Dat is op zich een duidelijk verhaal, maar waarom val je dan de mensen aan die zeggen dat ze tot 1000 euro echt mooi zat vinden voor een pup? Die mensen noem je van alles, van hypocriet tot dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.Essy schreef:Ik heb het over geld gehad omdat ik iets duidelijk wil maken m.b.t. tot de stelling van de TS. Die gaat over pupprijzen en waarom die zo zijn.yamie schreef:even voor de volledigheid, ik heb gezegd dat jij erg veel over geld PRAAT/TYPT, dat ik daar een nare smaak van krijg, dat je de nadruk daar zo op legt, en eigenlijk nog steeds geen antwoord hebt gegeven op bepaalde vragen.Essy schreef:het ging verder dan enkel de conclusie dat hij niet geschikt is. En daar gaat het mij om.malinois schreef:ik snap de vergelijking niet
![]()
een dekreu bewust en puur als dekreu kopen en later tot de conclusie komen dat ie niet geschikt is is toch heel iets anders dan waar het hier over gaat![]()
Ik koop mijn honden ook met sportgarantie, mochten ze niet geschikt zijn is dit dus geregeld
Ik vind het hypocriet als je zegt dat het bij mij allemaal om geld draait, als je zelf zoiets overweegt.
En als je een hond puur als dekreu koopt dan is het dus blijkbaar de bedoeling dat ie later iets moet gaan opbrengen al is het in natura.
En dat is bij mijn hond niet het geval. En het is leuk dat ik ermee kon fokken, maar was dat niet het geval geweest dan was dat net zo goed geweest en had ik het daar bij gelaten.
ik heb nergens gezegd dat het jou alleen om geld gaat of dat je een broodfokker bent, of niks om je honden geeft.
En of die zo horen te zijn.
Ik heb nu zelf gefokt en kijk heel anders tegen dingen aan.
Ik vroeg me vroeger ook af waarom die doggen zo duur moesten zijn als ik bij de fokker een nest zag liggen waarvan ik dacht zo dat heeft ie mooi verdiend. En ik heb zitten dubben of ik een pup zou kopen of er een zou fokken. En ik heb niet gefokt met het doel er iets aan over te houden op een geweldige pup voor mezelf na. Ik wou dat gewoon heel graag doen om te zien of ik in staat was die pup voor mezelf zo te krijgen als ik voor ogen had na alles wat ik had geleerd, na me er jaren in verdiept te hebben. Ik had ook als doel de 'perfecte' dog te fokken.
En nu ik weet wat er zo aan kosten in een nest zit, überhaupt voor je een levend pupje in je handen houdt, en voor je ze heel aflevert bij de nieuwe baasjes, denk ik dat veel pupkopers een verkeerd beeld hebben bij wat die fokker de pup heeft 'gekost'.
Het is niet 10 x duizend euro. Het is voor mij een geheel. En ik blijf van mening dat een pup van een ras dat in alles echt heel duur is best wat meer mag kosten dan die van een hond die gemiddeld in alles veel minder kost.
En je hoort mij nergens zeggen dat een pup 1000 of 1500 euro moet kosten, dat kostten ze bij mij ook niet. Maar ik kijk nu wel verder dan dat ene nest dat ik bij een fokker op dat moment zie liggen. Ik kijk ook naar hoe duur de rest van de honden in onderhoud zijn en hoe vaak daar een nest is.
En ik weet niet wat jij nu nog wil weten, maar volgens mij heb ik al 10x antwoord op alles gegeven. En in een topic waar het heel specifiek over kosten gaat, kan ik bijna geen antwoord op iets geven zonder het over die kosten te hebben. En ik heb er geen zin meer in om daarna te horen dat ik het nergens anders over kan hebben dan geld.
Ik heb hier al zo veel informatie neergezet die heel concreet en specifiek was, eigenlijk veel te veel informatie. En dat kan hier blijkbaar niet.
Ik wil nog best dingen zeggen over iets wat relevant is voor de discussie van de TS. Maar ik ga hier niet tot in de treure meer vanalles over mezelf neer zetten om vervolgens daarop te worden aangevallen. Hier zetten veel mensen bijna niks over zichzelf neer, enkel een mening. Ik ga dat nu ook maar eens doen.
Dat snap ik dus niet als ik nu jouw bovenstaande verhaal lees.
Als ik een Rottweilerpup koop, dan doe ik dat bij een goede fokker die fokt volgens alle regels. Daar betaal ik op dit moment rond de euro 800 voor.
Waarom dan die aanvallen? waarom wil ik dan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en waarom het verwijt dat de moederhond mij niks interesseert? Puur omdat ik zeg dat ik niet in het totale levensonderhoud van de moeder hoef te voorzien?