Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lief voor kinderen maar toch een beetje waaks?
Moderator: moderatorteam
- starfleet
- Erelid
De combinatie en waaks en gemakkelijk op te voeden en per definitie goed met kinderen en dan ook nog gladharig zie je niet zo heel veel. Ik zou denkelijk gewoon voor een leuke kruising uit het asiel gaan. Er zijn daar genoeg geschikte hondjes waar al duidelijk van is wat het karakter is en of het echte kindervrienden zijn. Een "boerenfoxje" is op zich een leuk ouderwets boerderijhondje, maar dat zou ik niet zo aandurven om die als pup te nemen met alle eisen die er zijn. Ze zijn soms wel wat al te fel waaks e.d. In het asiel zitten wel regelmatig van dat soort hondjes.
W.b. gladharig: veel honden die halflang haar hebben, hoeven nauwelijks vachtverzorging, dus daar zou ik niet zo over in zitten, dat ligt aan het ras/type.
Anne
W.b. gladharig: veel honden die halflang haar hebben, hoeven nauwelijks vachtverzorging, dus daar zou ik niet zo over in zitten, dat ligt aan het ras/type.
Anne
-
S@ndr@
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou voor een kortharige collie gaan. Die heeft niet van die harde stokhaartjes zoals de mechelaar maar een makkelijk te onderhouden vacht. Ze zijn lief, trouw, waaks en actief.
Ook voor kinderen is de collie (langhaar en korthaar) een ideale gezinshond. Overigens zijn ze niet geschikt als erfhond.
Ook voor kinderen is de collie (langhaar en korthaar) een ideale gezinshond. Overigens zijn ze niet geschikt als erfhond.

- sander&stip
- nieuw lid
- Contacteer:
-
Aileen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!
Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998
Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010 - Locatie: Sittard
- Contacteer:
Ik raad een Bouvier ook aan.
Je moet wel weten dat een Bouvier een paar keer per jaar naar een trimsalon moet om de vacht te laten trimmen en bijknippen.
We hebben een bouvier van 7 jaar thuis. Echt een schat!!
Binnenshuis is ze een schat en is hartstikke gek op mensen en kinderen. het liefst zit ze hele dag tegen je aan om gekroeld te worden, maar Zodra ze buiten komt verandert ze in een waakhond, en kan heel gevaarlijk overkomen, ze heeft zelfs de neiging om te gaan bijten. En nee dit doet ze niet zomaar bij elk mens die er langskomt, maar wle bij mensen die dingen doen wat niet normaal hoort te zijn.
Je moet wel weten dat een Bouvier een paar keer per jaar naar een trimsalon moet om de vacht te laten trimmen en bijknippen.
We hebben een bouvier van 7 jaar thuis. Echt een schat!!
Binnenshuis is ze een schat en is hartstikke gek op mensen en kinderen. het liefst zit ze hele dag tegen je aan om gekroeld te worden, maar Zodra ze buiten komt verandert ze in een waakhond, en kan heel gevaarlijk overkomen, ze heeft zelfs de neiging om te gaan bijten. En nee dit doet ze niet zomaar bij elk mens die er langskomt, maar wle bij mensen die dingen doen wat niet normaal hoort te zijn.

-
Aileen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!
Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998
Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010 - Locatie: Sittard
- Contacteer:
- thyro
- Zeer actief
een berner sennen hond is lief voor kinderen en hij is ook waaks lijkt mij een ideale hond voor op een boerderijtje en hij heeft daar de ruimte kijk maar even op berner sennen.nl en dan kun je altijd nog beslissen.
Ben zelf in het bezit van onze tweede berner en de eerste hebben wij gekocht toen mijn kinderen 2 en 3 waren en wij hebben nooit problemen gehad met hem, maar hebben hem helaas vorig jaar op 8 jarige leeftijd moeten laten inslapen en we hebben nu sinds 16 dec weer een berner pup in huis en dat gaat ook heel goed.
groetjes Marjan
Ben zelf in het bezit van onze tweede berner en de eerste hebben wij gekocht toen mijn kinderen 2 en 3 waren en wij hebben nooit problemen gehad met hem, maar hebben hem helaas vorig jaar op 8 jarige leeftijd moeten laten inslapen en we hebben nu sinds 16 dec weer een berner pup in huis en dat gaat ook heel goed.
groetjes Marjan
een hond heb je niet voor even, maar voor zijn hele leven
- bikkel
- Actief
- Lies en co
- Zeer actief
Mastin Espagnol!!! Zéér lief met kinderen, groot en 'blijf van mijn erf!' waaks. De Mastin die wij in huis gehad hebben als opvanger, was een makkelijke hond om op te voeden. Je moet hem wel (mentaal) de baas zijn, want zoveel kg hond kan je niet tegenhouden als hij echt iets wil. (ik toch niet)
Wij hebben hier kindjes en regelmatig een nichtje over de vloer. 't Waren allemaal nog kruipertjes toen Piraat (de Mastin Espagnol) hier was. Hij was ongelofelijk rustig en kalm bij de kinderen. Moest hij zo groot niet geweest zijn, en regelmatig in de weg gelegen hebben, je zou het niet weten dat hij er was. Even rustig als hij binnen was, zo levendig was hij buiten.
O ja, Mastinx vindt je vaak bij stichtingen die buitenlandse honden opvangen.

Wij hebben hier kindjes en regelmatig een nichtje over de vloer. 't Waren allemaal nog kruipertjes toen Piraat (de Mastin Espagnol) hier was. Hij was ongelofelijk rustig en kalm bij de kinderen. Moest hij zo groot niet geweest zijn, en regelmatig in de weg gelegen hebben, je zou het niet weten dat hij er was. Even rustig als hij binnen was, zo levendig was hij buiten.
O ja, Mastinx vindt je vaak bij stichtingen die buitenlandse honden opvangen.

-
Wytske
- Actief
Wat dacht je van een Bullmastiff
Ze zijn kindervriend nummer één en houden ontzettend van het gezin (en willen zoedoende ook graag bij het gezin zijn). Ze zijn alert naar wat er in de omgeving gebeurd en als er iets mis is zullen ze hun waaksheid tonen. Ze blaffen hierbij niet veel, maar zullen je zeker laten weten dat er wat mis is. Binnenshuis zijn ze bijzonder rustig en nemen, ondanks hun grote, weinig ruimte in. Qua vacht hebben ze weinig verzorging nodig. Een kambeurt tussendoor is voldoende.
Ze zijn kindervriend nummer één en houden ontzettend van het gezin (en willen zoedoende ook graag bij het gezin zijn). Ze zijn alert naar wat er in de omgeving gebeurd en als er iets mis is zullen ze hun waaksheid tonen. Ze blaffen hierbij niet veel, maar zullen je zeker laten weten dat er wat mis is. Binnenshuis zijn ze bijzonder rustig en nemen, ondanks hun grote, weinig ruimte in. Qua vacht hebben ze weinig verzorging nodig. Een kambeurt tussendoor is voldoende.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Je hebt een pb!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Ken
- Actief
- Hans-Jorg
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ze zijn geweldig met kinderen, en ze zien er macho uit, maar ze zijn het niet echt hoorKen schreef:Wahahaha ik denk dat TS met kleine kindjes niet echt een macho hond als een Mastino, een Bullmastiff of een Stafford wil. Daar zou ik mijn kinderen in ieder geval noooooit op bezoek laten gaan.loving bulls schreef:ik heb de oplossing, een mastino
gladharig, kan waken, lief voor het eigen gezin
maar een inbreker weet dat dan weer niet
- M@ri@nne
- Zeer actief
Maar vooroordelen zijn jou verder vreemd?Ken schreef:Wahahaha ik denk dat TS met kleine kindjes niet echt een macho hond als een Mastino, een Bullmastiff of een Stafford wil. Daar zou ik mijn kinderen in ieder geval noooooit op bezoek laten gaan.loving bulls schreef:ik heb de oplossing, een mastino
Groetjes, Marianne.

-
Roxy1
- Vaste gebruiker
De bullmastiff kan zeker geschikt zijn. Heel vriendelijk, rustig, waaks indien nodig, en een ontzettende kindervriend.
Maar vergeet niet dat je de kwijlslierten op je kleren en meubels terug kunt vinden (hier dus niet vies van zijn).
Verder zijn ze erg sterk dus een hondencursus is zeker aan te bevelen, want anders loop je niet ontspannen met je kleine kinderen en een trekkende hond.
Succes!
Maar vergeet niet dat je de kwijlslierten op je kleren en meubels terug kunt vinden (hier dus niet vies van zijn).
Verder zijn ze erg sterk dus een hondencursus is zeker aan te bevelen, want anders loop je niet ontspannen met je kleine kinderen en een trekkende hond.
Succes!
Groeten,
Brigitte

Brigitte

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja dan krijg je dus weer dit soort ............ vooroordelenRoxy1 schreef:De bullmastiff kan zeker geschikt zijn. Heel vriendelijk, rustig, waaks indien nodig, en een ontzettende kindervriend.
Succes!
Wahahaha ik denk dat TS met kleine kindjes niet echt een macho hond als een Mastino, een Bullmastiff of een Stafford wil. Daar zou ik mijn kinderen in ieder geval noooooit op bezoek laten gaan.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en de engelse niet vegreten he!!little-wolf schreef:am. staff.
vriendelijk voor mensen en kinderen.
alleen kunnen ze moeilijk overweg met andere honden.
idd gefokt op mensvriendelijkheid, gruwelijk verdraagzaam naar kids en ze slaan aan als er iets is maar dat is in het geval van de engelse staff geen waakzaamheid maar meer: jottem! visite!!!
maar aanslaan is aanslaan voor buitenstaanders

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ken schreef:Wahahaha ik denk dat TS met kleine kindjes niet echt een macho hond als een Mastino, een Bullmastiff of een Stafford wil. Daar zou ik mijn kinderen in ieder geval noooooit op bezoek laten gaan.loving bulls schreef:ik heb de oplossing, een mastino
whaha je hebt echt geen idee waar je het over hebt..
namelijk een stafford is gefokt om verdraagzaam en vriendelijk naar mensen en kinderen te zijn.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
een goedgefokte staff negeert vaak andere honden (tot ze een hond van kaliber tegenkomen)
wat je vaak ziet bij staffs tegenwoordig is toch angstagressie al geeft de eigenaar dat waarschijnlijk niet toe
mijn Tyra (sbt) is btw absoluut niet waaks maar vertrouw dr zeker met kinderen.. juist omdat ze een stafford is vind ik haar meer geschikt voor kids dan menig ander rashond
wat je vaak ziet bij staffs tegenwoordig is toch angstagressie al geeft de eigenaar dat waarschijnlijk niet toe
mijn Tyra (sbt) is btw absoluut niet waaks maar vertrouw dr zeker met kinderen.. juist omdat ze een stafford is vind ik haar meer geschikt voor kids dan menig ander rashond