Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tot welke leeftijd fokken?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Tot welke leeftijd fokken?

Ongelezen bericht door Frenkie »

Tot welke leeftijd mag je met een teefje fokken? Ik heb namelijk contact met een fokker die nu een laatste nestje wil fokken met een 8-jarige teef. Ik vond het wel een beetje oud...heb je dan meer kans op complicaties of zijn de pups minder gezond. Ik vraag het me gewoon af....
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Wat is het voor ras en heeft ze al eerder pups gehad?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Als de teef in een prima conditie is en het bv haar laaste nestje zou zijn (dus ze heeft eerder een nestje of nestjes gehad) waarom niet?

Het is in mijn ogen bepalend hoe de conditie van de teef is :wink:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Wat is het voor ras en heeft ze al eerder pups gehad?
Het is een hovawart en ze heeft al eerder een nestje gehad...
Afbeelding Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Als de teef in een prima conditie is en het bv haar laaste nestje zou zijn (dus ze heeft eerder een nestje of nestjes gehad) waarom niet?

Ja, zo denk ik er zelf ook wel over...had alleen het fokreglement van de rasvereniging gelezen en daar staat in vermeld dat er niet meer gefokt mag worden met een teef die de leeftijd van 7 jaar heeft bereikt.
Afbeelding Afbeelding
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

indien de teef in goede gezondheid is , kan het nog wel
en als ze eerder al niet teveel nestje gehad heeft
leuke site
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tja, ik ken iemand die nog een nestje heeft genomen met een teef van 9,5 jaar oud, 2 nesten achter elkaar :19:
Als antwoord van de VDH en raad van beheer kreeg ik te horen dat er nog geen regels zijn, dus dat het gewoon toegestaan is.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Frenkie schreef:
Melanie 74 schreef:Als de teef in een prima conditie is en het bv haar laaste nestje zou zijn (dus ze heeft eerder een nestje of nestjes gehad) waarom niet?

Ja, zo denk ik er zelf ook wel over...had alleen het fokreglement van de rasvereniging gelezen en daar staat in vermeld dat er niet meer gefokt mag worden met een teef die de leeftijd van 7 jaar heeft bereikt.
Dus de fokker is geen lid van de vereniging. Heb je enig idee of dit de enige reden is?
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Frenkie schreef:

Dus de fokker is geen lid van de vereniging. Heb je enig idee of dit de enige reden is?
Nou, ze woont in Frankrijk en is aangesloten bij de Franse rasvereniging en ik heb het reglement van de nederlandse rasvereniging gelezen :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Frenkie schreef:
Hutsje schreef:
Frenkie schreef:

Nou, ze woont in Frankrijk en is aangesloten bij de Franse rasvereniging en ik heb het reglement van de nederlandse rasvereniging gelezen :mrgreen:
:mrgreen:
Tja ik ik vind dat als de conditie goed is en er verders geen problemen waren met geboorte. Waarom dan niet?
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

De RvB is in een heel ver stadium om het Basis Reglement Stambomen in te voeren. Dit reglement is tot stand gekomen door een platform wat zich over het welzijn van huisdieren gebogen heeft. De RvB is een van de deelnemers in dit platform.

Wat de vraag van TS betreft staat er in vermeld dat de teef bij dekking nog geen 96 maanden oud mag zijn.
Bij het eerste nest mag de teef bij de dekking niet ouder zijn dan 60 maanden.
Zo komen er nog wel meer regeltjes, allen voor het welzijn van de teef.

Als het reglement straks overtreden wordt, volgt een sanctie van de RvB. Een van de sancties is dat er geen stambomen afgegeven worden.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wilma schreef:De RvB is in een heel ver stadium om het Basis Reglement Stambomen in te voeren. Dit reglement is tot stand gekomen door een platform wat zich over het welzijn van huisdieren gebogen heeft. De RvB is een van de deelnemers in dit platform.

Wat de vraag van TS betreft staat er in vermeld dat de teef bij dekking nog geen 96 maanden oud mag zijn.
Bij het eerste nest mag de teef bij de dekking niet ouder zijn dan 60 maanden.
Zo komen er nog wel meer regeltjes, allen voor het welzijn van de teef.

Als het reglement straks overtreden wordt, volgt een sanctie van de RvB. Een van de sancties is dat er geen stambomen afgegeven worden.
Volgens mij is dit nu nét de sanctie die niet door gaat. Vonden de fokkers niet goed ;-). Je gaat boetes krijgen en een boos vingertje ofzo.
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

denk dat je je aan de regelementen van de rasvereniging daarmee moet houden.

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”