Essy schreef:Als nou een dog jouw ras zou zijn en je weet dat er in de andere kleurslagen (blauw en geel/gestroomd) geen prijsverschil bestaat voor verschillende kleuren, kies je dan voor een van die kleuren, of wil je dan toch die harlekijn?
En wat vind je er dan van als een fokker alleen maar grijstigers in zijn nest heeft? Die worden zo'n beetje voor de helft van een mooie harlekijn verkocht. De prijs gaat dan NIET omhoog omdat er enkel grijstijgers zijn.
En ik zie wel eens nesten waarvan de helft harlekijn is en de helft grijstijger. De gemiddelde prijs per pup is dan dus 'normaal' .
Maar zou het dan 'eerlijk' zijn dat een pup waarmee je nooit kan fokken of kunt showen, evenveel moet kosten als een pup die wel de correcte tekening heeft om mee te showen en fokken.

ik zal het nog 1 keer proberen uit te leggen
ik vind 600/800 euro een normaal bedrag, voor elke pup, ik zeg nergens dat fokker hun honden voor 200/300 euro moeten verkopen.
het gaat mij niet om de showpotentie, een pup met een kleurfout of een pup zonder fok/showpotentie is niet minder verantwoord en liefdevol gefokt als die waar misschien wel verder mee gegaan kan worden.
600/800 euro? waar hebben we het hier nu toch over, dit is al veel geld, dit zijn al hoge bedragen. als een fokker perse prijs verschil in nesten ivm kleur bv wil doen? prima, dan de ene voor 600 en de ander voor 800 bv. dat ik het dan nog steeds onzin vind? dat is puur eigen mening.
hoevaak heb ik wel niet gezien en gehoord, dat het ozo dure en veel belovende pupje uit het nest, wat met veel poeha verkocht werd, tijdens het wisselen een gebitsfout had? een prikkeldraad is gelopen, gcastreerd moest worden ivm ziekte.
wat dan? krijg je dan je meer betaalde bedrag terug? want dan is ie weer gelijk aan de "mindere"uit het nest.
snap je nu echt niet wat ik bedoel?