Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje aan baasjes van naakthonden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Vraagje aan baasjes van naakthonden

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zit net weer naar foto's te kijken, net zoals de rest van het forum :mrgreen:
Maar ik vroeg me af hoe jullie naakthonden "lezen" Is dat alleen de staart of is er nog een rimpel ergens die onder bepaalde omstandigheden verschijnt?
Moet je een naakthond insmeren?
Hoe vinden andere honden (buiten de roedel) naakthonden?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Presta
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Presta »

uuuhhh er is weinig verschil tussen lezen van een naakthond en een gewone hoor :roll: .
Ik heb er een tijd 1 in de opvang gehad en die had gewoon een staart die het deed en haar bekkie (gerimpeld of niet) gaf ook duidelijk aan wat wel of niet.
Oke....er gaat geen haar staan als ze boos is.
Maar verder is dat duidelijk genoeg te lezen.
En insmeren.....ja zeker met zonnebrand zou ik dat zodra de zon wat feller verschijnt wel doen.
Er was net 1 dag een lekker fel zomer zonnetje en savonds was mevrouw bruin gekleurd. :mrgreen:
En uitknijpen van pukkeltjes en mee-eters he :mrgreen:
Agnes
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ze zijn bijna net zo als andere honden , wel iets slimmer en brutaler dan onze doggen. Naqui steekt zijn tong uit als hij op zijn donder heeft gehad. Blowtje stopt zijn kop in een boei als naqui boos op hem is. Ze pakken met hun klauwtjes alles wat ze willen hebben , ze kunnen er altijd bij :roll: maken laden open enz. Ik smeer naqui wel in op zijn witte vlekken ,bij blowtje is eigenlijk niet echt nodig. Andere honden reageren normaal op ze :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

amy reageerde ook niet anders :ok: ze heeft er vandaag voor het 1st een heleboel ontmoet :cheer:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vraagje aan baasjes van naakthonden

Ongelezen bericht door sirene »

Rataplan schreef:Ik zit net weer naar foto's te kijken, net zoals de rest van het forum :mrgreen:
Maar ik vroeg me af hoe jullie naakthonden "lezen" Is dat alleen de staart of is er nog een rimpel ergens die onder bepaalde omstandigheden verschijnt?
Je kijkt toch naar heel de houdiing van een hond. Juist op een naakthond zit behalve haar alles erop en er aan om hem te kunnen lezen. Een staart, grote beweeglijke oren en een "gezicht" waar je alle stemmingen op kunt lezen zonder dat er haar in de weg zit. De Mexicaan en Peruaan spreken oha veel duidelijker de hondentaal dan menig ander ras. Icha en Kori zie ik dikwijls zelfs overduidelijk borstelen op hun rug. Er staat dan een hele donkere streep op hun rug. Atoq heeft dat nu ook al.
Andere honden reageren niet op het ontbreken van haar. Ik denk niet dat een hond daar naar kijkt. Hier eigenlijk nooit problrmrn met andere honden want ze voelen andere honden haarfijn aan (en andersom ook).
Het insmeren heeft Jip al antwoord op gegeven. De donkere hoef je niets aan te doen. De hele lichte kleuren (wit en licht koper) wel.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rataplan
Zeer actief

sirene schreef:
Rataplan schreef:Ik zit net weer naar foto's te kijken, net zoals de rest van het forum :mrgreen:
Je kijkt toch naar heel de houdiing van een hond. Juist op een naakthond zit behalve haar alles erop en er aan om hem te kunnen lezen. Een staart, grote beweeglijke oren en een "gezicht" waar je alle stemmingen op kunt lezen zonder dat er haar in de weg zit. De Mexicaan en Peruaan spreken oha veel duidelijker de hondentaal dan menig ander ras. Icha en Kori zie ik dikwijls zelfs overduidelijk borstelen op hun rug. Er staat dan een hele donkere streep op hun rug. Atoq heeft dat nu ook al.
Andere honden reageren niet op het ontbreken van haar. Ik denk niet dat een hond daar naar kijkt. Hier eigenlijk nooit problrmrn met andere honden want ze voelen andere honden haarfijn aan (en andersom ook).
Het insmeren heeft Jip al antwoord op gegeven. De donkere hoef je niets aan te doen. De hele lichte kleuren (wit en licht koper) wel.
Haarfijn :mrgreen: Grappig dat dat een beetje verschilt dan. Taal lijkt me wel duidelijker dan bijvoorbeeld bij een Sharpei.
Bedankt :ok: *als je een foto hebt van het borstelen........durf het bijna niet te vragen* :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef: Haarfijn :mrgreen: Grappig dat dat een beetje verschilt dan. Taal lijkt me wel duidelijker dan bijvoorbeeld bij een Sharpei.
Bedankt :ok: *als je een foto hebt van het borstelen........durf het bijna niet te vragen* :mrgreen:
Ik bedoel het niet rot maar ik begrijp niet zo goed hoe je er bij komt dat ze moeilijk te lezen zouden zijn.
Wat is er natuurlijker dan een normaal gebouwde hond zonder overdrijvingen met staande oren en hangende staart ?
Behalve dat ze geen haar hebben (wat de uitdrukkingen juist duidelijker maakt) zijn het toch hele normale honden. Ze hebben ook niet veel rimpel op hun kop hoor. Als ze alert zijn vormen er lijnen rond hun ogen en op hun voorhoofd. Normaal gesproken is hun huid gewoon glad.
Foto van het borstelen zal ik eens zoeken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
piep

Ongelezen bericht door piep »

Presta schreef:uuuhhh er is weinig verschil tussen lezen van een naakthond en een gewone hoor :roll: .
Ik heb er een tijd 1 in de opvang gehad en die had gewoon een staart die het deed en haar bekkie (gerimpeld of niet) gaf ook duidelijk aan wat wel of niet.
En insmeren.....ja zeker met zonnebrand zou ik dat zodra de zon wat feller verschijnt wel doen.
Er was net 1 dag een lekker fel zomer zonnetje en savonds was mevrouw bruin gekleurd. :mrgreen:
oh dat laatste is nog een reden meer om er 1 te nemen :cheer:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

piep schreef:
Presta schreef:uuuhhh er is weinig verschil tussen lezen van een naakthond en een gewone hoor :roll: .
Moet je wel een lijn uitzoeken waarbij het voorkomt anders heb je nog niks :mrgreen:
Van de 5 nakers heb ik er maar 1 met meeëters.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rataplan
Zeer actief

sirene schreef:
Rataplan schreef: Haarfijn :mrgreen: Grappig dat dat een beetje verschilt dan. Taal lijkt me wel duidelijker dan bijvoorbeeld bij een Sharpei.
Ik bedoel het niet rot maar ik begrijp niet zo goed hoe je er bij komt dat ze moeilijk te lezen zouden zijn.
Wat is er natuurlijker dan een normaal gebouwde hond zonder overdrijvingen met staande oren en hangende staart ?
Behalve dat ze geen haar hebben (wat de uitdrukkingen juist duidelijker maakt) zijn het toch hele normale honden. Ze hebben ook niet veel rimpel op hun kop hoor. Als ze alert zijn vormen er lijnen rond hun ogen en op hun voorhoofd. Normaal gesproken is hun huid gewoon glad.
Foto van het borstelen zal ik eens zoeken.
Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zaten :oeps: Ik ga nog maar eens kijken naar de foto's :wink: Als ik jouw verhaal zo lees, lijken ze nog makkelijker in te schatten dan een bloedhond :ok: Dat lukte me ook :mrgreen:
piep

Ongelezen bericht door piep »

sirene schreef:
piep schreef:
Moet je wel een lijn uitzoeken waarbij het voorkomt anders heb je nog niks :mrgreen:
en atoq? heeft die ze al? :mrgreen: de schattepetat, ik kijk heel snel naar alle foto's en dan hup weg. :jank:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef: Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zaten :oeps: Ik ga nog maar eens kijken naar de foto's :wink: Als ik jouw verhaal zo lees, lijken ze nog makkelijker in te schatten dan een bloedhond :ok: Dat lukte me ook :mrgreen:
Nee, joh. Als pup hebben ze best veel rimpel (hangt een beetje van de pup af) maar later trekt dat heel erg weg. De lijnen op het hoofd en rond de ogen moeten wel aanwezig zijn, maar nooit overdreven. Op mijn website kun je het goed zien bij de foto's onder "onze reuen" en "onze teven".
Elena en Mullu hebben de meeste rimpels.
Het is logisch dat je op de meeste foto's rimpels ziet want dat zijn natuurlijk de actie momenten of de alerte momenten. Als Mullu gewoon ontspannen zit heeft ie gewoon een glad hoofd.
Mij lijken ze iig veel makkelijker in te schatten dan een bloedhond hoor.
:wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rataplan schreef:Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zaten :oeps: Ik ga nog maar eens kijken naar de foto's :wink: Als ik jouw verhaal zo lees, lijken ze nog makkelijker in te schatten dan een bloedhond :ok: Dat lukte me ook :mrgreen:
Ik heb de hondjes van Sonja in het echie gezien, en ik ben al helemaal geen pro maar zelfs ik kon ze lezen :pffff:
(Ik vond ze eigenlijk gewoon hond :smile: :smile: :smile: )
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Rataplan schreef:Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien, dat zal wel schelen. Ik dacht dat er altijd rimpels op hun kop zaten :oeps: Ik ga nog maar eens kijken naar de foto's :wink: Als ik jouw verhaal zo lees, lijken ze nog makkelijker in te schatten dan een bloedhond :ok: Dat lukte me ook :mrgreen:
Ik heb de hondjes van Sonja in het echie gezien, en ik ben al helemaal geen pro maar zelfs ik kon ze lezen :pffff:
Dat zijn het eigenlijk ook :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

sirene schreef:
Marion. schreef:
mwoh gewoon? :mrgreen: dat doet ze tekort :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

piep schreef:
sirene schreef:
en atoq? heeft die ze al? :mrgreen: de schattepetat, ik kijk heel snel naar alle foto's en dan hup weg. :jank:
Nee, nog geen meeëters. Geen één pupje nu. Ze hebben ze wel eventjes gehad al sommige. Ouders hebben ook een hele mooie huid dus ik verwacht ze eigenlijk ook niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind ze apart.
Afbeelding
dorien83
Actief