Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tot welke leeftijd fokken?
Moderator: moderatorteam
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Tot welke leeftijd fokken?
Tot welke leeftijd mag je met een teefje fokken? Ik heb namelijk contact met een fokker die nu een laatste nestje wil fokken met een 8-jarige teef. Ik vond het wel een beetje oud...heb je dan meer kans op complicaties of zijn de pups minder gezond. Ik vraag het me gewoon af....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
Melanie 74
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zo denk ik er zelf ook wel over...had alleen het fokreglement van de rasvereniging gelezen en daar staat in vermeld dat er niet meer gefokt mag worden met een teef die de leeftijd van 7 jaar heeft bereikt.Melanie 74 schreef:Als de teef in een prima conditie is en het bv haar laaste nestje zou zijn (dus ze heeft eerder een nestje of nestjes gehad) waarom niet?
Het is in mijn ogen bepalend hoe de conditie van de teef is

-
borderke
- Actief
- Contacteer:
-
jidde
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Dus de fokker is geen lid van de vereniging. Heb je enig idee of dit de enige reden is?Frenkie schreef:Ja, zo denk ik er zelf ook wel over...had alleen het fokreglement van de rasvereniging gelezen en daar staat in vermeld dat er niet meer gefokt mag worden met een teef die de leeftijd van 7 jaar heeft bereikt.Melanie 74 schreef:Als de teef in een prima conditie is en het bv haar laaste nestje zou zijn (dus ze heeft eerder een nestje of nestjes gehad) waarom niet?

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ze woont in Frankrijk en is aangesloten bij de Franse rasvereniging en ik heb het reglement van de nederlandse rasvereniging gelezenHutsje schreef:Dus de fokker is geen lid van de vereniging. Heb je enig idee of dit de enige reden is?Frenkie schreef:Ja, zo denk ik er zelf ook wel over...had alleen het fokreglement van de rasvereniging gelezen en daar staat in vermeld dat er niet meer gefokt mag worden met een teef die de leeftijd van 7 jaar heeft bereikt.Melanie 74 schreef:Als de teef in een prima conditie is en het bv haar laaste nestje zou zijn (dus ze heeft eerder een nestje of nestjes gehad) waarom niet?

-
Melanie 74
Frenkie schreef:Nou, ze woont in Frankrijk en is aangesloten bij de Franse rasvereniging en ik heb het reglement van de nederlandse rasvereniging gelezenHutsje schreef:Dus de fokker is geen lid van de vereniging. Heb je enig idee of dit de enige reden is?Frenkie schreef:Ja, zo denk ik er zelf ook wel over...had alleen het fokreglement van de rasvereniging gelezen en daar staat in vermeld dat er niet meer gefokt mag worden met een teef die de leeftijd van 7 jaar heeft bereikt.Melanie 74 schreef:Als de teef in een prima conditie is en het bv haar laaste nestje zou zijn (dus ze heeft eerder een nestje of nestjes gehad) waarom niet?
Tja ik ik vind dat als de conditie goed is en er verders geen problemen waren met geboorte. Waarom dan niet?
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De RvB is in een heel ver stadium om het Basis Reglement Stambomen in te voeren. Dit reglement is tot stand gekomen door een platform wat zich over het welzijn van huisdieren gebogen heeft. De RvB is een van de deelnemers in dit platform.
Wat de vraag van TS betreft staat er in vermeld dat de teef bij dekking nog geen 96 maanden oud mag zijn.
Bij het eerste nest mag de teef bij de dekking niet ouder zijn dan 60 maanden.
Zo komen er nog wel meer regeltjes, allen voor het welzijn van de teef.
Als het reglement straks overtreden wordt, volgt een sanctie van de RvB. Een van de sancties is dat er geen stambomen afgegeven worden.
Wat de vraag van TS betreft staat er in vermeld dat de teef bij dekking nog geen 96 maanden oud mag zijn.
Als het reglement straks overtreden wordt, volgt een sanctie van de RvB. Een van de sancties is dat er geen stambomen afgegeven worden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Volgens mij is dit nu nét de sanctie die niet door gaat. Vonden de fokkers niet goedWilma schreef:De RvB is in een heel ver stadium om het Basis Reglement Stambomen in te voeren. Dit reglement is tot stand gekomen door een platform wat zich over het welzijn van huisdieren gebogen heeft. De RvB is een van de deelnemers in dit platform.
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer: