starfleet schreef:Ik weet van wel veel mensen dat de hond erg lang in de bench zit m.n. het eerste jaar. Vaak mensen met wat jongere kinderen en een poetstik en mooie spulletjes via Becam, te weinig tijd om de hond te geven wat hij nodig heeft en geen tijd om de hond langzaam te laten wennen aan alleen zijn, er wordt immers toch maar "een paar uurtjes" gewerkt.
Dat zijn die honden die je later 3 keer een rondje om de kerk ziet lopen, het stikt ervan. Als de hond geluk heeft en de hele boel bij elkaar blijft janken krijgt het kind een allergie.
Bosjes zijn er daarvan.
Anne
Anne, ik geloof heus wel dat er mensen zijn die zo met honden omspringen. Maar het blijft gek dat van alle mensen die ik ken met honden (familie, vrienden, kennissen, vage "hondenkennisen" zowel real-life als via internet), mensen met honden via de hondenschool/hondenopvang, er niemand is die een bench als 'kooi' gebruikt.
Want begrijp me niet verkeerd: op zo'n manier een bench gebruiken (misbruiken) vind ik meer dan vreselijk. En ik ben - dat blijkt ook uit de reacties hier - lang niet de enige.
Iemand met een beetje gezond verstand en zijn/haar hart op de juiste plaats sluit zijn hond niet op in een kooi.
Of denk je echt dat er zoveel kortzichtige, onnozele en onwetende hondenbezitters zijn?
Wat ik eigenlijk nog een keer wil benadrukken: mishandeling/misbruik komt op alle gebied voor. Zoals ik al eerder schreef: misbruik van slipketting, pinnenbanden etc., het vetmesten van honden, honden hele dagen alleen laten, dag en nacht in een buitenkennel/tuin zetten.
Om nu de bench-gebruikers als groep over een kam te scheren, dat lijkt me niet helemaal eerlijk.
Als er hier ooit een pup komt, zal ik me niet bij voorbaat al anti-bench opstellen.