Hij leert dan niet zijn plas op te houden aangezien bijna iedere hond dat kan en niet slopen leert hij eigenlijk ook niet echt aangezien hij niks kan slopen.
Dat zorgt er dus voor dat ik hier steeds weer lees dat mensen moeite hebben met van die bench afkomen aangezien de hond dan met 1 of 2 jaar nog steeds niet veilig is met de meubels in huis bij alleen zijn.
Ik vind het een beetje als loslopen. Laat je je pup los met 8 weken dan wordt dat allemaal normaal en vanzelfsprekend terwijl de hond met 1 jaar die altijd aan de riem zat dat loslaten dan zo'n feest gaat vinden dat hij nooit terug wil komen.
Kan je niet beter gewoon de pup vanaf dag 1 leren wat hij tot zijn 12e moet kunnen? Dan leert hij het makkelijkst en gaat het allemaal als vanzelfsprekend. Dat veilige slaaphokje/holletje kan je hem ook aanbieden met de deur open dacht ik zelf. Dan leer je hem gewoon dat zijn mandje of holletje in dat ding is en dus voelt hij zich precies zo veilig als met de deur dicht. Wat dat gevoel aangaat hoeft hij dus in mijn ogen niet opgesloten te worden.