normaal gezien zijn poedels uiterst leergierig.
Ik zag deze week een uitzending waar een poedel is getraind om zijn baasje met narcolepsie te begeleiden.
Alleen hebben ze wel krullekes
Moderator: moderatorteam

Dat lompe klopt, maar boxers die opgroeien met kinderen zijn over het algemeen juist heel voorzichtig tov kinderen.LaRep schreef:Mijn Duitser Laiko is ook een enorme kindervriendInge schreef:De boxer.
Wel goed letten op de gezondheid, dus bij een goede fokker aanschaffen.
Een betere kindervriend kun je niet hebben.![]()
Heb ook goede ervaring met boxers en kinderen (alleen zijn ze soms wel wat lomp).

Kan je geen ras aanbevelen. Wel een Miepje. Maar die kunnen jullie niet betalenJacqueline Smits schreef:We kunnen nog geen ras vinden dat hieraan voldoet. Kan iemand helpen?
er staat toch ook een beetje waaks, geen hond die meteen de "indringer" opvreet.Marie-Josée schreef:Ik denk dat een hond die zijn territorium erg verdedigt een hele slechte keuze is met kinderen, want kinderen brengen toch vaak vriendjes mee of er komen kinderen onverwacht aanlopen.
Sluikharige (langharige) rassen zijn vaak het makkelijkst in het vachtonderhoud.
Gelukkig doet dat laatste geen enkele hondlittle-wolf schreef:er staat toch ook een beetje waaks, geen hond die meteen de "indringer" opvreet.Marie-Josée schreef:Ik denk dat een hond die zijn territorium erg verdedigt een hele slechte keuze is met kinderen, want kinderen brengen toch vaak vriendjes mee of er komen kinderen onverwacht aanlopen.
Sluikharige (langharige) rassen zijn vaak het makkelijkst in het vachtonderhoud.

Niet mee eens, zie hier vaak border collies lopen op bedrijven en die hebben niet normale klitten omdat ze eenvoudigweg niet goed genoeg gekamt worden of helemaal niet.Marie-Josée schreef:Ik denk dat een hond die zijn territorium erg verdedigt een hele slechte keuze is met kinderen, want kinderen brengen toch vaak vriendjes mee of er komen kinderen onverwacht aanlopen.
Ik bedoel de sluikharige langharen, daarom heb ik dat erbij gezet, dus niet de rassen met lang haar en veel onderwol.Onze honden hebben geen vachtverzorging nodig, ruien nauwelijks en de haren zijn makkelijk te verwijderen.boxersien schreef:Niet mee eens, zie hier vaak border collies lopen op bedrijven en die hebben niet normale klitten omdat ze eenvoudigweg niet goed genoeg gekamt worden of helemaal niet.Marie-Josée schreef:Ik denk dat een hond die zijn territorium erg verdedigt een hele slechte keuze is met kinderen, want kinderen brengen toch vaak vriendjes mee of er komen kinderen onverwacht aanlopen.
En langharen zoals mijn st bernards kan ik niet aanraden als boerderij/buitenhond, want die hebben wel degelijk elke week minimaal 2 uur vachtverzorging nodig (vooral broek en staart) en in de rui periode kan dit nog eens heel erg uitlopen naar wel een uur per dag!!
Op een boerderij is namelijk vanalles aanwezig waar ze lekker in kunnen liggen rollen en slapen e.d. dit maakt de langharen vies.
Weet waar je aan begintBenthor schreef:Het is geen korthaar, maar wel een hond die nauwelijks vachtverzorging nodig heeft. Hij is een extreme erfverdediger, goed voor kinderen maar absoluut geen hond voor beginners.
Ik heb het over de Komondor.
karakter:
http://www.komondor.nu/Karakter%20en%20kenmerken.htm
onderhoud:
http://www.komondor.nu/Onderhoud.htm

rochelle is superwaaksNaad schreef:Ik zou zeggen een Amerikaanse Stafford is lief voor kinderen maar absoluut niet waaks tenminste mijn Vito niet die komt elke dief kwispelend tegemoet lopen. Dus dan zou ik inderdaad voor een Boxer gaan de boxers van mijn neef zijn verschrikkelijk lief voor kinderen makkelijk op te voeden (vind ik) en waaks.
De staff van me broer ook maar Vito is echt een watje wat dat betreft die gaat nog met ze spelen ooklittle-wolf schreef:rochelle is superwaaksNaad schreef:Ik zou zeggen een Amerikaanse Stafford is lief voor kinderen maar absoluut niet waaks tenminste mijn Vito niet die komt elke dief kwispelend tegemoet lopen. Dus dan zou ik inderdaad voor een Boxer gaan de boxers van mijn neef zijn verschrikkelijk lief voor kinderen makkelijk op te voeden (vind ik) en waaks.
![]()
ik weet nog een paar die wel waaks zijn, maar mogelijk uitzonderingen?
ze zijn er iig nooit voor gefokt.

In het kader van makkelijk op te voeden, zou ik niet zo snel gaan voor een appenzeller. Ik heb daar al zo vaak angst bij gezien, doordat mensen het ras niet goed begeleiden. Misschien hangt het ook van de fokker af. Maar ik zou het over het algemeen niet gelijk als makkelijk opvoedbaar noemen.MARC_S schreef: Een kortharige hond die goed waakt kan bv ook een sennenhond zijn. Die waken erg goed, ook de entlebuchers. Ze zijn mooi, erg geschikt voor een erf door hun erfvastheid en toch zijn ze over het algemeen slim genoeg om onderscheid te maken tussen ongewenst en gewenst bezoek. De appenzeller blaft wel erg snel.![]()