Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassen in de uitverkoop

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:
malinois schreef:
qua prijs idd. waarom kosten mijn mechelaars, Suzanne's laekense en Yamie's JR's allemaal even duur ondanks eventuele aftekeningen en moet dat bij een dog verschillend zijn in prijs. :19:
Ik kan daar echt niet bij...
Ik ben het zowaar weer eens eens met malinois. Het is toch te debiel voor woorden dat een hond minder waard is vanwege een kleurtje? Helemaal wit, okee, want daar kunnen medische problemen aan vast zitten, maar verder zitten er bij een foutkleur toch geen nadelen voor de gemiddelde pupkoper die gewoon een leuke huishond of een goeie werkhond zoekt? Dan zal je een rottweiler met een witte vlek hebben waar je niet mee kan showen en fokken. Lekker belangrijk. Als ik ooit (doe het niet, maar theoretisch) een raspup zou kopen, zou ik selecteren op zo *gezond* mogelijke lijnen. Liever een pup met een oranje vlek of een flapoor wiens voorouders compleet aandoening-vrij de 15 jaar halen dan een perfect gekleurde hond met een levensverwachting van 8 jaar. :roll:
Afbeelding
ze is het met me eens :mrgreen: maar je hebt gelijk.. ik snap het echt niet... papa van mijn teef was NL kampioen met witte voetjes... :19: dacht je nou echt dat zijn nakomelingen ook maar 1 eurocentje goedkoper waren door die voetjes :smile2: nee hoor... zou het ook totale onzin vinden. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Stang schreef: Zeker bij de Doggen met al die kleurslagen waarvan er enkele zeer gewild zijn en sommige zelfs buiten de rasstandaard vallen (toch?).
Dan heb je in één nest gewoon verschillende prijsklasses, de één wat duurder en de ander wat goedkoper. Zal je al met al toch op een gemiddelde pupprijs uitkomen.
ja je komt dan op de gemiddelde prijs uit , of je moet de pech hebben op een nest miskleuren. :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
jip007
Erelid

malinois schreef: ze is het met me eens :mrgreen: maar je hebt gelijk.. ik snap het echt niet... papa van mijn teef was NL kampioen met witte voetjes... :19: dacht je nou echt dat zijn nakomelingen ook maar 1 eurocentje goedkoper waren door die voetjes :smile2: nee hoor... zou het ook totale onzin vinden. :wink:
tuurlijk vinden jullie het onzin , want als alles dezelfde prijs is zoals bij jullie , hoef je er ook nooit geld op toe te leggen :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
malinois schreef: ze is het met me eens :mrgreen: maar je hebt gelijk.. ik snap het echt niet... papa van mijn teef was NL kampioen met witte voetjes... :19: dacht je nou echt dat zijn nakomelingen ook maar 1 eurocentje goedkoper waren door die voetjes :smile2: nee hoor... zou het ook totale onzin vinden. :wink:
tuurlijk vinden jullie het onzin , want als alles dezelfde prijs is zoals bij jullie , hoef je er ook nooit geld op toe te leggen :roll:

Maar die witte voetjes en witte borstvlek zijn dus foutjes... maar toch worden die voor net zoveel geld verkocht als de perfecte pups... waarom kan dat bij dit ras dan wel (bij alle belgische herders) en bij jullie ras dan niet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

malinois schreef:
jip007 schreef:

Maar die witte voetjes en witte borstvlek zijn dus foutjes... maar toch worden die voor net zoveel geld verkocht als de perfecte pups... waarom kan dat bij dit ras dan wel (bij alle belgische herders) en bij jullie ras dan niet?
Trekken die witte voetjes en vlekken niet weg dan? Bij de duitse herders trekt het meestal wel weg
jip007
Erelid

malinois schreef: Maar die witte voetjes en witte borstvlek zijn dus foutjes...
en je zegt net dat de papa van een teef NL kampioen was met witte voetjes. Een grijstijger bij ons ras kan al helemaal niet naar een show.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
en je zegt net dat de papa van een teef NL kampioen was met witte voetjes. Een grijstijger bij ons ras kan al helemaal niet naar een show.
ja hij is NL kampioen werkhonden geworden :wink: ... ik ken maar heel weinig werkhonden die ooit op een show komen en als ze er al komen doen ze vaak mee in de werkhondenklasse, waar niet zo streng gekeurd wordt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
malinois schreef:
jip007 schreef:

Trekken die witte voetjes en vlekken niet weg dan? Bij de duitse herders trekt het meestal wel weg
kan, bij papa is het nooit weggetrokken wat ik gehoord heb.
Bij m'n jongste reu is het bijna weg getrokken, maar hij is nu 14 maanden dus ik weet niet hoe het toverballetje nog gaat rollen want mechelaars verkleuren nog zo lang...

Witte borstvlek trekt niet weg voor zover ik het weet, m'n oudste reu heeft hem (gelukkig) altijd gehouden :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door malinois op 15 mar 2007 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jip007
Erelid

malinois schreef:
jip007 schreef:
ja hij is NL kampioen werkhonden geworden :wink: ... ik ken maar heel weinig werkhonden die ooit op een show komen en als ze er al komen doen ze vaak mee in de werkhondenklasse, waar niet zo streng gekeurd wordt.
ja maar dat is weer iets heel anders , als het een goede werkhond is maakt de kleur ook niets uit , maar een dog is geen werkhond.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
malinois schreef:
jip007 schreef:
ja maar dat is weer iets heel anders , als het een goede werkhond is maakt de kleur ook niets uit , maar een dog is geen werkhond.
nee maar iemand die er dus geen shows mee loopt (net als de werkhonden eigenlijk) maar in jullie geval dus gewoon mensen die hem lekker als maatje willen hebben maakt zo'n foutje dan toch geen drol uit? Dan hoeft zo'n hondje toch niet meteen de helft goedkoper te zijn als een perfecte hond? :19:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik vind persoonlijk dat er wel degelijk een verschil is tussen showhonden en werkhonden. Of dit verschil er überhaupt zou moeten zijn, is een andere discussie. :wink:

Bij de werkmechelaar gaat het in hoogste prioriteit om de werkprestaties en komt uiterlijk daarna pas. Tenminste, zo heb ik dat inmiddels in dit topic en andere topics begrepen. De DD is een hond die al sowieso niet voor dit doeleinde gefokt wordt. M.a.w. de DD noem ik dan voor het gemak een gezelschapshond waar door de rasliefhebber met name naar kleurslagen gekeken zal worden, omdat je ipv te werken toch bij showen uit gaat komen met een DD. En dan wil het oog ook wat. En dan mag er wat mij betreft best een verschil worden gemaakt in prijs, maar dat mag voor mij ook als de ene werklijn binnen de Mechelaars aanzienlijk betere werkprestaties levert dan de andere.

Ik ben het met Carolien eens dat er wat mij betreft ook een maximum is qua pupprijs. Dat is puur mijn persoonlijke mening. Ik zal geen hond nemen om te showen, laat dat voorop staan. Sterker nog, bij de DD vind ik een grijstijger het leukst en een echte werkmechelaar zal aan mij ook niet besteed zijn.

Medische afwijkingen zijn voor mij weer wat anders. Ik vind het logisch dat zo een pup voor iets minder weggaat, of als dat niet het geval is, dat er een afspraak gemaakt wordt over eventuele complicaties die deze afwijking zou kunnen veroorzaken. Maar dan heb ik het voor mijn gevoel niet over exorbitante prijzen of verschillen daarin. Maar dat is puur persoonlijk denk ik. Als ik eenmaal verliefd ben op een hondje zou ik zeer waarschijnlijk nog vergeten om naar dit soort zaken te vragen. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
jip007
Erelid

malinois schreef:
jip007 schreef:
malinois schreef:
jip007 schreef: en je zegt net dat de papa van een teef NL kampioen was met witte voetjes. Een grijstijger bij ons ras kan al helemaal niet naar een show.
nee maar iemand die er dus geen shows mee loopt (net als de werkhonden eigenlijk) maar in jullie geval dus gewoon mensen die hem lekker als maatje willen hebben maakt zo'n foutje dan toch geen drol uit? Dan hoeft zo'n hondje toch niet meteen de helft goedkoper te zijn als een perfecte hond? :19:
ik vind dat niet kunnen , zeker niet voor een miskleur.
Afbeelding
jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:
malinois schreef:
jip007 schreef: ja maar dat is weer iets heel anders , als het een goede werkhond is maakt de kleur ook niets uit , maar een dog is geen werkhond.
dan kan je bij hovawarten wel bezig blijven, en zou je een hele prijsschaal op moeten gaan stellen over hoeveel aftrek je krijgt per vierkante cm miskleur :19: .
je hebt witte teentjes (trekken wel of niet weg), witte borstvlek (klein mag, te groot weer niet, maar hoe groot ze blijft zie je maar als ze uitgegroeid zijn).
zwartbruin-aftekening wordt helemaal een grap dan : want meestal worden ze zonder aftekeningen geboren, en komen die er pas (veel) later op, maar het kan in uitzonderlijke gevallen ook net andersom gaan :80: .

blond, al zo erg :N: : hoe donkerblond het wordt zie je ook niet meteen bij een pup, en of de gewenste 'aufhellungen' erop komen al helemaal niet.

zo, zeg maar : hoeveel moeten ze dan kosten :denken: ?

als iemand hier met een dergelijke vraag zou komen zou ik er heel eerlijk al meteen een zéér onbehaaglijk gevoel bij krijgen, en is er een reële kans dat diegene maar elders een pup moet zoeken :19: .
een puppie koper weet van te voren toch al of hij een miskleur , gevlekte een mantel of een zwarte wil , dus ik snap het probleem niet zo. Er wordt meestal nog niet over een prijs gesproken als ze er 1 uitgezocht hebben pas tegen de tijd dat hij mee mag , wordt er meestal pas een prijs gevraagt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom doet iedereen zo moeilijk over het prijsverschil?

Als ik een raskat koop is hij toch ook duurder dan een boerenkat? Waarom is de perfect afgetekende raskat dan niet duurder dan een minder perfect type? Lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo raar als ik daar over nadenk. :19:

De perfect afgetekende kat kan je voor meer verkopen en waarom moet je een dief van je eigen portemonnee zijn?

Een perfect getekende en gebouwde dog heeft potentie. Potentie om een kampioen te worden, een uitmuntende dekreu, een goede fokteef etc. Iedereen wil die dog hebben of in ieder geval dat bloed. Mag dat niks kosten? Mag iemand die allerlei eisen stelt aan de hond (lijkt me dat iedereen dat op zijn eigen manier ook gewoon doet hier) daar dan niet meer voor betalen? Als diegene niet meer betaalt betaalt een ander wel meer. Zo makkelijk is dat. :mrgreen:

Ikzelf zou gewoon een pup voor de gangbare pupprijs verkopen. Tenminste, van een gemiddeld ras. Had ik echter een ras waarbij de potentie van de hond oa zit in de kleur en aftekening dan zou ik ook kiezen om een hond die in alle opzichten perfect lijkt te zijn te verkopen aan iemand die dolgraag zo'n perfecte hond wil en daar ook voor wil betalen. :ok: De hond krijgt het er niet beter of slechter door (daar let ik dan dus wel op) en ik wordt er beter van. Mooi geregeld zou ik zeggen, als ik zou fokken doe ik dat niet om een ander kadootjes te geven. :neenee: :wink:

Mensen zetten op marktplaats alles te koop voor de hoogste bieder. Dat staat gelijk aan de beste prijs vragen. Als je honden verkoopt mag je toch zeker je beste prijs vragen?

Ik hoef geen bulldog van 1500 euro, vind ik te duur. Als iemand anders de hond wel voor die prijs wil kopen hoeven ze hem toch niet voor 600 euro aan mij te verkopen? :19: Zo werkt dat nu eenmaal.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Waarom doet iedereen zo moeilijk over het prijsverschil?

Als ik een raskat koop is hij toch ook duurder dan een boerenkat? Waarom is de perfect afgetekende raskat dan niet duurder dan een minder perfect type? Lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo raar als ik daar over nadenk. :19:

De perfect afgetekende kat kan je voor meer verkopen en waarom moet je een dief van je eigen portemonnee zijn?

Een perfect getekende en gebouwde dog heeft potentie. Potentie om een kampioen te worden, een uitmuntende dekreu, een goede fokteef etc. Iedereen wil die dog hebben of in ieder geval dat bloed. Mag dat niks kosten? Mag iemand die allerlei eisen stelt aan de hond (lijkt me dat iedereen dat op zijn eigen manier ook gewoon doet hier) daar dan niet meer voor betalen? Als diegene niet meer betaalt betaalt een ander wel meer. Zo makkelijk is dat. :mrgreen:

Ikzelf zou gewoon een pup voor de gangbare pupprijs verkopen. Tenminste, van een gemiddeld ras. Had ik echter een ras waarbij de potentie van de hond oa zit in de kleur en aftekening dan zou ik ook kiezen om een hond die in alle opzichten perfect lijkt te zijn te verkopen aan iemand die dolgraag zo'n perfecte hond wil en daar ook voor wil betalen. :ok: De hond krijgt het er niet beter of slechter door (daar let ik dan dus wel op) en ik wordt er beter van. Mooi geregeld zou ik zeggen, als ik zou fokken doe ik dat niet om een ander kadootjes te geven. :neenee: :wink:

Mensen zetten op marktplaats alles te koop voor de hoogste bieder. Dat staat gelijk aan de beste prijs vragen. Als je honden verkoopt mag je toch zeker je beste prijs vragen?

Ik hoef geen bulldog van 1500 euro, vind ik te duur. Als iemand anders de hond wel voor die prijs wil kopen hoeven ze hem toch niet voor 600 euro aan mij te verkopen? :19: Zo werkt dat nu eenmaal.
de vraag was of deze immense bedragen de broodfok dus niet in de hand werken, en ik denk van wel eigenlijk hoe meer ik hierover lees.... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
jip007 schreef:
malinois schreef:
jip007 schreef: ja maar dat is weer iets heel anders , als het een goede werkhond is maakt de kleur ook niets uit , maar een dog is geen werkhond.
dan kan je bij hovawarten wel bezig blijven, en zou je een hele prijsschaal op moeten gaan stellen over hoeveel aftrek je krijgt per vierkante cm miskleur :19: .
je hebt witte teentjes (trekken wel of niet weg), witte borstvlek (klein mag, te groot weer niet, maar hoe groot ze blijft zie je maar als ze uitgegroeid zijn).
zwartbruin-aftekening wordt helemaal een grap dan : want meestal worden ze zonder aftekeningen geboren, en komen die er pas (veel) later op, maar het kan in uitzonderlijke gevallen ook net andersom gaan :80: .

blond, al zo erg :N: : hoe donkerblond het wordt zie je ook niet meteen bij een pup, en of de gewenste 'aufhellungen' erop komen al helemaal niet.

zo, zeg maar : hoeveel moeten ze dan kosten :denken: ?

als iemand hier met een dergelijke vraag zou komen zou ik er heel eerlijk al meteen een zéér onbehaaglijk gevoel bij krijgen, en is er een reële kans dat diegene maar elders een pup moet zoeken :19: .
precies... zo denk ik er ook over... sowieso zijn mechelaars toverballetjes die veranderen zoveel van kleur in de jaren... m'n oudste reu heeft nu z'n defninitieve kleur en hij wordt 3 deze maand :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef: de vraag was of deze immense bedragen de broodfok dus niet in de hand werken, en ik denk van wel eigenlijk hoe meer ik hierover lees.... :wink:
Tuurlijk wekken goede prijzen handel in de hand. Als een fokker vanalles vergoed wil zien zal de broodfokker de kosten drukken door de ouders te verwaarlozen en de pups toch duur te verkopen.
Maar broodok met doggen wordt moeilijk gezien een dog de omstandigheden slecht overleefd en de pups niet echt als warme broodjes gaan. Mensen weten dat doggen erg veel kosten en gaan kosten en dat schrikt af over het algemeen. :wink:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

malinois schreef:

de vraag was of deze immense bedragen de broodfok dus niet in de hand werken, en ik denk van wel eigenlijk hoe meer ik hierover lees.... :wink:
Bij immense bedragen wel ja, op dat punt ben ik het wel met je eens. :wink:
Maar de prijsverschillen an sich denk ik toch van niet. Maar ja, waar ligt dan de grens? Blijft een gevoelskwestie vrees ik.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat in dit topic een hoop onbegrip ontstaat door het feit dat iedereen zijn eigen ras neemt als maatstaf. Dat is logisch, maar er zijn natuurlijk bij een hoop rassen verschillen in wat wel en niet kan qua kleur.
Bij Doggen werkt het heel anders dan bij Mechelaars, en bij Laekense weer anders dan bij Hovawarts (om er enkelen uit te pikken).
Ik zou ZELF nooit verschillende prijzen hanteren bij mijn pups, of er moet inderdaad een duidelijk zichtbare medische afwijking aan de orde zijn. Maar een pup met een te grote borstvlek of te veel wit aan de pootjes kan in mijn ogen net zo'n fijne hond worden voor iemand die niet wil showen of fokken als een pup zonder enig wit, met een prachtige dieprode kleur als pup. Die laatste pup zou dan eerder naar iemand toe gaan die ermee wil showen, maar daar hangt dan bij mij ook geen hoger prijskaartje aan.

Maar bij de Doggen is er wat anders aan de hand, wat ik me in eerste instantie niet zo gerealiseerd heb omdat Doggen eigenlijk niet echt mijn ding zijn. Je hebt gewoon miskleuren, die in bepaalde nesten geboren kunnen worden. Dat die voor minder (of perfect getekende Doggen voor meer, het is net hoe je het bekijkt) weggaan kan ik wel inkomen.

Maar absurd hoge prijzen zoals 1.500 euro voor een raspup, of soms zelfs nog meer, blijf ik gewoon belachelijk vinden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
malinois schreef: de vraag was of deze immense bedragen de broodfok dus niet in de hand werken, en ik denk van wel eigenlijk hoe meer ik hierover lees.... :wink:
Tuurlijk wekken goede prijzen handel in de hand. Als een fokker vanalles vergoed wil zien zal de broodfokker de kosten drukken door de ouders te verwaarlozen en de pups toch duur te verkopen.
Maar broodok met doggen wordt moeilijk gezien een dog de omstandigheden slecht overleefd en de pups niet echt als warme broodjes gaan. Mensen weten dat doggen erg veel kosten en gaan kosten en dat schrikt af over het algemeen. :wink:
ja maar niet alleen doggen hebben die idiote prijzen... wat hier al genoemd is chiawa's (of zoiets) of engelse bull en die worden wel als warme broodjes verhandeld.... :wink:
Tja en met foutjes blijf ik het onzin vinden dat ze bijna de helft goedkoper zijn...als er niet mee geshowd wordt wat maakt dat dan uit, maar goed dat is mijn mening he... :mrgreen: Komt ook waarschijnlijk omdat het bij mijn ras niet gebruikelijk is.
Ik vind de dober ook achterlijk duur hoor... zal ook de 1e zijn die dat zal zeggen. En die hoeft voor mij ook niet perfect te zijn, als ik een hele kleine dober vind met leuke stamboom maar schofthoogte van een mechelaar dan neem ik hem meteen (indien gezond bladibla etc.)
Want juist die is geschikt voor het werk en niet die enorme kalveren die er nu lopen. :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bij mijn ras komen miskleuren gelukkig (voor zover ik weet dan) niet voor. Er is ooit een nest geweest van Black and Tan Laekense, maar ik vraag me af of daar niet een Rottweiler o.i.d. bij betrokken geweest is.
Kleurverschillen zijn er wel, je hebt hele "bleke" Laekense, en hele dieprode, en Laekense met heel veel zwart door de vacht of juist heel weinig. Maar evengoed zijn er pupkopers die het liefst een hele lichte Laekense willen, of juist een enorm donkere. Daarvoor hoef ik niet te variëren in de prijzen, dat is gewoon persoonlijke smaak en heeft niets te maken met al dan niet goede resultaten op show, omdat deze kleurslagen allemaal mogen.
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Maar absurd hoge prijzen zoals 1.500 euro voor een raspup, of soms zelfs nog meer, blijf ik gewoon belachelijk vinden.
Ik op zich ook, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat doen. Als iedereen nu tegen jou zei dat ze 1500 euro per pup wilde betalen en de rest van de fokkers vroeg dat ook. Zou je dan niet in de verleiding komen? :mrgreen: Ik moet bekennen dat ik dan wel in de verleiding kwam zeker doordat dezelfde eigenaars de honden dan kopen. Op een nestje van 6 pups scheelt dat nl duizenden euro's. Dan kunnen Martijn en ik wel lekker een reisje naar Afrika maken en op safarie gaan :cheer:

De goede baasjes zoek je immers zelf uit, dus de hondjes komen even goed terecht :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

MARC_S schreef:
LongFields schreef:Maar absurd hoge prijzen zoals 1.500 euro voor een raspup, of soms zelfs nog meer, blijf ik gewoon belachelijk vinden.
Ik op zich ook, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat doen. Als iedereen nu tegen jou zei dat ze 1500 euro per pup wilde betalen en de rest van de fokkers vroeg dat ook. Zou je dan niet in de verleiding komen? :mrgreen: Ik moet bekennen dat ik dan wel in de verleiding kwam zeker doordat dezelfde eigenaars de honden dan kopen. Op een nestje van 6 pups scheelt dat nl duizenden euro's. Dan kunnen Martijn en ik wel lekker een reisje naar Afrika maken en op safarie gaan :cheer:

De goede baasjes zoek je immers zelf uit, dus de hondjes komen even goed terecht :ok:
Misschien zou ik een tel in de verleiding komen, maar ik blijf toch echt wel in mijn achterhoofd houden dat de prijs die iemand voor een pup betaald toch nog wel enigszins in verhouding moet staan tot het "produkt" dat je levert (klinkt heel plastisch zo, maar ik noem het maar even zo voor het gemak). Als ik uitga van een gezond nest van 6 pups is zo'n hoge prijs voor mijzelf niet te verantwoorden zonder schuldgevoel naar de kopers.
Kijk, een huis kost tegenwoordig ook veel meer dan pak hem beet een jaar of 20 geleden, dus dat prijzen van pups ook stijgen is logisch.
Maar als ik een pup kan verkopen voor 600 euro en bij een normaal nest zonder complicaties of ellende daar best wat aan over kan houden, hoef ik toch niet meer dan 2x zoveel te vragen om daar mijn vakanties of andere auto mee te sponsoren. :19:
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Maar als ik een pup kan verkopen voor 600 euro en bij een normaal nest zonder complicaties of ellende daar best wat aan over kan houden, hoef ik toch niet meer dan 2x zoveel te vragen om daar mijn vakanties of andere auto mee te sponsoren. :19:
Dat hoeft zeker niet. :wink: Ik heb ook erg vaak een vogel weggegeven waar ik zo 50 euro voor kon vragen. Of iets anders. Ben nl zelf helemaal niet zo van het geld vragen voor iets wat ik kwijt wil. :mrgreen: :N:
Maar ik snap wel goed dat mensen die hun pups verkopen en dan dus bij ieder ander een prijs zien van 1500 euro dat ook maar gaan vragen. :19:

Waarom minder vragen dan de rest? Je doet het ook niet om kadootjes te geven. :wink:

Ik ben het natuurlijk met je eens dat het fokken van een nest leuk is en niets te maken heeft met een auto of vakantie. Ik vind het echter niet absurd als dat wel gebeurd aangezien de mensen die de hondjes kopen dat gewoon zelf toelaten.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
MARC_S schreef:
ja maar niet alleen doggen hebben die idiote prijzen... wat hier al genoemd is chiawa's (of zoiets) of engelse bull en die worden wel als warme broodjes verhandeld.... :wink:
Tja en met foutjes blijf ik het onzin vinden dat ze bijna de helft goedkoper zijn...als er niet mee geshowd wordt wat maakt dat dan uit, maar goed dat is mijn mening he... :mrgreen: Komt ook waarschijnlijk omdat het bij mijn ras niet gebruikelijk is.
Ik vind de dober ook achterlijk duur hoor... zal ook de 1e zijn die dat zal zeggen. En die hoeft voor mij ook niet perfect te zijn, als ik een hele kleine dober vind met leuke stamboom maar schofthoogte van een mechelaar dan neem ik hem meteen (indien gezond bladibla etc.)
Want juist die is geschikt voor het werk en niet die enorme kalveren die er nu lopen. :wink:
In principe koop je natuurlijk een pup bij een goede fokker, omdat zo'n pup naar verwachting 100% in orde is. Anders kan je net zo goed bij de eerste de beste (slechtste?) een pup kopen.
Je betaalt de standaard prijs voor dat ras en dat is dan voor een op dat moment gezonde pup die aan de rasstandaard voldoet. Daar is de prijs op gebaseerd.
Op het moment dat een pup daar niet aan voldoet, vind ik het dus eigenlijk best logisch dat de prijs lager is :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Als ik een raskat koop is hij toch ook duurder dan een boerenkat?
Die vergelijking klopt niet helemaal ;) Een hond zonder stamboom kost immers, over het algemeen genomen, ook minder dan een hond met stamboom.
Waarom is de perfect afgetekende raskat dan niet duurder dan een minder perfect type? Lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo raar als ik daar over nadenk. :19:
Ook bij raskatten hebben sommige fokkers verschillende prijzen, voor show of fok of 'normaal'. En ook bij raskatten vragen sommige fokkers ook meer geld naarmate te tekening mooier is.
Ook word er regelmatig aan fok afspraken gedaan, dus de eigenaar vd dekkater beslist bv of alle katertje uit het nest geholpen moeten worden ed.
Mijn inziens hoeft dat ook niet, maar een beetje eigen verantwoordelijkheid voor je ras is ook niet verkeerd. Ik zou er bv zelf niet aan mee willen werken, het alsmaar ophogen van de prijzen, met alle gevolgen vandien.

Maargoed, ik blijf er bij dat de consument hier een hele grote vinger in de pap heeft. Stoppen mensen met puppen van 1500,- euro te kopen, dan gaan de prijzen vanzelf wel omlaag.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Flinn

Ongelezen bericht door Flinn »

een puppie koper weet van te voren toch al of hij een miskleur , gevlekte een mantel of een zwarte wil , dus ik snap het probleem niet zo. Er wordt meestal nog niet over een prijs gesproken als ze er 1 uitgezocht hebben pas tegen de tijd dat hij mee mag , wordt er meestal pas een prijs gevraagt.
Ik ben dan zeker te zakelijk, maar ik ga pas bij een fokker kijken als ik de prijs weet.
Stel je voor zeg! Eerst lekker maken, dan betaald inderdaad het gros de prijs die gevraagd wordt want dan ben je natuurlijk verkocht.
jip007
Erelid

Flinn schreef:
Ik ben dan zeker te zakelijk, maar ik ga pas bij een fokker kijken als ik de prijs weet.
Stel je voor zeg! Eerst lekker maken, dan betaald inderdaad het gros de prijs die gevraagd wordt want dan ben je natuurlijk verkocht.
ze kunnen toch om een prijs vragen als ze dat willen , de meeste doen dat alleen niet. Meestal zijn het mensen die al een dog hebben of hebben gehad.
Afbeelding
jip007
Erelid

Nanna schreef:
jip007 schreef:
Flinn schreef:
ze kunnen toch om een prijs vragen als ze dat willen , de meeste doen dat alleen niet. Meestal zijn het mensen die al een dog hebben of hebben gehad.
Ik zeg de prijs er meteen bij, hebben we daar later ook geen geëmmer over. Waarom zou ik moeten wachten tot de aspirant pupkoper daar om vraagt? De meesten vinden het vervelend om te vragen en zijn opgelucht als IK erover begin :wink:
mensen die als eerste vragen , ,wat moeten ze kosten ,, gaan maar ergens anders een pup halen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
jip007 schreef:
Flinn schreef:
Ik zeg de prijs er meteen bij, hebben we daar later ook geen geëmmer over. Waarom zou ik moeten wachten tot de aspirant pupkoper daar om vraagt? De meesten vinden het vervelend om te vragen en zijn opgelucht als IK erover begin :wink:
Ik vind het ook een rotvraag hoor :wink: en weet nooit precies hoe ik erover moet beginnen (nou ja..... heb het maar twee keer meegemaakt, met Kaya en met Puchu).
Eerst kijken, praten, kijken of alles klikt.... en tja, dan wil ik inderdaad toch wel weten wat ik moet betalen en al stamelend probeer ik dan die vraag te stellen :mrgreen:
De dag dat je je pup komt halen, moet je toch ook weten hoeveel je mee moet nemen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”