Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

prijs HD & ED foto's?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Fahrah
Actief

prijs HD & ED foto's?

Ongelezen bericht door Fahrah »

Het is alweer zo'n zes jaar geleden dat ik officiele HD foto's heb laten maken maar toch schrok ik wel een beetje van de huidige prijs. (250 euro voor beide zonder roes/narcose-die komt er dus nog bovenop) Bovendien worden deze foto's bij de desbetreffende dierenarts ook nog ontwikkeld dus de oude techniek. Nu denk ik erover om naar een andere dierenarts te gaan. Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met andere dierenartsen in het noorden van het land? (Groningen/Drenthe) En is de bovenstaande prijs een normale prijs tegenwoordig? Graag jullie mening hierover.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ik moet as vrijdag voor HD foto's gaan met Chad. Dit gebeurt zonder roes en kost 94 euro
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Oei, ik zal vanavond eens voor je op de factuur kijken, ik verdring dit soort uitgaven altijd zo snel mogelijk :wink: Ik heb het bij Kappen laten doen, een beetje erg ver bij jou vandaan helaas.
Amideso
Actief

Re: prijs HD & ED foto's?

Ongelezen bericht door Amideso »

Fahrah schreef:Het is alweer zo'n zes jaar geleden dat ik officiele HD foto's heb laten maken maar toch schrok ik wel een beetje van de huidige prijs. (250 euro voor beide zonder roes/narcose-die komt er dus nog bovenop) Bovendien worden deze foto's bij de desbetreffende dierenarts ook nog ontwikkeld dus de oude techniek. Nu denk ik erover om naar een andere dierenarts te gaan. Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met andere dierenartsen in het noorden van het land? (Groningen/Drenthe) En is de bovenstaande prijs een normale prijs tegenwoordig? Graag jullie mening hierover.
Je zou de dierenartsenpraktijk in Hoogeveen eens kunnen proberen.
Je kunt natuurlijk altijd bellen en vragen hoeveel het je gaat kosten.
Hier ga ik ook mijn honden laten röntgenen....
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Laatste keer bij Maarten Kappen betaalde ik 124.50 euro voor officiele HD foto's.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

onofficieel betaal ik voor HD.patella foto's in putten zonder roesje ongeveer 55 euro (we moeten de 26ste dus dan weet ik het precies)
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

massam schreef:onofficieel betaal ik voor HD.patella foto's in putten zonder roesje ongeveer 55 euro (we moeten de 26ste dus dan weet ik het precies)

hoezo patella foto's? :denken:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laat t binnenkort in Belgie doen bij dierenkliniek aan de Heikant,
normale prijs daar is 140 euro....maar kom nu met 7 honden officieel en 3 screenen....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

waar laat je het doen?
Ik laat ze altijd in Hellendoorn rontgenen maar de laatste hond is bij mij ruim 2 jaar geleden. Ik moet binnenkort ook weer dus ik lees met aandacht mee :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Ik was 260 euro kwijt, zowel hd en ed foto's. Bij de ed foto's is een roesje gebruikt. Daarna nog 85 euro voor het nakijken door de officiele stichting.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:waar laat je het doen?
Ik laat ze altijd in Hellendoorn rontgenen maar de laatste hond is bij mij ruim 2 jaar geleden. Ik moet binnenkort ook weer dus ik lees met aandacht mee :wink:
wat is binnenkort,
anders kan je misschien wel mee, moet ik ff bellen voor een hondje extra
ga hiernaartoe
http://www.aandeheikant.be/

laat t maar ff weten....
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Carolina,

Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's en zij werken altijd zonder roesje.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Hoi Carolina,

Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's.
misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met..... :wink:
verder t zelfde als een kliniek aanraden voor voorrontgenen, de arts die voorrontgend mag dus niet door de RvB gecertificeerd DA zijn voor officiele foto's dan wordt nl de certificering ingetrokken als ze daar achter komen (hoorde ik vandeweek van een DA uit een kliniek die dus officiele foto's mag maken, maar niet alle DA daarvoor heeft laten certificeren zodat die DAsen nog de screeningsfoto's mogen maken, mag dus wel in dezelfde kliniek, alleen niet door dezelfde DA)
Laatst gewijzigd door crutz op 14 feb 2007 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

yamie schreef:
massam schreef:onofficieel betaal ik voor HD.patella foto's in putten zonder roesje ongeveer 55 euro (we moeten de 26ste dus dan weet ik het precies)

ik laat een HD foto maken en meteen met een foto de patella nakijken. de patella zal dus gevoeld en bekeken worden op patella luxatie
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
wat is binnenkort,
ga hiernaartoe

laat t maar ff weten....
hij is nu 13 maanden dus met een maand of 14 a 15 ga ik meestal
ik ga het zo ff bekijken, je hoort t van me :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
yamie schreef:

ik laat een HD foto maken en meteen met een foto de patella nakijken. de patella zal dus gevoeld en bekeken worden op patella luxatie
voor controle op PL is geen foto nodig.. :wink:

neem aan dat ze daar ook een extra foto voor moeten maken, of zie je de patella ook op de HD foto?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:

Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's en zij werken altijd zonder roesje.
misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met..... :wink:
Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
crutz schreef:

Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's.
Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...
pas t aan
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
crutz schreef:
wat is binnenkort,
ga hiernaartoe

laat t maar ff weten....
hij is nu 13 maanden dus met een maand of 14 a 15 ga ik meestal
ik ga het zo ff bekijken, je hoort t van me :ok:
ga zaterdag 31 maart
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Scooby schreef:
crutz schreef:

Waar heb je die informatie vandaan Carmen? Ik heb meerdere honden zonder roesje laten fotograferen bij een DA die officieel ook gewoon foto's mag maken voor de Raad. Ik heb ook nog nooit gehoord dat hd- en ed-foto's niet zonder roesje zouden mogen.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

LongFields schreef:
Scooby schreef:
crutz schreef:

Waar heb je die informatie vandaan Carmen? Ik heb meerdere honden zonder roesje laten fotograferen bij een DA die officieel ook gewoon foto's mag maken voor de Raad. Ik heb ook nog nooit gehoord dat hd- en ed-foto's niet zonder roesje zouden mogen.

volgens mij is dat in Nderland niet verplicht, in Duitsland weet ik wel zeker dat het met roesje moet
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
M@scha
Zeer actief

yamie schreef:
massam schreef:
yamie schreef:

neem aan dat ze daar ook een extra foto voor moeten maken, of zie je de patella ook op de HD foto?
is niet nodig. kan wel gedaan worden. ik laat het zowiezo doen. (het is trouwens één foto samen met HD)

ik wil het zeker weten en dat kan alleen met foto :wink:

reu van een vriendin van me is gevoeld, niks gevonden. toch foto (hij liep moeilijk) gemaakt en bleek dus graad 2 ofzo (flink in ieder geval) te hebben.

daarom die foto :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:
LongFields schreef:
Scooby schreef:
crutz schreef: misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met..... :wink:

volgens mij is dat in Nderland niet verplicht, in Duitsland weet ik wel zeker dat het met roesje moet
NL staat t oogluikend toe, in principe is het vanuit de FCI verplicht.....
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: prijs HD & ED foto's?

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Fahrah schreef:Het is alweer zo'n zes jaar geleden dat ik officiele HD foto's heb laten maken maar toch schrok ik wel een beetje van de huidige prijs. (250 euro voor beide zonder roes/narcose-die komt er dus nog bovenop) Bovendien worden deze foto's bij de desbetreffende dierenarts ook nog ontwikkeld dus de oude techniek. Nu denk ik erover om naar een andere dierenarts te gaan. Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met andere dierenartsen in het noorden van het land? (Groningen/Drenthe) En is de bovenstaande prijs een normale prijs tegenwoordig? Graag jullie mening hierover.
In het noorden heb ik nog niks kunnen vinden wat het of zonder roes deed en waar je erbij kunt blijven enz. Dus ik rij dan maar even naar mijn oude vertrouwde Da in Velp.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

crutz schreef:
jores schreef:
LongFields schreef:
Scooby schreef: Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...

NL staat t oogluikend toe, in principe is het vanuit de FCI verplicht.....
Ik wist wel van de plannen, maar is dat al officieel door dan?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
yamie schreef:
massam schreef:
yamie schreef:

is niet nodig. kan wel gedaan worden. ik laat het zowiezo doen. (het is trouwens één foto samen met HD)

ik wil het zeker weten en dat kan alleen met foto :wink:

reu van een vriendin van me is gevoeld, niks gevonden. toch foto (hij liep moeilijk) gemaakt en bleek dus graad 2 ofzo (flink in ieder geval) te hebben.

daarom die foto :ok:

dat is bullshit :19: :wink: het zal heus ook wel aan de arts liggen, ik heb ook wel eens gehoord dat de ene de hond wel vrij gaf en een ander niet, maar Pl, dus luxatie, moet gewoon gevoeld worden, kan je de knie er niet af/uit drukken, is er ook geen sprake van PL, een (stilstaand) beeld (foto) zegt in deze dus niks.
Fahrah
Actief

Iedereen alvast bedankt voor de info tot nu toe. :ok: Ik ga maar eens rondbellen. Bij de raad van beheer schijn je telefonisch alleen de dichtsbijzijnde te kunnen opvragen. Het is jammer dat ze geen lijst op hun website plaatsen anders zou je makkelijk kunnen zien hoeveel er toestemming hebben om foto's te maken. Ik heb nl de indruk dat dat er niet zoveel zijn. Verder twijfel ik nog steeds over wel of geen narcose/roesje. Bij mijn vorige teef was daar geen twijfel over aangezien ze alleen onze eigen dierenarts accepteert. (en die mag weer geen officiele foto's maken) Misschien ga ik het nu wel zonder proberen alhoewel het me een hele toer lijkt met een beweeglijke dog.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het ook wat vreemd dat ze voor de oogonderzoeken zo'n lijst wel gewoon op de site hebben staan, en voor hd- en ed-onderzoeken weer niet. Zal wel een reden hebben denk ik. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Fahrah schreef:Misschien ga ik het nu wel zonder proberen alhoewel het me een hele toer lijkt met een beweeglijke dog.
Daar zullen de desbetreffende dierenartsen vast wel genoeg ervaring mee hebben, lijkt mij? :wink:
Fahrah
Actief

Scooby schreef:
Fahrah schreef:Misschien ga ik het nu wel zonder proberen alhoewel het me een hele toer lijkt met een beweeglijke dog.
Daar zullen de desbetreffende dierenartsen vast wel genoeg ervaring mee hebben, lijkt mij? :wink:
Hoi Karen,
Dat viel me de vorige keer ook tegen, de desbetreffende dierenarts had wel ervaring met foto's maken maar niet met doggen of andere grote rassen. Hij gebruikte ook standaard een roesje werd me verteld.
groetjes,
Carolina
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”