Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
muskusrat
Moderator: moderatorteam
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
- Contacteer:
muskusrat
Even voor iedereen die in Vlaardingen woont.
Ik ben net naar de krabbeplas geweest met mijn 2 honden en toen zag ik bij een groen bruggetje in het water een heel klein bordje met de tekst honden aan de lijn ivm muskusratten.
Nu weet ik niet wat het voor kwaad kan maar voor de zekerheid ga ik zometeen even naar de dierenarts.
groetjes Yvonne
Ik ben net naar de krabbeplas geweest met mijn 2 honden en toen zag ik bij een groen bruggetje in het water een heel klein bordje met de tekst honden aan de lijn ivm muskusratten.
Nu weet ik niet wat het voor kwaad kan maar voor de zekerheid ga ik zometeen even naar de dierenarts.
groetjes Yvonne
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb jaren in Luxemburg gewoond, waarvan een aantal aan de rivier de Sure, schoon en snelstromend water waar het wemelde van de Muskusratten.
We hadden toen o.a. een middelgroot hondje die dagenlang op de ratten jaagde, vaak met succes :N:
Hondje is nooit besmet geraakt met het 1 of ander, is 15 jaar oud geworden en had ook nog meerder jaren geleefd als hij niet onder de tractor was gekomen.
Muskusratten zijn planteneters en verblijven hoofdzakelijk in stromend dan wel schoon water, dus naar mijn mening zijn ze geen directe besmettingsbron voor honden.
We hadden toen o.a. een middelgroot hondje die dagenlang op de ratten jaagde, vaak met succes :N:
Hondje is nooit besmet geraakt met het 1 of ander, is 15 jaar oud geworden en had ook nog meerder jaren geleefd als hij niet onder de tractor was gekomen.

Muskusratten zijn planteneters en verblijven hoofdzakelijk in stromend dan wel schoon water, dus naar mijn mening zijn ze geen directe besmettingsbron voor honden.
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
- Contacteer:
Ik ben even langs de dierenarts geweest en die vertelden me dat mijn honden goed waren ingeent dus ook tegen ziekte van weil
Waar ik en andere hondenbezitters wel voor moeten oppassen is dat er geen klemen uitgezet zijn.
Mijn dierenart heeft pas geleden nog een klem van een hondenpootje moeten verwijderen ( het schijnt ook bij ons ik Hoogvliet erg te zijn)
Ik kom normaal gesproken elke woensdag in Vlaardingen maar nu blijf ik wat meer op het grasveld en niet meer zo dicht bij het water je weet maar nooit waar de kleem staan als ze er al zijn.
Zolang de honden goed zijn geent is er niets aan de hand volgengs mijn dierenarts dus daar vertrouw ik dan maar op.
Waar ik en andere hondenbezitters wel voor moeten oppassen is dat er geen klemen uitgezet zijn.
Mijn dierenart heeft pas geleden nog een klem van een hondenpootje moeten verwijderen ( het schijnt ook bij ons ik Hoogvliet erg te zijn)
Ik kom normaal gesproken elke woensdag in Vlaardingen maar nu blijf ik wat meer op het grasveld en niet meer zo dicht bij het water je weet maar nooit waar de kleem staan als ze er al zijn.
Zolang de honden goed zijn geent is er niets aan de hand volgengs mijn dierenarts dus daar vertrouw ik dan maar op.
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
- Cheryl87
- Zeer actief
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
klemmen worden vaak gezet in de wallekant. dus als je hondje gaat zwemmen en wil eruit klimmen kan je er een tegen komen. je zal ze niet gauw op het gras tegen komen.canisia meissie schreef:Waar ik en andere hondenbezitters wel voor moeten oppassen is dat er geen klemen uitgezet zijn.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
- Zeer actief
meestal kun je zien waar de klemmen gezet zijn, dan staan er stokjes bij die aan de bovenkant afgetaped zijn met oranje/rood plastic.laura23 schreef:klemmen worden vaak gezet in de wallekant. dus als je hondje gaat zwemmen en wil eruit klimmen kan je er een tegen komen. je zal ze niet gauw op het gras tegen komen.canisia meissie schreef:Waar ik en andere hondenbezitters wel voor moeten oppassen is dat er geen klemen uitgezet zijn.
gr laura
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
wel oppassen normaal staan er vlaggetjes, maar in drukke gebieden laten ze het orange eraf omdat vele mensen de vlaggen of klemmen pikken. men vriend is rattenvanger en vind het gevaarlijk wat die mensen doen, of er komen honden in ofhijzelf. en die mensen krijgen ook graag natte voeten denk ik, die muskussen graven door alles heen
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Asha
- Vaste gebruiker
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2