Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lief voor kinderen maar toch een beetje waaks?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De combinatie en waaks en gemakkelijk op te voeden en per definitie goed met kinderen en dan ook nog gladharig zie je niet zo heel veel. Ik zou denkelijk gewoon voor een leuke kruising uit het asiel gaan. Er zijn daar genoeg geschikte hondjes waar al duidelijk van is wat het karakter is en of het echte kindervrienden zijn. Een "boerenfoxje" is op zich een leuk ouderwets boerderijhondje, maar dat zou ik niet zo aandurven om die als pup te nemen met alle eisen die er zijn. Ze zijn soms wel wat al te fel waaks e.d. In het asiel zitten wel regelmatig van dat soort hondjes.

W.b. gladharig: veel honden die halflang haar hebben, hoeven nauwelijks vachtverzorging, dus daar zou ik niet zo over in zitten, dat ligt aan het ras/type.

Anne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb de oplossing, een mastino

gladharig, kan waken, lief voor het eigen gezin :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zou voor een kortharige collie gaan. Die heeft niet van die harde stokhaartjes zoals de mechelaar maar een makkelijk te onderhouden vacht. Ze zijn lief, trouw, waaks en actief.
Ook voor kinderen is de collie (langhaar en korthaar) een ideale gezinshond. Overigens zijn ze niet geschikt als erfhond.
Afbeelding
sander&stip
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door sander&stip »

ik zou zeggen:
een appenzeller sennenhond, erg waaks tegenover vreemden en aardig tegenover kinderen en bekende mensen, en ook nog kortharig ook!
wat wil je nog meer!
Veel plezier met verder zoeken
Groetjes van mij en een knuffel + likje van Stip
Afbeelding
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ik raad een Bouvier ook aan.

Je moet wel weten dat een Bouvier een paar keer per jaar naar een trimsalon moet om de vacht te laten trimmen en bijknippen.

We hebben een bouvier van 7 jaar thuis. Echt een schat!!

Binnenshuis is ze een schat en is hartstikke gek op mensen en kinderen. het liefst zit ze hele dag tegen je aan om gekroeld te worden, maar Zodra ze buiten komt verandert ze in een waakhond, en kan heel gevaarlijk overkomen, ze heeft zelfs de neiging om te gaan bijten. En nee dit doet ze niet zomaar bij elk mens die er langskomt, maar wle bij mensen die dingen doen wat niet normaal hoort te zijn.
Afbeelding
Aileen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!

Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998

Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ohja, Sanya is graag veel buiten. ik hoef maar de deur open te zetten en ze blijft uit zichzelf wel een paar uur buiten om alles goed in de gaten te houden. Ze mag uiteraard weer gewoon naar binnen als ze haar zielige koppie laat zien aan de raam :mrgreen:
Afbeelding
thyro
Zeer actief

Ongelezen bericht door thyro »

een berner sennen hond is lief voor kinderen en hij is ook waaks lijkt mij een ideale hond voor op een boerderijtje en hij heeft daar de ruimte kijk maar even op berner sennen.nl en dan kun je altijd nog beslissen.

Ben zelf in het bezit van onze tweede berner en de eerste hebben wij gekocht toen mijn kinderen 2 en 3 waren en wij hebben nooit problemen gehad met hem, maar hebben hem helaas vorig jaar op 8 jarige leeftijd moeten laten inslapen en we hebben nu sinds 16 dec weer een berner pup in huis en dat gaat ook heel goed.

groetjes Marjan
een hond heb je niet voor even, maar voor zijn hele leven
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

de bull terrier :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Mastin Espagnol!!! Zéér lief met kinderen, groot en 'blijf van mijn erf!' waaks. De Mastin die wij in huis gehad hebben als opvanger, was een makkelijke hond om op te voeden. Je moet hem wel (mentaal) de baas zijn, want zoveel kg hond kan je niet tegenhouden als hij echt iets wil. (ik toch niet)

Wij hebben hier kindjes en regelmatig een nichtje over de vloer. 't Waren allemaal nog kruipertjes toen Piraat (de Mastin Espagnol) hier was. Hij was ongelofelijk rustig en kalm bij de kinderen. Moest hij zo groot niet geweest zijn, en regelmatig in de weg gelegen hebben, je zou het niet weten dat hij er was. Even rustig als hij binnen was, zo levendig was hij buiten.

O ja, Mastinx vindt je vaak bij stichtingen die buitenlandse honden opvangen.

Afbeelding Afbeelding
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Wat dacht je van een Bullmastiff :ok:
Ze zijn kindervriend nummer één en houden ontzettend van het gezin (en willen zoedoende ook graag bij het gezin zijn). Ze zijn alert naar wat er in de omgeving gebeurd en als er iets mis is zullen ze hun waaksheid tonen. Ze blaffen hierbij niet veel, maar zullen je zeker laten weten dat er wat mis is. Binnenshuis zijn ze bijzonder rustig en nemen, ondanks hun grote, weinig ruimte in. Qua vacht hebben ze weinig verzorging nodig. Een kambeurt tussendoor is voldoende.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Je hebt een pb!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ken
Actief

Ongelezen bericht door Ken »

loving bulls schreef:ik heb de oplossing, een mastino

Wahahaha ik denk dat TS met kleine kindjes niet echt een macho hond als een Mastino, een Bullmastiff of een Stafford wil. Daar zou ik mijn kinderen in ieder geval noooooit op bezoek laten gaan.
Hans-Jorg
nieuw lid
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hans-Jorg »

Ik zou voor een Cane Corso gaan :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ken schreef:

Wahahaha ik denk dat TS met kleine kindjes niet echt een macho hond als een Mastino, een Bullmastiff of een Stafford wil. Daar zou ik mijn kinderen in ieder geval noooooit op bezoek laten gaan.
Ze zijn geweldig met kinderen, en ze zien er macho uit, maar ze zijn het niet echt hoor :smile:

maar een inbreker weet dat dan weer niet :ok: :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ken schreef:

Maar vooroordelen zijn jou verder vreemd? :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Roxy1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roxy1 »

De bullmastiff kan zeker geschikt zijn. Heel vriendelijk, rustig, waaks indien nodig, en een ontzettende kindervriend.
Maar vergeet niet dat je de kwijlslierten op je kleren en meubels terug kunt vinden (hier dus niet vies van zijn).

Verder zijn ze erg sterk dus een hondencursus is zeker aan te bevelen, want anders loop je niet ontspannen met je kleine kinderen en een trekkende hond.

Succes!
Groeten,
Brigitte

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Roxy1 schreef:De bullmastiff kan zeker geschikt zijn. Heel vriendelijk, rustig, waaks indien nodig, en een ontzettende kindervriend.
Maar vergeet niet dat je de kwijlslierten op je kleren en meubels terug kunt vinden (hier dus niet vies van zijn).

Verder zijn ze erg sterk dus een hondencursus is zeker aan te bevelen, want anders loop je niet ontspannen met je kleine kinderen en een trekkende hond.

Succes!
Ja dan krijg je dus weer dit soort ............ vooroordelen :evil: wel lekker rustig :pffff:

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

little-wolf schreef:am. staff.
vriendelijk voor mensen en kinderen.
alleen kunnen ze moeilijk overweg met andere honden.
en de engelse niet vegreten he!!

idd gefokt op mensvriendelijkheid, gruwelijk verdraagzaam naar kids en ze slaan aan als er iets is maar dat is in het geval van de engelse staff geen waakzaamheid maar meer: jottem! visite!!!

maar aanslaan is aanslaan voor buitenstaanders
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ken schreef:

whaha je hebt echt geen idee waar je het over hebt..

namelijk een stafford is gefokt om verdraagzaam en vriendelijk naar mensen en kinderen te zijn.

:roll:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

een goedgefokte staff negeert vaak andere honden (tot ze een hond van kaliber tegenkomen)
wat je vaak ziet bij staffs tegenwoordig is toch angstagressie al geeft de eigenaar dat waarschijnlijk niet toe
mijn Tyra (sbt) is btw absoluut niet waaks maar vertrouw dr zeker met kinderen.. juist omdat ze een stafford is vind ik haar meer geschikt voor kids dan menig ander rashond
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”