En zo zou ik dus mijn hondjes plaatsen bij mensen die al echt in de honden zittenmalinois schreef:precies, dat heb ik ook gedaan, mijn pups zijn alleen naar africhters gegaan. Geen mensen die 'misschien wel interesse hebben' om de sport te gaan bekijken, nee, er echt al inzitten.estelle schreef:Ik denk dat het dan toch ook een beetje aan het ras ligt.MARC_S schreef:[Waarom moet je eerste hond perse een hond zijn uit kampioenen die extreem zorgvuldig gefokt zijn? Waarom moet het perse een rasdier van 8 weken zijn? Ik geef die porsches onder de honden liever aan een ervaren porsche-liefhebber puur en alleen omdat ik ze ook voor hen zou fokken.
Een leek heeft niets te schaften met een kampioenshond uit de beste lijnen, daar zijn andere liefhebbers voor.
Stel dat ik zelf zou fokken, dan zou dit zijn met Duitseherders uit pure werklijnen, en dan ook nog de harde werklijnen.
Zo'n pup zou dus ook niet bij mensen komen zonder enige ervaring met honden omdat dit denk ik grote kans tot mislukken heeft met alle gevolgen van dien.
Die pups plaats ik dan idd liever bij ervaren africhters of mensen zoals mezelf; geen ervaren africhter maar wel iemand die tegen dit soort honden is opgewassen en daar dan de ervaring mee heeft.
Natuurlijk kan iemand me best overtuigen van de goede bedoelingen. Als er iemand naar me toekomt die thuis werkt, oudere kinderen heeft en een mooi huis met grote tuin waarbij die persoon ook nog liefde en begrip uitstraalt ga ik echt niet per defintie moeilijk doen. De hond kan daar natuurlijk beter terecht komen dan bij iemand waar hij 2e hond is maar geen ruimte heeft of bij een baas die 30 uur werkt met al een hond.
Maar in principe zou ik dus net als met africhtingshonden zoeken naar baasjes die bewezen gek zijn met het ras en dus ook halen uit mijn pups wat eruit te halen is. Daarvoor heb ik ze gefokt immers. Niet om maar lekker iemands hondje te zijn zoals iedere hond dat had kunnen zijn. Daarvoor wachten er genoeg op een nieuwe baas die ze juist dat wil bieden.