Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupkopers die pup heel anders opvoeden dan jij leuk vind

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die smily van Martijn was ik met dit verhaal:
malinois schreef:
estelle schreef:
MARC_S schreef:[Waarom moet je eerste hond perse een hond zijn uit kampioenen die extreem zorgvuldig gefokt zijn? Waarom moet het perse een rasdier van 8 weken zijn? Ik geef die porsches onder de honden liever aan een ervaren porsche-liefhebber puur en alleen omdat ik ze ook voor hen zou fokken.

Een leek heeft niets te schaften met een kampioenshond uit de beste lijnen, daar zijn andere liefhebbers voor.
Ik denk dat het dan toch ook een beetje aan het ras ligt.
Stel dat ik zelf zou fokken, dan zou dit zijn met Duitseherders uit pure werklijnen, en dan ook nog de harde werklijnen.
Zo'n pup zou dus ook niet bij mensen komen zonder enige ervaring met honden omdat dit denk ik grote kans tot mislukken heeft met alle gevolgen van dien.

Die pups plaats ik dan idd liever bij ervaren africhters of mensen zoals mezelf; geen ervaren africhter maar wel iemand die tegen dit soort honden is opgewassen en daar dan de ervaring mee heeft.
precies, dat heb ik ook gedaan, mijn pups zijn alleen naar africhters gegaan. Geen mensen die 'misschien wel interesse hebben' om de sport te gaan bekijken, nee, er echt al inzitten. :wink:
En zo zou ik dus mijn hondjes plaatsen bij mensen die al echt in de honden zitten :mrgreen: :wink:

Natuurlijk kan iemand me best overtuigen van de goede bedoelingen. Als er iemand naar me toekomt die thuis werkt, oudere kinderen heeft en een mooi huis met grote tuin waarbij die persoon ook nog liefde en begrip uitstraalt ga ik echt niet per defintie moeilijk doen. De hond kan daar natuurlijk beter terecht komen dan bij iemand waar hij 2e hond is maar geen ruimte heeft of bij een baas die 30 uur werkt met al een hond.

Maar in principe zou ik dus net als met africhtingshonden zoeken naar baasjes die bewezen gek zijn met het ras en dus ook halen uit mijn pups wat eruit te halen is. Daarvoor heb ik ze gefokt immers. Niet om maar lekker iemands hondje te zijn zoals iedere hond dat had kunnen zijn. Daarvoor wachten er genoeg op een nieuwe baas die ze juist dat wil bieden. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef::mrgreen:
:klaar:.... :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Eens je de hond gekocht is en op jou naam staat heeft de fokker toch niks meer in de pap te brokken.
Als je je hond ander voer geeft of toch geen pupcursus volgt zoals de fokker wil, wat kunnen ze der aan doen, niks tuurlijk.
Een hond kan niet zomaar terug genomen worden als die gezond en gelukkig blijkt te zijn en het niet op de fokker zen manier is gegaan.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

MARC_S schreef:In ieder geval komt het erop neer in mijn situatie dat alle 1e honden tot het einde gebleven zijn en een schat aan informatie hebben opgeleverd. Dapper en Cleo zijn er nog en nu komt ons eerste gekozen pupje van de fokker er waarschijnlijk. Ik zou het niet andersom gewild hebben en dus heb ik dit als mening aangaande "aan wie verkoop je je pups en wat zijn je eisen" :wink:
Al onze honden zijn hier als pup gekomen en ook allemaal tot het einde gebleven. Ik snap niet zo goed wat het hebben van een herplaatser als eerste hond(en) beter is of meer ervaring zou opdoen dan het hebben van een pup als eerste hond?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:De kans dat jij Lana niet gehouden had en fouten had gemaakt is wel veel groter omdat het je eerste hond betrof. Er worden massa's eerste honden bij fokkers weggehaald om vervolgens weer doorverkocht te worden als het tegenvalt. Juist dat zou ik niet willen voor een door mij gefokte pup.
Hmmm..., ik weet het niet. Ik denk dat jij het nu wel heel negatief neerzet, hoor. Ik wil absoluut niet ontkennen dat het voorkomt dat een eerste hond mensen toch tegenvalt, maar of die eerste hond nu een herplaatser is of een pup heeft daar niets mee te maken, volgens mij?
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Scooby schreef:
MARC_S schreef:In ieder geval komt het erop neer in mijn situatie dat alle 1e honden tot het einde gebleven zijn en een schat aan informatie hebben opgeleverd. Dapper en Cleo zijn er nog en nu komt ons eerste gekozen pupje van de fokker er waarschijnlijk. Ik zou het niet andersom gewild hebben en dus heb ik dit als mening aangaande "aan wie verkoop je je pups en wat zijn je eisen" :wink:
Al onze honden zijn hier als pup gekomen en ook allemaal tot het einde gebleven. Ik snap niet zo goed wat het hebben van een herplaatser als eerste hond(en) beter is of meer ervaring zou opdoen dan het hebben van een pup als eerste hond?
Ik snap dit dus ook niet echt.
De herplaatsers (inclusief mijn jongste) die ik ken zou ik toch echt niet aan mensen als eerste hond toevertrouwen.... en van de dierenasiels hier in de buurt heb ik niet zo'n hoge dunk ....
Wij hebben voor ons komende nest ook enkele mensen die voor het eerst een pup nemen,mensen hebben jaren georienteerd, nu de tijd en de ruimte ervoor voor dit type hond en naa een telefoongesprek en een kennismaking voldoen ze aan mijn criteria als serieus geintereesseerde en geef ik deze mensen graag een hond.
Ook ik ben met een pup begonnen en heb er toch echt geen spijt van (maar nu ben ik een puppenmens, vindt ze geweldig, terwijl veel mensen hopen dat ze snel groter zijn.... :mrgreen: ).
Ik vindt de redenatie persoonlijk een beetje krom.
Wel een herplaatser met mogelijke problemen maar geen pup die met goede begeleiding en trainingen in het gezin meegroeit (en de mensen met de hond) en samen genieten van de verschillende levenstadia van de hond!!!
laeken
Zeer actief

Scooby schreef:
MARC_S schreef:De kans dat jij Lana niet gehouden had en fouten had gemaakt is wel veel groter omdat het je eerste hond betrof. Er worden massa's eerste honden bij fokkers weggehaald om vervolgens weer doorverkocht te worden als het tegenvalt. Juist dat zou ik niet willen voor een door mij gefokte pup.
Hmmm..., ik weet het niet. Ik denk dat jij het nu wel heel negatief neerzet, hoor. Ik wil absoluut niet ontkennen dat het voorkomt dat een eerste hond mensen toch tegenvalt, maar of die eerste hond nu een herplaatser is of een pup heeft daar niets mee te maken, volgens mij?
Ik denk het wel zelf. Mensen die hun eerste hond nemen willen soms niet gewoon een hond, nee ze willen een bulldog of een Chihuahua. Dat valt dan vies tegen als de hond niet gedragen wil worden of ineens een vechtersbaasje blijkt. Als ze dan al een hond gehad hebben en dus weten wat honden doen en willen zullen ze daar ook rekening mee houden.

Tenminste, het kan zo lopen als ik schrijf. Als je goed oplet zal je het kaf wel van het koren kunnen scheiden maar ik denk echt dat juist rashondjes vaak om een bepaald beeld worden aangeschaft.

Ik zie liever mensen die een hondje wilden hebben, daar mee hebben leren omgaan en dan zeggen "weet je, ik wil nu graag een Duitse herder omdat ik zo graag ga trainen met de hond" Of "nu wil ik een bordercollie want mij bevalt flybal zo en mijn eerste hondje wordt wat oud".

Niet ik wil een Duitse herder omdat me dat stoer lijkt en omdat ze er mooi uitzien. Of ik wil een bordercollie omdat dat bij mijn imago als natuurmens past. Ik wandel me toch al suf. Dat kan behoorlijk tegenvallen want wandelen met een eyende hielenhappende collie is vaak toch minder leuk dan het leek :wink:

Het idealisme is zo groot als mensen 1000 euro gaan uitgeven voor precies het plaatje dat ze voor ogen hebben. Juist dat gaat vaak erg tegenvallen.

Dat het met een herplaatser ook tegen kan vallen klopt. Maar de kans bij een goede keuze is kleiner gezien mensen al weten dat er werk aan de winkel is en ze zijn nu eenmaal gevallen voor zijn koppie of iets anders. Ze nemen dan een hond, geen Pimmetje, bulldog of sierlijke Hovawart om mee te pronken.
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

**Het idealisme is zo groot als mensen 1000 euro gaan uitgeven voor precies het plaatje dat ze voor ogen hebben. Juist dat gaat vaak erg tegenvallen.**

Tja en daar komt nou de fokker om de hoek om de juiste mensen te selecteren voor zijn puppen!!!! :wink:
Tuurlijk zitten er zulke mensen tegen maar dat zijn ook mensen die afhaken als je het ras heel negatief neerzet (iets wat ik altijd doe), blijven ze dan de juiste antwoorden geven in mijn ogen , dan mogen ze langs komen om te kijken en krijgen ze weer een waarschuwingspraatje.
Nog steeds interesse???? als de puppen geboren zijn, laten we het u weten en kletsen we verder!!!
En er zijn veel fokkers die het zo doen hoor!

En zowel een rashondpup als een herplaaster zal op zijn uiterlijk/ ras worden aangeschaft.... dat houdt je nooit tegen.
Men zegt niet voor niets: het oog wil ook wat!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
nou ik ben blij dat mijn 1e hond een 'makkelijke' herplaatser was en geen op- en top-mechel uit werklijnen hoor... :wink: Ook al had mijn herplaatser een gebruiksaanwijzing ivm mishandeling, ik heb er heel veel dingen van en mee geleerd waar ik nu 'plezier' van heb met m'n andere honden, waarvan enkele behoorlijk wat lastiger. Mij zul je niet horen zeggen dat je een herplaatser moet nemen voor je een pup neemt, maar in mijn geval ben ik er wel heel blij mee geweest dat ik het in die volgorde gedaan heb. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Niet ik wil een Duitse herder omdat me dat stoer lijkt en omdat ze er mooi uitzien. Of ik wil een bordercollie omdat dat bij mijn imago als natuurmens past. Ik wandel me toch al suf. Dat kan behoorlijk tegenvallen want wandelen met een eyende hielenhappende collie is vaak toch minder leuk dan het leek :wink:

Het idealisme is zo groot als mensen 1000 euro gaan uitgeven voor precies het plaatje dat ze voor ogen hebben. Juist dat gaat vaak erg tegenvallen.
Die mensen kunnen toch met dezelfde achterliggende reden die herder of die Border Collie uit een asiel of van de Marktplaats afhalen als herplaatser? Ik zie echt het verschil niet met dat soort mensen die om die reden een hond willen, of dat nou een pup is of een herplaatser.

Daarbij kan de 1000 Euro aanschafprijs ook juist een struikelblok zijn voor de mensen die er toch niet voor de volle 100% voor gingen en selecteert het zich op zo'n manier ook al vanzelf.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Scooby schreef:
nou ik ben blij dat mijn 1e hond een 'makkelijke' herplaatser was en geen op- en top-mechel uit werklijnen hoor... :wink: Ook al had mijn herplaatser een gebruiksaanwijzing ivm mishandeling, ik heb er heel veel dingen van en mee geleerd waar ik nu 'plezier' van heb met m'n andere honden, waarvan enkele behoorlijk wat lastiger. Mij zul je niet horen zeggen dat je een herplaatser moet nemen voor je een pup neemt, maar in mijn geval ben ik er wel heel blij mee geweest dat ik het in die volgorde gedaan heb. :wink:
Tja, ik had een hele makkelijke en ideale hond aan Lana als eerste hond, pup en rashond. Een hond waar iedere beginnende hondenliefhebber alles op een goede en makkelijke manier mee onder de knie kan krijgen en waar ik énorm veel van heb geleerd. Door Lana is mijn hondeninteresse pas echt los gekomen, terwijl ik denk als ik een ook maar iets bewerkelijkere herplaatser zou hebben gehad dat ook heel anders had kunnen lopen. Dus ik ben juist heel blij dat ik een pup van een rashond als eerste hond heb kunnen aanschaffen.

Ik denk dat dit altijd twee kanten zal blijven houden en ik snap Marc's motivatie ook wel, hoor. Ik vind het zelf alleen wat te zwart/wit gesteld.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ken genoeg verhalen en mensen, die gaan voor een herplaatser met een idee van hah makkelijk, al zindelijk, weet wat ik kan verwachten van de hond ( en laat dat nou ook nogal vaak gewoon "tegen vallen) maar die dan daarna wel voor een pup gaan en zich gruwelijk vergissen, dat zindelijk maken he, die fases.. die daar dus van te voren niet genoeg bij stil staan, want ze hebben al een hond, dus weten al een heeeeeele boel. :pffff: ( denken ze dus)

nee, ik zie het niet zo zwart wit, er zijn mensen wie ik uberhaupt geen pup verkoop, of ze nou voor een eerste hond gaan of er al 1 ( 2, 3, 4 5, 6 enz) hebben of hebben gehad.

ik heb pupjes verkocht aan "beginnende honden bazen en daar zeer goede ervaringen mee, en dus ook aan mensen die al een hond hadden.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

yamie schreef:ik ken genoeg verhalen en mensen, die gaan voor een herplaatser met een idee van hah makkelijk, al zindelijk, weet wat ik kan verwachten van de hond ( en laat dat nou ook nogal vaak gewoon "tegen vallen) maar die dan daarna wel voor een pup gaan en zich gruwelijk vergissen, dat zindelijk maken he, die fases.. die daar dus van te voren niet genoeg bij stil staan, want ze hebben al een hond, dus weten al een heeeeeele boel. :pffff: ( denken ze dus)

nee, ik zie het niet zo zwart wit, er zijn mensen wie ik uberhaupt geen pup verkoop, of ze nou voor een eerste hond gaan of er al 1 ( 2, 3, 4 5, 6 enz) hebben of hebben gehad.

ik heb pupjes verkocht aan "beginnende honden bazen en daar zeer goede ervaringen mee, en dus ook aan mensen die al een hond hadden.
ja dat kan ook ja. :19: zwart/wit moet je het ook niet zien. Maar zoals jij stelt dat mensen die bijv. eerder alleen herplaatsers hebben gehad, "mede" daardoor niet met een pup uit de voeten zouden kunnen, vind ik dan ook nogal een gedurfde uitspraak.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Joy C schreef:
yamie schreef:ik ken genoeg verhalen en mensen, die gaan voor een herplaatser met een idee van hah makkelijk, al zindelijk, weet wat ik kan verwachten van de hond ( en laat dat nou ook nogal vaak gewoon "tegen vallen) maar die dan daarna wel voor een pup gaan en zich gruwelijk vergissen, dat zindelijk maken he, die fases.. die daar dus van te voren niet genoeg bij stil staan, want ze hebben al een hond, dus weten al een heeeeeele boel. :pffff: ( denken ze dus)

ja dat kan ook ja. :19: zwart/wit moet je het ook niet zien. Maar zoals jij stelt dat mensen die bijv. eerder alleen herplaatsers hebben gehad, "mede" daardoor niet met een pup uit de voeten zouden kunnen, vind ik dan ook nogal een gedurfde uitspraak.
wat is daar gedurfd aan? :19: ik zeg alleen de andere kant van wat marc zegt.

tuurlijk gaat dit niet altijd op, ik zeg alleen dat ik die verhalen ook ken.
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

yamie schreef:
Joy C schreef:

wat is daar gedurfd aan? :19: ik zeg alleen de andere kant van wat marc zegt.

tuurlijk gaat dit niet altijd op, ik zeg alleen dat ik die verhalen ook ken.
aha, op die manier, ik las het net even anders. :wink:
Tuurlijk, zo heeft iedereen zijn/haar ervaringen. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Martijn schreef:
Scooby schreef: En mensen die heel graag hun eerste hond bij je vandaan zouden willen halen, moeten het dan maar bekijken?
Nou ja..bekijken. In ieder geval niet bij mij halen.
Iedereen heeft toch een keer èrgens zijn/haar eerste hond vandaan moeten halen? Ook die mensen die al een hond hebben...
Ja. Iedereen moet zijn hond ergens halen. Maar dat betekent toch niet dat ik mijn honden aan iedereen mee moet geven?

Iedereen selecteert de beste pupkopers uit het aanbod. De beste garantie dat je een goede pupkoper hebt is dat iemand al eerder gezonde, gelukkige honden heeft opgevoed.
Niemand zegt dat dat niet bij je eerste pup kan maar het blijft gokken en dat doe ik liever niet met mijn dierbare pupjes.
Ik begrijp niet dat mensen daar zo'n moeite mee hebben.
Je fokt toch niet om mensen makkelijk aan een hondje te helpen?
Ik heb een dog verkocht aan een heel serieus meisje van 18. Ze woont bij haar ouders en had de hele zomer gewerkt voor een dog. Niks vakantie, brommer of rijbewijs maar een eigen dog.
Ze kwam hier met haar ouders en je kon zien dat iedereen er voor ging ouders ook. De pup haalde bij iedereen een knuffel en ging toen keurig voor haar vader zitten en keek hem aan, van zo en met jullie ga ik wel mee.
Het gaat super met deze hond. De hond is voor zijn eerste cursus geslaagd, krijgt keurig Cavom wat ik had geadviseerd, krijgt niet te veel beweging en als ze iets wil weten vraagt ze het via msn. Ze heeft zich verdiept in wat een dog inhoudt en er wordt uitstekend voor de hond gezorgd. De hele familie is er gek mee en er is ook nog altijd het vangnet van het gezin, mocht zij niet meer voor de hond kunnen zorgen.

Ik vind het veel belangrijker hoe iemand met een hond omgaat dan of hij er al 3 van het zelfde ras heeft gehad. Deze mensen hebben nog nooit een dog gehad maar ze vragen tenminste hoe ze hun hond moeten voeren, opvoeden enz.
En dat kun je beter hebben dan mensen die alles wel denken te weten omdat ze er al eens een gehad hebben en pas aan de bel trekken als er iets mis is.
Essy

MARC_S schreef:
estelle schreef:Ik vind het ook maar raar hoor Marc dat iemand die geen honden heeft gehad geen hond bij je krijgt.
Zoals Karen ook al zei, iedereen moet toch eens aan zijn eerste hond beginnen? Van jou moeten ze dan dus eerst maar een herplaatser ergens vandaan halen of een pup halen bij een fokker die er geen moeite mee heeft??

Ik geef wel gelijk toe dat ik bij het nemen van Chello vrijwel nog niks wist van honden ,nouja niks... in ieder geval niet wat ik nu allemaal weet.
Maar daarom heeft Chello het niet slecht gehad of is hij slecht behandeld ofzo.
Dat zeg ik ook helemaal niet :wink: Ik heb met mijn eerste hond ook extreem veel tijd en moeite geinvesteerd.

Maar het zijn mijn pups en waarom moet ik op basis van succesverhalen genoegen nemen met minder? Niet altijd minder maar het aantal rashonden van 11 maanden op marktplaats zegt mij ook echt wel wat. Ik doe aan statistieken en logisch denken daarin, niet aan medeleven of rekening houden met de kans dat het wel goed gaat. :19:

Waarom moet je eerste hond perse een hond zijn uit kampioenen die extreem zorgvuldig gefokt zijn? Waarom moet het perse een rasdier van 8 weken zijn? Ik geef die porsches onder de honden liever aan een ervaren porsche-liefhebber puur en alleen omdat ik ze ook voor hen zou fokken.

Een leek heeft niets te schaften met een kampioenshond uit de beste lijnen, daar zijn andere liefhebbers voor. Ze kunnen zoveel plannen hebben maar weten in de praktijk niets. Moet die superhond dan alles ontnomen worden omdat ze daar achteraf toch geen intresse in hebben?

Er zijn zat leuke honden die prima geschikt zijn als eerste hond. :ok:
Dus jij weet nu al dat de pup die je nog niet eens hebt, later de porches onder de honden gaat produceren :smile:

Je kan beter hopen dat je een gezond nest krijgt en liefhebbende baasjes.
En niet iemand die een toekomstige kampioen bij je komt kopen die hem/haar niet meer interessant vindt als de pup zich niet ontwikkelt tot de hond die ze voor ogen hadden.
Essy

Ben jij touwens echt Marc? of ben je Martijn? :denken:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Weet je wat bij ook belangrijk zou zijn? Hoe de mensen omgaan met de andere volwassen honden bij jou in huis. Zijn ze alleen geinteresseerd in de pups en eventueel moeder? Hoe reageren ze op de andere volwassen rasgenoten die er rond lopen :19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Essy schreef:Ben jij touwens echt Marc? of ben je Martijn? :denken:
Maakt de laatste tijd niet echt meer uit, geloof ik :19:
Essy

Marion. schreef:Weet je wat bij ook belangrijk zou zijn? Hoe de mensen omgaan met de andere volwassen honden bij jou in huis. Zijn ze alleen geinteresseerd in de pups en eventueel moeder? Hoe reageren ze op de andere volwassen rasgenoten die er rond lopen :19:
Hier heeft Isis ze goed gekeurd. Ze heeft hier bij alle pupkopers op schoot gelegen op de bank. Als er iemand was gaan zeuren dat ze op de bank op hun schoot lag of kwijl waren gaan wegpoetsen of zo, dan hadden ze geen pup gekregen.
Een man moest ze niet en die hebben geen pup gekregen. Die bleef haar bij de voordeur recht aan staan kijken (bleek haar eng te vinden) en dat vond ze niks. En maar goed ook want als je de moeder al eng vind, wat moet je dan later met een beer van een reu.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Weet je wat bij ook belangrijk zou zijn? Hoe de mensen omgaan met de andere volwassen honden bij jou in huis. Zijn ze alleen geinteresseerd in de pups en eventueel moeder? Hoe reageren ze op de andere volwassen rasgenoten die er rond lopen :19:
het liefst heb ik geintereseerde al een keer in huis gehad, voordat de puppen geboren zijn, kennis maken met moeders, met mijn andere honden, zonder oeh en ah wat lief kunnen praten, maar goed, dit gaat gewoon niet altijd :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Essy schreef:
Hier heeft Isis ze goed gekeurd. Ze heeft hier bij alle pupkopers op schoot gelegen op de bank. Als er iemand was gaan zeuren dat ze op de bank op hun schoot lag of kwijl waren gaan wegpoetsen of zo, dan hadden ze geen pup gekregen.
Een man moest ze niet en die hebben geen pup gekregen. Die bleef haar bij de voordeur recht aan staan kijken (bleek haar eng te vinden) en dat vond ze niks. En maar goed ook want als je de moeder al eng vind, wat moet je dan later met een beer van een reu.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een volwassen vreemde groote hond, en je eigen pup die je groot ziet worden :19:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

pepie schreef:
Essy schreef:
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een volwassen vreemde groote hond, en je eigen pup die je groot ziet worden :19:
nou weet ik niet.
Waarom vind je een hond eng die gewoon bij de voordeur komt staan om te kijken wie er binnen komt?
Als een hond nou gaat staan grommen, tannden bloot e.d. vind k het iets anders, terecht dat je de betreffende hond dan eng vindt.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bij onze eerste pup hoorden wij dat de mensen het positief vonden dat de reu in huis zo relaxed bleef tegenover ons en zelf contact zocht. Dat vonden ze een goed teken want het was een moeilijke hond met mensen. (was uiteraard niet de vader van de pups) Sorry hoor, ik vind dat je dan in een soort loterij belandt als dat soort dingen mee gaan tellen. Haren wegpoetsen en vies kijken bij wat kwijl vind ik wat anders, daar kan je wel wat uit afleiden.

Buffy vindt iedereen lief die op mij of mijn dochter of mijn zoon lijkt. Dat wil niet zeggen dat andere mensen geen leuke hondenbazen zijn.

Anne
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Tja moet eerlijk zeggen dat ik voor opvangkind Mellemansje ook al vijf kandidaten heb afgewezen, is mijn goed recht, ik hoor voor hem het beste te vinden en dat is een baasje die graag knuffelt, hem lekker op bed neemt, een andere hond in huis, niet iemand die hem in een bench wil stoppen want dan wordt hij compleet hysterisch, gewoon iemand die hem als een volwaardig gezinslid ziet. En vind ik dat niet, tja dan zit de kleine man bij mij prima :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
MARC_S schreef:
estelle schreef:Ik vind het ook maar raar hoor Marc dat iemand die geen honden heeft gehad geen hond bij je krijgt.
Zoals Karen ook al zei, iedereen moet toch eens aan zijn eerste hond beginnen? Van jou moeten ze dan dus eerst maar een herplaatser ergens vandaan halen of een pup halen bij een fokker die er geen moeite mee heeft??

Ik geef wel gelijk toe dat ik bij het nemen van Chello vrijwel nog niks wist van honden ,nouja niks... in ieder geval niet wat ik nu allemaal weet.
Maar daarom heeft Chello het niet slecht gehad of is hij slecht behandeld ofzo.
Dat zeg ik ook helemaal niet :wink: Ik heb met mijn eerste hond ook extreem veel tijd en moeite geinvesteerd.

Maar het zijn mijn pups en waarom moet ik op basis van succesverhalen genoegen nemen met minder? Niet altijd minder maar het aantal rashonden van 11 maanden op marktplaats zegt mij ook echt wel wat. Ik doe aan statistieken en logisch denken daarin, niet aan medeleven of rekening houden met de kans dat het wel goed gaat. :19:

Waarom moet je eerste hond perse een hond zijn uit kampioenen die extreem zorgvuldig gefokt zijn? Waarom moet het perse een rasdier van 8 weken zijn? Ik geef die porsches onder de honden liever aan een ervaren porsche-liefhebber puur en alleen omdat ik ze ook voor hen zou fokken.

Een leek heeft niets te schaften met een kampioenshond uit de beste lijnen, daar zijn andere liefhebbers voor. Ze kunnen zoveel plannen hebben maar weten in de praktijk niets. Moet die superhond dan alles ontnomen worden omdat ze daar achteraf toch geen intresse in hebben?

Er zijn zat leuke honden die prima geschikt zijn als eerste hond. :ok:
Dus jij weet nu al dat de pup die je nog niet eens hebt, later de porches onder de honden gaat produceren :smile:

En niet iemand die een toekomstige kampioen bij je komt kopen die hem/haar niet meer interessant vindt als de pup zich niet ontwikkelt tot de hond die ze voor ogen hadden.
dat is bij jouw ras misschien het geval, ik heb niks aan een onervaren meisje die een mechel uit werklijnen neemt en die na 10 maanden in het asiel zit te verrotten omdat hij 'toch niet zo makkelijk is' :roll: Daarom zijn mijn honden alleen naar mensen gegaan die ervaring in de sport/werk hebben en niet alleen naar een liefhebbend huisgezinnetje.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Addy schreef:Tja moet eerlijk zeggen dat ik voor opvangkind Mellemansje ook al vijf kandidaten heb afgewezen, is mijn goed recht, ik hoor voor hem het beste te vinden en dat is een baasje die graag knuffelt, hem lekker op bed neemt, een andere hond in huis, niet iemand die hem in een bench wil stoppen want dan wordt hij compleet hysterisch, gewoon iemand die hem als een volwaardig gezinslid ziet. En vind ik dat niet, tja dan zit de kleine man bij mij prima :mrgreen:
Dit zou dus betekenen dat ik het niet het beste met hem voorheb :denken: want bij mij komt de hond niet op bed. ook niet op de bank trouwens.ik heb wel een goed hondehok buiten met nachtverblijf.waar er twee in verblijven die noggeeneens naar binnen willen,die lekker buiten ja (ooh erg hoor0 zelfs in de regen blijven rondlopen.wat jij het beste voor de hond vindt. hoeft niet het beste te zijn.maar ik vind het wel je goed recht dat je aftast.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Essy schreef:Dus jij weet nu al dat de pup die je nog niet eens hebt, later de porches onder de honden gaat produceren :smile:

Sorry? :denken: Er wordt gevraagd WAT ALS je een nest pups had? :19:

Dan geef ik antwoord vanuit de gedachte dat ik dan een nest heb gefokt en aangezien ik alleen een nest met een hond zou fokken die goed was meende ik dat op deze manier te kunnen uitleggen.
Als je namelijk een goede hond gebruikt om mee te fokken vind je ook echte rasliefhebbers die een pup willen van een tweetal goede honden uit dat ras.

En als ik al ooit een nest honden zou hebben dan kan je er gewoon op rekenen dat ik die goed plaats. Wat een aannames als je antwoord op basis van wat als.......... :roll:
Laatst gewijzigd door laeken op 15 feb 2007 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:
Essy schreef:Ben jij touwens echt Marc? of ben je Martijn? :denken:
Maakt de laatste tijd niet echt meer uit, geloof ik :19:
Begin je weer, ik weet nu toevallig dat ik 100% aardig tegen je ben geweest dus de laatste tijd. Het ligt toch echt aan jou hoe mensen je zien :wink: Je kan het dus ook gewoon leuk houden. :ok:

Ik vind het nl niet zo leuk dat je me (uit het niets :19: ) uitmaakt voor iemand die geen eigen mening meer zou hebben. Dat is beledigend en ik vraag me dus ook oprecht af waarom je dat nu weer zegt?

Mocht je het echt leuk vinden om steeds weer conflicten met me uit te lokken doe het dan rechtlijnig en ga niet tussendoor aardig en normaal doen. Dan weet ik waar ik aan toe ben en dan kan ik er gewoon non-stop vanuit gaan dat je een vervelend en naar mens bent. Ik ben nl niet zo haatdragend en denk iedere keer tussen dit soort opmerkingen door dat je toch best aardig en leuk bent. Omdat je met dit soort opmerkingen mij steeds weer op mijn bek laat gaan na een tijdje gezellig doen begin ik daarin te veranderen. Dat laat ik niet toe aangezien mijn over dingen heenstappen in mijn ogen een goede eigenschap is. :ok:

En misschien een tip dan, er staat een naam bij ieder bericht dames :roll:
Laatst gewijzigd door laeken op 15 feb 2007 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”