Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jasbewaking Hector 10 maanden

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Casey schreef:
Als het Karen Pryor niet gelukt is, zou het mij dan wel lukken? Ik ben bescheiden genoeg om toe te geven dat ik dat niet geloof.
Heb je daar een link van. Ik ken Karen pryor wel, maar ik kan nergens een goede beschrijving van het debacle vinden waar jij het over hebt.

Anne
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

starfleet schreef:
Casey schreef: Als het Karen Pryor niet gelukt is, zou het mij dan wel lukken? Ik ben bescheiden genoeg om toe te geven dat ik dat niet geloof.
Heb je daar een link van. Ik ken Karen pryor wel, maar ik kan nergens een goede beschrijving van het debacle vinden waar jij het over hebt.

Anne
Geen debacle, alleen is het niet helemaal gelukt om een volledig getrainde service K9 af te leveren met alleen de clicker. Correcties ("straf") waren toch ook nodig. Het was een samenwerkingsverband tussen Karen Pryor en Steve White. Als je op die namen googled krijg je uiteraard alleen succes stories ;)
Ik ga even navragen voor een goede bron, ok?

Kees
starfleet
Erelid

Casey schreef: Het was een samenwerkingsverband tussen Karen Pryor en Steve White. Als je op die namen googled krijg je uiteraard alleen succes stories ;)

Kees
Die successtroies had ik ook gevonden, vandaar dat ik dan benieuwd ben naar de andere kant :wink: Alvast bedankt voor het navragen.

Anne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Soms denk ik dat het gebruik van een TT en een prikband op basis van de ervaringen die mensen met een hond hebben erg verkeerd kan uitpakken. Wat dacht je van het feit dat je als trainer misschien ook iets verkeerd kan doen waardoor de hond verkeerd reageert?
Wat als je nu zaken ziet en daar op reageert en dat blijkt niet te werken bij de hond? Zeg je dan dat de hond keihard en dwars is en dus bruut afgestraft dient te worden of krab je jezelf gewoon eens achter de oren?

Ik heb ook eeuwig gezeikt op Wuilus de eerste jaren en ook zij heeft een slipketting omgehad. Hielp dat? Nou nee.
Had het wel geholpen dan was er nl meteen effect gekomen en had ik het ding weg kunnen leggen. Na 4 jaar was er eigenlijk niks veranderd alleen kon ik mijn hond bedreigen met een pijnprikkel dus kon ik haar controlleren en bang maken.

Uiteindelijk kreeg ik meer en meer inzichten en heb ik besloten nooit meer echt iets hards of pijnlijks te doen en alles te spelen op begrip, duidelijkheid en consequent zijn. Belonen en weglaten van beloning. Effect, een perfect luisterende hond die nooit meer een echt probleem heeft gehad.

Ik vind het dus soms bijzonder eng om een hond als blabla te beschrijven terwijl die hond verder geen snars tegemoed gekomen wordt. Wat als de hond beter functioneerd als je zus of zo doet ipv star en strak te doen wat je zou moeten doen volgens een clubgoeroe? :19:

Een hond is en blijft grotendeels wat je er zelf van maakt. De hond is ontzettend flexibel en vormt zich toch wel degelijk naar wat je van hem verwacht.
Je hond moet wel tot zijn recht KUNNEN komen.
Waarom denken mensen dat een herder tot zijn recht kan komen als hij buiten de roedel in een hok leeft? Zonder begeleiding van de baas dagen van minimaal 20 uur isolatie heeft? Het is een roedeldier, welke geestelijk stabiele situatie wordt daar nagestreeft? Hoe verwacht je respect en rust in een hond als een herder te krijgen als je hem uberhaubt het samenzijn van zijn baas niet gaat gunnen in het dagelijks leven?

De helft of niet meer van de honden met een TT om is een sporthond zonder leven buiten de kennel. Ze komen haast nooit binnen, maken nauwelijks contact met andere honden en zitten 90% van de tijd in een hok. Waarom moet zo'n hond loslaten als hij zijn enige tijdverdrijf in de week heeft? Waarom luisteren naar een baas die hem laat rotten in een hok terwijl hij snakt naar het 1 op 1 contact en het non stop meegaan met de baas? Laat de gemiddelde herder eens een dag met de baas meegaan en hij wijkt geen seconde van diens zijde. Hoe raar moet je worden als je elke dag in een hok zit en je weet dat die baas dan 2 muren naast je een gezin heeft waar je dolgraag deel van wil zijn?

Misschien heeft zo'n herder niet meer zoveel op met zo'n baasje :19: Je zal hem wel moeten verdienen in zijn volle glorie en daarvoor dien je hem dus ook tegemoed te komen.

Bang maken met een TT kan iedereen, een topbaas zijn waar de hond voor door het vuur gaat is een tikje moeilijker denk ik :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Als ik mijn hond 22 uur per dag alleen thuis laat en elders ga wonen verteld iedereen mij dat het logisch is dat die hond gedragsgestoord raakt en totaal niet meer te handhaven is. Denk je dat een hond die in een hok in de tuin zit 20 uur of meer per dag het gevoel heeft dat hij ergens bij hoort? Of zou die hond denken dat hij alleen is en dat er elke dag iemand komt ter vermaak waardoor hij dol wordt en er een TT omheen moet om hem toch op het oog in een nette partner van de baas te maken? Dat terwijl hij geen partner heeft in de praktijk.

Leren doe je 24 uur per dag en niet 2 uur per dag als het meezit.

Mensen die hun honden in huis en bij zich hebben zijn er nl ook en dan mag je praten :ok: Volgens mij hebben die mensen ook minder problemen met hetzelfde type hond. :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Soms denk ik dat het gebruik van een TT en een prikband op basis van de ervaringen die mensen met een hond hebben erg verkeerd kan uitpakken. Wat dacht je van het feit dat je als trainer misschien ook iets verkeerd kan doen waardoor de hond verkeerd reageert?
Wat als je nu zaken ziet en daar op reageert en dat blijkt niet te werken bij de hond? Zeg je dan dat de hond keihard en dwars is en dus bruut afgestraft dient te worden of krab je jezelf gewoon eens achter de oren?

Ik heb ook eeuwig gezeikt op Wuilus de eerste jaren en ook zij heeft een slipketting omgehad. Hielp dat? Nou nee.
Had het wel geholpen dan was er nl meteen effect gekomen en had ik het ding weg kunnen leggen. Na 4 jaar was er eigenlijk niks veranderd alleen kon ik mijn hond bedreigen met een pijnprikkel dus kon ik haar controlleren en bang maken.

Uiteindelijk kreeg ik meer en meer inzichten en heb ik besloten nooit meer echt iets hards of pijnlijks te doen en alles te spelen op begrip, duidelijkheid en consequent zijn. Belonen en weglaten van beloning. Effect, een perfect luisterende hond die nooit meer een echt probleem heeft gehad.

Ik vind het dus soms bijzonder eng om een hond als blabla te beschrijven terwijl die hond verder geen snars tegemoed gekomen wordt. Wat als de hond beter functioneerd als je zus of zo doet ipv star en strak te doen wat je zou moeten doen volgens een clubgoeroe? :19:

Een hond is en blijft grotendeels wat je er zelf van maakt. De hond is ontzettend flexibel en vormt zich toch wel degelijk naar wat je van hem verwacht.
Je hond moet wel tot zijn recht KUNNEN komen.
Waarom denken mensen dat een herder tot zijn recht kan komen als hij buiten de roedel in een hok leeft? Zonder begeleiding van de baas dagen van minimaal 20 uur isolatie heeft? Het is een roedeldier, welke geestelijk stabiele situatie wordt daar nagestreeft? Hoe verwacht je respect en rust in een hond als een herder te krijgen als je hem uberhaubt het samenzijn van zijn baas niet gaat gunnen in het dagelijks leven?

De helft of niet meer van de honden met een TT om is een sporthond zonder leven buiten de kennel. Ze komen haast nooit binnen, maken nauwelijks contact met andere honden en zitten 90% van de tijd in een hok. Waarom moet zo'n hond loslaten als hij zijn enige tijdverdrijf in de week heeft? Waarom luisteren naar een baas die hem laat rotten in een hok terwijl hij snakt naar het 1 op 1 contact en het non stop meegaan met de baas? Laat de gemiddelde herder eens een dag met de baas meegaan en hij wijkt geen seconde van diens zijde. Hoe raar moet je worden als je elke dag in een hok zit en je weet dat die baas dan 2 muren naast je een gezin heeft waar je dolgraag deel van wil zijn?

Misschien heeft zo'n herder niet meer zoveel op met zo'n baasje :19: Je zal hem wel moeten verdienen in zijn volle glorie en daarvoor dien je hem dus ook tegemoed te komen.

Bang maken met een TT kan iedereen, een topbaas zijn waar de hond voor door het vuur gaat is een tikje moeilijker denk ik :wink:
ik snap heel goed wat je bedoeld maar zoals je weet zit er hier maar 1 in de kennel en dat is omdat hij dat zelf het liefst wil. Een hond verplichten om binnen te zitten omdat ik dat zo leuk vind, vind ik hetzelfde als wat jij hierboven noemt eigenlijk. De rest van mijn honden zitten dus wel binnen. Overigens gaat de 'kennelhond' ook overal mee naar toe, hij gaat ook mee naar het bos, hij gaat met me mee naar wedstrijden etc. etc. etc. Als ik wegga dan gaan ze allemaal mee, het is geeneen of allemaal.
Maar allemaal vinden ze het pakwerk wel zo geweldig dat het lossen niet altijd perfect gaat en nee daar hoeft niet meteen een tt of een prikker aan te pas te komen maar het is wel een mogelijkheid. Dat heeft zeker met het karakter van de hond te maken.

Je zult mij ook zeker niet achter iedere jan-l*l aan zien lopen, ik kom bij heel veel verenigingen en zie heel veel verschillende manieren van trainen en het resultaat ervan. Het ene staat me wat meer aan dan het andere natuurlijk, dat is altijd zo. Ik heb ook geen 1 manier wat goed is, ik train zelf met 2 honden die allebei een totaal andere aanpak nodig hebben met trainen. Ik heb zelf inbreng in een manier van trainen, als de instructeur iets zegt laat hij overigens sowieso je zelf antwoorden waarom je het op die manier doet, dan geeft hij zijn mening en laat het dan aan jou over wat je er mee doet. Ik ken m'n eigen honden het best dus ik ben uiteindelijk verantwoordelijk voor de manier van trainen. Er zal ook vast niet iemand bij me lopen die iedere stap in de gaten houdt, zo kan ik niet trainen... maar wel dat er iemand ondertussen een paar keer kijkt en opmerkt als hij iets ziet wat hem opvalt.

Ik zal een hond ook niet maar zo een TT of prikker omdoen, prikker wat sneller aangezien ik geen voorstander ben van een slipketting.
Maar indien nodig, zal ik hem zeker gebruiken. Het hoeft niet op 220 V. een lichte irritatie kan soms al ruim voldoende zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Kijk, en dan snap ik dus ook best dat een hond soms meer nodig heeft dan een andere hond. Natuurlijk heb je moeilijkere en makkelijkere honden. Maar dan moet je wel eerst zelf DE baas zijn voor de hond. Hij moet op je kunnen rekenen en je moet er voor hem zijn. Als je er alles aan doet om het de honden naar de zin te maken mag je pas eisen aan de honden gaan stellen.

Ik ben ook helemaal niet 100% tegen een TT of prikband. Wel ben ik tegen honden die iets tekort komen toch overvragen en indien nodig ook nog eens pijnprikkels te gaan geven. Wie ben jij als baas om je hond wat aan te doen als je hond aan jou als baas geen zier heeft omdat hij niks anders heeft dan een hok, wat voer en de trainingen? :19:

Vandaar ook mijn enorme afkeer voor prikbanden en TT's. Je moet wel verdomd goed weten wat je doet en toch minimaal een hondenleven aan de hond aanbieden eer je het recht hebt dat spul in handen te nemen. Dat NAAST een dosis goed verstand van honden. Ik denk dat het daar simpel gezegd nog al eens aan schort :ok:

Vandaar ook dat de ene persoon bij mij met erg veel wegkomt en ik nog steeds respect kan hebben terwijl ik bij een ander denk dat hij/zij die hond totaal onwaardig is en absoluut mishandeld :boos:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Denk ook niet dat je het zo zwart wit kunt stellen Marc , Malinois en zo zijn er meerdere zijn heel goed bezig en de bikkels van de knpv is volgens mij weer een ander verhaal.
Wat ik wel mis is de openheid om iedereen de gelegenheid te geven om te kunnen trainen met zijn /haar hond, op een open manier, hier in de buurt kom je er niet bij met een ander ras , waarom niet omdat ze er geen zin aan hebben ,geen inzicht ook, ze huren of krijgen toch gelegenheid en terrein van de gemeente om te trainen en daarna word iedereen geweerd.
Snap dat niet hoor, wil er ooit weer een rus bij en zou graag kijken hoever hij kan komen in de africhting maar ja tis geen herder he dus bij voorbaat kansloos . :19:
Groetjes Els
Afbeelding
CKS
Zeer actief

We gaan een beetje off topic geloof ik :wink: de hond van TS heeft niet eens een TT om, alleen een slip. Ikzelf gebruik geen TT omdat mijn trainer dat niet wil en omdat ik in ieder geval voorlopig er ook geen nodig heb gehad.

Volgens mijn trainer is het grootste gevaar van de TT dat je bij verkeerd gebruik risico-vermijdend gedrag aanleert. Dat gaat dus ten koste van het eigen initiatief van de hond en dat is bij een gebruikssport als de Campagne ongewenst.

Billy: Soms helpt het om gewoon eens langs te gaan met je hond. Ikzelf kreeg ook meteen te horen: Alleen Duitse en Mechelse herders, verder trainen we niets. In de practijk blijkt dat aardig mee te vallen. Mijn hollandertje is intussen al de grote favoriet, verder loopt er ook een stel boxers rond, een Dober, alleen bully honden blijven echt niet welkom.

Groetjes,

Kees
starfleet
Erelid

Casey schreef:We gaan een beetje off topic geloof ik :wink: de hond van TS heeft niet eens een TT om, alleen een slip. Ikzelf gebruik geen TT omdat mijn trainer dat niet wil en omdat ik in ieder geval voorlopig er ook geen nodig heb gehad.
Mijn kanttekening was oorspronkelijk dat het er op de foto uitziet dat er enorme zwieper aan een hond van 10 maanden wordt gegeven en daar is een slipketting naar mijn idee sowieso helemaal niet voor bedoeld. Ik denk wel dat je op zo'n manier zelf een hond die ongevoelig is voor een normale correctie kweekt. Maar TS is verdwenen geloof ik.

Anne
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

billy schreef:Denk ook niet dat je het zo zwart wit kunt stellen Marc , Malinois en zo zijn er meerdere zijn heel goed bezig en de bikkels van de knpv is volgens mij weer een ander verhaal.
Wat ik wel mis is de openheid om iedereen de gelegenheid te geven om te kunnen trainen met zijn /haar hond, op een open manier, hier in de buurt kom je er niet bij met een ander ras , waarom niet omdat ze er geen zin aan hebben ,geen inzicht ook, ze huren of krijgen toch gelegenheid en terrein van de gemeente om te trainen en daarna word iedereen geweerd.
Snap dat niet hoor, wil er ooit weer een rus bij en zou graag kijken hoever hij kan komen in de africhting maar ja tis geen herder he dus bij voorbaat kansloos . :19:
Groetjes Els
Dat is ook weer afhankelijk van de gemeente waar je zit. Hier in amsterdam mag je na 25 jaar gewoon huren voor veel geld gewoon oprotten met als aangeboden vervanging een groenstrook van 25 meter breed naast een spoor waar je geen hekken, veldverlichting of kantine neer mag zetten. Enkel in Almere en lelystad is het erg goed geregeld voor de hondensport. Daarnaast zijn er genoeg clubs waar je gewoon welkom bent met een 'ander' ras. Waar ik gisteren getraind heb was het mechelaar, holander , rottweiler, doberman en beauceron en picardische herder. Het is wel gewoon zo dat er vaak een bepaald nivo verwacht wordt, een jaar intensieve training in een hond steken die ws niet eens zijn ipo 1 gaat halen staan niet veel (vrijwillige )trainers op te wachten.
Wij zeggen het ook gewoon als een hond niet voldoet. Het hoeft echt geen 290 punten hond te zijn maar je kunt maar zoveel doen.,..
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:ze huren of krijgen toch gelegenheid en terrein van de gemeente om te trainen en daarna word iedereen geweerd.
dit klopt niet, heel veel hondensportverenigingen hebben grote problemen met het vinden van geschikte ruimte, als je van de gemeente een veld toegewezen krijgt moet je hem vaak delen met 4 of meer andere verenigingen waardoor je zelf amper trainingstijd hebt. Ik snap in dat opzicht dan wel dat ze alleen honden willen hebben waar ze mee kunnen presteren en die minimaal IPO 3 kan halen omdat gewoon de tijd ontbreekt om 'mindere' honden te helpen.
Ik heb met m'n vorige vereniging ook overal en nergens moeten trainen omdat we geen eigen veld hadden, ook niet van de gemeente.
En dan neem je dus alleen een klein groepje mee want ook niet alle verenigingen zitten te wachten op elke week een groep van 20 honden extra waarbij honden zitten die amper hun vzh kunnen halen.
Er staan niet voor niks vaak oproepen op marktplaats etc. voor trainingsvelden enzo. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ragverp schreef:Het hoeft echt geen 290 punten hond te zijn maar je kunt maar zoveel doen.,..
klopt, ik weet ook niet anders dan dat een hond minstens op eigen veld IPO 3 moet kunnen halen. Onder die voorwaarden ben ik ook begonnen :19: en ik weet uit ervaring dat dit voor veel verenigingen geldt.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jammer dat TS niet meer reageert.
Bekend terrein trouwens, ik zal je wel een keer tegenkomen in de toekomst denk ik :wink: Mierlo toch? Want volgens mij is dat Ben in het pak. :mrgreen:

Wat mij, als medebeginner in de KNPV opvalt, is de manier waarop je aan de andere kant van de lijn staat. Op de foto's lijk je weinig steun te geven aan je hond. Kan een vertekend beeld zijn, maar dat valt mij op. (Misschien juist wel omdat daar bij mij heel veel op gehamerd is).
En het bijten aan een slipketting, waarom kies je daarvoor en niet voor een vaste halsband? Zeker bij een jonge hond. :19:

Mijn hond is ondertussen 19 maanden oud en met jasbewaken ben ik helemaal nog niet bezig. Alleen maar met het op de jas liggen en het naar de jas sturen op afstand.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Inge schreef:Wat mij, als medebeginner in de KNPV opvalt, is de manier waarop je aan de andere kant van de lijn staat. Op de foto's lijk je weinig steun te geven aan je hond. Kan een vertekend beeld zijn, maar dat valt mij op. (Misschien juist wel omdat daar bij mij heel veel op gehamerd is).
En het bijten aan een slipketting, waarom kies je daarvoor en niet voor een vaste halsband? Zeker bij een jonge hond. :19:

Mijn hond is ondertussen 19 maanden oud en met jasbewaken ben ik helemaal nog niet bezig. Alleen maar met het op de jas liggen en het naar de jas sturen op afstand.
Zoveel mensen/honden er zijn, zoveel verschillende manieren :wink:
Ik persoonlijk zou zelf ook bij het laten bijten tijdens voorwerp bewaken de hond meteen op de (in mijn ogen) goede plek zetten. Scheelt een hoop werk achteraf.
Overigens laat ik pas bijten met voorwerp bewaken als de hond zijn plaats op de helper weet, tot die tijd zet ik hem zelf erop.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tony schreef:
Inge schreef:Wat mij, als medebeginner in de KNPV opvalt, is de manier waarop je aan de andere kant van de lijn staat. Op de foto's lijk je weinig steun te geven aan je hond. Kan een vertekend beeld zijn, maar dat valt mij op. (Misschien juist wel omdat daar bij mij heel veel op gehamerd is).

Zoveel mensen/honden er zijn, zoveel verschillende manieren :wink:
Ik persoonlijk zou zelf ook bij het laten bijten tijdens voorwerp bewaken de hond meteen op de (in mijn ogen) goede plek zetten. Scheelt een hoop werk achteraf.
Overigens laat ik pas bijten met voorwerp bewaken als de hond zijn plaats op de helper weet, tot die tijd zet ik hem zelf erop.
Tuurlijk, er zit verschil in iedere hond en ieder persoon.
Mijn hond is gewoon nog niet zover dat ik het jasbewaken erbij pak. :wink:
Eerst moet het bijten op andere momenten goed zijn bij haar en ik wil ook dat ze goed lost voor we dit gaan doen. Het gaat allemaal de goede kant op, maar ik neem de tijd. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Inge schreef:Het gaat allemaal de goede kant op, maar ik neem de tijd. :wink:
En dat is het allerbelangrijkste, geduld kunnen opbrengen :ok:
CKS
Zeer actief

starfleet schreef:
Casey schreef: Het was een samenwerkingsverband tussen Karen Pryor en Steve White. Als je op die namen googled krijg je uiteraard alleen succes stories ;)

Kees
Die successtroies had ik ook gevonden, vandaar dat ik dan benieuwd ben naar de andere kant :wink: Alvast bedankt voor het navragen.

Anne
Steve White is spreker op het volgende congres geweest: http://www.friendlywithdogs.com/Conference_2006_NL.htm en heeft daar toegegeven dat ook hij niet in staat is een volledig afgerichte politie K9 af te leveren met alleen de clicker. Dit dus ondanks het feit dat hij héél goed weet wat hij doet (is al tig jaar politiehonden africhter, en werkt al zo'n 20 jaar samen met Karen Pryor). Eeen gedragstherapeut die ik (virtueel in ieder geval :wink:) ken was hier bij en hij heeft dit verteld. Beter bron heb ik helaas niet, mijn excuus.
Deze gedragstherapeut is overigens van mening dat bij de africhting de grens van dierenmishandeling en het onnodig kwellen van honden regelmatig voorkomt

Als je echt een debacle wilt zien: dat was een Martin Gaus project met hetzelfde doel, waar Selena al even op naar verwees. Kun je je bedenkingen hebben bij MG maar hij blijft toch 1 van de grootste namen op hondengebeid in Nederland, ook aan hem kan ik denk ik niet tippen :idea:

Zelf ga ik overigens voorzichtig aan de gang: mijn trainer heeft een zachte hand en ikzelf ook. Harder corrigeren kan altijd nog.

Kees
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

Nou ik lees dit allemaal nu pas

Maar die vertekende foto, want zo sterk ben ik echt niet!!
Maar ja hij is met een telefoon gemaakt op 40 m afstand.

Kijk deze foto:

Afbeelding

En ik heb een halsband om toen hij de eerste keer langsliep, net zoals boven op die foto, anders heb ik geen hond meer over!

En toen het echt bijten kwam heb ik de slip erop gezet, want dat is makkelijk bij het lossen leren. Halsband heb ik dan toch niet nodig.

Die foto vond ik ook al erg vertekend... Drom had ik die tekst erbij gezet.

En op de jas kan hij al perfect. En blijven liggen ook!

Wat ik net niet op de foto had staan is dat een andere hond niet luisterde en naar de pakwerker rende. En dat kon hector niet op zijn beloop laten! Iemand anders komt aan ZIJN pak.

Maar ik kan je garenderen ik ben niet zo sterk hoor, WAS HET MAAR WAAR. Dan sleurde hij mij niet zo over het veld :mrgreen:

Dus ff bij elkaaar gepakt. Bij de bovenste twee foto's heeft hij halsband met de lange RODE lijn.

En bij de rest heeft hij een slip met de korte ZWARTE lijn.

Ik zie dat ik een hele discussie over de TT heb losgemaakt :smile:
Had ik beter dit bij discusie kunnen neerzetten!
Afbeelding
Hector
Zeer actief

En wat betreft het 'steunen' van de hond. Ik hield rekening met de "fotograaf".
Dus ik klopte hem braaf, ging weer ff weg staan. Klopte hem braaf enz enz enz.
Maar zoveel steun heeft hij niet meer nodig. Fokt hij zichzelf alleen maar mee op. Achteraf dan wil hij de goedkeuring middels riembijten, poot geven, opspringen en dat soort dingen.
Maar als ik het zo bekijk sta ik idd lam op de foto. Maar de foto's waar ik al aaien of kloppend op sta zijn mislukt door de beweging :mrgreen:
Afbeelding
Tony
Zeer actief

Tja, het is ten opzichte van jouw een 'fors beestje', dus kan mij voorstellen dat het flink werken is :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Maarre...is het nou Mierlo of niet? :wink:
Volgens mij wel, ik meen namelijk ook Elly op een van de foto's te zien. :wink: Ken je Ger al en Jay natuurlijk? :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Tony
Zeer actief

Inge schreef:Maarre...is het nou Mierlo of niet? :wink:
Volgens mij wel, ik meen namelijk ook Elly op een van de foto's te zien. :wink: Ken je Ger al en Jay natuurlijk? :wink:
Yep, de foto's zijn van PHV Mierlo !
Hector
Zeer actief

Sorry, vergeten te vertellen. Maar had ook zoveel in te halen!

Ik train op PHV Mierlo ja.

En natuurlijk ken ik Jay van Ger!!!
Ik ben laatst met Ger boven zwolle geweest om te kijken voor Hectors zus.

Goeie vent met een mooie rustige speelse werkwijze!

Heb veel van hem opgestoken!

Kijk maar op deze site voor PHV Mierlo foto's (ook Ger met Jay)

http://klieko.come2me.nl/index.php?id=293374
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Hector schreef:Sorry, vergeten te vertellen. Maar had ook zoveel in te halen!

Ik train op PHV Mierlo ja.

En natuurlijk ken ik Jay van Ger!!!
Ik ben laatst met Ger boven zwolle geweest om te kijken voor Hectors zus.

Goeie vent met een mooie rustige speelse werkwijze!

Heb veel van hem opgestoken!

Kijk maar op deze site voor PHV Mierlo foto's (ook Ger met Jay)

http://klieko.come2me.nl/index.php?id=293374
Heb ff gekeken, leuk!
Kay en Buddy hebben dezelfde moeder als mijn Biène :wink: Jay is mijn vriend :pffff: en Brico is mijn favoriet. :mrgreen: (hoewel Maxiem, Ebi en Ciga ook errug leuk zijn :mrgreen: )
Ik ga je vast wel tegenkomen in de toekomst, ik train namelijk in Dommelen (en wij trainen af en toe bij elkaar).
Luister goed naar Ger, daar kan je een hoop van leren. :wink: Ik sta regelmatig even met hem te praten en neem zijn adviezen altijd met me mee. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Hector
Zeer actief

Nou ik ook. Heb al veel van hem opgestoken! En hij is ook iemand die het ook rustig verteld en het daadwerkelijk ook WIL vertellen.
Net zoals Elly en Ben, zijn ook van die goeie mensen.

En Brico is een lekker klein fijn hondje :mrgreen:

Maar dan zal ik je vast ooit tegen komen ja. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”