Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench, wat leert een hond daar precies van?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Bench, wat leert een hond daar precies van?

Ongelezen bericht door laeken »

Ik was even aan het nadenken over een bench aan de hand van een ander onderwerp op dit forum. De bench kan je bv gebruiken bij zindelijkheidstraining en bij het alleen blijven. Maar wat leert de hond eigenlijk precies in die bench?

Hij leert dan niet zijn plas op te houden aangezien bijna iedere hond dat kan en niet slopen leert hij eigenlijk ook niet echt aangezien hij niks kan slopen.

Dat zorgt er dus voor dat ik hier steeds weer lees dat mensen moeite hebben met van die bench afkomen aangezien de hond dan met 1 of 2 jaar nog steeds niet veilig is met de meubels in huis bij alleen zijn.

Ik vind het een beetje als loslopen. Laat je je pup los met 8 weken dan wordt dat allemaal normaal en vanzelfsprekend terwijl de hond met 1 jaar die altijd aan de riem zat dat loslaten dan zo'n feest gaat vinden dat hij nooit terug wil komen.

Kan je niet beter gewoon de pup vanaf dag 1 leren wat hij tot zijn 12e moet kunnen? Dan leert hij het makkelijkst en gaat het allemaal als vanzelfsprekend. Dat veilige slaaphokje/holletje kan je hem ook aanbieden met de deur open dacht ik zelf. Dan leer je hem gewoon dat zijn mandje of holletje in dat ding is en dus voelt hij zich precies zo veilig als met de deur dicht. Wat dat gevoel aangaat hoeft hij dus in mijn ogen niet opgesloten te worden. :19:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik ben het helemaal met je eens Marc!
Als je van het begin af een poosje de moeite neemt om een pup te corrigeren op hetgeen wat wel en niet mag, dan is een bench overbodig en vervolgens heb je een hond die precies weet wat er wel en niet kan.
Ik heb zelf nog nooit met een bench gewerkt en ik heb altijd honden gehad waar ik mee kan lezen en schrijven, zonder ongein, zonder slopen, enz.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ben ik met je eens.

Toen ik aan mijn eerste pup begon kreeg ik natuurlijk van iedereen goedbedoelde tips en adviezen.
Zo ook van de fokker.
Ik een bench aangeschaft want dat zou helpen bij zindelijkheid en een 'veillige' plek zijn.
Alhoewel het toch wat tegen mijn gevoel in ging, een bench neergezet.

Hij heeft er een kwartier ingezeten, met deurtje open en mij ernaast maar voelde zich toch zwaar ongelukkig en ik heb toen er meteen voor gekozen om het ding nooit meer te gebruiken, behalve als opruimplek voor z'n speelgoed :mrgreen:

Het is zoals je zegt, het moet normaal worden dat een hond niet sloopt en in huis zijn behoefte doet.

Bij Misty, die altijd in de bech heeft gezeten voordat ze bij ons kwam, zie je dat ook heel goed.
Was compleet onzindelijk (niet van de stress vd herplaatsing maar gewoon echt helemaal onzindelijk) had nog nooit losgelopen en toen ze zich een beetje op haar gemak begon te voelen vond ze het gordijn wel erg leuk om aan te trekken :mrgreen:
Dat had ze gewoon allemaal nooit geleerd.

Dus ja, ik denk ook dat je het beste vanaf dag kunt beginnen met leren. Alles is dan heel snel inderdaad vanzelfsprekend en normaal.

Ik denk dat de bench ook veels te vaak voor eigen gemak word gebruikt(natuurlijk niet bij iedereen).
Zo van: Nu komt het even niet uit dus stop maar in de bench :19:

Je hebt geen bench nodig bij het opvoeden van een pup, alleen een hele flinke dosis geduld en tijd :mrgreen:
laeken
Zeer actief

MoniqueDM schreef:Ik heb zelf nog nooit met een bench gewerkt en ik heb altijd honden gehad waar ik mee kan lezen en schrijven, zonder ongein, zonder slopen, enz.
Ik heb ook nog nooit een bench gehad. Moet wel zeggen dat als er hier een 3e hondje komt wij er misschien wel een nodig hebben voor de eerste weken. Een pup kun je denk ik niet constant blootstellen aan 2 actieve volwassen honden want dan is dat wel erg vermoeiend en ze zullen ook moeten wennen. Maargoed, misschien kan dat ook wel :19: Dat moeten we even zien denk ik. :wink:
Afbeelding
jinxy
nieuw lid

Ongelezen bericht door jinxy »

hoi toevallig heb ik net eenpaar vraagjes gesteld over de bench
Wij hebben wel een bench op advies vd fokker we slapen zelf op zolder en de pup beneden en snachts gaat het goed ze peipt niet en is om 6 u wakker
en ik doe het ook voor haar eigen veiligheid we zijn al zoveel mogelijk elctr snoeren weg aan het werken want ze knaagt erin maar je kan niet alles weg werken
moet wel eens een boodschap doen en om er dan los te laten lopen...br moet er niet aan denken
ze probeert ook al op de salontafel te springen we leren het haar af hoor maar ik vind niet dan eenpup v 9 wk al moet rondschaelen beneden . wil niet dat er iets met haar gebeurt

pffff moeilijk hoor.wil weer sporten overdag maar ja dan is ze meer dan een uur alleen
ben benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben met de pup
laeken
Zeer actief

Een pup van 9 weken is ook echt te klein om alleen te laten. Juist die bench zorgt er dus voor dat je dat toch gaat doen, ze kan immers niks uithalen, en dus verwacht je meer van de pup dan ze geestelijk aankan.

Voor hetzelfde geld krijgt ze verlatingsangst en dan ben je een stukje verder van huis dan wanneer ze iets stukmaakt. Juist slopen wijst erop dat je pup nog niet rijp is voor dat alleen blijven. Zit ze in een bench dan weet je dat niet aangezien ze dan netjes in die bench zit als je thuiskomt.

In mijn ogen zorgt een bench er ook voor dat je zo de pup overvraagt zonder dat dat problemen oplevert. :wink:

Ik zou haar niet meer alleen laten en gewoon naar een oppas doen als je wil sporten.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Mijn mechelaar teef is mijn eerste hond waarvoor ik wel een bench heb gebruikt. In de pup periode voor het zindelijk maken en eventueel slopen als ik niet thuis was en s nachts. Later heeft ze er ook een tijd overdag in gezeten als ik niet thuis was omdat ze nogal eens wilde vechten met mijn reu, en ik niet wilde 'dat, dat gebeurde als ik niet thuis was. Als ik thuis ben was/is de bench altijd open en kon ze overal gaan en staan waar ze wilde. Dus op de momenten dat ik thuis ben en ze los was, kon ik sloopgedrag corrigeren en zorgen dat ze gewoon zindelijk werd. Voor haar is haar bench nu helemaal haar plek. Zo erg zelfs dat ik hem niet weg durf te halen. De bench staat nu altijd open, dag en nacht. En ze ligt er heel veel in.
In een bench doen om slopen af te leren gaat niet werken. Iets afleren kun je alleen als je er op dat moment zelf bij bent. En een jonge hond in huis betekend nu eenmaal dat je het risico loopt dat er iets gesloopt wordt. Wil je dat niet moet je geen jonge hond nemen.
Afbeelding
Groetjes Marja
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Hoi Hoi,

Tjah.. Ik heb ook een bench en dat is voornamelijk zoals in het vorige bericht ook al werd gezegd omdat er hier overal snoeren liggen waar Beetle makkelijk bij kan. De computer, de tv, lampen. Ze liggen wel tegen muren aan maar hij kan er wel bij en er zijn al een aantal snoeren gesneuveld hier in huis (1 bij de tv en al een stuk of 3/4 snoeren van de koptelefoon bij de comp, dat snoer loopt inmiddels achter de compkast zodat hij er niet bij kan) En ik heb er ook bijzonder weinig zin in om 's ochtends beneden te komen om te zien dat alles gesloopt is en er overal poep en plas ligt... Voorlopig woon ik nog bij mijn ouders en ik hun zijn daar ook niet blij mee dan..

Ja en ik vind het wel een fijn idee dat hij in de bench zit en zover ik merk vind Beetle het niet erg. Misschien als hij wat ouder is en minder sloopt en ik woon op mezelf dat hij niet meer in de bench hoeft en 's nachts dan lekker bij mij in bed slapen, maar nu nog niet..

Ik snap trouwens de tegenstanders van de bench wel hoor, ik zit liever ook niet 'opgesloten' als ik alleen ben of ga slapen. Maar ik sloop ook niks.
Hoe moet het 's nachts slopen afgeleerd worden??

Groetjes Cheryl
Afbeelding

Made by Spriet
roy_C
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door roy_C »

ikheb hier un boerboelpup van 12 weken heeft nog nooit un bench gezien slaapt van af het begin alleen in de huiskamer en sloopt alleen af en toe de krant als ie de kans krijgt

ook zit ie van af de 9 weken s ochtens 4 uur alleen sloopt niks en doet niks binnen

ik denk zelf dat als je je hond zonder bench leert alleen te zijn dat de kans op slopen vele malen kleiner word als wanneer je hem aan de bench laat wennen
mvg Roy en Don Vito
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb Tyson nooit in een bench gehad en hij heeft 2 jaar mega gesloopt.
Ik ben toch de eerste 6 weken thuis geweest, toen al heel langzaam begonnen met af en toe heel eventjes alleen en dat langzaam uitbreiden, daarna oen ik aan het werk ging naar mijn ouders die hem langzaam aan steeds 5 minuten eerder naar mijn huis brachten.....hij was ruim 1 jaar oud toen hij pas 3 uurtjes alleen was.
Dat hij sloopte vond ik niet echt het hele grote probleem maar meer dat hij ook aan dingen vrat die echt heel slecht voor zijn gezindheid zijn, en ik kon alles opruimen wat ik wilde, hij vond echt wel weer wat.
Ik had hem achteraf gezien toch een bench aan willen laten wennen ivm met mijn eigen bewegingsruimte, even een boodschapje tussendoor kon niet, moest weer wat geregeld worden, als ik naar beneden ging moest hij mee....er was gewoon heel veel geregel voor zeker 2 jaar lang en toen heb ik hem een snuitje omgedaan en was het afgelopen.
Tuurlijk is het ook zeker voor je eigen gemak maar ook soms voor de veiligheid van je hond.
Ik ben zeker geen voorstander om een hond uren in een bench teleggen, maar in mijn geval voor een half uurtje zou het wel erg handig geweest zijn.

Jacqueline
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

En om op de vraag terug tekomen wat de hond daarvan leert?????
Naar mijn idee helemaal niets.

Jacqueline
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

volgens mij leert een hond helemaal niets van een bench , en is het alleen maar makkelijk voor de baasjes. Hier zit flirtje gewoon tussen de anderen , ja ik moet wel steeds opletten . Als je daar geen zin of tijd voor hebt moet je geen pup nemen . Of zet een stuk van de kamer af , dat is altijd nog een stuk vriendelijker dan een bench.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb mijn honden ook niet in een bench, wel is een deel van de kamer afgezet door middel van een traphekje, zodat ze als wij het willen de keuken, eetkamer en bijkeuken tot hun beschikking hebben en de woonkamer niet.
Als ik pups heb, heb ik een deel van de eetkamer afgeschermd door middel van puppypanelen, zodat de pups hun eigen ruimte hebben samen met moeders, en de andere hond er niet uit zichzelf bijkan, vooral in het begin. Later gaat het deurtje gewoon open als we thuis zijn.
Ik heb wel vaak een kleine bench in de puppyren staan als de puppen eenmaal een week of 5 a 6 zijn en de werpkist er uit gaat. Die is echter altijd open zodat ze erin en eruit kunnen als ze willen. De pups vonden het toch wel lekker om er met een aantal in te liggen slapen.

Maar ik ben het met degenen eens die zeggen dat een pup niets leert van een bench. Juist omdat je alle eventuele prikkels om de fout in te gaan wegneemt.
laeken
Zeer actief

jip007 schreef:volgens mij leert een hond helemaal niets van een bench , en is het alleen maar makkelijk voor de baasjes. Hier zit flirtje gewoon tussen de anderen , ja ik moet wel steeds opletten . Als je daar geen zin of tijd voor hebt moet je geen pup nemen . Of zet een stuk van de kamer af , dat is altijd nog een stuk vriendelijker dan een bench.
Dat denk ik dus ook. Als bij ons de honden direct en duidelijk de evt pup accepteren zal er ook zeker geen bench in huis komen :ok:
Als ik twijfel en denk dat het "veiliger" is de pup af en toe in de bench te zetten zal ik dat echter zeker doen. Hier zijn ze bv nogal op ligplekken en ik kan niet verwachten dat een pup dat meteen begrijpt en dat onze honden meteen vanaf dag 1 mild zullen reageren omdat ze onderdeel van onze roedel is. Dan slaapt zij dus maar even in een bench en wij op een matras ernaast. :mrgreen: Kan de pup lekker slapen zonder ineens in conflict te komen met Cleo die ergens wil liggen of al ligt en dan dus geen hondje ernaast wil. Dan heb ik het wel over de eerste 2 weekjes totdat ze dus onderdeel van de roedel is en de honden vrij zijn in de omgang met mekaar omdat het dan normaal en relaxed zal zijn verwacht ik.

Maargoed, voor hetzelfde geld zijn ze vanaf dag 1 gek op de kleine hond, zoiets moet je toch even afwachten en aankijken. :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Nanna schreef: Het is puur voor zijn eigen veiligheid en mijn spullen.
.
Dus voor het gemak van de baas , want snoeren kan je wegwerken.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Wij ook een bench aangeschaft voor Robbie.
In het begin deden we hem daar in. Na een tijdje vroeg ik me af of het ook wel anders kon. Misschien ook wel door dingen die ik hier las, ik weet het niet meer. Toen heb ik het gewoon eens geprobeerd, Robbie even alleen laten. En dat ging goed.
Zo steeds verder uitgebreid. Buren wel eens gevraagd of ze hem hoorden, maar nee, niks.
Hij ligt nu nooit meer in de bench, maar altijd op zijn kussen of in zijn verwarmingsmandje.
Toch hebben we de bench nog in de kamer staan. Omdat hij daar wel ingaat als de koijnen los lopen.
Hij vindt de konijnen vreselijk interessant, maar hapt naar ze.
En omdat ik vind dat de konijnen ook recht hebben op hun rondje door de kamer, gaat Robbie dan in de bench. Niet leuk voor hem, maar het is niet anders.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

jip007 schreef:
Nanna schreef: Het is puur voor zijn eigen veiligheid en mijn spullen.
.
Dus voor het gemak van de baas , want snoeren kan je wegwerken.
Inderdaad. Bij Tagor hebben we geen bench gebruikt, maar uiteindelijk wel een oude boks om zijn mand gezet omdat we soms ook op zijn plekje wilden zetten zonder meteen een deur helemaal dicht te willen doen. Die bleef b.v. open omdat de kat boven zat en het voer van de kat beneden in de keuken stond.
Toen Tagor uiteindelijk zindelijk was en snapte dat zijn mand zijn plaats was is die boks snel de deur uit gegaan. Bij Jari heeft mijn moeder een bench geleend van iemand. Het deurtje daarvan stond het grootste deel van de tijd open en zodra de bench dus overbodig was is die weer naar zijn eigenaar gegaan.
Voor de volgende pup heeft ze ook al een bench geregeld die ze kan lenen.

Ik denk dat het niet zo zeer een leermiddel is, meer een hulpmiddel bij oncontroleerbare situaties.
Afbeelding
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

jip007 schreef:volgens mij leert een hond helemaal niets van een bench , en is het alleen maar makkelijk voor de baasjes. Hier zit flirtje gewoon tussen de anderen , ja ik moet wel steeds opletten . Als je daar geen zin of tijd voor hebt moet je geen pup nemen . Of zet een stuk van de kamer af , dat is altijd nog een stuk vriendelijker dan een bench.
--- :E: ---BRAVO !!!
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wij hebben ook het eerste jaar gebruik gemaakt van de bench en dan vooral omdat ik geen zin had in een gesloopte bank. Buiten de bench kon ik hem dan aanleren niet te slopen. Toen hij een jaar was hebben we de bench een keer gewoon open gelaten en dat bleek goed te gaan en sindsdien staat er een mand.
Bij onze volgende pup wil ik graag een gedeelte van de woonkamer gaan afschermen zodat de pup wel lekker kan ronddartelen en met Timo kan spelen maar niet bij mijn kostbare spullen kan komen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tja ik ben het met je eens. Ik had wel een bench, maar Buffy wilde persé het deurtje niet dicht en ik had er gevoelsmatig ook moeite mee om een hond op te sluiten in een kooi, dus niet doorgezet. Met een beetje creatief zijn is er wel iets anders te verzinnen dan een hond opsluiten in een kleine kooi. Wij hadden hier een constructie dat de open keuken afgesloten kon worden. Als je hond dan eens ziek wordt dan hoeft hij ook niet in zijn eigen derrie te liggen.

Ik was overigens niet bang voor slopen, Buffy heeft dat nooit gedaan noch enige poging daartoe, wel voor in de nesten werken in de woonkamer (op de bank springen en van de leuning afvallen, poten breken e.d.).

Een bench is voor weinig creatieve mensen vind ik. Ik lees hier bijvoorbeeld regelmatig van de snoertjes en dat was ook mijn grote angst. Het grootste gedeelte hebben we weggewerkt en de andere twee daar ging gewoon de stekker uit als we weg gingen. Dat doe ik nog steeds ook al kijkt Buffy niet naar een snoer.

Anne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wij hadden bij allebei wel een Bench, en ze hebben geleerd de rust op te zoeken als het druk is.
In het begin zorgde de bench ervoor dat ze makkelijker zindelijk werden :19: als je ze gelijk vanuit de Bench buiten zet, en ze de hemel in prijst als ze buiten plassen-werkt heel goed en is duidelijk, en later werd het DE slaap plek waar ze met rust werden gelaten en waar ze hun buit<lees kluiven achterlieten.

Als het nu druk is met verjaardagen, zoeken ze nog samen de plek op waar de Bench heeft gestaan :wink: maar ja hij is er niet meer :eek: en dat geeft mij weer een hoop ruimte
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

starfleet schreef: Een bench is voor weinig creatieve mensen vind ik.
Dat is nogal een uitspraak :denken:

Benthor heeft de eerste 7 maanden van zijn leven een bench gehad. Tot die tijd had hij er geen problemen mee om er 's nachts en overdag af en toe gedurende korte tijd (er is nagenoeg altijd iemand thuis) in te liggen. Toen hij 7 maanden was, wilde hij niet meer en toen hebben we de bench opgeruimd.

We gebruikten de bench ter bescherming van Benthor. Wij hebben beneden geen ruimte in huis die we kunnen afschermen van de rest. We hebben toen de grootste bench gekocht die we konden vinden. In het begin kon hij daar dus heel wild in spelen. Ruimte genoeg :wink:

Wat ik zelf een gevaar van benchgebruik vindt is dat de hond er misschien ingestopt wordt als de baas geen zin heeft om op te letten terwijl hij wel thuis is. Af en toe is dat niet erg maar het moet geen gewoonte worden vind ik.
Verder maakt een bench het erg gemakkelijk om lang van huis te gaan. Niet dat wij dat hebben gedaan, wij vonden en vinden het niet prettig om Benthor lang alleen te laten. Hij gaat bij voorkeur lekker mee.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

starfleet schreef:Ik lees hier bijvoorbeeld regelmatig van de snoertjes en dat was ook mijn grote angst. Het grootste gedeelte hebben we weggewerkt en de andere twee daar ging gewoon de stekker uit als we weg gingen. Dat doe ik nog steeds ook al kijkt Buffy niet naar een snoer.
Anne
Wij doen ook nog steeds de stekkers uit de stopcontacten.
Met veiligheid denk ik aan splinters in zijn keel, bijvoorbeeld na knagen aan meubels.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Een bench dient puur voor het gemak van de mens, de pup zelf zal er niks van leren. Vind zelfs dat het een grote achterstand oploopt in zijn ontwikkeling en daardoor instabiel opgroeit.
Al mijn honden hebben nooit in een bench gezeten, maar ik heb altijd jong volwassen honden gehad. Stanley is mijn eerste pup en ook hij heeft nooit in een bench gezeten. Grote fijne ruimtes puppyproof maken, snoeren wegwerken, dat is fijner voor een pup dan zo'n doelloze gevangenis. Sorrie dat ik mensen hiermee tegen de schenen schop, maar dat is mijn mening. :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Een bench dient puur voor het gemak van de mens, de pup zelf zal er niks van leren. Vind zelfs dat het een grote achterstand oploopt in zijn ontwikkeling en daardoor instabiel opgroeit.
Al mijn honden hebben nooit in een bench gezeten, maar ik heb altijd jong volwassen honden gehad. Stanley is mijn eerste pup en ook hij heeft nooit in een bench gezeten. Grote fijne ruimtes puppyproof maken, snoeren wegwerken, dat is fijner voor een pup dan zo'n doelloze gevangenis. Sorrie dat ik mensen hiermee tegen de schenen schop, maar dat is mijn mening. :wink:
Een Box is ook een doelloze gevangenis en ik heb mijn kinderen dus in de gevangenis gezet, en mijn honden ook!!!! :eek: Shoot me
starfleet
Erelid

EstherK schreef:
starfleet schreef: Een bench is voor weinig creatieve mensen vind ik.
Dat is nogal een uitspraak :denken:
knip

We gebruikten de bench ter bescherming van Benthor. Wij hebben beneden geen ruimte in huis die we kunnen afschermen van de rest. We hebben toen de grootste bench gekocht die we konden vinden. In het begin kon hij daar dus heel wild in spelen. Ruimte genoeg :wink:

Wat ik zelf een gevaar van benchgebruik vindt is dat de hond er misschien ingestopt wordt als de baas geen zin heeft om op te letten terwijl hij wel thuis is. Af en toe is dat niet erg maar het moet geen gewoonte worden vind ik.
Verder maakt een bench het erg gemakkelijk om lang van huis te gaan. Niet dat wij dat hebben gedaan, wij vonden en vinden het niet prettig om Benthor lang alleen te laten. Hij gaat bij voorkeur lekker mee.
Die laatste dingen die je noemt vind ik de grootste bezwaren tegen een bench. Er zijn maar weinig mensen die een bench echt als noodoplossing voor af en toe een uurtje gebruiken.

Wat betreft dat weinig creatief, uitzonderingen bevestigen enz., maar in 90% van de gevallen is er een ruimere oplosssing te bedenken dan een kleine kooi. Pup in een te grote bench vind ik bijzonder onveilig, de afstand tussen de tralies is dan ook vaak groter en dat kan tot nare situaties leiden.

Anne
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Wij hebben wel benchen. Toen Dinah klein was, hebben we haar zonder bench opgevoed en zindelijk gemaakt. 't Was pas toen ze een maand of 7-8 was, dat we een bench in huis gehaald hebben omdat we op reis gingen. Waarvoor gebruiken we hem? Ten eerste dus, als we op reis gaan. Normaal gezien verwacht ik dat er niemand op onze kamer/in ons huisje komt op het moment dat wij er niet zijn. Maar je kan nooit weten, daarom dus om problemen te vermijden.

Ten tweede, Dinah gaat hierzelf inliggen als ze wil rusten. Da's 'haar plekje'. We leren ze dit ook aan, dat dit het plaatsje is waar de honden rustig op een botje kunnen kluiven (ze: de honden én onze dochter). Met kleine kindjes in huis gaat dit niet rustig in de living, want onze dochter loopt de hele dag van de ene kant naar de andere kant van de kamer. Ze is te klein om te weten wat ze wel en niet mag (wordt aan gewerkt, maar dit gaat niet van de ene dag op de andere), en als Dinah een overlekker botje aan het eten is tussen dit gespeel, vindt ze dit niet prettig. Daarom gebruiken we de bench om haar rustig te laten kluiven. (de deur staat hierbij open) Senne gaat minder vanuit zichzelf in de bench gaan liggen, moet ze ook niet van ons. Zij heeft er ook geen probleem mee dat Maude hier gillend rondloopt terwijl ze een botje afkluift.

Bij opvangers gebruiken we de bench, en gaat 's nachts de deur dicht, omdat ons huis niet sloop-vrij is. We stoppen graag veel tijd en energie in opvangers, maar niet ten koste van onze meubels.

Op momenten dat we de kindjes en de honden willen scheiden van elkaar, gebruiken we de kinder-hekjes.
Laatst gewijzigd door Lies en co op 19 feb 2007 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

loving bulls schreef: Een Box is ook een doelloze gevangenis en ik heb mijn kinderen dus in de gevangenis gezet, en mijn honden ook!!!! :eek: Shoot me
Heb jij je kinderen in een box gezet als je naar kantoor ging?

Anne
S@ndr@
Zeer actief

starfleet schreef:
loving bulls schreef: Een Box is ook een doelloze gevangenis en ik heb mijn kinderen dus in de gevangenis gezet, en mijn honden ook!!!! :eek: Shoot me
Heb jij je kinderen in een box gezet als je naar kantoor ging?

Anne
Nee, maar dat doe ik met mijn honden ook niet :neenee:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

starfleet schreef: Een bench is voor weinig creatieve mensen vind ik. Ik lees hier bijvoorbeeld regelmatig van de snoertjes en dat was ook mijn grote angst. Het grootste gedeelte hebben we weggewerkt en de andere twee daar ging gewoon de stekker uit als we weg gingen. Dat doe ik nog steeds ook al kijkt Buffy niet naar een snoer.
Ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens Anne :mrgreen: .
Voor snoeren bestaan er leidingkokers waardoor er geen enkel snoer over de grond hoeft te lopen.
Je weet van te voren dat er een pup in huis komt, dus kun je je huis enigzins "puppyproof" maken. En zorg voor voldoende speeltjes. Dat kan ook slopen voorkomen, want ze kunnen een speeltje als alternatief nemen. Als laatste nog wat kluifmateriaal dat een pup altijd tot z'n beschikking heeft en dan zal het allemaal wel loslopen met slopen. Als er door de pup toch een slooppoging wordt ondernomen, dan moet je er gewoon gelijk bovenop zitten met het commando "nee" of "foei" en 'm iets aanbieden waar ie wel op mag knabbelen :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”