Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassen in de uitverkoop

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef:Dat is de standaardprijs waarvoor alle pups weggaan. Een pup met een uitsluitingsfout kun je niet voor de volle prijs verkopen, die raak je daar gewoon niet voor kwijt.

:denken: oh nee? Nee niet voor 1000 euro nee, in de JR zijn ook genoeg pups die echt als huishond weg gaan, niks geen uitlsuitings fout, niks niet op potentie verkocht
Van de Kooikers gaat ook het gros als huishond weg, maar toch betaal je minder voor een piraat, een dubbele piraat of een hond met een blauw oog. Stel jij hebt een pupje met een krulstaart (ik ga even niet uit van verdere problemen met dit hondje) en helemaal zwart er tussen, gaat die dan ook weg voor dezelfde prijs als de normale pups?

Anne
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

yamie schreef:
Essy schreef:
MonaToetje schreef:"Zucht " Het enige wat ik lees is : Geld, geld en nog eens geld!
:jank: :jank:
Is dat het enige wat telt?

Jij kiest ervoor om te fokken , dus is het JOUW verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je pups goed terecht komen , en als jij ervoor kiest om jouw teef te laten testen op allerlei aandoeningen , ziektes etc is dat jouw verantwoording en kun je dat niet bij de pupprijs meeberekenen.

Ik zou als ik zou fokken mijn beste pup nog geeneens verkopen . Dat nestje zou er namelijk komen omdat ik een pupje uit die combinatie wil. :19:
Ik bereken niks door aan een pupkoper omdat ik er voor kies om iets bepaalds te doen. Het hele principe van doorberekenen hanteer ik niet. Ik heb voor mijn pups een prijs gevraagd die ongekend laag is voor een dog en al mijn pups zitten bij perfecte baasjes. En ik heb ook nog eens de prijs van een pup niet door de kleur laten bepalen. Dus hoezo ben ik hier de grote boosdoener?
sta je wel achter, wat jezelf schrijft?
Dit is wat ik heb gedaan. En ik heb ook al gezegd dat ik er het ook niet raar vind als een fokker over houdt aan wat hij fokt.
en als ik een dog van 1200 euro zie die ik heel graag wil en ik krijg het bij elkaar gespaard dan betaal ik dat er gewoon voor. En als me dat niet lukt dan gaat het helaas over. Ik zie het probleem niet zo.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

starfleet schreef:
Cleo schreef:
Esther heeft nergens beweerd dat een bedrag á ca 1000 euro per pup gebasseerd is op de uitgaven van een nest. Integendeel.
Ze heeft de kostprijs gegeven per pup en die kwam op 675 euro uit om aan te geven hoe ontzettend weinig er verdiend werd op Doggen. Goede fokkers moeten wel veel vragen, want anders zou niemand meer Doggen kunnen en willen fokken. Dat zou betekenen dat het zo'n 6000 euro zou kosten om een nest doggen te fokken tegen zo'n 500 euro voor een nestje Kooikers, dat wil er bij mij niet in.

Anne
Nee Anne, volgens haar berekening komt ze op 350 euro per pup uit....
Waar die 325 euro extra voor zijn mag Joost weten.. :wink:
In principe heb ik er niks op tegen als een fokker iets meer vraagt , maar loop dan niet overal om heen te draaien. En doe dan niet alsof een fokker die minder vraagt niet serieus bezig is :19:
quote :Dan zit je al rond 350 euro per pup!( 2e pagina )
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

starfleet schreef:
yamie schreef:Dat is de standaardprijs waarvoor alle pups weggaan. Een pup met een uitsluitingsfout kun je niet voor de volle prijs verkopen, die raak je daar gewoon niet voor kwijt.

:denken: oh nee? Nee niet voor 1000 euro nee, in de JR zijn ook genoeg pups die echt als huishond weg gaan, niks geen uitlsuitings fout, niks niet op potentie verkocht
Van de Kooikers gaat ook het gros als huishond weg, maar toch betaal je minder voor een piraat, een dubbele piraat of een hond met een blauw oog. Stel jij hebt een pupje met een krulstaart (ik ga even niet uit van verdere problemen met dit hondje) en helemaal zwart er tussen, gaat die dan ook weg voor dezelfde prijs als de normale pups?

Anne
ik vind het bizar dat de ene pup meer op moet leveren als een ander, iig met 8 weken, als er zoveel potentie zit in een pup , dan kun je andere afspraken maken bv. waarom minder betalen voor een beter getekend pupje? ik weet het niet.. mijn prijs is niet bepaald op kampioenen, maar op wat ik een door mij gefokt hondje waard vind. of het nou potentie heeft in de show ring of niet
starfleet
Erelid

Essy schreef:
De doggenwereld is kwa kleurgenetica denk ik de meest complexe die er is. Men weet genetisch gezien nog niet eens hoe alles exact in elkaar zit. Een aantal dingen zijn bekend en een aantal dingen daar zijn een aantal therorien over en er wordt volop onderzoek naar gedaan.
.
En ondertussen wordt er maar wat aangehobbied en geprobeerd met die kleuren zonder enig idee waar dat uiteindelijk toe gaat leiden. We proberen eens zus en we proberen eens zo. Intussen breng je van alles in het ras wat je er misschien helemaal niet in wil hebben en er ook niet meer uit gaat krijgen. (je als in men). Nee begrijp ik niet goed dat je daar aan mee hebt gedaan door ook een gewaagde combinatie te kiezen. Het is verder jouw keus, de pups zijn gezond en goed terechtgekomen en je reu vind ik echt heel mooi van bouw, ik snap alleen niet dat je dat gedoe verdedigt.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
yamie schreef:
Essy schreef:
MonaToetje schreef:"Zucht " Het enige wat ik lees is : Geld, geld en nog eens geld!

Jij kiest ervoor om te fokken , dus is het JOUW verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je pups goed terecht komen , en als jij ervoor kiest om jouw teef te laten testen op allerlei aandoeningen , ziektes etc is dat jouw verantwoording en kun je dat niet bij de pupprijs meeberekenen.

Ik zou als ik zou fokken mijn beste pup nog geeneens verkopen . Dat nestje zou er namelijk komen omdat ik een pupje uit die combinatie wil. :19:
Ik bereken niks door aan een pupkoper omdat ik er voor kies om iets bepaalds te doen. Het hele principe van doorberekenen hanteer ik niet. Ik heb voor mijn pups een prijs gevraagd die ongekend laag is voor een dog en al mijn pups zitten bij perfecte baasjes. En ik heb ook nog eens de prijs van een pup niet door de kleur laten bepalen. Dus hoezo ben ik hier de grote boosdoener?
sta je wel achter, wat jezelf schrijft?
Dit is wat ik heb gedaan. En ik heb ook al gezegd dat ik er het ook niet raar vind als een fokker over houdt aan wat hij fokt.
en als ik een dog van 1200 euro zie die ik heel graag wil en ik krijg het bij elkaar gespaard dan betaal ik dat er gewoon voor. En als me dat niet lukt dan gaat het helaas over. Ik zie het probleem niet zo.
nogmaals. lees je wat je schrijft?
Essy

starfleet schreef:
Cleo schreef:
Esther heeft nergens beweerd dat een bedrag á ca 1000 euro per pup gebasseerd is op de uitgaven van een nest. Integendeel.
Ze heeft de kostprijs gegeven per pup en die kwam op 675 euro uit om aan te geven hoe ontzettend weinig er verdiend werd op Doggen. Goede fokkers moeten wel veel vragen, want anders zou niemand meer Doggen kunnen en willen fokken. Dat zou betekenen dat het zo'n 6000 euro zou kosten om een nest doggen te fokken tegen zo'n 500 euro voor een nestje Kooikers, dat wil er bij mij niet in.

Anne
675 euro is wat een pup bij mij gemiddeld heeft gekost.
En ik vond dat ze dat stuk voor stuk waard waren. Ik heb er aan over gehouden omdat het er 10 waren.

Het had er net zo goed een kunnen zijn. En dan had ik jaren moeten sparen om ooit nog een nest te kunnen fokken.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
starfleet schreef:
Cleo schreef:

Anne
En ik vond dat ze dat stuk voor stuk waard waren. Ik heb er aan over gehouden omdat het er 10 waren.

Het had er net zo goed een kunnen zijn. En dan had ik jaren moeten sparen om ooit nog een nest te kunnen fokken.
:eek: jaren moeten sparen 10 x 675 =
Essy

starfleet schreef:
Essy schreef:
De doggenwereld is kwa kleurgenetica denk ik de meest complexe die er is. Men weet genetisch gezien nog niet eens hoe alles exact in elkaar zit. Een aantal dingen zijn bekend en een aantal dingen daar zijn een aantal therorien over en er wordt volop onderzoek naar gedaan.
.
En ondertussen wordt er maar wat aangehobbied en geprobeerd met die kleuren zonder enig idee waar dat uiteindelijk toe gaat leiden. We proberen eens zus en we proberen eens zo. Intussen breng je van alles in het ras wat je er misschien helemaal niet in wil hebben en er ook niet meer uit gaat krijgen. (je als in men). Nee begrijp ik niet goed dat je daar aan mee hebt gedaan door ook een gewaagde combinatie te kiezen. Het is verder jouw keus, de pups zijn gezond en goed terechtgekomen en je reu vind ik echt heel mooi van bouw, ik snap alleen niet dat je dat gedoe verdedigt.
Nee er wordt niks maar aangehobbied. Dat is heel precies vastgelegd wat mag en wat niet. Dat geel wat er in mijn nest zit is van generaties geleden. Recessief wil zeggen dat je niet kan zien dat een hond het draagt. En wanneer je twee recessief geeldragers combineert dan kan het zich uiten en krijg je gele pups. Ik heb geen ongeoorloofde kleurkruising gedaan. En omdat er heel veel door fokkers is verzwegen gebeurt het zelfs de meest ervaren fokkers dat ze geel in hun nest hebben. Zelfs de meest gebruikte dekreu van de afgelopen twee jaar gaf ineens een nest met geel (hij is zelf zwart). Daar waren heel veel mensen echt niet blij mee.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
starfleet schreef:
Essy schreef:
.
Nee er wordt niks maar aangehobbied. Dat is heel precies vastgelegd wat mag en wat niet. Dat geel wat er in mijn nest zit is van generaties geleden. Recessief wil zeggen dat je niet kan zien dat een hond het draagt. En wanneer je twee recessief geeldragers combineert dan kan het zich uiten en krijg je gele pups. Ik heb geen ongeoorloofde kleurkruising gedaan. En omdat er heel veel door fokkers is verzwegen gebeurt het zelfs de meest ervaren fokkers dat ze geel in hun nest hebben. Zelfs de meest gebruikte dekreu van de afgelopen twee jaar gaf ineens een nest met geel (hij is zelf zwart). Daar waren heel veel mensen echt niet blij mee.
essy, lees je zelf wel wat je typt?
Essy

yamie schreef:
Essy schreef:
starfleet schreef:
Cleo schreef:

Anne

:eek: jaren moeten sparen 10 x 675 =
Lees je überhaupt wat ik schrijf?
Als ik één pup had gehad i.p.v. 10 dan had ik aan onderzoeken, dekgeld, keizersnee enz meer dan 2500 uitgegeven en had ik een pupje kunnen verkopen van 675 euro. En ja dan had ik heel lang moeten sparen om een nieuw nest te kunnen fokken als ik dat zou willen.
Essy

yamie schreef:
Essy schreef:
starfleet schreef:
Essy schreef:
.
essy, lees je zelf wel wat je typt?
Ik snap niet wat jij er in kunt lezen waar je nu zo raar op reageert. Leg me dan eens uit wat er raar is, want ik begrijp echt niets van jouw kreten.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

even hoor, dat het forum wat traag is, daar kan ik niks aan doen, dus je hoeft niet op 2 dezelfde reacties andere antwoorden te geven

je hebt geen idee, wat ik heb moeten betalen of laten voor mijn nesten

daar gaat het ook niet om, jou wel blijkbaar, jij hebt het over geld en waarde
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ik word erg kriegelig, al wel merkbaar ws, van mensen zoals Essy, die net koud een nest in de kist hebben liggen ( of al weg hebben) en denken of vinden dat ze alles weten, of dat hun manier de manier is, ik bemoei me niet veel met andere fokkers, maar wanneer ik zoals nu dingen lees, over pupprijzen en dat daar dan een waarde aan gehecht word, dan reageer ik , ik w8 nog steeds op antwoord van Essy.'
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
starfleet schreef:
Essy schreef:
.
ik heb je al vaker horen ( typen) dat dingen verzwegen waren, maar ook dat er voordat het nest geboren werd, al werd gezegd over de mogelijkheid van geel, en niet dat dat dit erg is, dat hoor je mij niet zeggen, want daar beschuldig je me wel van, en dat is niet fair.

maar goed , buiten dat, jij komt constant met andere fokkers, als het over jou gele pups gaat,in conflikt. dat was voor jou onverwachts, maar dat is dus gelul , en je hoeft het recencief praatje ook nu niet te houden geef gewoon eens antwoord op de vragen essy
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:

dus jij hebt ook gewoon een nest gefokt, niet een bijdrage aan het ras?

waarom heb jij dan jou nest gefokt

ik zie jou niet als " boosdoener" hoor, maar maak mij niet degene die de enige is die jou niet snapt, lees dan alles maar eens door, het ligt echt niet aan de rest essy, leer er ook iets van zou ik zeggen
starfleet
Erelid

yamie schreef:
ik vind het bizar dat de ene pup meer op moet leveren als een ander, iig met 8 weken, als er zoveel potentie zit in een pup , dan kun je andere afspraken maken bv. waarom minder betalen voor een beter getekend pupje? ik weet het niet.. mijn prijs is niet bepaald op kampioenen, maar op wat ik een door mij gefokt hondje waard vind. of het nou potentie heeft in de show ring of niet
Daarom noem ik ook twee dingen die een JR echt veel minder rastypisch zouden maken. Een dubbele piraat zou ik in principe niet willen als ik voor hetzelfde geld en net zo lang wachten een net zo leuk en goed gefokt hondje kan krijgen met een mooie bles. Daarbij is dat ook nog een erfelijke kwestie, dus fokken beter van niet. Het gaat niet om beter getekend of iets mooier maar om fouten zoals hele grote spitse oren bij een JR. Is wat anders dan bepalen welk pupje mooier is en daar dan de prijs op afstemmen, dat vind ik ook kul.

Anne
starfleet
Erelid

Essy schreef:
Dat had ik verkeerd begrepen. Dus gemiddeld kostte een pup bij jou 675 euro, niet dat hij jou dat kostte. Waren het er minder geweest had je minder overgehouden, maar daar heeft een pupkoper niks mee te maken. Het had er ook een kunnen zijn of 0, dan had je er op toegelegd, zo gaat dat met fokken.

Feit blijft dat je er dan heel heel aardig aan verdiend hebt en een nest van 10 niet uitzonderlijk is bij een dog , niet zo jammeren over dat dogs zoveel eten en zo duur zijn in aanschaf en en en wat je allemaal als argument gebruikt. Dat argument houdt geen stand.

Anne
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

starfleet schreef:
Ik vind het ook vreemd dat er bij doggen per pup blijkbaar een prijs wordt bepaald. Dat de ene voor 700 weggaat en de andere voor 1000. Het principe van korting op een uitsluitingsfout vind ik niet vreemd, wel dat er aan elk kleurtje of patroontje blijbaar een ander kaartje hangt. Zulke pupkopers zou ik overigens ook niet op zitten wachten die persé die kleur willen en anders geen, het is geen auto.

Anne
dat is natuurlijk onzin , als ik op zoek ben naar een gevlekte pup, wil ik ook een echte, en niet een twijfel geval die veel grijze vlekken heeft . Daar wil wil ik dan best meer voor betalen , omdat ik weet hoe moeilijk het is om er zo 1 te fokken.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
starfleet
Erelid

jip007 schreef:

dat is natuurlijk onzin , als ik op zoek ben naar een gevlekte pup, wil ik ook een echte, en niet een twijfel geval die veel grijze vlekken heeft . Daar wil wil ik dan best meer voor betalen , omdat ik weet hoe moeilijk het is om er zo 1 te fokken.
Het gaat er mij niet om wat iemand er voor over heeft. Het kost niet meer moeite om zo'n hond in het nest te hebben behalve dan wat gepuzzel wat je normaal ook al doet als je een combinatie uitzoekt. De teef wordt gedekt en het nest wordt geboren. Het zit erin dat zo'n pup zeldzaam en gewild is en dat er daarom meer voor gevraagd en neergeteld wordt. Dat hele principe daar houd ik niet van in de hondenfok.

Anne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

starfleet schreef:
Zulke pupkopers zou ik overigens ook niet op zitten wachten die persé die kleur willen en anders geen, het is geen auto.
Maar als ik toch 'n gestroomde franse bulldog wil en er zitten in dat nest alleen bonte, dan wacht ik toch echt op 'n volgend nest, want ik wil geen bonte, of fawn...... ik wil 'n gestroomde.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Niet alles pcies gelezen, mn teef was aan het bevallen, maar zag dat m´n naam genoemd werd.

Puppen bij mij kosten 300 euro, gaan meerdere keren ontwormd, geënt en gechipped weg op 7 wkn. Alle ouderonderzoeken etc. worden gedaan. Ik mis alleen de kosten van stambomen (55 euro per pup), aangezien ik x-HH voor de KNPV fok.

Er zijn gisteren en vannacht 8 pups geboren, ws. hou ik een klein beetje over aan dit nest of speel ik quitte. 1 pup wordt op fokkersvoorwaarden uitgezet. Fok in principe alleen als ik zelf wat wil aanhouden (evt op fokkersvoorw. uitzetten).

Laatste nest hiervoor was 2005, 4 puppen, 1 zelfgehouden, 1 op fokkersvoorw. weg, 1 voor niets weg, 1 betaald (250 euro). Op dat nest heb ik dus (financieel) ingeleverd, maar zelf een mooie meid aan overgehouden, waar ik verder mee kan fokken/sporten....en een heerlijke puptijd beleefd, en daar doe ik het voor :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
jip007
Erelid

Inge O schreef:
starfleet schreef:
jip007 schreef:

Het gaat er mij niet om wat iemand er voor over heeft. Het kost niet meer moeite om zo'n hond in het nest te hebben behalve dan wat gepuzzel wat je normaal ook al doet als je een combinatie uitzoekt. De teef wordt gedekt en het nest wordt geboren. Het zit erin dat zo'n pup zeldzaam en gewild is en dat er daarom meer voor gevraagd en neergeteld wordt. Dat hele principe daar houd ik niet van in de hondenfok.

Anne
zo zie ik het ook - je kan graag een bepaalde kleur willen, maar daarom moet de prijs van zo'n kleur toch niet stijgen? dat hangt van de verkoper af, niet van de koper.
dat is altijd al zo geweest bij die gevlekte , meestal bieden ze al geld voor zo'n pup , nog voor je een prijs hebt genoemd.
Afbeelding
jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:
Inge O schreef:
starfleet schreef: Het gaat er mij niet om wat iemand er voor over heeft. Het kost niet meer moeite om zo'n hond in het nest te hebben behalve dan wat gepuzzel wat je normaal ook al doet als je een combinatie uitzoekt. De teef wordt gedekt en het nest wordt geboren. Het zit erin dat zo'n pup zeldzaam en gewild is en dat er daarom meer voor gevraagd en neergeteld wordt. Dat hele principe daar houd ik niet van in de hondenfok.

Anne
zo zie ik het ook - je kan graag een bepaalde kleur willen, maar daarom moet de prijs van zo'n kleur toch niet stijgen? dat hangt van de verkoper af, niet van de koper.
dat is altijd al zo geweest bij die gevlekte , meestal bieden ze al geld voor zo'n pup , nog voor je een prijs hebt genoemd.
het kan heel gek klinken hè, maar ik zou dus zo'n bod gewoon afslaan, en de pup aan dezelfde prijs verkopen als de rest :wink: .
ik heb ze gewoon zelf gehouden :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik snap het ook niet zo goed dat je meer vraagt voor een pup omdat die er toevalig het mooist uitziet.
Of dat mensen gaan bieden op je pup op de hoop dat ze je het meest willen betalen.
Nou daar zou ik mijn pup niet eens heen willen doen.

Waarom kan die super mooie pup niet net zoveel kosten als de pup met de vlek op de verkeerde plaats? Ik kan daar nog steeds gen duidelijk antwoord op vinden behalve dat het lekker is dat de gek er zoveel voor wil betalen.
Ik bedoel; er zijn toch mag ik hopen meer mensen die een bepaalde pup uit het nest willen omdat ze die zo aanspreekt qua doen en laten dan omdat hij een vlekje goed heeft zitten?
Kijk dat je een hond met echte fouten (gebitsgebreken, hangende oren e.d) voor iets minder wegdoet begrijp ik maar verder?

Een duitseherder kost ook zo'n 500 a 650 euro en daar moet toch ook een heleboel gebeuren qua kosten wil je 'mogen' laten dekken.
jip007
Erelid

Neeltje schreef:
starfleet schreef:
Zulke pupkopers zou ik overigens ook niet op zitten wachten die persé die kleur willen en anders geen, het is geen auto.
Maar als ik toch 'n gestroomde franse bulldog wil en er zitten in dat nest alleen bonte, dan wacht ik toch echt op 'n volgend nest, want ik wil geen bonte, of fawn...... ik wil 'n gestroomde.
dan kan je bij gevlekt lang wachten ,want zoveel echte mooie zw/witte die ook nog goed in elkaar zitten worden er niet geboren. En als er 1 bij zit houd een fokker hem meestal zelf , of hij gaat naar het buitenland.
Afbeelding
jip007
Erelid

estelle schreef:Ik snap het ook niet zo goed dat je meer vraagt voor een pup omdat die er toevalig het mooist uitziet.
Of dat mensen gaan bieden op je pup op de hoop dat ze je het meest willen betalen.

Waarom kan die super mooie pup niet net zoveel kosten als de pup met de vlek op de verkeerde plaats? Ik kan daar nog steeds gen duidelijk antwoord op vinden behalve dat het lekker is dat de gek er zoveel voor wil betalen.
Ik bedoel; er zijn toch mag ik hopen meer mensen die een bepaalde pup uit het nest willen omdat ze die zo aanspreekt qua doen en laten dan omdat hij een vlekje goed heeft zitten?
Kijk dat je een hond met echte fouten (gebitsgebreken, hangende oren e.d) voor iets minder wegdoet begrijp ik maar verder?

Een duitseherder kost ook zo'n 500 a 650 euro en daar moet toch ook een heleboel gebeuren qua kosten wil je 'mogen' laten dekken.
je betaald voor een dressuur paard ook meer als hij 4 gelijke witte voetjes heeft . En voor een tinker met een maan oog betaal je weer minder. Een tinker met hele lange manen is weer duurder dan een tinker met korte manen .Waarom vind iedereen het in de paardenwereld heel normaal , zijn toch ook levende wezens. Ik zie het probleem niet zo , ik wil best meer betalen voor iets moois.
Afbeelding
jip007
Erelid

Nanna schreef:Deze is gefokt door iemand die ook teckels fokt :wink:
Hij heeft geloof ik aardig succes gehad.
Afbeelding
mooi koptype , hoe heet hij.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jip007 schreef:
estelle schreef:Ik snap het ook niet zo goed dat je meer vraagt voor een pup omdat die er toevalig het mooist uitziet.

je betaald voor een dressuur paard ook meer als hij 4 gelijke witte voetjes heeft . En voor een tinker met een maan oog betaal je weer minder. Een tinker met hele lange manen is weer duurder dan een tinker met korte manen .Waarom vind iedereen het in de paardenwereld heel normaal , zijn toch ook levende wezens. Ik zie het probleem niet zo , ik wil best meer betalen voor iets moois.
Dat jij meer wilt betalen, prima alleen vind ik het vreemd dat er uberhaupt meer voor gevraagd wordt door degene die het dier op de wereld heeft laten zetten.
jip007
Erelid

Nanna schreef:
jip007 schreef:
Nanna schreef:Deze is gefokt door iemand die ook teckels fokt :wink:
Hij heeft geloof ik aardig succes gehad.
Afbeelding
mooi koptype , hoe heet hij.
Hubble Bubble vd Feldblume (gefokt door Annemarie Schmal)
die ken ik , zit trouwens ook geel achter :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”