op het gras tegen komen.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

laura23 schreef:
canisia meissie schreef:Waar ik en andere hondenbezitters wel voor moeten oppassen is dat er geen klemen uitgezet zijn.
klemmen worden vaak gezet in de wallekant. dus als je hondje gaat zwemmen en wil eruit klimmen kan je er een tegen komen. je zal ze niet gauw op het gras tegen komen.

gr laura
meestal kun je zien waar de klemmen gezet zijn, dan staan er stokjes bij die aan de bovenkant afgetaped zijn met oranje/rood plastic.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

wel oppassen normaal staan er vlaggetjes, maar in drukke gebieden laten ze het orange eraf omdat vele mensen de vlaggen of klemmen pikken. men vriend is rattenvanger en vind het gevaarlijk wat die mensen doen, of er komen honden in ofhijzelf. en die mensen krijgen ook graag natte voeten denk ik, die muskussen graven door alles heen
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Een muskusrat is vrij groot, en griezelig....
Afbeelding
Asha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Asha »

Zal dat bordje niet geplaatst zijn om juist de muskusrat te beschermen tegen loslopende honden die ze aanvallen.
Net zoals je in sommige natuurgebieden in broedtijden de hond niet los mag laten lopen??
:zwaai Groetjes Asha en Pieter :zwaai

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

thom schreef:Een muskusrat is vrij groot, en griezelig....
eng kijk eens hoe schatig
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”