Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prijs HD & ED foto's?
Moderator: moderatorteam
-
Fahrah
- Actief
prijs HD & ED foto's?
Het is alweer zo'n zes jaar geleden dat ik officiele HD foto's heb laten maken maar toch schrok ik wel een beetje van de huidige prijs. (250 euro voor beide zonder roes/narcose-die komt er dus nog bovenop) Bovendien worden deze foto's bij de desbetreffende dierenarts ook nog ontwikkeld dus de oude techniek. Nu denk ik erover om naar een andere dierenarts te gaan. Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met andere dierenartsen in het noorden van het land? (Groningen/Drenthe) En is de bovenstaande prijs een normale prijs tegenwoordig? Graag jullie mening hierover.
groetjes,
Carolina

Carolina

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik moet as vrijdag voor HD foto's gaan met Chad. Dit gebeurt zonder roes en kost 94 euro
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Gos
- Zeer actief
-
Amideso
- Actief
Re: prijs HD & ED foto's?
Je zou de dierenartsenpraktijk in Hoogeveen eens kunnen proberen.Fahrah schreef:Het is alweer zo'n zes jaar geleden dat ik officiele HD foto's heb laten maken maar toch schrok ik wel een beetje van de huidige prijs. (250 euro voor beide zonder roes/narcose-die komt er dus nog bovenop) Bovendien worden deze foto's bij de desbetreffende dierenarts ook nog ontwikkeld dus de oude techniek. Nu denk ik erover om naar een andere dierenarts te gaan. Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met andere dierenartsen in het noorden van het land? (Groningen/Drenthe) En is de bovenstaande prijs een normale prijs tegenwoordig? Graag jullie mening hierover.
Je kunt natuurlijk altijd bellen en vragen hoeveel het je gaat kosten.
Hier ga ik ook mijn honden laten röntgenen....
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
waar laat je het doen?
Ik laat ze altijd in Hellendoorn rontgenen maar de laatste hond is bij mij ruim 2 jaar geleden. Ik moet binnenkort ook weer dus ik lees met aandacht mee
Ik laat ze altijd in Hellendoorn rontgenen maar de laatste hond is bij mij ruim 2 jaar geleden. Ik moet binnenkort ook weer dus ik lees met aandacht mee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
BT Golden
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is binnenkort,malinois schreef:waar laat je het doen?
anders kan je misschien wel mee, moet ik ff bellen voor een hondje extra
ga hiernaartoe
http://www.aandeheikant.be/
laat t maar ff weten....
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Carolina,
Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's en zij werken altijd zonder roesje.
Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's en zij werken altijd zonder roesje.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met.....Scooby schreef:Hoi Carolina,
Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's.
verder t zelfde als een kliniek aanraden voor voorrontgenen, de arts die voorrontgend mag dus niet door de RvB gecertificeerd DA zijn voor officiele foto's dan wordt nl de certificering ingetrokken als ze daar achter komen (hoorde ik vandeweek van een DA uit een kliniek die dus officiele foto's mag maken, maar niet alle DA daarvoor heeft laten certificeren zodat die DAsen nog de screeningsfoto's mogen maken, mag dus wel in dezelfde kliniek, alleen niet door dezelfde DA)
Laatst gewijzigd door crutz op 14 feb 2007 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
ik laat een HD foto maken en meteen met een foto de patella nakijken. de patella zal dus gevoeld en bekeken worden op patella luxatieyamie schreef:massam schreef:onofficieel betaal ik voor HD.patella foto's in putten zonder roesje ongeveer 55 euro (we moeten de 26ste dus dan weet ik het precies)
hoezo patella foto's?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hij is nu 13 maanden dus met een maand of 14 a 15 ga ik meestalcrutz schreef:wat is binnenkort,malinois schreef:waar laat je het doen?
ga hiernaartoe
laat t maar ff weten....
ik ga het zo ff bekijken, je hoort t van me

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
voor controle op PL is geen foto nodig..massam schreef:ik laat een HD foto maken en meteen met een foto de patella nakijken. de patella zal dus gevoeld en bekeken worden op patella luxatieyamie schreef:massam schreef:onofficieel betaal ik voor HD.patella foto's in putten zonder roesje ongeveer 55 euro (we moeten de 26ste dus dan weet ik het precies)
hoezo patella foto's?
neem aan dat ze daar ook een extra foto voor moeten maken, of zie je de patella ook op de HD foto?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...crutz schreef:misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met.....Scooby schreef:Hoi Carolina,
Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's en zij werken altijd zonder roesje.![]()
Groetjes, Karen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
pas t aanScooby schreef:Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...crutz schreef:misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met.....Scooby schreef:Hoi Carolina,
Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's.![]()
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ga zaterdag 31 maartmalinois schreef:hij is nu 13 maanden dus met een maand of 14 a 15 ga ik meestalcrutz schreef:wat is binnenkort,malinois schreef:waar laat je het doen?
ga hiernaartoe
laat t maar ff weten....
ik ga het zo ff bekijken, je hoort t van me
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waar heb je die informatie vandaan Carmen? Ik heb meerdere honden zonder roesje laten fotograferen bij een DA die officieel ook gewoon foto's mag maken voor de Raad. Ik heb ook nog nooit gehoord dat hd- en ed-foto's niet zonder roesje zouden mogen.Scooby schreef:Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...crutz schreef:misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met.....Scooby schreef:Hoi Carolina,
Ik weet dat de kliniek van Kees de Leeuw in Dieren rond de 100 Euro vraagt voor officiele HD-foto's en zij werken altijd zonder roesje.![]()
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
LongFields schreef:Waar heb je die informatie vandaan Carmen? Ik heb meerdere honden zonder roesje laten fotograferen bij een DA die officieel ook gewoon foto's mag maken voor de Raad. Ik heb ook nog nooit gehoord dat hd- en ed-foto's niet zonder roesje zouden mogen.Scooby schreef:Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...crutz schreef:misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met.....Scooby schreef:Hoi Carolina,
volgens mij is dat in Nderland niet verplicht, in Duitsland weet ik wel zeker dat het met roesje moet
groetjes Annemie
- M@scha
- Zeer actief
is niet nodig. kan wel gedaan worden. ik laat het zowiezo doen. (het is trouwens één foto samen met HD)yamie schreef:voor controle op PL is geen foto nodig..massam schreef:ik laat een HD foto maken en meteen met een foto de patella nakijken. de patella zal dus gevoeld en bekeken worden op patella luxatieyamie schreef:massam schreef:onofficieel betaal ik voor HD.patella foto's in putten zonder roesje ongeveer 55 euro (we moeten de 26ste dus dan weet ik het precies)
hoezo patella foto's?![]()
neem aan dat ze daar ook een extra foto voor moeten maken, of zie je de patella ook op de HD foto?
ik wil het zeker weten en dat kan alleen met foto
reu van een vriendin van me is gevoeld, niks gevonden. toch foto (hij liep moeilijk) gemaakt en bleek dus graad 2 ofzo (flink in ieder geval) te hebben.
daarom die foto

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
NL staat t oogluikend toe, in principe is het vanuit de FCI verplicht.....jores schreef:LongFields schreef:Waar heb je die informatie vandaan Carmen? Ik heb meerdere honden zonder roesje laten fotograferen bij een DA die officieel ook gewoon foto's mag maken voor de Raad. Ik heb ook nog nooit gehoord dat hd- en ed-foto's niet zonder roesje zouden mogen.Scooby schreef:Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...crutz schreef: misschien een tip, oppassen met op t net zetten dat klinieken zonder roesje fotograven aangezien ze t officieel verplicht zijn met.....![]()
volgens mij is dat in Nderland niet verplicht, in Duitsland weet ik wel zeker dat het met roesje moet
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: prijs HD & ED foto's?
In het noorden heb ik nog niks kunnen vinden wat het of zonder roes deed en waar je erbij kunt blijven enz. Dus ik rij dan maar even naar mijn oude vertrouwde Da in Velp.Fahrah schreef:Het is alweer zo'n zes jaar geleden dat ik officiele HD foto's heb laten maken maar toch schrok ik wel een beetje van de huidige prijs. (250 euro voor beide zonder roes/narcose-die komt er dus nog bovenop) Bovendien worden deze foto's bij de desbetreffende dierenarts ook nog ontwikkeld dus de oude techniek. Nu denk ik erover om naar een andere dierenarts te gaan. Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met andere dierenartsen in het noorden van het land? (Groningen/Drenthe) En is de bovenstaande prijs een normale prijs tegenwoordig? Graag jullie mening hierover.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik wist wel van de plannen, maar is dat al officieel door dan?crutz schreef:NL staat t oogluikend toe, in principe is het vanuit de FCI verplicht.....jores schreef:LongFields schreef:Waar heb je die informatie vandaan Carmen? Ik heb meerdere honden zonder roesje laten fotograferen bij een DA die officieel ook gewoon foto's mag maken voor de Raad. Ik heb ook nog nooit gehoord dat hd- en ed-foto's niet zonder roesje zouden mogen.Scooby schreef: Is dat zo? Jammer, dat je me dan al ge-quote hebt, nu kan ik het niet meer veranderen...
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
massam schreef:is niet nodig. kan wel gedaan worden. ik laat het zowiezo doen. (het is trouwens één foto samen met HD)yamie schreef:voor controle op PL is geen foto nodig..massam schreef:ik laat een HD foto maken en meteen met een foto de patella nakijken. de patella zal dus gevoeld en bekeken worden op patella luxatieyamie schreef:
hoezo patella foto's?![]()
ik wil het zeker weten en dat kan alleen met foto![]()
reu van een vriendin van me is gevoeld, niks gevonden. toch foto (hij liep moeilijk) gemaakt en bleek dus graad 2 ofzo (flink in ieder geval) te hebben.
daarom die foto
dat is bullshit
-
Fahrah
- Actief
Iedereen alvast bedankt voor de info tot nu toe.
Ik ga maar eens rondbellen. Bij de raad van beheer schijn je telefonisch alleen de dichtsbijzijnde te kunnen opvragen. Het is jammer dat ze geen lijst op hun website plaatsen anders zou je makkelijk kunnen zien hoeveel er toestemming hebben om foto's te maken. Ik heb nl de indruk dat dat er niet zoveel zijn. Verder twijfel ik nog steeds over wel of geen narcose/roesje. Bij mijn vorige teef was daar geen twijfel over aangezien ze alleen onze eigen dierenarts accepteert. (en die mag weer geen officiele foto's maken) Misschien ga ik het nu wel zonder proberen alhoewel het me een hele toer lijkt met een beweeglijke dog.
groetjes,
Carolina

Carolina

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar zullen de desbetreffende dierenartsen vast wel genoeg ervaring mee hebben, lijkt mij?Fahrah schreef:Misschien ga ik het nu wel zonder proberen alhoewel het me een hele toer lijkt met een beweeglijke dog.
Groetjes, Karen
-
Fahrah
- Actief
Hoi Karen,Scooby schreef:Daar zullen de desbetreffende dierenartsen vast wel genoeg ervaring mee hebben, lijkt mij?Fahrah schreef:Misschien ga ik het nu wel zonder proberen alhoewel het me een hele toer lijkt met een beweeglijke dog.
Dat viel me de vorige keer ook tegen, de desbetreffende dierenarts had wel ervaring met foto's maken maar niet met doggen of andere grote rassen. Hij gebruikte ook standaard een roesje werd me verteld.
groetjes,
Carolina

Carolina