Maar ik vroeg me af hoe jullie naakthonden "lezen" Is dat alleen de staart of is er nog een rimpel ergens die onder bepaalde omstandigheden verschijnt?
Moet je een naakthond insmeren?
Hoe vinden andere honden (buiten de roedel) naakthonden?
Moderator: moderatorteam

Je kijkt toch naar heel de houdiing van een hond. Juist op een naakthond zit behalve haar alles erop en er aan om hem te kunnen lezen. Een staart, grote beweeglijke oren en een "gezicht" waar je alle stemmingen op kunt lezen zonder dat er haar in de weg zit. De Mexicaan en Peruaan spreken oha veel duidelijker de hondentaal dan menig ander ras. Icha en Kori zie ik dikwijls zelfs overduidelijk borstelen op hun rug. Er staat dan een hele donkere streep op hun rug. Atoq heeft dat nu ook al.Rataplan schreef:Ik zit net weer naar foto's te kijken, net zoals de rest van het forum![]()
Maar ik vroeg me af hoe jullie naakthonden "lezen" Is dat alleen de staart of is er nog een rimpel ergens die onder bepaalde omstandigheden verschijnt?
Haarfijnsirene schreef:Je kijkt toch naar heel de houdiing van een hond. Juist op een naakthond zit behalve haar alles erop en er aan om hem te kunnen lezen. Een staart, grote beweeglijke oren en een "gezicht" waar je alle stemmingen op kunt lezen zonder dat er haar in de weg zit. De Mexicaan en Peruaan spreken oha veel duidelijker de hondentaal dan menig ander ras. Icha en Kori zie ik dikwijls zelfs overduidelijk borstelen op hun rug. Er staat dan een hele donkere streep op hun rug. Atoq heeft dat nu ook al.Rataplan schreef:Ik zit net weer naar foto's te kijken, net zoals de rest van het forum![]()
Andere honden reageren niet op het ontbreken van haar. Ik denk niet dat een hond daar naar kijkt. Hier eigenlijk nooit problrmrn met andere honden want ze voelen andere honden haarfijn aan (en andersom ook).
Het insmeren heeft Jip al antwoord op gegeven. De donkere hoef je niets aan te doen. De hele lichte kleuren (wit en licht koper) wel.
Ik bedoel het niet rot maar ik begrijp niet zo goed hoe je er bij komt dat ze moeilijk te lezen zouden zijn.Rataplan schreef: HaarfijnGrappig dat dat een beetje verschilt dan. Taal lijkt me wel duidelijker dan bijvoorbeeld bij een Sharpei.
Bedankt*als je een foto hebt van het borstelen........durf het bijna niet te vragen*
oh dat laatste is nog een reden meer om er 1 te nemenPresta schreef:uuuhhh er is weinig verschil tussen lezen van een naakthond en een gewone hoor.
Ik heb er een tijd 1 in de opvang gehad en die had gewoon een staart die het deed en haar bekkie (gerimpeld of niet) gaf ook duidelijk aan wat wel of niet.
Oke....er gaat geen haar staan als ze boos is.
Maar verder is dat duidelijk genoeg te lezen.
En insmeren.....ja zeker met zonnebrand zou ik dat zodra de zon wat feller verschijnt wel doen.
Er was net 1 dag een lekker fel zomer zonnetje en savonds was mevrouw bruin gekleurd.![]()
En uitknijpen van pukkeltjes en mee-eters he
Moet je wel een lijn uitzoeken waarbij het voorkomt anders heb je nog nikspiep schreef:oh dat laatste is nog een reden meer om er 1 te nemenPresta schreef:uuuhhh er is weinig verschil tussen lezen van een naakthond en een gewone hoor.
Ik heb er een tijd 1 in de opvang gehad en die had gewoon een staart die het deed en haar bekkie (gerimpeld of niet) gaf ook duidelijk aan wat wel of niet.
En insmeren.....ja zeker met zonnebrand zou ik dat zodra de zon wat feller verschijnt wel doen.
Er was net 1 dag een lekker fel zomer zonnetje en savonds was mevrouw bruin gekleurd.![]()
En uitknijpen van pukkeltjes en mee-eters he
Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zatensirene schreef:Ik bedoel het niet rot maar ik begrijp niet zo goed hoe je er bij komt dat ze moeilijk te lezen zouden zijn.Rataplan schreef: HaarfijnGrappig dat dat een beetje verschilt dan. Taal lijkt me wel duidelijker dan bijvoorbeeld bij een Sharpei.
Bedankt*als je een foto hebt van het borstelen........durf het bijna niet te vragen*
Wat is er natuurlijker dan een normaal gebouwde hond zonder overdrijvingen met staande oren en hangende staart ?
Behalve dat ze geen haar hebben (wat de uitdrukkingen juist duidelijker maakt) zijn het toch hele normale honden. Ze hebben ook niet veel rimpel op hun kop hoor. Als ze alert zijn vormen er lijnen rond hun ogen en op hun voorhoofd. Normaal gesproken is hun huid gewoon glad.
Foto van het borstelen zal ik eens zoeken.
en atoq? heeft die ze al?sirene schreef:Moet je wel een lijn uitzoeken waarbij het voorkomt anders heb je nog nikspiep schreef:oh dat laatste is nog een reden meer om er 1 te nemenPresta schreef:uuuhhh er is weinig verschil tussen lezen van een naakthond en een gewone hoor.
En uitknijpen van pukkeltjes en mee-eters he![]()
Van de 5 nakers heb ik er maar 1 met meeëters.
Nee, joh. Als pup hebben ze best veel rimpel (hangt een beetje van de pup af) maar later trekt dat heel erg weg. De lijnen op het hoofd en rond de ogen moeten wel aanwezig zijn, maar nooit overdreven. Op mijn website kun je het goed zien bij de foto's onder "onze reuen" en "onze teven".Rataplan schreef: Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zatenIk ga nog maar eens kijken naar de foto's
Als ik jouw verhaal zo lees, lijken ze nog makkelijker in te schatten dan een bloedhond
Dat lukte me ook
Ik heb de hondjes van Sonja in het echie gezien, en ik ben al helemaal geen pro maar zelfs ik kon ze lezenRataplan schreef:Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zatenIk ga nog maar eens kijken naar de foto's
Als ik jouw verhaal zo lees, lijken ze nog makkelijker in te schatten dan een bloedhond
Dat lukte me ook
Dat zijn het eigenlijk ookMarion. schreef:Ik heb de hondjes van Sonja in het echie gezien, en ik ben al helemaal geen pro maar zelfs ik kon ze lezenRataplan schreef:Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zatenIk ga nog maar eens kijken naar de foto's
Dat lukte me ook
![]()
(Ik vond ze eigenlijk gewoon hond![]()
![]()
)
mwoh gewoon?sirene schreef:Dat zijn het eigenlijk ookMarion. schreef:Ik heb de hondjes van Sonja in het echie gezien, en ik ben al helemaal geen pro maar zelfs ik kon ze lezenRataplan schreef:Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zatenIk ga nog maar eens kijken naar de foto's
Dat lukte me ook
![]()
![]()
)
Dat zijn het eigenlijk ookMarion. schreef:Ik heb de hondjes van Sonja in het echie gezien, en ik ben al helemaal geen pro maar zelfs ik kon ze lezenRataplan schreef:Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zatenIk ga nog maar eens kijken naar de foto's
Dat lukte me ook
![]()
![]()
)
Nee, nog geen meeëters. Geen één pupje nu. Ze hebben ze wel eventjes gehad al sommige. Ouders hebben ook een hele mooie huid dus ik verwacht ze eigenlijk ook niet.piep schreef:en atoq? heeft die ze al?sirene schreef:
Moet je wel een lijn uitzoeken waarbij het voorkomt anders heb je nog niks![]()
Van de 5 nakers heb ik er maar 1 met meeëters.de schattepetat, ik kijk heel snel naar alle foto's en dan hup weg.