Dapper vecht met andere reuen die stoer doen. Ik wil geen ruzie dus ontloop alle reuen ten koste van Cleo helaas. Nu heeft hij al jaren geen vrij contact meer en ik heb geen idee hoe hij reageert

Sindsdien en ook wel eens daarvoor is hij naar gaan vechten met bepaalde reuen.
Nu mag hij nooit meer los van ons maar eigenlijk vraag ik me af wat er gebeurd als hij wel weer los mag.

Precies dit heb ik met Wuilus ook gehad. Zij vocht met teven en dat deed ze zo regelmatig dat ik maar gewoon besloten had nooit meer een teef te laten naderen. Daardoor wist ik na een paar jaar helemaal niet meer hoe ze los zou reageren op een teef.
Hoe doen jullie dat en hoe weet je of je trainen en afleren dan zin heeft gehad? Kan moeilijk gewoon lekker gaan uittesten op andermans honden

Dapper kan bv erg leuk met teven, maar ook dat laten we niet toe uit angst dat er een andere reu bij komt. Honden die spelen en los zijn lokken toch andere mensen uit hun honden al vanaf afstand erop los te laten.
Cleo speelt wel overigens, dan gaan we alleen met haar naar het park

Doordat ik hem nu zo ontzettend gefrustreerd bij honden weg aan het houden ben is hij in mijn fantasie tot een monster geworden die elke reu zonder aanleiding zal grijpen. Dat terwijl we eerder met hem naar het strand gingen en hem lekker in het bos lieten rennen. Ik weet niet hoe ik dat weer aandurf ooit en ik gun het hem wel. Dat is best een dilemma en ik weet zeker dat er meer mensen zijn met dit probleem.